Oud 15-04-2009, 14:12
Verwijderd
Hoi allemaal,

Dit jaar studeer ik af aan een hogeschool in België.

Hierna wilde ik graag nog wat verderstuderen, en de Master in Health Science aan de universiteit Maastricht spreekt me enorm aan.


Maarrrrrr... Omdat ik van een lager niveau kom ofzoiets moet ik eerst een soort toets/ingangsexamen afleggen, nl de Methodieken en statistiek toets.

Heeft iemand deze al eens moeten afleggen? Of ken je iemand die dit deed?
Want ik heb geen flauw idee wat ik moet verwachten.
Ik heb een lijst met boeken gekregen die ik tegen dan via zelfstudie moet kennen, maar het is ondertussen al 2 jaar geleden sinds ik 1 trimester 2 uurtjes statistiek kreeg dus ja...

Iemand tips of extra uitleg? Het zou zeeeer welkom zijn

Groetjes Nathalie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2009, 03:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als het zo lang geleden is en je geen hulp krijgt zou ik als de neten aan de slag gaan. Statistiek is in veel studies een groot struikelblok (het eerste vak ervan op mijn opleiding haalt nog niet de helft van de mensen).
Methodiek.. Mja, dan kun je waarschijnlijk zaken als het conceptueel model verwachten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 13:33
Verwijderd
Ja, ik weet het... Statistiek gaat het moeilijkste worden vrees ik.
Toen ik het kreeg was ik wel goed geslaagd op het examen, maar dan weet je gewoon half vanbuiten wat je moet doen. En dat ben ik ondertussen al lang vergeten.

Ik kan wel toegang krijgen tot Eleum, de electronische leeromgeving waarop meer inhoudelijke informatie staat mbt tot de MT&S cursus, maar dat kost 400 Euro... En dat is een hele hoop geld voor iets waarvan ik niet weet wat voor info er dan precies opstaat he! De toets alleen kost 50 euro en er is dan nog een herkansing... Dus gewoon leren en proberen dan maar?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 15:26
blablatje
blablatje is offline
Woon je bij Maastricht in de buurt? Misschien is er daar een student die weet wat de toets inhoudt en goed in statistiek is en je een paar bijlessen wil geven. Helemaal zonder uitleg kan best lastig worden.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 23:24
Verwijderd
Hoi,

Ja ik woon op ongeveer een uurtje rijden van Maastricht.
Ik zoek eigenlijk wel naar studenten die de test al ooit gehad hebben maar weet niet hoe ik hieraan geraak...

De mensen van de universiteit zelf gaan me natuurlijk geen namen geven want ze vragen 400 euro voor een cursus voor de test... Als ik de info van iemand anders zou kunnen krijgen wordt het allemaal al wat makkelijk natuurlijk.

Maar momenteel heb ik nog steeds geen flauw idee wat ik kan verwachten.
Mijn plan op dit moment is om gewoon te gaan proberen en als het helemaal niks wordt (waarschijnlijk) kan ik nog steeds naar de herkansing gaan. Dan weet ik tenminste al een beetje wat ze verwachten.

Groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.