Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2007, 20:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
mensen demonstreren, regime doet gemeen.

bron [joostmedia]
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2007, 20:38
Verwijderd
Die religieuze terroristen in hun oranje kleurige fundamentalistische pakjes moet men hard neerslaan en uitroken.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 20:42
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 22:33
Eric Berger
Eric Berger is offline
Myanmar.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Myanmar.
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 07:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
en dus................................................................... ..................................

zag er wel mooi uit zo,... al die monniken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 14:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Leger Myanmar schiet op duizenden betogers
Uitgegeven: 27 september 2007 13:40
Laatst gewijzigd: 27 september 2007 13:43

BANGKOK - Veiligheidstroepen in Myanmar hebben donderdag op twee plekken in het oosten van de stad Yangon op duizenden betogers geschoten. Dat hebben getuigen laten weten.

ANP
Onrust in Myanmar

Het is niet duidelijk of er slachtoffers zijn gevallen. Het Japanse persbureau Kyodo meldde dat donderdag bij andere incidenten tussen betogers en ordetroepen twee mensen zijn gedood.

Verder schoten de ordetroepen een fotograferende Japanner dood.
http://www.nu.nl/news/1252055/24/Leg..._betogers.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 17:21
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Tjeempie, die boedhisten ook..............
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 21:59
Daevrem
Daevrem is offline
Altijd de politie of de militairen.


De echte terroristen dus.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 10:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Geen wonder dat boeddhisten vaker het slachtoffer zijn van moordpartijen in het zuiden van Thailand..... stelletje minkukels


[/ironie]
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 10:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Myanmar.
Neen, de omnoeming vond plaats door het huidige regime, net als de verplaatsing van de hoofdstad van Rangoon naar elders. Wie het regime niet erkent als legitiem (de hele wereld behalve China dus) staat het vrij de echte naam van het land te gebruiken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 15:56
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Hm, ik zat bijna midden in die onzin. Ik moest m'n visum weer eens laten verlengen. Normaal ga ik altijd naar Maleisie, maar ik zitr al een tijd in 't noorden. Laos is dichterbij, maar daar was ik de vorige keer al geweest. Burymar leek me eigenlijk wel geinig om eens naartoe te gaan. Dus ik op weg, tering eind rijden, kom ik in Chiang Rai aan, is de grens gesloten.. lekker dan..

Dus weer het hele klereeind terug gereden, en weer op de oude vertrouwde plek de grens over, de 'Friendship Bridge' tussen Thailand en Laos. Maar ff een dagje Vientianne in geweest. Ook leuk..

__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 18:44
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Neen, de omnoeming vond plaats door het huidige regime, net als de verplaatsing van de hoofdstad van Rangoon naar elders. Wie het regime niet erkent als legitiem (de hele wereld behalve China dus) staat het vrij de echte naam van het land te gebruiken.
Ja, het staat je ook vrij om Iran 'Perzië' te noemen en New York 'Nieuw Amsterdam', maar wat schiet je daar mee op?

Hoeveel landen worden geregeert door (militaire) dictators? Die worden ook allemaal erkend. Waarom heeft Birma/Myanmar een status aparte?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 21:11
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Dankzij de oppositiecampagne vanuit Birmese hoek. Sommige media en politici gebruiken beide namen naast mekaar (zeker in het begin van de protesten) en dat mag, want bv. de VN, ASEAN enz. hebben de naam Myanmar wel aanvaard, het is gewoon politiek correcter (en sympathieker, toch? :--)) om Birma te zeggen.

Goed artikel uit Mondiaal Magazine over de rol van India en China hier:

http://www.mo.be/index.php?id=68&tx_...rt_id%5D=19226
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 21:55
Daevrem
Daevrem is offline
Volgens mij gebruikte de NOS al een hele lange tijd Birma. Maar pas recentelijk Mynnamar.

Nu zijn ze na kritiek weer teruggestapt. Volgens mij weet de NOS vaak niet eens waar ze het over hebben. Ze geven alleen het nieuws door dat anderen voor hun genereren.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 17:44
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Wat een gedoe over die naam van Birma/Myanmar. We weten toch allemaal wat er mee bedoeld wordt; laten we het liever hebben over wat er daar aan de hand is.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 22:47
Daevrem
Daevrem is offline
Afhankelijk van welke naam je gebruikt erken je het regime, of niet.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 18:30
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Neen, de omnoeming vond plaats door het huidige regime, net als de verplaatsing van de hoofdstad van Rangoon naar elders. Wie het regime niet erkent als legitiem (de hele wereld behalve China dus) staat het vrij de echte naam van het land te gebruiken.
en dan komt daarbij nog dat half nederland die nickchange in eerste instantie toch al niet meegekregen had.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-09-2007, 19:05
Verwijderd
Waarom zou je wel het regime van bv Noord Korea erkennen en Myanmar niet?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 21:21
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Dankzij de oppositiecampagne vanuit Birmese hoek. Sommige media en politici gebruiken beide namen naast mekaar (zeker in het begin van de protesten) en dat mag, want bv. de VN, ASEAN enz. hebben de naam Myanmar wel aanvaard, het is gewoon politiek correcter (en sympathieker, toch? :--)) om Birma te zeggen.
Maar waarom gaat dat alleen op voor Birma/Myanmar?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 22:01
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Hm, ik zat bijna midden in die onzin. Ik moest m'n visum weer eens laten verlengen. Normaal ga ik altijd naar Maleisie, maar ik zitr al een tijd in 't noorden. Laos is dichterbij, maar daar was ik de vorige keer al geweest. Burymar leek me eigenlijk wel geinig om eens naartoe te gaan. Dus ik op weg, tering eind rijden, kom ik in Chiang Rai aan, is de grens gesloten.. lekker dan..

Dus weer het hele klereeind terug gereden, en weer op de oude vertrouwde plek de grens over, de 'Friendship Bridge' tussen Thailand en Laos. Maar ff een dagje Vientianne in geweest. Ook leuk..

Sekstoerist?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 22:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom zou je wel het regime van bv Noord Korea erkennen en Myanmar niet?
Er is geen reden om te veronderstellen dat het regime in Noord-Korea zal vallen, en er moeten zaken mee gedaan worden om lastige ontwikkelingen als nucleaire ambities te voorkomen.

Er is daarmee weinig reden om publiekelijk het regime af te keuren, en genoeg reden om dat even op de achtergrond te schuiven uit naam van de diplomatie. Los daarvan werd Noord-Korea vrij lang onvoorwaardelijk gesteund door China. Het waren troepen uit China die in de Koreaanse Oorlog een groot deel van de gevechtskracht leverden (ongeveer driemaal zoveel troepen) nadat de Noord-Koreanen zware klappen kregen en teruggedrongen werden.

Het waren tevens troepen uit China die het Nederlandse kamp bij Hoengsong aanvielen, ook direct de grootste slag tussen Nederlandse troepen en de andere zijde in de Koreaanse oorlog.

Bovendien mag er nooit een officiële vrede zijn gesloten, maar er zijn wel onderhandelingen geweest met Noord-Koreaanse zijde. Welnu, je onderhandelt niet met een groep waarvan je de claims niet erkent.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 22:18
EmergencyCheese
EmergencyCheese is offline
in het birmees worden de B en de M hetzelfde uitgesproken en de R spreken ze niet uit
myanmar is bijna precies hetzelfde als birma
de discussie hierboven is dan ook onzin
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 22:47
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
in het birmees worden de B en de M hetzelfde uitgesproken en de R spreken ze niet uit
myanmar is bijna precies hetzelfde als birma
de discussie hierboven is dan ook onzin
Lol , u bent Birmees/Myanmarees?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 23:15
EmergencyCheese
EmergencyCheese is offline
Citaat:
Lol , u bent Birmees/Myanmarees?
ik zou heel graag ja zeggen maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik gewoon naar vroegevogels heb geluisterd

http://vroegevogels.vara.nl/portal?_...tail&id=340061

42ste minuut ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2007, 23:16
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Maar waarom gaat dat alleen op voor Birma/Myanmar?
Omdat dit op vraag van de oppositie is, net zoals hun jaarlijkse oproep om het land niet te bezoeken en (vroeger) om geen geld te wisselen aan de grens.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 23:51
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Er is geen reden om te veronderstellen dat het regime in Noord-Korea zal vallen,
Datzelfde geldt voor Myanmar.

Citaat:
T_ID schreef:
Er is daarmee weinig reden om publiekelijk het regime af te keuren, en genoeg reden om dat even op de achtergrond te schuiven uit naam van de diplomatie. Los daarvan werd Noord-Korea vrij lang onvoorwaardelijk gesteund door China.
Datzelfde geldt voor Myanmar.

Citaat:
T_ID schreef:
Welnu, je onderhandelt niet met een groep waarvan je de claims niet erkent.
Er gingen gisteren onderhandelaars van de VN en Japan naar Myanmar. Hoe kan dat, als Myanmar niet erkent wordt?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 23:52
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Omdat dit op vraag van de oppositie is, net zoals hun jaarlijkse oproep om het land niet te bezoeken en (vroeger) om geen geld te wisselen aan de grens.
Komt die vraag dan niet van oppositie uit andere landen?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 23:54
EmergencyCheese
EmergencyCheese is offline
Citaat:
Datzelfde geldt voor Myanmar.


Datzelfde geldt voor Myanmar.

kom op in birma zijn massale demonstraties het is oinrustig in het land dat is toch een heel andere situatie dan noord korea
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 23:56
EmergencyCheese
EmergencyCheese is offline
Citaat:
Komt die vraag dan niet van oppositie uit andere landen?
die hebben geen 2 namen volgens mij


maar goed zoals ik al zei het maakt weinig uit want het is bijna hetzelfde woord(in het birmees)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 00:01
Verwijderd
Waar gaat dit topic nu eigenlijk over?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 00:12
EmergencyCheese
EmergencyCheese is offline
Citaat:
Waar gaat dit topic nu eigenlijk over?
of je een land bij zijn nieuwe naam moet noemen of niet
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 09:55
Verwijderd
Ik vind dat we 'Birmar' moeten zeggen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 13:00
Verwijderd
Citaat:
kom op in birma zijn massale demonstraties het is oinrustig in het land dat is toch een heel andere situatie dan noord korea
Ik zou liever in Myanmar dan in Noord Korea wonen eerlijk gezegd .
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 13:16
EmergencyCheese
EmergencyCheese is offline
Amnesty dringt aan op wapenembargo tegen Birma

ANP/RTR

YANGON - Amnesty International heeft de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties maandag aangespoord om een wapenembargo in te stellen tegen Birma. China en India, Birma's belangrijkste leveranciers van wapens, werd verzocht om wapendeals die eventueel nog op stapel staan af te blazen.
afbeelding
Demonstranten steken maandag bij de Birmese ambassade in Manila een afbeelding van de Birmese legerleider Tan Shwe in brand. De wereldwijde protesten tegen de militaire junta in Birma worden ook deze week voortgezet.Vergroting
Demonstraties tegen militaire junta Birma


Irene Khan drong namens Amnesty aan op het embargo om de junta de ondubbelzinnige boodschap te sturen dat het harde optreden tegen vreedzame demonstranten "noch wordt getolereerd, noch gevoed door de internationale gemeenschap".

De Europese Unie en de Verenigde Staten stelden respectievelijk in 1988 en 1993 al wapenembargo's in tegen Birma, voor zowel directe als indirecte wapenleveringen. Volgens Amnesty heeft China het Birmaanse leger in het verleden voorzien van een heel arsenaal aan wapentuig. India zegde het Birmaanse regime afgelopen januari nog toe dat het in zou gaan op een verzoek tot levering van militair materieel. In april hield het Indiase leger militaire oefeningen met het Birmaanse leger. Rusland meldde de VN eerder dit jaar dat het in 2006 honderd kanonnen van een groot kaliber aan Birma heeft verkocht.

Prikkeldraad
Het leger van Birma heeft maandag de versperringen van prikkeldraad rond de Shwedagon-pagode in de metropool Yangon weggehaald. Dat hebben getuigen laten weten.

Het prikkeldraad was vorige week geplaatst, omdat de pagode elke dag het verzamelpunt was voor de duizenden mensen die tegen het generaalsbewind wilden gaan betogen. Wel staan maandag bij de vier ingangen van de pagode ordetroepen opgesteld.

VN-gezant
De speciale VN-gezant voor Birma, Ibrahim Gambari, heeft dinsdag een ontmoeting met de leider van de militaire junta in het Aziatische land, generaal Than Shwe. Dat heeft een functionaris van het Birmese ministerie van Informatie maandag laten weten aan het Franse persbureau AFP.

Gambari had gehoopt Than Shwe al eerder te spreken te krijgen, meldde een VN-functionaris. Hij is maandag op een door de junta gesponsorde trip naar Lashio, een stad 400 kilometer noordoostelijk van de hoofdstad Nay Pyi Taw, voor een workshop over Europees-Aziatische relaties, aldus de Birmese functionaris.

Journalisten gearresteerd
Bij het neerslaan van de massale betogingen tegen het militaire regime in Birma zijn minstens vier journalisten gearresteerd en zo'n tien journalisten geïntimideerd of gewond geraakt. Dit zegt de organisatie Verslaggevers zonder Grenzen in een maandag verschenen verklaring.

Onder de gearresteerde journalisten zijn Min Zaw (56), een Birmaanse verslaggever voor de Japanse krant The Tokyo Shimbun, die vrijdagochtend door veiligheidsfunctionarissen in burger bij zijn huis werd opgehaald. Van de journalist is sindsdien niets meer vernomen. Volgens VzG zijn de afgelopen maand verscheidene correspondenten van buitenlandse nieuwsmedia, waaronder Reuters en Agence France-Presse, fysiek aangevallen of werd hun het werken belet. Tijdens het hoogtepunt van de demonstraties werd de Japanse videoverslaggever Kenji Nagai vorige week in het centrum van Rangoon doodgeschoten. De Japanse regering onderzoekt de omstandigheden van zijn dood.

Vermist
Drie Birmaanse journalisten, Kyaw Zeya Tun (23), werkzaam voor dagblad The Voice, Nay Lin Aung (20), van weekblad 7 Day News, en een ongeïdentificeerde vrouwelijke journalist van Weekly Eleven News worden al enkele dagen vermist. Volgens VzG zijn ze vermoedelijk gearresteerd toen militairen de betogingen uiteen sloegen.

Volgens de in Parijs gevestigde organisatie oefent een militaire afdeling voor censuur van het Birmaanse leger druk uit op redacteuren om propagandartikelen in hun kranten en tijdschriften op te nemen. De meeste Birmaanse publicaties in privé-eigendom zijn sinds het begin van het neerslaan van de betogingen gesloten of niet meer uitgekomen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 18:09
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Sekstoerist?


Bona fide expat op zoek naar een nieuwe vaste stek.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2007, 22:33
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
kom op in birma zijn massale demonstraties het is oinrustig in het land dat is toch een heel andere situatie dan noord korea
Nee, Myanmar wordt al sinds 1962 regereerd door een militaire junta. De demonstraties zijn bloederig neergeslagen. De monniken zijn teruggedrongen in hun kloosters en zijn afgegrendeld van de buitenwereld. De staatstv praat alles goed. Wat is er niét te vergelijken met Noord-Korea?

Wat ik ook zinloos vind:

SP en PvdA willen tanken bij Total boycotten

vrijdag 28 september 2007 08:05

De SP, PvdA, GroenLinks en de Partij voor de Dieren hebben een oproep gedaan om de tankstations van Total te boycotten omdat het Franse oliebedrijf actief is in Birma.

Alle fracties in de Tweede Kamer willen snel meer sancties tegen Birma, vooral in EU-verband. Dat bleek donderdag tijdens een een spoeddebat in de Tweede Kamer over de situatie in het Aziatische land.

SP-Tweede Kamerlid Krista van Velzen vond dat mensen niet hoeven te wachten op officiële aangescherpte sancties. ‘Rij de Total-stations gewoon voorbij,’ zei ze. PvdA, GroenLinks en de Partij voor de Dieren sloten zich bij haar oproep aan.

Ook vinden deze fracties dat toeristen niet naar Birma zouden moeten gaan. Het gaat overigens niet om een grote groep toeristen, volgens Trouw willen tot en met maart volgend jaar ongeveer 330 Nederlanders naar Birma reizen.

Andere fracties willen vooral inzetten op maatregelen die het regime treffen. Staatssecretaris van Europese Zaken Frans Timmermans (PvdA) vindt dat de sancties zo min mogelijk de arme bevolking mogen raken.

Veiligheidstroepen van het militaire bewind hebben gisteren op duizenden betogers in de Birmese stad Rangoon geschoten. Het geweld zou zeker negen mensen het leven hebben gekost. De bevolking van Birma vraagt om meer democratie en vrede.

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatst.../artnr/172271/

Ik heb ze de afgelopen 10 jaar nog nooit gehoord over Myanmar of Total. Nu is het opeens in het nieuws en dán laten ze zich horen. En ik hoor ze ook nooit over het boycotten van Shell, voor het financieren van burgeroorlogen in centraal-Afrika. Zeker niet opvallend genoeg?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 22:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mediageile types.. Mensen zouden juist bij Total moeten tanken als men al een nutteloos gebaar wil maken; Total schept 270 banen in een land dat het economisch zwaar heeft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 22:47
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Mediageile types.. Mensen zouden juist bij Total moeten tanken als men al een nutteloos gebaar wil maken; Total schept 270 banen in een land dat het economisch zwaar heeft.
Ja, het uitbuiten, onderbetalen en mishandelen van de bevolking van Myanmar doen ze inderdaad puur uit liefdadigheid.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 23:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja, het uitbuiten, onderbetalen en mishandelen van de bevolking van Myanmar doen ze inderdaad puur uit liefdadigheid.
Uiteraard niet, maar degenen achter deze oproep doen alsof Total het regime in Birma in het zadel houdt.

Uiteraard de grootste onzin, en geen reden om het kind met het badwater weg te gooien door economische activiteiten uit Birma te trekken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 00:26
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Het regime kan natuurlijk alleen blijven bestaan zolang ze geld heeft om wapens te kopen ne daarmee de bevolking te onderdrukken. Maargoed, dat geld komt grotendeels van China.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 00:37
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Uiteraard niet, maar degenen achter deze oproep doen alsof Total het regime in Birma in het zadel houdt.
Dat is inderdaad niet waar, maar hoe je het ook wendt of keert: dictaturen overal ter wereld krijgen een flinke financiële injectie, en daarmee een langer durende en sterkere greep op het land, door de medewerking van mening Westers bedrijf.

Citaat:
T_ID schreef:
Uiteraard de grootste onzin, en geen reden om het kind met het badwater weg te gooien door economische activiteiten uit Birma te trekken.
Alsof die mensen zo goed worden van die 'economische activiteiten' van Total et al.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 01:21
Eric Berger
Eric Berger is offline
Burma: Thousands dead in massacre of the monks dumped in the jungle

http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...icle_id=484903
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Alsof die mensen zo goed worden van die 'economische activiteiten' van Total et al.
Beter dan zonder.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 16:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Alsof die mensen zo goed worden van die 'economische activiteiten' van Total et al.
Eigenlijk wel. Zoals ik al postte is het voor de mensen die er werken hun dagelijks brood.

Je moet een verrekt goede reden hebben om mensen hun dagelijks brood te ontnemen, of anders moet je dat niet doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 20:11
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Beter dan zonder.
Ik denk dat het ze niet uitmaakt of ze door Westerse of door Myanmarese (?) bedrijven worden geterroriseerd en uitgeknepen.

Citaat:
Eigenlijk wel. Zoals ik al postte is het voor de mensen die er werken hun dagelijks brood.

Je moet een verrekt goede reden hebben om mensen hun dagelijks brood te ontnemen, of anders moet je dat niet doen.
Ehm, van dat 'loon' kunnen ze niet eens dagelijks brood kopen, omdat het 9 van de 10 keer onder het wettelijk minimumloon ligt (wat overigens op zich al geen loon is waarvan je in leven kunt blijven). Bovendien wordt men vaak helemaal niet uitbetaald en/of gedwongen tot onbetaald overwerk. Het werk is vaak ongezond en onveilig, en wie klaagt krijgt een afranseling of erger.

Hiep hiep hoera, het Westen komt zorgen voor brood op de plank.

Jouw manier van 'redeneren' is gewoon de zoveelste rechtvaardiging/goedpraterij van het Westen om hun drang naar overconsumptie te verwezenlijken over de rug van de rest van de wereld.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 20:13
Verwijderd
Achja, de goede oude conservatief liberalen. Thorbecke was ook al tegen het kinderwetje van van Houten.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 20:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ehm, van dat 'loon' kunnen ze niet eens dagelijks brood kopen, omdat het 9 van de 10 keer onder het wettelijk minimumloon ligt (wat overigens op zich al geen loon is waarvan je in leven kunt blijven).
Dit kun je niet onderbouwen lijkt me. De zoveelste losse anti-westerse kreet.

Als westerse bedrijven banen scheppen dan uhm.. dan betalen ze te weinig! Marxistisch achterwaards redeneren de bom.

Man, en ik maar denken dat de hardcore marxisten in de jaren '80 en '90 uitgeroeid waren door nieuwe kennis over ontwikkeling en economie.

Aan de andere kant is het natuurlijk een heerlijk wereldbeeld. Alles lekker simplistisch en deterministisch. Het westen is evil, en daar komt het allemaal door.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 20:48
Verwijderd
En ik maar denken dat de conservatief liberalen in de jaren '70 en '80 uitgeroeid waren door nieuwe kennis over economie. :')
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 20:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En ik maar denken dat de conservatief liberalen in de jaren '70 en '80 uitgeroeid waren door nieuwe kennis over economie. :')
Ze bepalen niet langer de consensus lijkt me zo. Maar zeg nu zelf, hoeveel discussie is er over mogelijk dat een bedrijf dat een aantal mensen in dienst heeft, zorgt voor het dagelijks brood van die mensen?

Alle kranten hebben volgestaan met "sancties zouden niet werken", en nog zijn er mensen die roepen dat alle Birmezen die bij westerse bedrijven werken hun baan zouden moeten verliezen, in de hoop dat het regime van Birma het ook maar een fluit zou interesseren.


Ik vind dat een beetje schijnheilig om je heen slaan als iemand zoiets beweerd. Hard roepen iets te willen verbeteren, maar dan vervolgens niet even stoppen en nadenken wat er precies een oplossing zou brengen. Kortzichtigheid troef, en als dergelijke figuren zoals die parlementariërs van SP en GL het voor het zeggen zouden hebben zouden er dus onschuldige mensen het slachtoffer worden van het sussen van hun geweten.

Tja... Wees dan tenminste zo eerlijk te roepen dat het je geen ruk interesseerd, wat zeer begrijpelijk zou gezien het feit dat er weinig invloed is uit te oefenen op Birma. Dat is een stuk beter dan allerlei onzin roepen die alleen maar normale onschuldige Birmezen zou treffen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek manifestatie voor Birma
Students4Birma
4 14-10-2007 21:12
Lifestyle Uitgaan, where 2.
Boebsie
139 13-10-2007 21:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het communisme topic
Joostje
441 22-05-2004 09:20
Psychologie Depressieve moeder?
raarheid
6 11-04-2004 13:31
De Kantine In hoeveel landen ben je geweest?
Lucky Duck
111 24-11-2003 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.