Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2017, 14:53
TheUnknown123
TheUnknown123 is offline
Hoi,

Voor mijn opleiding en werk zit ik de hele dag achter een scherm/bureau en kijk ik dus voornamelijk naar voorwerpen die dichtbij zijn (ogen spannen dus gehele tijd in, tot objecten op een afstand van zo'n 4-5 meter weet ik, vanaf 4-5 meter ontspannen ze). Nu valt mij de laatste tijd op dat mijn ogen soms automatisch (oftwel zonder dat ik het wil) de focus verleggen op de objecten. Oftewel ik begin dan scheel te kijken. Na een paar seconden weet ik zelf dan weer de focus te herstellen en zie ik het weer goed, maar soms heel willekeurig krijg ik weer dubbelzicht of verleg ik de focus. Ervaart iemand dit ook? Weet iemand er eits tegen? Het gebeurt vrijwel nooit wanneer ik mijn focus heb op objecten ver van mij vandaan (bijv. tijdens het autorijden).
Met citaat reageren
Oud 11-04-2017, 20:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik had dit ook, bleek dat ik een bril nodig had. Bij mij was het namelijk een teken van vermoeidheid van mijn ogen door overcompensatie
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-04-2017, 07:24
TheUnknown123
TheUnknown123 is offline
Zelf heb ik lenzen dus mijn oogsterkte wordt al gecorigeerd. Kan geen elke twee uur een pauze houden (wat de richtlijnen zijn bij vermoeide ogen) want dit valt niet binnen de gebruikelijke half uur pauze per werkdag (8-9 uur) per dag.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2017, 07:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Er bestaan ook speciale computer brillen die er voor zorgen dat werken achter de computer minder vermoeiend is voor je ogen.

Bespreek volgende keer bij de opticien dit probleem.

Je kunt "een pauze houden" ook interpreteren als "even iets doen waarbij je niet naar je scherm staart". Ga tussendoor even koffie halen, loop naar het kopieer-apparaat, stuur een collega die dichtbij zit geen mailtje maar loop even naar diegene toe.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 00:41
ARTistiek Een lucide droom?
Marc S
6 21-01-2002 14:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.