Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2016, 16:55
fakag
fakag is offline
Hoi allemaal,

Aankomend jaar ga ik lid worden bij Vindicat in Groningen. Veel keus zat er niet in aangezien mijn hele familie lid is geweest bij Vindicat. Al mijn vrienden gaan ook bij een corporale vereniging dus daar zit niet meer de twijfel.

Wel wil ik graag enkele tips. Ik heb bijna cum laude eindexamen VWO gedaan en wil nog steeds goede cijfers halen. Ik ben prestatiegericht maar ook een goede netwerker, mede daarom het corps.

Ook vraag ik mij af wat ik van de ontgroening kan verwachten. Mijn ouders zwijgen als een blok aangezien ze het contract dat ze hebben getekend wat zwijgplicht oplegt zeer serieus nemen.

Alvast bedankt,
Diederik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2016, 17:46
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Een contract van Vindicat? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Of is het een brief waarin de korpsballen plechtig beloven dat ze hun uiterste best zullen doen om te proberen géén feuten te laten overlijden? Of misschien verklappen ze alvast waar de ontgroening uit zal bestaan(al kan ik me dat nauwelijks voorstellen).
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis

Laatst gewijzigd op 28-06-2016 om 18:01.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 17:50
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ook vraag ik mij af wat ik van de ontgroening kan verwachten. Mijn ouders zwijgen als een blok aangezien ze het contract dat ze hebben getekend wat zwijgplicht oplegt zeer serieus nemen.
Hahahahahahahaha
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 18:03
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik kijk nog wel eens naar dit filmpje als mijn bloeddruk een beetje aan de lage kant is. Naar www.leidschdagblad.nl en dan zoeken op ontgroening Minerva.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 29-06-2016, 01:11
Fool_
Fool_ is offline
Je kunt verwachten dat mensen hun best gaan doen om jou in de grond te stampen, om naderhand opeens vriendjes te willen zijn. Hét begin van een gelijkwaardige vriendschap!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2016, 10:36
df
Avatar van df
df is offline
Overduidelijk geen serieus topic maar vooruit. Ontgroening is even kut maar neem het niet te serieus. Graag gedaan.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2016, 10:37
df
Avatar van df
df is offline
Bloobyd gaat het trouwens of moet je al huilen als je het woord 'ontgroening' leest?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2016, 12:17
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Valt heel erg mee maar ben dan ook nooit ontgroend.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 03-07-2016, 20:45
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Tja de precieze inhoud zal elk jaar wel anders zijn. De strekking lijkt me wel duidelijk. Ga je op een soort kamp of is het allemaal in de stad? Wat ik me nog kan herinneren van een aantal studiegenoten in het eerste jaar is dat ze pas weg mochten om een bepaalde tijd of als opdrachten waren voltooid. Eentje zat ook regelmatig tijdens de ontgroening van haar dispuut (ja dat komt ook nog) met vieze kleren en vies haar met verf etc. in college. Ik zou verder ook even de ontgroening in de serie Feuten kijken, krijg je ook een mooi beeld.

En tips om goed te studeren? Ga het vooral ook echt doen. Mijn gouden tip is als je leuke feestjes hebt op de toko waar je wel graag heen wil, je gewoon moet gaan. Alleen drink dan een avondje geen alcohol. Dan kun je tot laat blijven, maar ben je de volgende dag wel fris en fruitig als je hebt geslapen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 24-07-2016, 13:28
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ik zou verder ook even de ontgroening in de serie Feuten kijken, krijg je ook een mooi beeld.


Je meent dit?!
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2016, 15:15
MaureenD
MaureenD is offline
Citaat:


Je meent dit?!
Achja ik heb alleen de film gezien en herkende wel redelijk wat dingen uit mijn eigen vereniging. Van de serie zou ik 't niet weten
Met citaat reageren
Oud 20-03-2017, 11:14
fakag
fakag is offline
Citaat:
Een contract van Vindicat? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Of is het een brief waarin de korpsballen plechtig beloven dat ze hun uiterste best zullen doen om te proberen géén feuten te laten overlijden? Of misschien verklappen ze alvast waar de ontgroening uit zal bestaan(al kan ik me dat nauwelijks voorstellen).
Haha en dit was nieuws paar maanden geleden, niet door wat de impact was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Bestuurskunde
JustHilde
8 27-01-2013 20:44
Algemene schoolzaken Studentenvereniging: corps of niet?
Blisss
24 29-10-2005 10:51
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
riannuhtje
52 11-08-2005 14:39
Algemene schoolzaken studentenvereniging in utrecht
Babs123
110 29-03-2004 20:32
Algemene schoolzaken Studentenvereniging
student UvT
90 04-09-2003 00:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.