Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2003, 12:48
DarkCat
DarkCat is offline
De meeste mensen denken, dat mensen die seksueel misbruikt zijn als kind, later terughoudender en angstiger worden op seksueel gebied.
Ik heb het echter andersom meegemaakt; het maakte mij niet meer uit wat er met me gebeurde, ik was toch al gebruikt. Dat is dus precies het tegenovergestelde.
Ik heb dit ook opgemerkt bij een kennis van me.

Komt dit iemand bekend voor?
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 13:18
Verwijderd
ik herken t ook wel, bij mijn ex had ik soms van hij doet t toch wel of ik me nou verzet of niet,bij mijn ex had ik wel zo'n houding.

bij mijn vriend juist niet, bij hem was ik bang om bepaalde dingen te doen waar ik bij mijn ex werdt gedwongen, dat is best wel vaag, maar ik denk dat ik bij mijn ex iets had van, mijn gevoel afsluiten bang om nog meer gekwetst te worden, en dat ik bij mijn vriend wel weer gevoel kon en mocht hebben
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 13:59
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Bij mij is het heel vreemd.

Naar andere jongens toe ben ik heel erg bang enzo (niet denken dat ik bedoel om sex met hun te hebben, tuurlijk niej, k bedoel gewoon dat ze me iets willen doen ofzow..), maar naar mn vriend niet.

geen idee waar dat vandaan komt..
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 14:35
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
De meeste mensen denken, dat mensen die seksueel misbruikt zijn als kind, later terughoudender en angstiger worden op seksueel gebied.
Ik heb het echter andersom meegemaakt; het maakte mij niet meer uit wat er met me gebeurde, ik was toch al gebruikt. Dat is dus precies het tegenovergestelde.
Ik heb dit ook opgemerkt bij een kennis van me.

Komt dit iemand bekend voor?
Het komt me op zich niet bekend voor, maar het lijkt me eerlijk gezegd eerder uitzondering dan regel. Ben je, nadat het is gebeurd, wel goed opgevangen en heb je het ook goed kunnen verwerken of was dat erg moeilijk voor je?
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 14:51
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Het komt me op zich niet bekend voor, maar het lijkt me eerlijk gezegd eerder uitzondering dan regel. Ben je, nadat het is gebeurd, wel goed opgevangen en heb je het ook goed kunnen verwerken of was dat erg moeilijk voor je?
Daar gaat het nu niet om..
Maar ik krijg het idee dat er twee manieren zijn waarop mensen extreem kunnen reageren. Wat ik bijvoorbeeld ook veel hoor, is dat meisjes die in de prostitutie terecht komen, eerder misbruikt zijn. Zij zien mannen soms als gevoelloze lustmachines.
Ik ken meerdere mensen die misbruikt zijn. Sommigen worden daar heel terughoudend van en zijn bang voor relaties en sex, anderen vliegen van de een naar de ander. Twee meisjes die ik ken hebben een ietwat vreemde voorkeur voor oudere mannen. Ik heb het hier dus over 20 jaar ouder.

In ieder geval; seksueel misbruik leidt meestal tot enigszins 'verstoord' seksueel gedrag.

Mee eens? Iemand herkenning?
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 16:35
Rah Digga
Rah Digga is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
In ieder geval; seksueel misbruik leidt meestal tot enigszins 'verstoord' seksueel gedrag.

Ja dit klopt wel & idd zoals je zegt; de een wordt erg terughoudend en bang, de ander wordt sexueel volledig ongeremd.
Wat jij zei over die prostituees.. ik ken vrouwen die door het misbruik (door een familie lid) erg op zoek gingen naar
veiligheid en geborgenheid en de enige manier die zij kenden/
geleerd hadden was een sexuele manier..
Als ik het even moet verduidelijken dan hoor ik het wel.
Ikzelf ben overigens altijd heel erg geremd geweest & bang,
totdat ik iemand tegenkwam die mij zo op m`n gemak wist
te stellen dat ik eindelijk in staat was om erg te genieten van
sex. Voor andere mannen ben ik daarentegen nog steeds bang.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:31
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Daar gaat het nu niet om..
Ik vroeg het me ook alleen maar af, verder niets. Als je je daardoor misschien gekwetst voelt wil ik je daarvoor mijn verontschuldigingen aanbieden omdat het niet als zodanig was bedoeld. Ik sluit me overigens volledig aan bij je stelling dat sexueel misbruik meestal tot verstoord sexueel gedrag kan leiden.

@Magical Vegetto: Mag ik je er, voor het geval je dat misschien nog niet wist, even op wijzen dat het voor iemand die sexueel misbruikt is, heel moeilijk is om over de manier waarop dat gebeurd is te praten? Het gaat hier over iets wat voor zo'n slachtoffer (en ook voor de eventuele partner) zeer ingrijpend is en diepe sporen achter kan laten. Uit haar reactie op mijn en jouw eerste reply is ook op te maken dat DarkCat er liever niet op in wil gaan, enerzijds omdat dat offtopic is en anderzijds omdat dat naar mijn mening haar goed recht is. Ik vind dat dat gerespecteerd dient te worden, dus ik stel voor dat je je verzoek aan haar bij deze intrekt en het verder laat rusten.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 21:20
emperor crono
Avatar van emperor crono
emperor crono is offline
Maar in het algemeen:
zelfs de kleinste neiging naar (een proces dat leidt tot) aanranding / verkrachting kan al trauma's veroorzaken!
Je moet dat echt NOOIT onderschatten, er zijn veel meer mensen die hier onder gebukt gaan dan je denkt. Ze laten het alleen niet merken. Mischien ken je iemand die zich afwijkend gedraagt, onzeker is, zich bovengemiddeld schaamt voor zijn of meestal haar uiterlijk. Ik zal niet zeggen: grote kans dat diegene zoiets heeft meegemaakt. Maar het risico is er wel. En alleen al daarom mag je zo'n iemand eigenlijk niet achterstellen of buitensluiten.
[/priester-mode]
__________________
Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...

Laatst gewijzigd op 13-01-2003 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 22:32
Herrie
Herrie is offline
M'n ex werd heel erg bang m.b.t. alles wat met sex te maken had. Het duurde echt lang voor ik d'r vertrouwen had en dat kon door kleine gebeurtenissen gewoon verdwijnen en dan konden we van vooraf aan beginnen

Ze was ook bang om een aantal zaken te doen en wilde altijd graag bovenop om zo de controle te houden. Ze had ook last van MPS

Ik zou mensen die andere personen misbruiken echt persoonlijk willen castreren en daarna vermoorden......
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 00:15
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Zoals Mathfreak al zei, doet het er imo veel toe hoe het slachtoffer en haar (zijn) omgeving er mee omgaat.

Als je bv na het misbruik met een supergevoelige jongen gaat die samen met jou probeert het te verwerken, heb je veel meer kans op een "normaal" seksleven (wat dit ook moge zijn).

Over jouw verhaal : wel zo ben ik er toch een paar tegenkomen, maar toch in mindere mate dan de lichtjes getraumatiseerde of angstige meisjes (tot zelfs frigiditeit als resultaat van die feiten).

Mag ik er hierbij diegenen die er nog niet van weten ff op wijzen dat het aantal misbruikte meisjes zorgwekkend is? (hier worden "wel" alle ongewenste intimiteiten bijgerekend, dus ook een kneep in ja kruis ofzo, misschien voor de gemiddelde man niet zo "erg", maar voor slachtoffers soms heel moeilijk te relativeren); tot zo erg dat in bepaalde streken 3/4 meisjes al eens iets overkomen is...

maja mss wel beetje offtopic, om terug ontopic verder te gaan : imo stijgt de graad van "afwijkend" gedrag zowiezo met de graad van de feiten, om te verduidelijken : als op je 12 ee jongetje van 13 een poging doet in je broeje te zitten zal dit veel minder blijvende effecten hebben dan lang mentaal en fysiek misbruik.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 04:35
Verwijderd
ontopic:

True, ik ken weinig gevallen die na seksueel misbruik "normaal" blijven zal'k maar zeggen en daarmee bedoel ik dus dat ze niet:
  • Op oudere mannen/vrouwen vallen
  • Van de een naar de ander springen daarme niet alleen in dat opzicht vergelijkingen met een konijn vertoont
  • Zichzelf buitensluiten voor contact met de andere sekse
ETC.

En zoveer ik jou ken (DC) ben je nog aardig goed terecht gekomen

Laatst gewijzigd op 13-01-2003 om 13:19.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 09:54
Evangelion
Avatar van Evangelion
Evangelion is offline
Ik herken DarkCat's voorbeeld niet echt...integendeel.
Mijn vriendin is vroeger vaak half aangerand e.d., omdat ze zelf niets terug durfde te doen. Heel veel jongens zaten achter haar aan omdat ze nogal vroegrijp was...

Nu was ze zelf vroeger dus ook bang. Misschien niet zozeer bang voor mij, maar voor wat er zou kunnen gebeuren....soms klapte ze ineens dicht, ze is zelfs 1x flauwgevallen...

Ze is er dus wel terughoudender door gehouden...maar dat vind ik helemaal niet erg. Nu heb ik tenminste de kans om haar te laten zien dat ik niet 'zomaar iemand' ben, en dat ik geen figuur ben die haar maar een beetje gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 13:00
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Je kunt ook de 2 afwisslend en zelfs door elkaar heen hebben......
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 13:41
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Iotje schreef:
Je kunt ook de 2 afwisslend en zelfs door elkaar heen hebben......
Ja, das zeker waar...
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 14:52
Verwijderd
Ik denk zeker dat je gelijk hebt dat seksueel misbruik zich op verschillende manieren uit later..

Als ik naar mn moeder kijk, die door haar vader seksueel misbruikt is, zie ik dat ze eerst een periode heeft gehad waarin ze geen problemen heeft gehad met seks en dergelijke. Echter, toen ze het echt ging verwerken wou ze niets met seks te maken hebben, op geen enkele manier.

Je moet met haar bijvoorbeeld niet in discussie gaan over dingen die zij vrouwonterend vind van tv enzo, dit ligt voor haar allemaal te gevoelig en ze vat dingen heel snel verkeerd op. Ze kon het ook nooit goed hebben als mn vader opmerkingen maakte over een vrouw, niet omdat ze jaloers was, maar omdat die opmerking niet gepaard ging met liefde maar met lust zeg maar.

Ik heb in ruzies van mn ouders ook dingen opgevangen waaruit bleek dat mn moeder eigenlijk nooit heeft geleerd wat seksueel gepast is.. waardoor zij op verkeerde momenten seksuele toespelingen maakte naar mn vader, omdat ze niet beter wist. Dit toch als al volwassen vrouw.

Dit was voor de terughoudende periode. Nu zijn mn ouders uit elkaar mede doordat er 2 jaar lang geen enige vorm weer was van intimiteit en dergelijke. Mn vader mocht mn moeder amper aanraken.

Ik denk dat je beeld van seks en dergelijke gewoon ontzettend verstoord raakt, en je daarom niet goed leert in te schatten wat gepast is. Misschien dat daaruit gedrag voort komt als van de een op de ander hupsen en dergelijke. Aan de andere kant besef je op een gegeven moment wat je precies is overkomen en dan wil je niks met seks en intimiteit te maken hebben omdat alles je doet denken aan 'dat ene'. Mja, kweet ook niet of dit klopt hoor, maar zo ging het een beetje bij mn moeder.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:59
Verwijderd
mee eens met hierboven.

Het maakt je angstiger, maar dat uit zich ook door die ongevoeligheid en onverschilligheid.. Maar ik denk ook door plotselinge huilbuien, agressie.. Of juist door aanhankelijkheid en fantasieen die niet in het 'normale' plaatje passen.

Niet alleen sexueel misbruik maar ook hoe je ouders tegenover sexualiteit staan heeft heel veel invloed.. Als je opgroeit met het idee dat alles wat naakt is slecht is, dan krijg je dat er NOOIT meer uit.. Of je moet er heel hard aan gaan werken.

Een hele lange tijd zie je dat mensen hun sexuele behoeftes onderdrukken.. en nu is er een tijd waarbij je alleen nog maar geconfronteerd wordt hiermee (zet de tv aan, magazines, reclames, en de manier waaarop het meest geld verdiend wordt) Ook bisexualiteit is daarom een hot item denk ik.


Maargoed hier vroeg je niet naar
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Boer_kameeL schreef:
Mag ik er hierbij diegenen die er nog niet van weten ff op wijzen dat het aantal misbruikte meisjes zorgwekkend is? (hier worden "wel" alle ongewenste intimiteiten bijgerekend, dus ook een kneep in ja kruis ofzo, misschien voor de gemiddelde man niet zo "erg", maar voor slachtoffers soms heel moeilijk te relativeren); tot zo erg dat in bepaalde streken 3/4 meisjes al eens iets overkomen is...
o_O Als je dat meetelt, ben ik ook vaker aangerand...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 20:14
Rah Digga
Rah Digga is offline
Boer_Kameel heeft wel gelijk. Iets dat mij nog erg bijstaat, is de
keer dat wij het in de klas (SPW 25 meiden) over sexueel misbruik
hadden en 1 klasgenote vertelde er toen nogal open over.
Vervolgens renden meerdere meiden huilend de klas uit & het
merendeel van de meiden die overbleef zat in de klas te huilen,
omdat ze zich er allemaal op 1 of andere manier in herkenden.
Dit was voor mij iig de aanzet om erover te gaan praten destijds,
ik realiseerde me dat ik helaas niet alleen stond. Verre van.

Citaat:
Ze kon het ook nooit goed hebben als mn vader opmerkingen maakte over een vrouw, niet omdat ze jaloers was, maar omdat die opmerking niet gepaard ging met liefde maar met lust zeg maar.
Wat een goede opmerking is dat zeg! Vrouwen die
misbruikt zijn, zien mannen vaak als de vijand die het voorzien
heeft op hun lichaam. Als jouw vriend, degene waar jij zelf zoveel
van houdt een andere vrouw als "lekker wijf" betitelt voel je
je zo rot, omdat die "hij is de vijand" gevoelens dan weer
boven komen drijven.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
o_O Als je dat meetelt, ben ik ook vaker aangerand...
ja maar je weet niet waar iemand zijn grens legt, bij mij is dat echt onder mijn kleren, dat dat aanranding is, anders is iedereen wel honderd keer aangerand.

Maar sommige hebben zoiets van ja ze kwamen wel aan mijn kont en daar hoort niemand te komen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 20:37
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ja maar je weet niet waar iemand zijn grens legt, bij mij is dat echt onder mijn kleren, dat dat aanranding is, anders is iedereen wel honderd keer aangerand.

Maar sommige hebben zoiets van ja ze kwamen wel aan mijn kont en daar hoort niemand te komen
er is ook per persoon een verschil i.d.d.! een hand op me kont ofzow vind ik nog nie zow erg...maar dat was helaas niet het geval......
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 21:07
Dying Bride
Dying Bride is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Daar gaat het nu niet om..
Maar ik krijg het idee dat er twee manieren zijn waarop mensen extreem kunnen reageren. Wat ik bijvoorbeeld ook veel hoor, is dat meisjes die in de prostitutie terecht komen, eerder misbruikt zijn. Zij zien mannen soms als gevoelloze lustmachines.
Ik ken meerdere mensen die misbruikt zijn. Sommigen worden daar heel terughoudend van en zijn bang voor relaties en sex, anderen vliegen van de een naar de ander. Twee meisjes die ik ken hebben een ietwat vreemde voorkeur voor oudere mannen. Ik heb het hier dus over 20 jaar ouder.

In ieder geval; seksueel misbruik leidt meestal tot enigszins 'verstoord' seksueel gedrag.

Mee eens? Iemand herkenning?
*knikt hoofd*
__________________
Amd I sat alone on the edge of dreams, watching birds...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 11:08
Verwijderd
Het is zeker waar dat meisjes 2 uiterste kanten op kunnen als ze sexueel misbruikt zijn. Wij zijn een pleeggezin voor pubers, crisisopvang, tijdelijk dus. We hebben ook wel eens een meisje gehad die sexueel misbruikt. Zij was dus echt totaal niet bang voor mannen, ze vond mannen interessant en ging altijd op een bepaalde manier erg uitdagend om met mannen. Ze vond mannen interessant en had er ook geen enkel probleem mee om bij een vreemde man in huis te blijven, ik vond dat toen heel erg vreemd, maar ik denk dat ze ook een bepaalde macht had, of dacht te hebben, bij mannen. Als je namelijk misbruikt wordt zijn mannen, zo lijkt het machtig over jou, maar als je op een gegeven moment zo ''verknipt'' bent door al die misbruikingen dan ga jij een bepaalde ''macht'' over mannen krijgen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je het leuk vindt om misbruikt te worden. Iedere man viel ook op een bepaalde manier voor haar, zij straalde gewoon wat uit ofzo, vandaar dat ze, nadat ze niet meer thuis woonde, en dus in principe niks meer te maken had met misbruiking (muv trauma's natuurlijk), toch nog meerdere malen door mannen aangerand/ misbruikt was. Zo was ze bijvoorbeeld een keertje met iets langer in de bus, omdat ze een gebroken been had en toen is ze dus aangerand door de buschauffeur, om te zeggen dat het haar eigen schuldis is natuurlijk niet eerlijk, maar o peen bepaalde manier is dat wel zo, zij zit mannen echt altijd uit te dagen, macht spelletjes met ze te spelen, en mannen die daar niet tegen kunnen en voor vallen, ja dan heb je een probleem. Natuurlijk deed ze dit wel heel onbewust hoor, niet de schuld bij haar leggen, zij kan er ook niks aan doen dat ze van der 6 tot der 13de erg misbruikt is, maar de gevolgen heeft ze er wel aan over gehouden. Nu hebben we amper contact met haar, maar er is wel eens een verhaal gegaan dat zij ookal in de prostitutie werkt. Zo had zij een vrouw, waar ze het erg goed, maar ook op een verknipte manier, mee kon vinden, en die werkte ook in de prostitutie, zo bleek later, en soms is dat meisje ineens een weekend van de wereld, niemand weet waar ze dan is, en waarschijnlijk is ze dan met die vrouw ''aan het werk''. Maar dat zie je idd wel vaker, mensen die vroeger misbruikt zijn, later in die wereld terrecht kunnen, misschien omdat het heel vertrouwt is ofzo, maar dan wel op een negatieve manier vertrouwt natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 13:06
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
MevrouwM schreef:
maar als je op een gegeven moment zo ''verknipt'' bent door al die misbruikingen dan ga jij een bepaalde ''macht'' over mannen krijgen.
Zo is het ongeveer wel ja. Ik weet niet hoe verknipt ik ben. Ik denk dat ik het redelijk doe, maar dat ik ergens ook wel fucked up ben. Ik ben min of meer een huis dat probeert goed opgebouwd te zijn, maar nog steeds op drijfzand staat. Ik mis een basis, ik mis vertrouwen, veiligheid en vastigheid. Ik heb het hier over vroeger, maar het beinvloed me nu nog (steeds minder). Het verklaart mijn 'wat maakt het ook uit'-gedrag. Ik gooide me in het ene avontuur na het andere. En zo kwam ik dus ook op verkeerde plekken terecht. En dan dacht ik dat het mn eigen schuld was, waardoor het me nog minder kon schelen wat er gebeurde met een slet als mij
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
ja maar je weet niet waar iemand zijn grens legt, bij mij is dat echt onder mijn kleren, dat dat aanranding is, anders is iedereen wel honderd keer aangerand.

Maar sommige hebben zoiets van ja ze kwamen wel aan mijn kont en daar hoort niemand te komen
De situatie waarin je bent verschilt ook heel erg.. Kijk ik ben bij het uitgaan en dergelijke vaak zat in mn kont geknepen of mn kruis gegrepen of zogenaamd per ongeluk aan mn borst gezeten enzo.. maar daar heb ik verder geen schade aan over gehouden

Het ligt er denk ik ook heel erg aan hoe bedreigd je je voelt, hoe onveilig. Zo noem ik 2 dingen die ik heb meegemaakt wel aanranding door de gevolgen die het bij me heeft gemaakt. 1 keer was in een zwembad met een vriendin van mij.. Er waren zo'n stuk of 14 jongetjes die voortdurend langsrenden en ons dan op de kont sloegen. Nou dat was niet zo erg, maar leuk was het niet meer daar. Dus gingen we ons omkleden.. Toen we bij ons kluisje de kleren gingen pakken sloten ze ons met zn allen in. Daar sta je dan in alleen je badpak met zo'n 14 jongens om je heen en je kan geen kant op. Toen gingen ze ook betasten (borsten/kont/kruis) etc. (Uiteindelijk kwam dr een badmeester die ze hardhandig wegsleurde).

ja en dat laatste heeft wel gevolgen gehad (jaren niet gezwommen) omdat ik toen heel erg bang ben geweest.. Het is neit volledig uit de hand gelopen, maar dat had wel kunnen gebeuren.

Andere keer was 's nachts om 2 uur toen ik met een lekke band stond. Die man is uiteindelijk ook weg gegaan, maar ik ben heel bang geweest toen. Ik kon nergens heen, niet snel genoeg, hij bleef maar aandringen dak mee naar zn huis moest, aan me zitten etc.

Dr is gewoon heel erg verschil in hoe je het hebt ervaren en hoe onveilig/bedreigd je je hebt gevoeld!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
knip
je geeft zelf aan aan dat er veel verschil in zit beter dan wie dan ook t kan zeggen

en ik vind t heel knap dat je dat zo neer zet petje af vooor jou
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 09:29
Verwijderd
Darkcat, jij hebt er dus in feite helemaal geen last van als je sex hebt? Dat vind ik écht knap. Zelf kan ik nauwelijks intiem worden zonder bang te raken.
Ik denk dat het klopt dat er twee uitersten zijn, zo is dat met veel dingen. Sommige mensen die heel verlegen zijn, gaan heel erg veel praten. Anderen zijn echter heel stil... Ik denk dat zoiets in dit geval ook wel opgaat.

Zelf ben ik dus ook seksueel misbruikt, hij heeft mij ontmaagd - en op dat moment betekende dat veel voor me. Ik denk dat die ontmaagding echt veel te weeg heeft gebracht, omdat ik toen zo graag wilde dat ik mijn maagdelijkheid zou bewaren totdat ik iemand zou leren kennen van wie ik echt zou houden. Hij heeft me dat afgenomen en op een of andere manier voel ik me dat echt bedrogen, alsof ik niet van mijn vriend kan houden ofzo.. Klinkt wat raar..
Overigens ben ik echt wel een beetje trots op mezelf dat ik dit nu kan typen, dat komt vooral omdat ik er vaak over praat met mijn vriend. Daardoor verwerk ik het meer en zo word ik toch steeds iets beter in intiem zijn. Ik heb nu soms zelfs zin in échte sex
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 10:31
Rah Digga
Rah Digga is offline
Gun jezelf gewoon wat tijd. Toen ik 17 was, kon ik niet eens
een aanraking van mijn (nu ex) vriendje verdragen.
Maar nu zijn we al wat jaartjes verder en kan ik echt genieten
van sex & denk dan zelden terug aan wat er vroeger gebeurd is.
En al krijg ik een flashback of zo, dan kan ik het gelijk weer naast
me neerleggen i.p.v te verkrampen.
Ik probeer het zo te zien: mijn leven is lang genoeg beheerst
door iemand & hoe normaler ik mijn leven leidt & hoe meer ik
bereik, hoe meer ik het gevoel heb dat ik gewonnen heb.
Een normaal sexleven is dus echt een overwinning voor me.
Klinkt een beetje zweverig, hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 12:43
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
ja, ik ken ook alleen maar mensen die er op dezelfde manier als DarkCat mee omgegaan zijn. ik heb alleen geen idee hoe het komt.
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:21
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
De meeste mensen denken, dat mensen die seksueel misbruikt zijn als kind, later terughoudender en angstiger worden op seksueel gebied.
Ik heb het echter andersom meegemaakt; het maakte mij niet meer uit wat er met me gebeurde, ik was toch al gebruikt. Dat is dus precies het tegenovergestelde.
Ik heb dit ook opgemerkt bij een kennis van me.

Komt dit iemand bekend voor?
Ik had eerst een periode dat ik alles dee geloof ik. Totdat er weer herinneringen naar boven kwamen en ik weer tegenovergestelde had. Huilen trillen etc. Bij mij is t meer steeds fase's geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 20:02
Verwijderd
@sarahbressers: Merk ik zelf ook Rogier helpt daar goed bij, accepteert wanneer ik 'nee' zeg etc.. Dat maakt het makkelijker en zo zie ik dat ik zelf dingen kan bepalen nu, heel prettig

Ik kom er wel
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Onderzoek naar seksueel misbruik en seksuele voorlichting
Eliezuh
2 25-11-2013 14:33
Algemene schoolzaken enquête seksueel misbruik op school
criminoloogje
7 11-03-2011 01:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Mandy Pijnenburg gevangen
NoDoubt
87 28-05-2007 16:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Misbruikte kinderen in jeugdgevangenis vernederd'
koelieboelie
29 01-11-2006 12:31
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Psychologie pedofilie
a girl
13 25-07-2002 14:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.