Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: Homohuwelijk?
Voor, zowel voor de wet als in religieus verband voor alle homoseksuelen. 97 56.73%
Voor, zowel voor de wet als in religieus verband, maar dan alleen voor twee vrouwen 1 0.58%
Voor, zowel voor de wet als in religieus verband, maar dan alleen voor twee mannen 1 0.58%
Voor, maar dan alleen voor de wet voor alle homoseksuelen 34 19.88%
Voor, maar dan alleen voor de wet voor alleen twee vrouwen 0 0%
Voor, maar dan alleen voor de wet voor alleen twee mannen 0 0%
Tegen, zowel voor de wet als in religieus verband 34 19.88%
Anders, namelijk... 4 2.34%
Aantal stemmers: 171. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 20:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Er was net een documentaire op MTV over het homohuwelijk en aangezien vaak mensen met een religieuze achtergrond tegen het homohuwelijk was, vond ik het interessant om eens na te gaan waarom je voor dan wel tegen dit huwelijk zou zijn.

Bij deze ook een poll, om het wat gedetailleerder te krijgen.

Let op: ik heb alles in de voor vorm gezet, terwijl er bij de voor opties ook een tegen optie zit:
"Voor, maar dan alleen voor de wet voor alle homoseksuelen"
betekent dus m.a.w. tegen het huwelijk voor alle homoseksuelen in religieus verband
(!)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 01-04-2005 om 20:21.
Advertentie
Oud 01-04-2005, 20:22
Imperial Sith
Imperial Sith is offline
Iig tegen de kerkelijke inzegening ervan. En bij het burgerlijke huwelijk ben ik noch voor noch tegen.
Oud 01-04-2005, 20:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Eigenlijk had ik anders moeten stemmen, maar goed, heb

"Voor, maar dan alleen voor de wet voor alle homoseksuelen"

gestemd.



Hoewel het eigenlijk aan mijn reet zal roesten en ik vind dat men zelf zou moeten kunnen kiezen, maar uit respect voor de religies (die hier duidelijk een >>nee<< tegen hebben (en dat valt theologisch te onderbouwen)) zeg ik ook >>nee<< hiertegen.

Best een blaatargument, maar t zij zo
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-04-2005, 20:28
Global
Avatar van Global
Global is offline
tegen
Oud 01-04-2005, 20:29
Global
Avatar van Global
Global is offline
eigenlijk kan het me niks schelen
Oud 01-04-2005, 20:29
Rippin Kittin
Avatar van Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Voor, zowel voor de wet als in religieus verband voor alle homoseksuelen.

__________________
I'm insane, what's YOUR excuse?!
Oud 01-04-2005, 20:29
Orpa
Orpa is offline
Ik ben er voor, maar alleen voor de wet.

Ik zou graag over een paar jaar zelf kunnen beslissen of ik met een vrouw of met een man trouw (iets wat bij mij allebei niet onmogelijk is), maar ik denk dat het onmogelijk is om een kerkelijkzegen te krijgen, omdat de religies het simpelweg verbieden.

Voor de wet vind ik het belachelijk dat het nog niet in alle landen kan, alsof je niet van elkaar kunt houden als je allebei hetzelfde geslacht hebt. Mensen zijn op dit moment nog redelijk huiverig van homosexuelen en bisexuelen, en vaak worden deze nog anders behandeld, al dan niet bewust. Een huwelijk laat zien dat wij ook mensen zijn en dat we ook gevoelens hebben en die net als iedereen gewoon willen kunnen uiten...
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Oud 01-04-2005, 20:31
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Global schreef op 01-04-2005 @ 21:28 :
tegen
Waarom zou je er tegen zijn dat 2 mensen die verschikkelijk veel van elkaar houden met elkaar trouwen?
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Oud 01-04-2005, 20:33
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Voor.

Zowel religieus als wet.

Er bestaat zoiets als vrijheid van religie.



Het probleem is vaak de mens evalueert, en religie's niet.
Oud 01-04-2005, 20:34
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Orpa schreef op 01-04-2005 @ 21:31 :
Waarom zou je er tegen zijn dat 2 mensen die verschikkelijk veel van elkaar houden met elkaar trouwen?
zie mijn 2e post
Oud 01-04-2005, 21:05
Verwijderd
Ik ben een voorstander van het homohuwelijk (d.i. het huwelijk tussen twee personen van gelijk geslacht) zoals we dat nu in onze wetgeving kennen. Immers het gelijk behandelen van mensen met verschillende geaardheden is een van de dingen die wij belangrijk vinden. Het gaat niet aan mensen geluk te ontzeggen op de enkele grond dat ze op hetzelfde geslacht vallen.

Ik snap alleen de poll-opties 'in religieus verband' niet. Je kunt gelovigen niet dwingen een homohuwelijk te accepteren en je kunt de kerk niet dwingen een homohuwelijk volgens religieuze tradities in te zegenen. Dat verwacht denk ik ook niemand. Immers, een kerkelijk huwelijk heeft voor de wet ook geen enkele waarde: in tegenstelling tot bijv. Engeland en vele Zuid-Amerikaanse landen heeft een kerkelijk huwelijk hier geen rechtsgevolgen.

Ik zie dus niet in wat de grond zou zijn om een kerkelijk huwelijk mogelijk te maken voor homoseksuelen, omdat immers de gelovigen zichzelf met succes kunnen beroepen op het grondrecht hun geloof te belijden zoals zij dat zelf willen en er geen reden is om aan te nemen dat het grondrecht van gelijke behandeling ineens maar door private organisaties zoals de kerk toegelaten zou moeten worden in hun tradities.
Oud 01-04-2005, 21:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het gelijkheidsbeginsel dicteert eigenlijk de oplossing al. Voor dus.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-04-2005, 23:13
Verwijderd
Ik heb de eerste optie gestemd, maar als een kerk homo's niet wil 'zegenen' (of hoe dat ook heet) mogen ze dat natuurlijk weigeren.
Oud 01-04-2005, 23:15
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Voor, maar dan alleen voor de wet voor alle homoseksuelen.
Wat de kerk doet boeit me geen fuck.
Oud 01-04-2005, 23:16
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Voor, maar wat de religieuze instituten doen kan me aan mijn reet roesten
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 01-04-2005, 23:17
Verwijderd
wat een verstandige mensen hieeerrrr
Oud 02-04-2005, 00:28
Mujahideen
Mujahideen is offline
De homokasten mogen wat mij betreft dichtgetimmerd worden.
Oud 02-04-2005, 04:51
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Voor, maar wat de kerk en andere godsdiensten er van vinden, maakt me niet uit.
wil toch niet trouwen dus komt goed uit.
ben wel blij dat het niet zo in amerika is zoals wat je op mtv zag die documentaire.
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Ads door Google
Oud 02-04-2005, 10:59
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Tegen, in de Bijbel kan je lezen dat het voor God een gruwel is.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 02-04-2005, 11:38
one.
one. is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-04-2005 @ 00:13 :
Ik heb de eerste optie gestemd, maar als een kerk homo's niet wil 'zegenen' (of hoe dat ook heet) mogen ze dat natuurlijk weigeren.
__________________
.
Oud 02-04-2005, 11:41
Zup
Zup is offline
Voor, maar dan alleen voor de wet voor alle homoseksuelen.

Het is niet geaccepteerd in de kerk. Het kan ook niet volgens de bijbel. Word zelf christelijk opgevoed.
Oud 02-04-2005, 11:51
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 02-04-2005 @ 11:59 :
Tegen, in de Bijbel kan je lezen dat het voor God een gruwel is.
Jij verdient het zó hard om later een zoon te krijgen die homo blijkt te zijn.
Oud 02-04-2005, 11:55
Zup
Zup is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2005 @ 12:51 :
Jij verdient het zó hard om later een zoon te krijgen die homo blijkt te zijn.
Lol.
Oud 02-04-2005, 11:57
Verwijderd
Ja, dat is toch geweldig ironisch? Hij houdt strikt vast aan de bijbel en is zeer gelovig, en vervolgens brengt hij uit zijn eigen vlees en bloed een door hem zo gehate homo voort. Als dát niet een teken is ...
Oud 02-04-2005, 12:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Arrests at Saudi 'gay wedding'

Brian Whitaker
Friday March 18, 2005
The Guardian

The Saudi Arabian security forces have arrested 110 men at a "gay wedding" party in Jeddah, according to a Saudi online newspaper.

Al-Wifaq, which has connections with the interior ministry, said the authorities had raided a wedding hall on Monday night after a tip-off and found the men - all Saudis - dancing and "behaving like women".

Eighty men were later released, but 30 appeared in a Jeddah court on Wednesday to face charges, the paper said.

Article continues
Homosexuality is illegal in Saudi Arabia and is punished by flogging, jail or death.

The raid was made a day after two men described as gay lovers were executed at Arar, in the north of the kingdom, for allegedly murdering a Pakistani who had found out about their relationship.

The interior ministry said Ahmed al-Enezi and Shahir al-Roubli, both Saudis, ran over Malik Khan in their car, beat him on the head with stones and set fire to his body, "fearing they would be exposed, after the victim witnessed them in a shameful situation".

Last year the Saudi police raided another event described as a gay wedding party for two African men from Chad at a hotel in the holy city of Medina. About 50 people were arrested.

One of the Chadians later claimed that the party was a rehearsal for his wedding to a woman, and this was supported by a Saudi who said he had provided money to meet the marriage expenses.

But according to the daily Arab News, investigators said that party invitations "indicated it was a gay function".

The investigators also found it suspicious that many of the guests had fled at the sight of the police and left their cars behind. It is not known whether anyone was prosecuted.

Despite the heavy penalties for homosexuality, most Saudi cities are said to have underground gay networks which organise parties in private villas, and sometimes in hotels.

Saudi executions are not systematically reported, and officials deny that the death penalty is applied for same-sex activity alone.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 02-04-2005, 12:05
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-04-2005 @ 00:13 :
Ik heb de eerste optie gestemd, maar als een kerk homo's niet wil 'zegenen' (of hoe dat ook heet) mogen ze dat natuurlijk weigeren.
Oud 02-04-2005, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-04-2005 @ 00:13 :
Ik heb de eerste optie gestemd, maar als een kerk homo's niet wil 'zegenen' (of hoe dat ook heet) mogen ze dat natuurlijk weigeren.
Oud 02-04-2005, 12:15
Zup
Zup is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2005 @ 12:57 :
Ja, dat is toch geweldig ironisch? Hij houdt strikt vast aan de bijbel en is zeer gelovig, en vervolgens brengt hij uit zijn eigen vlees en bloed een door hem zo gehate homo voort. Als dát niet een teken is ...
Daarom vond ik het ook zo grappig.
Oud 02-04-2005, 14:51
see it
Avatar van see it
see it is offline
Tegen, idd. het is voor God een gruwel

Betekent niet dat ik homoseksuelen dan keihard laat vallen.
Ik geloof dat je veel gelukkiger wordt als je de wil van God probeert na te volgen.
Oud 02-04-2005, 14:56
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
see it schreef op 02-04-2005 @ 15:51 :
Tegen, idd. het is voor God een gruwel

Betekent niet dat ik homoseksuelen dan keihard laat vallen.
Ik geloof dat je veel gelukkiger wordt als je de wil van God probeert na te volgen.
Maar vind jij dat mensen moeten kunnen kiezen welke sexuele voorkeur ze hebben?
Oud 02-04-2005, 14:59
Imperial Sith
Imperial Sith is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-04-2005 @ 15:56 :
Maar vind jij dat mensen moeten kunnen kiezen welke sexuele voorkeur ze hebben?
Ze kunnen wel kiezen wat ze met hun seksuele voorkeur doen.
Oud 02-04-2005, 15:21
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Imperial Sith schreef op 02-04-2005 @ 15:59 :
Ze kunnen wel kiezen wat ze met hun seksuele voorkeur doen.

Nee, maar moet de overheid ( of een ander gezag ) hen proberen tegen te houden?
Oud 02-04-2005, 15:39
Verwijderd
Citaat:
see it schreef op 02-04-2005 @ 15:51 :
Tegen, idd. het is voor God een gruwel

Betekent niet dat ik homoseksuelen dan keihard laat vallen.
Ik geloof dat je veel gelukkiger wordt als je de wil van God probeert na te volgen.
Misschien moet jij dan maar eens kijken naar landen waar de christelijke leer aan homoseksuelen wordt opgedrongen en dan nog eens heroverwegen of ze daar wel 'gelukkig' van worden.

L&P: denk jij dat homoseksuelen bewust kiezen om gay te zijn?
Oud 02-04-2005, 15:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Imperial Sith schreef op 02-04-2005 @ 15:59 :
Ze kunnen wel kiezen wat ze met hun seksuele voorkeur doen.
Ik ben dan ook voorstander van het opleggen van een totaal en levenslang seksverbod voor alle tegenstanders van emancipatie van homo's.

Dat is immers wat de tegenstanders zelf ook betogen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-04-2005, 15:55
Imperial Sith
Imperial Sith is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-04-2005 @ 16:50 :
Ik ben dan ook voorstander van het opleggen van een totaal en levenslang seksverbod voor alle tegenstanders van emancipatie van homo's.

Dat is immers wat de tegenstanders zelf ook betogen.
Nee, wij betogen dat seksuele gemeenschap met mensen van het zelfde geslacht een gruwel is in de ogen van God. Dat homoseksuelen zich daarvan bewust zouden moeten zijn en dat ze dus zouden moeten afzien van die seksuele gemeenschap. Ik betoog echter niet voor een algeheell verbod omdat zoiets erg lastig te controleren is.
Oud 02-04-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Imperial Sith schreef op 02-04-2005 @ 16:55 :
Ik betoog echter niet voor een algeheell verbod omdat zoiets erg lastig te controleren is.
Dat is ook gewoon de reden dat je niet voor zo'n verbod bent.
Ads door Google
Oud 02-04-2005, 18:03
Mujahideen
Mujahideen is offline
He nare man, borrelen de onderbuikgevoelens bij je op?
Oud 02-04-2005, 18:06
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Laat God eerst maar eens bewijzen is dat hij er tegen is.

Tot die tijd, voor.
Oud 02-04-2005, 18:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
RanC schreef op 02-04-2005 @ 19:06 :
Laat God eerst maar eens bewijzen is dat hij er tegen is.
erm

Genesis 18 en 19

maar om eerlijk te zijn vind ik t nergens op slaan

het gaat om zonden die zouden zijn begaan in sodom en gomorra, maar dat het om homoseksualiteit zou gaan is helemaal niet duidelijk.

En nee, denken dat doordat Lot zijn dochters aanbiedt aan de twee engelen maar zij deze afwijzen, betekent niet logischerwijze dat ze alleen op zoek waren naar mannen.

Ja, ze waren op zoek naar mannen, maar om ze af te tuigen.

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-04-2005, 18:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Anyhow, er wordt vaker verwezen naar Leviticus.. waarin staat dat een man niet met een andere man in de bed van hun vrouw moeten liggen.

(letterlijk vertaald uit het Hebreeuws).


en dat kun je interpreteren als:

geen seks tussen mannen
maar ook net zo goed dat je wel seks mag hebben met een seksegenoot maar niet in het bed waar je vrouw slaapt.
Uit respect voor je vrouw ofzo.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-04-2005, 18:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Wie heeft dit gestemd?

"Voor, zowel voor de wet als in religieus verband, maar dan alleen voor twee mannen"

Ben wel benieuwd naar het waarom alleen voor twee mannen en twee vrouwen niet?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-04-2005, 18:43
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-04-2005 @ 19:19 :
erm

Genesis 18 en 19

maar om eerlijk te zijn vind ik t nergens op slaan

Inderdaad, ik bedoel laat God het maar hoogstpersoonlijk melden. Via zo'n boek kan ik ook wel alles gaan verkondigen.
Oud 02-04-2005, 18:59
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Imperial Sith schreef op 02-04-2005 @ 16:55 :
Nee, wij betogen dat seksuele gemeenschap met mensen van het zelfde geslacht een gruwel is in de ogen van God. Dat homoseksuelen zich daarvan bewust zouden moeten zijn en dat ze dus zouden moeten afzien van die seksuele gemeenschap. Ik betoog echter niet voor een algeheell verbod omdat zoiets erg lastig te controleren is.
Heb je het god zelf horen zeggen? (en nee, roep nou niet meteen 'bijbel!')

Als god tegen is, waarom schaapt hij dan mensen met homoseksuele gevoelens?

Waarom zijn christenen altijd zo vreselijk niet-tolerant?
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Oud 02-04-2005, 19:01
Verwijderd
Tegen, zowel voor de wet als in religieus verband.
Oud 02-04-2005, 19:02
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 02-04-2005 @ 20:01 :
Tegen, zowel voor de wet als in religieus verband.
waarom ben je tegen voor de wet?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 02-04-2005, 19:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
RanC schreef op 02-04-2005 @ 19:43 :
Inderdaad, ik bedoel laat God het maar hoogstpersoonlijk melden. Via zo'n boek kan ik ook wel alles gaan verkondigen.
ik had t over de inhoud van de tekst
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-04-2005, 19:14
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
als je verschil maakt tussen 2 mannen of 2 vrouwen ben je wel erg hypocriet bezig. ik ben anders wel benieuwd wat voor reden je voor dat onderscheid zou kunnen hebben.

voor, maar dan alleen voor de wet voor alle homoseksuelen
heb ik gestemd. religieuzen moeten altijd de vrijheid behouden tegen te houden, natuurlijk. ik vind het altijd een beetje jammer dat mensen zulk een vrijheid moeten hebben dat ze een ander de vrijheid willen benemen.
ik ben tegen, tegen in religieus opzicht, ook tegen in wettelijk opzicht, maar ik ben er niet tegen dat men anderen de vrijheid geeft in dat wettelijke opzicht. maar uiteraard zijn er mensen die er anders over denken, dan kan ik zeggen 'jammer', maar dan wil ik hen zeker die vrijheid niet benemen.
Oud 02-04-2005, 19:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Imperial Sith schreef op 02-04-2005 @ 20:01 :
Waarom zouden we wel tolerant zijn?
Mischien zodat andere groepen je niet op straat naar het leven gaan staan omdat ze vervolgt worden?

Mischien omdat discriminatie bij wet verboden is, en een grondbeginsel van de staat is?

Mischien omdat de bijbel op verschillende punten intolerantie tegenspreekt?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-04-2005, 19:22
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Imperial Sith schreef op 02-04-2005 @ 20:01 :
Waarom niet? Door beproevingen krijgen wij karakter.
Welja, en daarom moeten homo's hun hele leven ongelukkig zijn en hun gevoelens onderdrukken. En waarom spreek je over 'wij'? Als jij niet homo bent, prima, maar laat een ander zijn gang gaan. Hij/zij heeft dezelfde rechten als ieder ander.

Citaat:
Imperial Sith schreef op 02-04-2005 @ 20:01 :
Waarom zouden we wel tolerant zijn?
Misschien omdat je niet gediscrimineerd wilt worden om geloof/seksualiteit/cultuur/afkomst wat dan ook.
Misschien wist je het nog niet, maar het christendom is niet beter dan andere geloven/visies, ja daar kijk je zeker vreemd van op!
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Oud 02-04-2005, 19:34
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 02-04-2005 @ 19:59 :
Als god tegen is, waarom schaapt hij dan mensen met homoseksuele gevoelens?
Afgezien van de spelfout een interessante vraag.

Zijn de homoseksuelen satan's creatie? Is homofilie een ziekte die je kan oplopen als gevolg van de imperfecte wereld na de zondeval? Is homofilie aangepraat en dus het gevolg van duivelse invloeden van buitenaf die nu nog op ons werken?

Volgens mij kan dat best in dit topic. Anders komen er wel heel veel topics over homo's
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Ben je voor of tegen het homohuwelijk?
Verwijderd
107 26-05-2012 22:58
Levensbeschouwing & Filosofie Zou de wereld beter af zijn zonder religie?
Uice
500 02-08-2010 10:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Parlementsverkiezingen
Lorelei
488 19-07-2009 11:58
Algemene schoolzaken Enquête: grote verschillen in denkwijzen gelovigen en niet-gelovigen?
Syzygy
128 21-06-2005 17:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Grondwet
Verwijderd
491 16-05-2005 16:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vaticaan laat zich wederom discriminerend uit over homoseksuelen
Insane Juggalo
106 03-08-2003 20:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.