Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2009, 13:23
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Mijn kat Nero is ziek. Een paar weken terug at hij heel weing dus we besloten naar de DA te gaan. Daar zag ze dat hij ontstoken tandvlees had en hij was van 3,3 naar 3,2 kilo gegaan. Viel wel mee dus, maar toch. Waarschijnlijk lag het aan het weer en zijn ontstoken tandvlees.

We moesten zijn tandvlees masseren en het even aankijken nu het weer wat kouder werd. Dat hebben we 2 weken gedaan. We gaven hem krachtvoer en probeerden van alles en nog wat met lekkere vis en dergelijke, maar hij eet dingen gewoon met muizenhapjes en heeft vaak helemaal geen interesse in eten. Hij eet wel wát, maar niet veel. Verder is hij gewoon speels, hoewel hij wel iets meer slaapt. Hij heeft geen koorts en eigenlijk is er verder niets aan hem te zien.

Toen gaf hij gele vloeistof over en zijn we vandaag snel weer naar de DA gegaan. Hij is nu nog maar 2,9 kilo en het tandvlees is nog steeds ontstoken. We hebben een bloedtest laten doen op van alles en nog wat, over 3 dagen krijgen we de uitslag. Verder heeft hij een antibiotica kuur gekregen en een wormenkuur.

Ik maak me zo'n zorgen, echt belachelijk gewoon Hij is nog maar 1,5 jaar oud en niet geholpen. Blah. Tips? Ik moest het ook gewoon even kwijt.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2009, 13:26
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Vreemd mijn kat werd juist een stuk zwaarder op die leeftijd maar vraag is aan de dokter of het mogelijk is dat hij een lindworm heeft.

Beterschap met je kat
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 13:29
Verwijderd
Je kunt het beste gewoon de uitslag van de da afwachten, beterschap voor nero!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 13:31
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Vreemd mijn kat werd juist een stuk zwaarder op die leeftijd maar vraag is aan de dokter of het mogelijk is dat hij een lindworm heeft.

Beterschap met je kat
Zou de wormenkuur dat niet oplossen dan?

Citaat:
Je kunt het beste gewoon de uitslag van de da afwachten, beterschap voor nero!
Ja, dat doen we. Maarja, nog 3 dagen... En ik maak me al zo'n zorgen. Pfff ik ben mezelf een beetje gek aan het maken geloof ik.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 13:32
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Zou de wormenkuur dat niet oplossen dan?
Wormenkuur geneest volgens mij helaas geen lindwormen.
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 13:40
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Van wat ik heb gevonden werkt een wormenkuur ook tegen lintwormen!

Ik hoop toch maar dat het gewoon zoiets is en niets ernstigs...
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 13:44
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Van wat ik heb gevonden werkt een wormenkuur ook tegen lintwormen!

Ik hoop toch maar dat het gewoon zoiets is en niets ernstigs...
Mooi ik dacht altijd dat het niet tegen lintwormen hielp
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 13:46
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ik zocht gewoon op lintwormen bij katten en overal was de oplossing een wormenkuur, dus daar ga ik dan maar van uit
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 16:38
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Hmmm nee ik vond toch dat er verschillende wormenkuren zijn voor verschillende wormen. Ik zal het nog even navragen.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 16:41
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
zou ik maar doen want een lintworm kan gevaarlijk zijn als je er niet op tijd bij bent
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 16:43
Verwijderd
Niet Nero! mss andere kattenbrokjes ofzo?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 16:45
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Niet Nero! mss andere kattenbrokjes ofzo?
Nou, we hebben al heel veel uitgeprobeerd. Het maakt niet zo uit wat voor voer we geven, hij eet van alles maar kleine beetjes En toch blijft hij afvallen. Het is heel raar.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 17:00
Verwijderd
gaar

hopelijk komt t helemaal goed! doe maar de groetjes aan Nero
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 17:05
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Dankje, zal ik doen

Je krijgt de groetjes terug.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 20:23
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Hij heeft net voor het eerst sinds weken weer eens goed gegeten. De antibiotica of wormenkuur kan toch niet al werken of wel?

Vanmiddag om 1 uur kreeg hij een prikje antibiotica maar ik weet niet of het een prikje wormenkuur was of pilletjes.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 20:29
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
zeik niet en wees opgelucht dat hij goed eet
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 22:54
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
zeik niet en wees opgelucht dat hij goed eet
Nouja 1 keer goed eten wil niet zeggen dat hij beter is. We wachten nog gewoon die bloedtest af en de volgende weging. Pas als het gewicht beter wordt ben ik op mijn gemak hoor.

Al met al loopt hij nu toch al 2 weken minstens te kwakkelen Arm beestje voelt zich vast rot en dan voel ik me automatisch ook rot want zo werk ik nou eenmaal
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 13:34
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Bloedtest binnen. Niet goed.

Suikerziekte, nieren zijn niet goed (lichte afwijking), zware ontsteking.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2009, 13:42
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
We moeten een echo laten maken om te zien hoe zijn organen zijn. Die ontsteking is gewoon die van het tandvlees, dat gaat wel over.

Verder wordt er urine afgenomen. Iemand enig idee hoe ze dat doen?
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 13:42
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
dat is echt kut... hoop dat het weer beter gaat binnenkort!

Succes!
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 13:43
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Zo jong en nu al zo ziek Echt zielig. Hij heeft al veel dingen gehad in zijn jonge leventje dus we kunnen ervan uitgaan dat hij niet heel oud zal worden...
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 14:01
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Suikerziekte hoeven we ons geen zorgen om te maken als zijn organen verder niet zijn aangetast. Gewoon dieet voer en dan kan hij in principe oud worden.

Het is die nierafwijking die er nu al is (hij is nog geen 1,5) en die ontsteking die nogal hevig is. Maar met die antibiotica komt hij daar wel vanaf. Eventueel onstekingsremmers. Nu dus hopen dat zijn organen verder goed zijn en dan is er wel overheen te komen, maar het is wel allemaal heel zielig
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 14:10
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Mn moeder is heel vervelend en vertelt dingen in delen aan mij omdat ze ondertussen eerst 20 andere mensen belt om dingen te vertellen.

Er is kennelijk meer. Hij is licht uitgedroogd. Die echo moet voor het weekend gemaakt worden, als daaruit blijkt dat zijn buik schoon is dan is het goed, als dat niet het geval is dan moet hij een weekend bij de DA aan het infuus. Kan iemand me misschien vertellen wat het betekent of zijn buik schoon is of niet? Of zijn organen goed zijn ofzo? En wat gaat zo'n echo kosten?

__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 14:11
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Oja lekker en iemand hier begint dingen te zeggen als "nou die echo is echt honderden euros en al met al ben je dalijk 1000 euro kwijt, dat kan je niet betalen. Wat is zijn levensverwachting? Anders moet je hem maar in laten slapen".

Flikker toch op joh dan leen ik wel geld ofzo. Godverdomme.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 14:35
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Rustig, rustig nierafwijking hoeft niet het einde te betekenen, de diergeneeskunde gaat ver en kan veel tegenwoordig. Ik ga even voor je kijken of ik de rekening van mijn hond terug kan vinden, die heeft laatst ook een echo gehad maar ik weet zo uit mijn hoofd niet meer wat dat kostte. Ik vond de prijs nogal meevallen uiteindelijk, ze had een echo, röntgenfoto, injecties en medicijnen gehad en ik was bij lange na geen 1000 euro kwijt. Even zoeken.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2009, 14:37
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ja sorry, ik vind het nogal wat allemaal

Die nierafwijking schijnt mee te vallen, maar kan wel erger worden. Zo jong hoort dat natuurlijk niet. Suikerziekte valt ook wel mee, met dieet voer kan het geregeld worden. Maar die uitdroging vind ik toch wel raar, hij drinkt gewoon goed :/ En ik vind het echt geen prettig idee dat hij een weekend daar moet zijn aan het infuus en alles, dan is hij zo alleentjes

Dankje voor je reactie.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 14:42
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
maar het komt wel goed onze 2de kat is namelijk ook redelijk mager maar er is niks aan de hand met hem het is natuurlijk kut maar hij komt er wel bovenop!
__________________
Yoloswag 420

Laatst gewijzigd op 17-06-2009 om 15:19.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 14:45
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Snap ik, het is ook niet niks
Suikerziekte is idd met een dieetvoer goed mee te leven, dat is meestal wel vrij prijzig, houdt daar wel rekening mee. Die uitdroging kan door de nierafwijking komen, ik weet natuurlijk niet wat voor afwijking hij heeft, maar misschien is hij "gewoon" zijn nieren aan het spoelen met zoveel mogelijk water.
Een echo kost, incl consult e.d., rond de 200 euro. Het is dus niet goedkoop, maar iig zeker geen 1000 euro.
Wat ze precies bedoelen met een schone buik weet ik niet, waarschijnlijk of zijn organen goed zijn inderdaad. Bel anders even de dierenarts op en vraag wat ze daar precies mee bedoelen en wat zij voor toekomstbeeld hebben voor je kat, dan weet je dat in ieder geval. En vraag dan ook of je langs mag komen als je kat daar een weekend heen moet (vraag trouwens of dat per sé dit weekend moet en of het dan niet net ervoor of erna kan, weekendopnames zijn vele malen duurder dan gewoon door de weeks). Zo'n opname kost meestal ook redelijk veel trouwens, wat dat precies kost weet ik niet. Maar hou er wel rekening mee dat je, als ik dit zo lees, al heel snel 500 euro kwijt kunt zijn.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 14:47
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Je moet je kat minder bier laten drinken gaat het vast beter met de nierenxD omg die moest ik ff kwijt maar het komt wel goed onze 2de kat is namelijk ook redelijk mager maar er is niks aan de hand met hem het is natuurlijk kut maar hij komt er wel bovenop!
Dit forum is bedoeld voor serieuze reacties en dit helpt niet echt. Als iemand zijn huisdier (ernstig) ziek is, heb je meestal geen zin in dit soort grappen.
Daarbij doel jij met je grap op het verkeerde orgaan, namelijk de lever en niet op de nieren.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 14:55
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Je kunt overigens ook vaak betalingsregelingen treffen met je dierenarts, vraag daar ook even naar
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 15:13
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Dankjewel voor je reactie. Waarschijnlijk kunnen we wel een betalingsregeling treffen bij haar, alleen die echo wordt in een andere kliniek gedaan, weet niet of het daar ook kan. Duurste weekendopname die ik vond online is 38 euro per dag. Ik zal wel vragen of het in het weekend móet, maar als dat beter is voor het beestje doen we dat gewoon.

Ik zou het inderdaad wel prettig vinden als we even langs konden gaan zodat hij nog wat bekende gezichten ziet. Vorige keer kreeg hij niet eens een prikje en toen zat hij al helemaal te trillen daar, het is nogal een mietje
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 16:15
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Nou ik ga even bellen naar de dierenarts want mn moeder onthoudt het allemaal niet. Kunnen jullie nog vragen bedenken?

Tot nu toe heb ik kosten echo, wat het betekent om een schone echo te hebben, wanneer die echo specifiek gedaan moet worden (als de stufi binnenkomt kan ik in principe mee betalen), of die opname echt moet, wanneer en hoeveel dat gaat kosten, wanneer die infectie ongeveer weg moet zijn en wat we doen als hij niet op tijd weg is... Nou dan als alle acute dreiging over is de lange termijn: hoe gaan we zijn diabetes regelen? Voer? Prikjes? Of hij verder medicijnen moet krijgen voor die nieren of iets dergelijks en wat de kosten hiervan allemaal ongeveer zullen worden.

Oja en of het echt in Noordwijkerhout moet en niet dichterbij want het is echt een pokke eind om vanuit Rotterdam
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 16:28
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Schrijf alles op wat de dierenarts(assistent) je vertelt, want je gaat gegarandeerd een hoop weer vergeten, anders
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 16:36
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ja ik zit hier klaar met pen en papier Om 6 uur kan ik bellen.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 19:54
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Okee meer informatie!!

De echo wordt 120 euro dus dat is aan de goedkope kant van verwacht. Omdat hij vandaag iets meer speelt en eet kan het uitgesteld worden om het per dag aan te kijken. Het moet wel gebeuren uiteindelijk, maar hij kan nu even rusten van alle drama en wij kunnen even sparen

Ze zei "zijn nieren zijn iets verhoogd". De oorzaak daarvan zit in de nieren zelf, dus niet iets van daarbuiten. Hij heeft dus een lichte nierafwijking waarschijnlijk vanaf geboorte aan. Het is een incest katje, misschien heeft het daar iets mee te maken?

Verder heeft hij het corona virus. Dat uit zich dus door die onsteking in zijn tandvlees. Voor zover ik weet is het chronisch en komen die infecties dus regelmatig terug (hij heeft toen hij kleiner was het ook al bij zijn oogjes gehad), maar dat er wel mee te leven is. Ik las wel dat het kan zich ontwikkelen tot FIP (in de meeste gevallen gebeurt dit niet, maar dat moet de echo uitwijzen) en dat is heel dodelijk. Als er dus vocht in de borstholte zit is dit het geval en dat zou heel slecht nieuws zijn. Ik kreeg wel het idee dat het makkelijker ontwikkelt tot FIP als je meerdere katten hebt? Wij hebben er dus maar eentje, dus laten we hopen dat het hierbij blijft zeg... Al erg genoeg constant van die infecties!

Eventueel moet hij opgenomen worden, maar dat zien we nog aan de hand van die echo. Die stellen we dus nog even uit zolang hij zich beter lijkt te voelen. Bij opnemen zouden ze zijn nieren spoelen en zijn urine testen, want ze heeft het gevoel dat er iets niet klopt met die suikerziekte. (Opname is rond de 100 euro per dag, 2 tot 3 dagen. Hopelijk voelt hij zich snel beter zodat dat niet hoeft dus... Als het wel nodig is dan moet dat maar, maar jeetje ).

Als we hem niet laten opnemen moeten we zelf urine opvangen. Ze zei iets over brokjes of steentjes? Iemand enig idee hoe we dat in hemelsnaam zouden moeten doen?

Dan over de diabetes, ik hoop dat ik het goed zeg: zijn suiker in zijn bloed was iets verhoogd en dit kon door stress komen, maar zijn fructamine's (ik weet niet zeker of ik dit goed verstaan heb, maar zoiets ) zijn ook sterk verhoogd wat duidt op suikerziekte. Dat vond ze raar voor zo'n jonge kat en ze wil met zijn urine proberen zeker te maken dat die verhoogde waarde inderdaad komt door suikerziekte en niet door iets anders. Het is dus nog niet 100% zeker of hij suikerziekte heeft maar het lijkt er wel op. Dat wil ze aanpakken door speciaal voer, nog niet meteen insuline prikjes.

Sowieso is het dus nu nog even uitstellen en afwachten omdat het beter lijkt te gaan. Dan wordt de antibiotica kuur voor dat corona gebeuren verlengd, die infectie is waarschijnlijk de hoofd reden dat hij zich nu zo rot voelt. Dus als dat beter wordt scheelt dat al iets voor hem ook. Dan gaan we die echo laten doen (tenzij het erger wordt, dan gaan we meteen). Die zal ons iets meer vertellen over wat het NIET is en hoe hij er in zijn geheel aan toe is. Vervolgens moeten we zijn urine afgeven en leren we meer over zijn al-dan-niet suikerziekte die we daarna kunnen behandelen met speciaal dieet (net als een nier-dieet).

JONGENS wat een gedoe voor zo'n jong klein beestje. En dan is het ook nog eens de liefste kat die we ooit hebben gehad Ik hoop heel erg dat het geen FIP is want dat het over en uit waarschijnlijk... Suikerziekte en die niertjes kan hij nog wel een lang leventje mee leiden, maar FIP is echt meteen dodelijk.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 00:28
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ja heel erg Ik hoop maar voor je dat het meevalt. Hoe oud is hij?

Wij zijn weer iets optimistischer nu. Hij heeft net gespeeld, bijna zoals altijd! Hij is nog steeds stijf als hij heeft geslapen, dan loopt hij een beetje mank, maar als hij eenmaal begint met lopen heeft hij er geen last meer van. Hij klom op dingen, sprong van andere dingen af, rende een klein beetje en ging achter het laser lichtje aan etc. Kwam weer goed over! Hij eet nog steeds niet veel maar het lijkt iets meer te zijn.

In ieder geval is het rode van zijn tandvlees heel veel minder! Het is niet meer zo vuurrood als eerst! Ik denk dat de antibiotica eindelijk aanslaat.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-06-2009, 11:31
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Oja met fructamine's bedoelde ik fructosamine's Bijna hetzelfde
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 12:32
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Dankjewel Henkus! Daar kan ik wat mee
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 14:37
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Veel sterkte verder met je kat! Ik vond het al vreselijk toen mij kat vorige week een gat in zijn poot had waar achteraf maar 4 nietjes in moesten, maar vergeleken met jouw heb ik niks te klagen!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 18:12
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Volgens onze weegschaal is hij 100 gram aangekomen sinds maandag! Hij eet weer heel veel beter en ziet er duidelijk blijer uit. Nog niet helemaal hoor, hij is nog wel ziek. Sowieso zal hij de rest van zijn leven kwaaltjes hebben en alles, maar het grote gevaar nu lijkt voorlopig geweken..

[EDIT] Hoewel hij vanavond weer wat meer ging slapen en hij loopt nog steeds mank met 1 achterpoot na het slapen.

Ondanks dat het iets beter gaat met die infectie ben ik nog steeds bang op FIP. Veel van de symptomen heeft hij, maar dat kan ook gewoon dat corona virus zijn En toch zit het me niet lekker... Verhalen over hoe onstekingen constant terugkomen, hoe het beter lijkt te gaan na medicijnen maar dan weer net zo hard terugkomt.. constant gewichtsverlies..
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?

Laatst gewijzigd op 18-06-2009 om 23:45.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 11:55
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Pfoe, wat een lijst. Urine opvangen is niet zo heel lastig, je kunt bij de dierenarts speciale plastic korreltjes kopen voor in de kattenbak, dan zet je je kat apart met die korrels in de bak. Die absorberen niet, dus als hij plast kun je het zo met een pipetje (wat je erbij krijgt) opzuigen.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 12:40
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Pfoe, wat een lijst. Urine opvangen is niet zo heel lastig, je kunt bij de dierenarts speciale plastic korreltjes kopen voor in de kattenbak, dan zet je je kat apart met die korrels in de bak. Die absorberen niet, dus als hij plast kun je het zo met een pipetje (wat je erbij krijgt) opzuigen.
Ah zo werkt dat dus! Het gaat nu toch weer beter. Vanochtend speelde hij ook weer, hij kwam kopjes geven toen ik zijn eten in het bakje deed en hij beet weer in m'n voeten Nadat hij niet alleen natvoer maar ook weer brokjes volop at (!!) heeft hij nog wat gedronken, met veel pijn en moeite die antibiotica pilletjes erin gekregen want die vindt hij maar al te vies en toen heeft hij wéér gegeten. Duidelijk een verbetering. Gewicht leek niet veranderd te zijn, maar eerder wogen we 's avonds en nu 's ochtends dus misschien als we het weer rond dezelfde tijd doen dat hij toch is aangekomen...

Omdat hij brokjes at keek ik naar zijn tandvlees en aan de linkerkant is het zo goed als weg dat rode! Aan de andere kant en in het midden nog een beetje rozig maar heel sterk een verbetering t.o.v. gisteren.

Ook weer gespeeld terwijl hij dat zelfs toen hij gezond was alleen 's avonds écht deed Hopen nu maar dat dit aanhoudt... Maandag naar de dierenarts want dan is de kuur klaar. Laten we hem wegen en gaan we bespreken wat we nu gaan doen. Vragen we meteen die korreltjes mee en we maken een afspraak voor de echo. Duimen duimen duimen dat het geen FIP is, hoewel natte FIP erg onwaarschijnlijk lijkt nu hij beter wordt. Droge FIP is nog moeilijker vast te stellen dus pfff.... Voorlopig positief blijven (en je merkt wel dat ik daar moeite mee heb ).
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 19:10
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Gamma globulines zijn niet verhoogd! Dat is met FIP wel het geval (vaak). Hij heeft nierdieet mee, dat vindt hij lekker. En inderdaad van die korrels om zn urine op te vangen. Antibiotica slaat aan, moeten we voortzetten 10 dagen.

ETA: Dit is dus allemaal goed nieuws Alleen had hij een tikje verhoging, maar dat is ook normaal (ontsteking) en hij was van 2,90 naar 2,93 kg gegaan. WOW... Maar de DA deed bijna letterlijk een dansje, dus kennelijk is alles wat hij aankomt goed
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?

Laatst gewijzigd op 22-06-2009 om 22:14.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 22:50
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Ooh wat naar.
De kat van onze buren heeft ook een nierziekte en is er toch al 18 oid mee geworden! Dus er is nog wel hoop. Beest ziet er niet uit en jengelt als een klein kind, maar hij is wel oud en lief.

Sterkte!
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 09:30
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Goed nieuws! Gelukkig.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 13:22
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Hoe is 't nu met hem?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 13:31
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Oja. Nou het gaat een stuk beter. Hij eet niet, hij vreet. We gaan straks even wegen maar ik denk dat hij weer is aangekomen. Nierdieet vindt hij lekker dus ook dat is geen probleem

Plas opvangen lukt niet, we bellen nog even met de DA om te vragen hoe we het anders gaan doen Ik wil niet dat ze met een naald in z'n blaas gaat hoor, dat vind ik echt te zielig. We zien nog hoe we dat gaan oplossen. Echo moet ook nog gebeuren.

Hij speelt veel meer, nog niet op zijn oude niveau maar er is heeeel duidelijk verbetering te zien! We hebben weer vertrouwen!
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Het kwaad
arPos
33 07-07-2009 15:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap America as the last man standing
Love & Peace
188 03-11-2008 12:45
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Samenvatting: Forum, bijna hele boek
numen
1 25-09-2007 14:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Latijnse spreukjes :-)
girlspider
107 20-10-2002 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.