Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2017, 21:41
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Hoi
Even een minder leuke topic, maar ik heb gisteren mijn vriendje afgetrokken. Er kwam behoorlijk wat voorvocht vrij, maar ik weet niet of het ook op mijn linkerhand is gekomen. Ik ben 14 jaar.
Toen hij weg was, ben ik naar de wc gegaan en heb me met mijn linkerhand even een paar seconden gevingerd. Daarna heb ik pas mijn handen gewassen. Nu maak ik me dus super veel zorgen omdat ik overal over pieker. Dus is er een mogelijkheid dat ik zwanger ben, en hoe groot? En morgen zijn alle winkels dicht, dus een morning-after pil kan ik niet kopen. Ik ben zo gestrest en voel me super stom. Kan er niet over praten met mijn ouders, omdat ik dan een hele preek ga krijgen en super erge straf. Mijn vriendje weet het al wel.
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 22:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Er is altijd een dienstapotheek open waar je terecht kan voor een morningafterpil. Even googlen en als je het niet kan vinden kan je altijd de huisartsenpost bellen, die weten vast bij welke je terecht kan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 22:08
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Dankjewel!
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 22:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ben je aan de pil, of gebruik je een ander voorbehoedsmiddel wat je tegen zwangerschap beschermt?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 22:14
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Ben je aan de pil, of gebruik je een ander voorbehoedsmiddel wat je tegen zwangerschap beschermt?
Ik mag niet aan de pil en heb geen andere voorbehoedsmiddelen. Mijn ouders zouden mij dat nooit laten doen.
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 22:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe lang zat er eigenlijk tussen het aftrekken en het vingeren?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 22:18
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Hoe lang zat er eigenlijk tussen het aftrekken en het vingeren?
Ik denk ongeveer 10 minuten. Voor wat het waard is: ik ben als laatst ongesteld geweest rond valentijnsdag
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 11-03-2017, 22:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik mag niet aan de pil en heb geen andere voorbehoedsmiddelen. Mijn ouders zouden mij dat nooit laten doen.
Ik denk dat je ouders er ook allesbehalve blij mee zouden zijn als jij op deze leeftijd zwanger raakt... Neem je verantwoordelijkheid wanneer je seksueel actief wordt en minimaliseer de kans op ongewenste zwangerschappen, dat scheelt ook direct een hoop bezorgdheid.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 01:38
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik mag niet aan de pil en heb geen andere voorbehoedsmiddelen. Mijn ouders zouden mij dat nooit laten doen.
Domme ouders. Goed dat je een topic hebt geopend.

Er is een (kleine) kans dat je zwanger bent. Maar gelukkig werkt de morningafterpil binnen 72 uur. Je zou dus maandagochtend om 9 uur gelijk een pil kunnen halen bij de Kruidvat of de ETOS. Dienstapotheek kan ook nog, en anders kun je zondagmiddag stiekem wegsneaken naar een stad, daar zijn de winkels op zondag wel open.

Ik zou iets kiezen uit deze drie opties, snel de pil gaan halen, en iemand meenemen die je vertrouwt. Volgende keer beter uitkijken en/of zo snel mogelijk aan de pil of het spiraaltje gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 08:52
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Domme ouders. Goed dat je een topic hebt geopend.

Er is een (kleine) kans dat je zwanger bent. Maar gelukkig werkt de morningafterpil binnen 72 uur. Je zou dus maandagochtend om 9 uur gelijk een pil kunnen halen bij de Kruidvat of de ETOS. Dienstapotheek kan ook nog, en anders kun je zondagmiddag stiekem wegsneaken naar een stad, daar zijn de winkels op zondag wel open.

Ik zou iets kiezen uit deze drie opties, snel de pil gaan halen, en iemand meenemen die je vertrouwt. Volgende keer beter uitkijken en/of zo snel mogelijk aan de pil of het spiraaltje gaan.
Oh ik wist njet dat maandag ook nog kon, ik dacht dat vandaag de laatste dag was. Ik kan mijn ouders dus niet vertellen dat ik al verder ben gegaan met mijn vriendje, en zelfs dsn zouden ze me niet aan de pil laten gaan. Is het genoeg om meteen erna mijn handen te wassen?
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 09:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je kunt ook zonder je ouders naar de huisarts.

Een morning after pil kan je stikken tot 72 uur na het moment, maar hoe eerder, hoe beter.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 09:24
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Je kunt ook zonder je ouders naar de huisarts.

Een morning after pil kan je stikken tot 72 uur na het moment, maar hoe eerder, hoe beter.
Dankjewel, ik ga vandaag met mijn beste vriendin en haar moeder de morning-after pil halen. Ik vind het wel erg spannend, maar het is beter dan de kans hebben om zwanger te zijn!
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 09:27
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Neem je verantwoordelijkheid wanneer je seksueel actief wordt en minimaliseer de kans op ongewenste zwangerschappen, dat scheelt ook direct een hoop bezorgdheid.
Bedoel je hiermee de pil of bijvoorbeeld andere dingen? Want ik ben ook altijd heel voorzichtig, maar deze ene keer was ik het even vergeten. Hoe moet ik de kans op zwangerschap minimaliseren zonder naar de dokter te gaan? Want de kans is groot dat mijn ouders daar achter gaan komen.
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 09:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bedoel je hiermee de pil of bijvoorbeeld andere dingen? Want ik ben ook altijd heel voorzichtig, maar deze ene keer was ik het even vergeten. Hoe moet ik de kans op zwangerschap minimaliseren zonder naar de dokter te gaan? Want de kans is groot dat mijn ouders daar achter gaan komen.
De pil, nuvaring of soortgelijk voorbehoedsmiddel is het makkelijkst. Je kunt ook aan de pil om bijvoorbeeld je menstruatie uit te stellen of omdat het buikkrampen kan verminderen. Het is een voorbehoedsmiddel maar het kan ook prima alleen voor die doelen ingezet worden. Je kunt ook condooms gebruiken, maar dat is vooral handig bij penetratie en minder bij aftrekken. Condooms zijn wel weer het enige voorbehoedsmiddel dat beschermd tegen SOA's.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 10:24
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Mijn probleem is dus dat ik dat niet mag, dus alleen condooms. En met aftrekken alleen is dat ook een beetje onhandig want we hebben nog geen seks ofzo
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 12:15
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Aftrekken en vingeren kan prima zonder condooms als jullie maar je handen wassen als je vriend is klaar gekomen. Ook is er dan geen kans op soa's. Pijpen en beffen is ook tamelijk veilig qua zwangerschap (minder voor soa's). En je huisarts mag niet aan je ouders vertellen dat je om de pil komt vragen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis

Laatst gewijzigd op 12-03-2017 om 12:20.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 12:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Aftrekken en vingeren kan prima zonder condooms als jullie maar je handen wassen als je vriend is klaar gekomen. Ook is er dan geen kans op soa's. Pijpen en beffen is ook tamelijk veilig qua zwangerschap (minder voor soa's)
Sowieso voorzichtig zijn, ook voor je vriend klaar komt. In zijn voorvocht zitten ook zaadcellen.

Als je een vaste partner hebt en diegene de enige is waarmee je seksueel actief bent, en jullie zijn allebei SOA vrij, dan is dat idd niet echt niets om je druk over te maken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 15:36
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Mogen mijn ouders het verbieden om aan de pil te gaan? En kan ik als ik morgen om 12 uur naar de dokter ga met een dokter erover praten en ook over de mogelijke afspraak praten zonder afspraak?
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 15:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Of je zonder afspraak bij de dokter terecht kan verschilt per praktijk. Soms kan je tussen bepaalde tijden terecht op een vrij inloopspreekuur maar in veel gevallen moet je vooraf altijd een afspraak maken. Meestal heeft je huisartsenpraktijk wel een website waar het opstaat.

Heb je de morningafterpil al genomen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 16:04
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Of je zonder afspraak bij de dokter terecht kan verschilt per praktijk. Soms kan je tussen bepaalde tijden terecht op een vrij inloopspreekuur maar in veel gevallen moet je vooraf altijd een afspraak maken. Meestal heeft je huisartsenpraktijk wel een website waar het opstaat.

Heb je de morningafterpil al genomen?
Nee nog niet, Ik kon nket bij een apotheek ofzo komen. Ik weet niet wat ik mk3t doen en waar ik morgen moet zijn! Waar kan ik de morningafterpil kopen en voor hoeveel? Zit ik dan nog binnen de 72 uur?
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 16:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wanneer (dag en tijd) gebeurde het?

Elke apotheek of drogist zal de morningafterpil wel verkopen. Als je in een klein dorp woont zijn de winkels wellicht op maandagochtend gesloten, denk dat je dan wel bij een apotheek terecht kan. Het kost ongeveer 15-20 euro.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 16:22
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Het gebeurde vrijdag rond 22:00. Ik heb dus geen 15-20 euro! Op mijn pinpas staat serieus nog maar 15,18 dus als het iets meer is kan ik het njet eens kopen
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 16:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dan moet je in elk geval voor maandagavond 22.00 uur dat ding hebben ingenomen maar sneller is altijd beter dus ga er morgen gelijk achteraan. Als je zelf niet genoeg geld hebt, probeer dan wat te lenen en anders zit er niets anders op dan iemand in vertrouwen te nemen (als je je ouders het niet durft te vertellen, dan misschien wel een moeder van een vriendin, lerares op school, je mentor, tante, buurvrouw, oid).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 16:30
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Kan je die ook gratis via de huisarts krijgen? Mijn vriendin (waar ik nu ben) heeft geen geld dat ik even mag lenen
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 16:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, dat kan maar dan moet je wel een recept van je huisarts hebben (en dan kan je hem waarschijnlijk niet bij de drogist halen).

Hier staat veel informatie, ook dat de betrouwbaarheid snel afneemt dus zorg dat je hem zo snel mogelijk krijgt: http://www.anticonceptiepil.nl/morning-afterpil/
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 16:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Kan je die ook gratis via de huisarts krijgen? Mijn vriendin (waar ik nu ben) heeft geen geld dat ik even mag lenen
Misschien kan zij wat van haar ouders lenen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 16:56
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Misschien kan zij wat van haar ouders lenen?
Nee, ze hebben het op dit moment niet erg breed. Ik ben nu ook al weer thuis. Ik weet niet of ik op zondag kan bellen maar ik ga zo proberen een afspraak te maken.
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 17:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waar is trouwens je vriendje in dit verhaal? Waarom fietst hij niet naar de dienstapotheek voor je of betaalt hij op zijn minst een deel?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 17:46
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Hij betaalt morgen de morningafterpil na school als we er geen adspraak kunnen maken morgen voor morgen. Hij steunt me heel erg en ik kan me niet voorstellen hoe ik dit zou moeten doen zonder hem
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 18:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ah, dat is fijn om te horen!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 19:31
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik heb nog vraagjes over de pil, want ik wil het wel echt graag maar mijn ouders vinden het niet goed.
Mogen ze het verbieden? En vanaf welke leeftijd mag ik officieel zelf beslissen of ik de pil slik, is dat vanaf 12, 16 of 18 jaar?
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 20:22
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
12 tot 16 is het ouders en kind die beslissen, maar als je op je 15e naar de huisarts gaat met dat je de pil wil en je ouders het niet mogen weten zal je hem vrijwel altijd krijgen. Zit zeg maar een beetje een geleidende schaal in qua leeftijd.
Vanaf 16 hebben je ouders op medisch vlak eigenlijk niks meer in te brengen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 20:59
blaches
blaches is offline
Citaat:
Ik denk ongeveer 10 minuten. Voor wat het waard is: ik ben als laatst ongesteld geweest rond valentijnsdag
Als het goed is is bijna alle spermacellen dood na 5 minuten in de buitenwereld. Geleerd op school.

De kans dat je zwanger bent zal klein zijn maar je zal het nooit zeker weten.

Voor de rest kan ik je niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2017, 00:07
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Hoe zit het eigenlijk als zijn de pil via de huisarts krijgt. Krijgen haar ouders dan een rekening van de apotheek?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 13-03-2017, 02:15
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
In principe wordt die vergoed via de verzekering voor deze leeftijd. Maar een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van het type polis of ze toch wat te zien zouden kunnen krijgen. Er valt meestal ook wel wat te regelen met de apotheek.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2017, 07:29
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Dus eigenlijk zal ik gewoon nkg heel eventjes moeten wachten... Dat kan ik wel! Gelukkig ben ik vannacht ongesteld geworden, ben zo blij nu!!
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 13-03-2017, 09:45
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Gefeliciteerd met niet zwanger zijn!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2017, 12:25
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Gefeliciteerd met niet zwanger zijn!
Hahaha dankjewel!
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Spoiler: zeer lang verhaal
Scarlet Spider
21 21-09-2012 11:27
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Anders dan eergister
flyaway
0 14-11-2008 13:05
Verhalen & Gedichten Stenig
Vogelvrij
20 12-11-2005 13:42
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten afscheid...deel 1
nlblue-eyes
3 01-01-2005 15:07
Films, TV & Radio ER Forum-versie
Keyser Saus
500 29-12-2003 11:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.