Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2014, 21:12
JuliaBond
JuliaBond is offline
Dag Folks!

Ik kwam deze video tegen en moet eerlijk bekennen dat ik het eigenlijk best wel mooi vond..
Ik ben niet echt van de hiphop, omdat het vaak over blingbling en dat soort zaken gaat,
maar dit nummer is eigenlijk best positief! Wat vinden jullie?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2014, 12:43
Verwijderd
Ik vind het een kutnummer, maar ieder zijn ding. Verder is er genoeg hiphop die over andere zaken dan bling gaat en een "positieve" inhoud hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2014, 13:03
JuliaBond
JuliaBond is offline
mag ik vragen waarom je dat vindt?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2014, 14:20
Verwijderd
Beetje kinderachtig, makkelijk scoren met simpele lyrics en het refrein tot in oneindigheid blijven herhalen. Kwalitatief is het armoedig en spreekt het waarschijnlijk (zoals jij al zegt) alleen mensen aan die geen goede hiphop kennen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2014, 16:04
JuliaBond
JuliaBond is offline
Gelukkig ben jij niet de norm en heb jij maar slecht een mening als dat ik die heb, want als je het hebt over 'kwalitatieve slechte kwaliteit' vraag ik me af waar je het op afspeelt, want op mijn simpele laptop vind ik de kwaliteit prima! Het refrein herhalen is een eeuwenoude hiphop recept, maar ook vandaag de dag heeft bijvoorbeeld een A artiest als Eminem 3 a 4 keer dezelfde refrein in 1 song, dus ik vraag me af waarom je dat als argument aandraagt om je punt te maken?
En kinderen kunnen mijns inziens niet met diepe metaforen komen als bijvoorbeeld een zin als 'Zet je schrap en verman je! Neem jij de ladder naar boven of ben je bang om te vallen?'
In deze zin wordt gezegd dat 'de weg naar de top' geen makkelijke is, verstopt in een vergelijking met het klimmen op een ladder! Knap kind van 10 jaar die dat kan verzinnen!

Makkelijk scoren? --> Voor wie, volgens mij staat in hun omschrijving dat het 'opkomenden' artiesten zijn en is het thema volwassen omdat er niet in wordt gevloekt (doorgaans wel een kenmerk van de jeugd die niet deugd!) en is de boodschap gewoon positief!

En ondaks het feit dat ik mezelf als slechte hiphop kenner beschouw, vind ik dat mijn punten redelijk en eerlijker zijn dan jouw ongefundeerde korte mening en daarnaast luister ik allerlei genre muziek, en de muziekwereld is nog altijd belangrijker dan de hiphopwereld
Met citaat reageren
Oud 05-04-2014, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig ben jij niet de norm en heb jij maar slecht een mening als dat ik die heb, want als je het hebt over 'kwalitatieve slechte kwaliteit' vraag ik me af waar je het op afspeelt, want op mijn simpele laptop vind ik de kwaliteit prima! Het refrein herhalen is een eeuwenoude hiphop recept, maar ook vandaag de dag heeft bijvoorbeeld een A artiest als Eminem 3 a 4 keer dezelfde refrein in 1 song, dus ik vraag me af waarom je dat als argument aandraagt om je punt te maken?
Omdat een zwakte is. Of eminem of 2pac of jan lul uit zoetermeer dat doet maakt niet zoveel uit. Voor de rest heb je gelijk; het is maar een mening. Net als dat het een mening van jouw kant is dat het wel goed is.
Citaat:
En kinderen kunnen mijns inziens niet met diepe metaforen komen als bijvoorbeeld een zin als 'Zet je schrap en verman je! Neem jij de ladder naar boven of ben je bang om te vallen?'
Dat is dan ook geen diep metafoor.
Citaat:
In deze zin wordt gezegd dat 'de weg naar de top' geen makkelijke is, verstopt in een vergelijking met het klimmen op een ladder! Knap kind van 10 jaar die dat kan verzinnen!
Kinderen van 10 jaar hoeven dat ook niet te verzinnen, die hoeven daar alleen maar onder de indruk van te zijn. Zoals jij dat nu blijkbaar bent, zeg maar.
Citaat:
Makkelijk scoren? --> Voor wie, volgens mij staat in hun omschrijving dat het 'opkomenden' artiesten zijn en is het thema volwassen omdat er niet in wordt gevloekt (doorgaans wel een kenmerk van de jeugd die niet deugd!) en is de boodschap gewoon positief!
Vloeken maakt een boodschap niet per definitie positief of negatief, noch kinderachtig of volwassen.
Citaat:
En ondaks het feit dat ik mezelf als slechte hiphop kenner beschouw, vind ik dat mijn punten redelijk en eerlijker zijn dan jouw ongefundeerde korte mening en daarnaast luister ik allerlei genre muziek, en de muziekwereld is nog altijd belangrijker dan de hiphopwereld
Welke punten van jou bedoel je precies? Leg eens aan mij uit waarom dit goede muziek is dan? Ik luister verder ook alle genres en de hiphopwereld valt logischerwijs onder de muziekwereld.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2014, 16:55
JuliaBond
JuliaBond is offline
wij zijn het duidelijk niet eens en daar ben ik best blij om, hopelijk jij ook?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2014, 17:07
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik geen noemenswaardige emoties aan onze interactie heb overgehouden.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2014, 17:47
JuliaBond
JuliaBond is offline
zijn we het tenminste ergens over eens!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2014, 18:02
Verwijderd
Waarover?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2014, 19:48
JuliaBond
JuliaBond is offline
AGREE 2 DISAGREE
Met citaat reageren
Oud 06-04-2014, 00:02
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
https://www.youtube.com/watch?v=2MUGSdIrKCQ
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 06-04-2014, 01:00
JuliaBond
JuliaBond is offline
leuke track
Met citaat reageren
Oud 06-04-2014, 10:06
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Nederhop zit vol met betere tracks dan die jij postte imo. Het is maar net wat je leuk vindt en lekker vindt klinken. Wat vind je nou mooi aan die track die jij postte? Flow? Beat? Lyrics? Leuk dat je Wind Waait een leuk nummer vindt, weleens eerder van Typhoon gehoord? Sticks?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 06-04-2014, 14:23
JuliaBond
JuliaBond is offline
Wat ik mooi vind aan het nummer is onder andere de beat, die is gemaakt door SA beats, bekend van de nummer 1 hit op FunX hiphop met de track 'Mooie Val' van de heren Appa en Winne.. Volgens mij gerenomeerdere namen dan die twee Zwollse rapperse die jij net opsomt.. Die hebben ook wel hun strepen verdiend, maar mijn voorkeur gaat uit naar die andere (verhaalvertellende) mc's! Daarnaast vind ik de verses tot de verbeelding spreken en vind ik het leuk om VSOP-lid CC weer eens te horen, toch wel 1 van de grondleggers geweest (VSOP samen met Extince en Postmen) van TopNotch!
Dus volgens mij moet jij meer je huiswerk doen voor je 'zomaar en terloops' een nummer afkraakt
En ik noem Typhoon bewust 'leuk' omdat hij imo altijd 'belerend' wil overkomen,
hij heeft een goede live show daar niet van, maar net niet mijn keus...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2014, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Appa en Winne.. Volgens mij gerenomeerdere namen dan die twee Zwollse rapperse die jij net opsomt..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2014, 01:01
JuliaBond
JuliaBond is offline
Hebbie hem ook weer
Met citaat reageren
Oud 09-04-2014, 08:09
Verwijderd
Ik vind dit echt nergens naar klinken. Ik ben het met Reverend eens dat dit kwalitatief armoedig is en dat is iets dat ik niet snel zeg.

En ook over dit ben ik het met hem eens: er is echt zát rap én Hiphop dat niet over bling en bitches gaat. Ook in het Nederlands.

Deze is qua tekst wel meteen interessant ^^


Zelfs over échte liefde!


En het kan in het Frans:


In het Vlaams:


Dit zit in die positieve sfeer die je fijn vindt:



En toen was ik de zin kwijt om verder te zoeken. Iig, beetje verder kijken dan je neus lang is, is de boodschap. En er mee kunnen leven dat mensen een andere mening kunnen hebben dan jij ipv meteen op je paard te zitten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2014, 11:21
JuliaBond
JuliaBond is offline
weer een aanname, wederom oneterecht

Ik heb een andere mening, dat is wat anders dan 'hoog op je paard zitten'..
Dat is het hele idee van een forum dacht ik!
Ik ben geen fan van OP, ik hou meer van andere muziek of freestyle koningen als Klopdokter
Met citaat reageren
Oud 09-04-2014, 11:46
Verwijderd
Geen aanname, ik zie hoe je steeds maar opnieuw en opnieuw blijft reageren op dingen die niet eens met de inhoud van dit topic te maken hebben (bijvoorbeeld: wij zijn het duidelijk niet eens en daar ben ik best blij om, hopelijk jij ook?) met een geïrriteerde toon ("daar ben ik best blij om", "hebbie hem ook weer"). Je klinkt aangevallen. Het idee van een forum is inderdaad discussiëren, maar chagrijnig worden omdat anderen een andere mening hebben, is nogal flauw.

Je lijkt je mening te kunnen onderbouwen, laat het gedram dan achterwege.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2014, 12:29
JuliaBond
JuliaBond is offline
mee eens, mooi gesproken..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 09:59
onizuka-
onizuka- is offline
ik vind geen van die muziek erg goed xD https://www.youtube.com/watch?v=hCLbQ2Xf9i4 dit vind ik al veel beter ( het is west-Vlaams dus mss verstaan jullie dat niet maar goed). Het gaat erover dat je niet schijnheilig moet doen en je je echte zelf moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 13:04
breezahboy
breezahboy is offline
Deze gasten weten waar ze het over hebben!

Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 13:18
onizuka-
onizuka- is offline
wow breezah boy die vind ik echt wel nice
Met citaat reageren
Oud 21-04-2014, 13:24
breezahboy
breezahboy is offline
Aight
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek 10 februari: Jiggy Djé & Tifèn
Goudvishal
4 01-02-2007 19:35
Muziek Nederlandse band met muziekprijs
G.T.C.
3 07-03-2006 17:22
Muziek R&B hip hop
adri1200
165 08-12-2004 17:55
Muziek HipHop quotes
Xenia86
83 04-02-2004 13:21
Muziek Rayalistisch
Spoeleh
26 31-03-2003 16:47
Muziek Nieuwe van Nelly
StenenHart
85 24-06-2002 12:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.