Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2004, 20:42
8-sannetje-8
8-sannetje-8 is offline
heey mensheid!
ik wou ff wat vragen aan jullie.
ik ben bezig met een tijdschrift aan het maken, heeft iemand nog leuke tips, suggesties?
want ik vind namelijk dat er te weinig tijdschriften zijn, die voor meiden EN jongens zijn. en dat is zonde.
dus dacht ik, laat ik er zelf een maken.
want zeg nou zelf, de Breakout of Hitkrant, dat is toch alleen maar liefde, sex, sterren, soaps en muziek.
niet dat daar wat mis mee is, maar ik vind dat het tijd wat voor wat vernieuwends. dingen waar je over na zou moeten denken enzo.
tips over hoe ik kan doen zijn ook welkom
en wat vind JIJ hier nou van?
Advertentie
Oud 19-03-2004, 20:49
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
waar denk je dan aan...die dingen waar je overna moet denken...want politiek enzo dan kun je ook gewoon een tijdschrift voor volwassenen lezen...werkt ook prima...en om na een heel tijdschrift te kunnen vullen met 'vernieuwende dingen' lijkt me moeilijk
Oud 19-03-2004, 20:52
Verwijderd
Kan geen kwaad om het te proberen. Ik heb me nooit echt enorm verdiept in Fancy's en Hitkranten, maar ik geloof niet dat er echt wereldschokkende dingen in staan die de kwaliteit van ons leven enorm kunnen verbeteren. Maar hoe interessant zijn politieke of filosofische onderwerpen voor jongeren? Psychologie zal je er nog wel in kunnen krijgen, maar dan toch vaak via psycho-analyse en andere, verkeerd begrepen huis-, tuin- en keukenwijsheid. Ik denk dat het heel erg moeilijk wordt om de middenweg te vinden.

LUH-3417
Oud 19-03-2004, 20:59
8-sannetje-8
8-sannetje-8 is offline
ik wil niet echt de politieke richting in en ook niet de filosofische richting! ik ben 14! dat lukt echt niet!
wat ik wel wil is iets creëren wat in je hoofd blijft rondspoken! dat is heel moeilijk, maar leuk om te proberen.
Oud 19-03-2004, 22:18
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Columns en verhalen.
verslagen over gebeurtenissen.
Je kunt, denk ik, dingen heel leuk brengen waar een betekenis achter zit...
Ik heb echt geen idee, eigenlijk..
ik ben zelf toch altijd wel van de columns en recensies enzo, maar in je eentje lijkt het me lastig een heel tijdschrift te vullen, want meerdere columns zou best moeten kunnen, maar die kun je echt niet allemaal zelf schrijven...
de hitkrant is natuurlijk ook bedoeld voor artikeltjes over muziek en sterren, maar trekt nou eenmaal mensen.
Een stripje kan natuurlijk ook altijd in je tijdschrift!
en waarom geen (uitgebreide) artikelen over wat meer alternatieve muziek, of over de betekenis die muziek met zich meebrengt?
dit kan ook altijd met boeken, natuurlijk, maar misschien vind je dat te saai?
Veel succes in elk geval

(artikelen over instanties misschien? over de kindertelefoon, over die tegen zinloos geweld stichting, dat soort dingen misschien?)

Charlotte
__________________
ja, maar...
Oud 20-03-2004, 16:10
Endomychus
Avatar van Endomychus
Endomychus is offline
iets meer diepgang alsjeblieft
__________________
waarom staat daar een banner met het hoofd van Boris wil je dat ik hier niet meer kom ofzo
Oud 20-03-2004, 17:56
Rareman2
Rareman2 is offline
Misschien zoiets als ze soms ook in de Pauze hebben. Ik kan me nog herinneren dat er een stukje in stond van een jongen die eens wou ervaren hoe het is om als zwerver te leven. Dat is toch wel iets 'aparts' vind ik dat toch ook wel tot nadenken zet.
Of misschien dat je in je stukjes kunt gaan nadenken over dingen die zo normaal lijken. Bijvoorbeeld de integratie van MSN in ons leven? Is maar een idee

Of het iets zal worden? Als je het goed aanpakt dan kan het best leuk worden! Alvast succes ermee!
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Oud 24-03-2004, 10:01
Merande
Merande is offline
Citaat:
8-sannetje-8 schreef op 19-03-2004 @ 21:59:
ik wil niet echt de politieke richting in en ook niet de filosofische richting! ik ben 14! dat lukt echt niet!
wat ik wel wil is iets creëren wat in je hoofd blijft rondspoken! dat is heel moeilijk, maar leuk om te proberen.
speel ik nog steeds de psycholoog voor problemen?
ik heb denk ik wel 2 mensen die samen met mij alles willen beantwoorden
moeten we eerst nog brieven krijgen
Oud 24-03-2004, 10:22
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Merande schreef op 24-03-2004 @ 11:01:
moeten we eerst nog brieven krijgen
Start dan eerst maar eens een leuke campagne voor je tijdschrift?
(hoeveel exemplaren gaan jullie er telkens van maken dan?)
__________________
ja, maar...
Oud 24-03-2004, 19:27
Merande
Merande is offline
SANNE waar ben je, er worden dingen aan je gevraagd??
en hoe komen we aan onze "probleembrieven"?
Oud 25-03-2004, 13:48
8-sannetje-8
8-sannetje-8 is offline
IK ben hier....
dat van die campagne is wel een goed idee...
het aantal exemplaren weet ik niet....
en JA merande, je bent nog steeds mijn psycholoogje
Xsanne
__________________
I'm not scared of dying, I just don't want to
Oud 25-03-2004, 22:35
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik dacht eerst eigenlijk dat je gewoon een tijdschrift wou maken, maar dan gewoon 1 exemplaar, maar ja, als je met fancy-brieven enzo wil werken, dan zul je wel input moeten hebben ook, dus waarschijnlijk ook meer tijdschriften...

(al zag ik in het letterkundig museum (hoe noemde dat groepje zichzelf ook alweer?) heel leuk een reeks tijdschriften, echt geweldig, maar overal dus maar 1 exemplaar van. Iedereen die het wou lezen moest dat bij een van de redactieleden doen!
Ik werd bijna jaloers! )
__________________
ja, maar...
Oud 20-05-2004, 20:31
Carriteras
Avatar van Carriteras
Carriteras is offline
En hoe wil je het gaan printen? het moet er natuurlijk wel als een echt tijdschrift uitzien!


(late post, maar is het al gelukt?)
Oud 20-05-2004, 20:41
Verwijderd
Een topic van twee maanden oud omhoog halen is niet erg bijzonder handig. Zeker niet als het lid sinds die twee maanden hier niet meer gezien is, maar dat wist je ook niet.

LUH-3417 - Woei! Ik mocht een slot zetten van Ieke! Woei!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Tijdschrift voor meisjes 20+
Guinie
20 04-10-2015 14:19
Muziek webzine/tijdschrift beginnende bands in nederland
nicklesswarior
2 23-09-2009 16:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Tijdschriften met meer inhoud
Lolaaa
100 28-10-2007 10:36
De Kantine Leuke tijdschriften?
Venomous
59 27-08-2005 18:15
Lifestyle Favo tijdschriften
D-sire
6 18-02-2004 13:26
Huiswerkvragen: Exacte vakken In welk boek of tijdschrift is iets over MKZ vaccinatie te vinden?
fokkie
0 27-11-2001 16:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.