Oud 05-01-2010, 15:42
Ashley16...
Ashley16... is offline
Heeee heeee!!

Ik heb aanstaande vrijdag een Engels mondeling. Ik moet 3 Engelse boeken hebben gelezen. 2 artikels van een blad: Wasp. Over mij toekomst hebben en een voorwerp beschrijven...
Totaal 30 minuten...

Ik heb nog nooit een mondeling Engels gehad en mijn Engels is ook dramatisch slecht.. Vooral het uitspreken daarvan.. Hebben jullie nog tips. Of wat voor vragen er ongeveer worden gesteld? Of wat is jullie ervaring met een mondeling?

Laat me het weten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2010, 17:04
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Bereid jezelf in ieder geval voor. Denk over wat je wil vertellen. Als je weet over welke artikelen en/of boeken gaat kun je misschien je mening erover opschrijven. En over je toekomst weet je natuurlijk meer en dat zou je ook kunnen opschrijven en zo ook met een voorwerp, als je weet welk voorwerp je moet beschrijven. Bij het opschrijven kun je natuurlijk hulp vragen, aan iemand thuis/op school, of hier op 't forum.

Uitspraak, je zou aan iemand thuis/op school of hier op 't forum kunnen vragen hoe bepaalde woorden die je denkt verkeerd uit te spreken uitgesproken moeten worden.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 20:09
Verwijderd
Ik heb een hele handige link voor je...

Klik!

Je kunt gewoon een woord invoeren en dan wordt het uitgesproken. Succes!

Verder: Kwel jezelf niet onnodig met lastige woorden, maar probeer iets te omschrijven of anders te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 16:07
Lisl
Lisl is offline
Probeer vantevoren een verhaaltje te schrijven over de onderwerpen of vertel er iets over aan je moeder/vriendin/de spiegel... Dan kom je vanzelf woorden tegen die je niet weet of moeilijk vindt. maak een lijstje van deze woorden. Als je gewoon zorgt dat je deze woorden kent dan wordt het makkelijker om op je mondeling te zeggen wat je wilt zeggen. Je kunt ook een aantal 'moeilijke' of ' interessante' woorden voorbereiden en die (wel correct natuurlijk) gebruiken op je mondeling, dat zal indruk maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Staatsexamen mondeling: Tips/ervaringen.
kramerseha
52 21-07-2014 14:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels mondeling
Amrita
4 23-05-2009 10:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels mondeling
Yab-Yum
5 19-02-2007 09:48
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Engels] Mondeling duo.
OceanEye
11 08-02-2005 20:29
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels mondeling
Vlooienband
2 08-12-2002 20:03
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen 5 engelse teksten voor engels mondeling
skabla
4 13-05-2002 18:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.