Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2017, 14:23
bloempje12345
bloempje12345 is offline
Hallo,
Ik ben 16 en heb al 3 maanden een relatie met mijn vriend, Mijn moeder is best wel betrokken bij alles. Ze vroeg vandaag hoe ver ik al ben gegaan met hem en begon allemaal vragen te stellen. Ik heb gezegd dat ik al een aantal dingen met hem gedaan heb (geen seks). Ze was er niet zo blij mee en begon erover dat ze het te snel vond gaan en dat ik niet zo hard van stapel moet lopen. Ik vind het echt heel erg ongemakkelijk en schamend om het hier met haar over te hebben... Ik zit er nu heel erg mee.
Heeft er iemand een tip over hoe ik dit moet aanpakken?
Bedankt,
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 14:45
Verwijderd
Ik heb het daar gewoon nooit met mijn ouders over gehad maar op zich is het niet verkeerd dat je moeder enigszins een oogje in het zeil houdt. Wel is de reflex van haar, dat ze vindt dat het te snel gaat, jammer. Daardoor zal jij je minder snel bij je moeder melden als je bijvoorbeeld de pil of een spiraaltje wilt.

Waarom vindt ze het te snel gaan? Vind je het zelf te snel gaan?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 14:59
bloempje12345
bloempje12345 is offline
Citaat:
Ik heb het daar gewoon nooit met mijn ouders over gehad maar op zich is het niet verkeerd dat je moeder enigszins een oogje in het zeil houdt. Wel is de reflex van haar, dat ze vindt dat het te snel gaat, jammer. Daardoor zal jij je minder snel bij je moeder melden als je bijvoorbeeld de pil of een spiraaltje wilt.

Waarom vindt ze het te snel gaan? Vind je het zelf te snel gaan?
Nee het is inderdaad niet verkeerd, maar wel vervelend voor mij omdat ik mij er ontzettend ongemakkelijk bij voel. Ze vind het te snel gaan omdat ik nog maar 3 maanden een relatie heb. Ik heb een oudere zus en die is heel open met mijn moeder. Zij heeft er geen problemen mee om dingen te vertellen. Zij heeft voor het eerst 'dingen' met haar vriend gedaan na ongeveer 8 maanden. Me moeder zegt de hele tijd dat mn zus nooit dingen zo snel doet. Dat is voor mij ook vervelend om te horen.
Ikzelf vind het niet te snel gaan, omdat ik mij er goed bij voel.
Wat moet ik doen?....
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 15:23
Verwijderd
Je bent je zus niet, dus ik snap dat het vervelend is om dat te horen. Je ziet vaak dat het oudste kind wat voorzichtiger is en dus langer doet over dit soort dingen. Sowieso is het vreemd om één geval als maatstaf te nemen.

Ik zou het benoemen richting je moeder dat je het vervelend vindt dat ze je met je zus vergelijkt en zeggen dat iedereen zijn eigen tempo heeft in dit soort zaken. En het zou handig zijn als je moeder in zag dat ze echt nooit jouw tempo kan bepalen hierin, dus dat ze beter accepterend en ondersteunend gedrag kan laten zien dan negatief/afwijzend. Maar goed, dat kun je haar wel vertellen, maar dat gaat ze van jou toch niet aannemen.

Succes in ieder geval. Je hoeft niet alles aan je ouders te vertellen hè.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 22:08
Roosjexx
Roosjexx is offline
Ik vind je reactie van je moeder opzich best apart want ze is zelf ook jong geweest en snap ook wel dat er een moment komt dat je met je vriendje hebt en meer gaat doen☺
Maar aan de ene kant snap ik ook wel dat je moeder je wilt beschermen of het raar vind dat je al zo snel opgroeit😉
Mijn ouders vragen er ook vaak om maar ik kan daar echt niet met me ouders over praten ik vind dat iets tussen me vriendje en mij en als ik iets kwijt wil doe ik het bij me vriendinnen🤗 net zo als als ik iets niet weet dan vraag ik het ook aan me vriendinnen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2017, 00:09
Wilm9
Wilm9 is offline
Ieder mens is anders. Als het voor jou en je vriend niet te snel gaat dan is dat zo. Voel je niet verplicht alles met je moeder te delen. Vertel alleen wat je wil vertellen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Mijn vader gaat vreemd
Sneeuwwitje
90 17-08-2012 05:41
De Kantine Undercover Weerwolfspel #2
Fawkes
462 16-12-2011 11:27
Films, TV & Radio Temptation Island V: De ultieme fantasie
Marcade
315 28-05-2006 21:32
Liefde & Relatie Vreemdgaan: Opbiechten of....
Broccoli*
98 08-10-2004 21:37
Liefde & Relatie vriendin geslagen en haar beste vriendin zwanger gemaakt
Jij-Jij
123 30-06-2003 14:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.