Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2017, 16:22
Verwijderd
Boerenkool! Het stamppotseizoen is misschien wel bijna over..
Advertentie
Oud 20-02-2017, 17:43
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Zelfgemaakte goedgevulde groentesoep? Ratatouille met rijst of brood, maaltijdsalade maken met gegrilde groentes, groentelasagne of couscous/bulgur met prei, ui, paprika, mais, zoete aardappel en whatever je zelf nov meer lekker vind aan groente.
Dit klinkt allemaal zo goed. Het moet helaas wachten tot morgen want we gaan opeens uit eten met een jarige vriendin. (Is leuk hoor maar dat wordt waarschijnlijk falafel en patat)
Oud 20-02-2017, 18:58
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Vies lasagne van de Ah.
__________________
Forumnist.
Oud 20-02-2017, 23:14
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Morgen iets uit mijn nieuwe airfryer! Moet nog even bedenken wat; tips zijn welkom!
Oud 20-02-2017, 23:56
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dikke courgette in stukjes van 3/4 cm snijden, bijna helemaal uithollen(dus bodem er in laten zitten) en vullen met gehakt. Groente en vlees tegelijk!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 21-02-2017, 07:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Pomme duchesse is ook heel lekker daaruit of aardappelbolletjes.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-02-2017, 11:06
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Eendebout gestoofd in kippenbouillon en sinaasappelsap met tagliatella.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 21-02-2017, 11:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Rijst met champignonragout en doperwten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-02-2017, 11:43
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Het is weer nascholingsavond bij het goede restaurant <3
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 21-02-2017, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Pomme duchesse is ook heel lekker daaruit of aardappelbolletjes.
Als in courgette gevuld met aardappelbolletjes?
Oud 21-02-2017, 12:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee nee, zonder die courgette maar die aardappeldingen in de airfryer
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-02-2017, 12:53
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Maakt dat nou veel verschil, of je die aardappeldingetjes in de airfryer mikt tov een heteluchtoven?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 21-02-2017, 13:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat misschien niet maar het is wel sneller klaar dan in mijn oven en krokanter. In de airfryer ligt het in een mandje en wordt het langs meer kanten verwarmd. En de airfryer is veel sneller opgewarmd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-02-2017, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Nee nee, zonder die courgette maar die aardappeldingen in de airfryer
Pfiew ik dacht al
Oud 21-02-2017, 14:04
Verwijderd
Pasta met tomaten, champignons, wortel, courgette en misschien wat gehakt ook. Meteen voor vier dagen
En zaterdagavond wordt het een zuurkool-ovenschotel met aardappels, appels en gehakt denk ik! Ook voor vier dagen
Oud 21-02-2017, 14:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je geen vriezer?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-02-2017, 14:35
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Pompoencurry
Oud 21-02-2017, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Heb je geen vriezer?
Jawel! En daar zitten ook nog porties in. Misschien dat ik wel een keer zo'n portie eet en dan de andere dingen invries. Maar vind het ook wel handig dat ik er dan verder niet over hoef na te denken. Hoe doe jij dat dan?
Oud 21-02-2017, 14:51
Verwijderd
Ik eet ook wel vaak 2-4 dagen achter elkaar van hetzelfde hoor Als ik er geen zin meer in heb of als ik een dag niet thuis eet en denk dat het niet meer goed is anders vries ik het in.

Vandaag dus weer boerenkool
Oud 21-02-2017, 14:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jawel! En daar zitten ook nog porties in. Misschien dat ik wel een keer zo'n portie eet en dan de andere dingen invries. Maar vind het ook wel handig dat ik er dan verder niet over hoef na te denken. Hoe doe jij dat dan?
Wij zijn met twee personen dus ik houd meestal geen vier porties over, behalve met soep misschien. Ik vries restjes eigenlijk altijd in voor een latere keer behalve als ik het de dag erna koud als lunch kan eten (pastasalade ofzo). Ik eet vrijwel nooit twee dagen achter elkaar hetzelfde als avondeten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-02-2017, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Ik eet ook wel vaak 2-4 dagen achter elkaar van hetzelfde hoor Als ik er geen zin meer in heb of als ik een dag niet thuis eet en denk dat het niet meer goed is anders vries ik het in.

Vandaag dus weer boerenkool
Haha ja, ik vind het verder ook niet echt een probleem ofzo. Koken is heel leuk, maar als ik savonds na mijn werk naar mijn atelier ga, eet ik graag tussen de middag warm op mijn werk. En dan savonds nog een paar boterhammen ter plaatse. En invriezen is wel een superfijne uitvinding! En met boodschappen doen, doe je dat dan zoveel mogelijk op een moment in de week? of gewoon steeds een beetje?
Oud 21-02-2017, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Wij zijn met twee personen dus ik houd meestal geen vier porties over, behalve met soep misschien. Ik vries restjes eigenlijk altijd in voor een latere keer behalve als ik het de dag erna koud als lunch kan eten (pastasalade ofzo). Ik eet vrijwel nooit twee dagen achter elkaar hetzelfde als avondeten.
Ahja, dan is het misschien ook wel anders. Met twee personen kook je meestal niet voor acht ofzo. Deed ik toch niet!
Oud 21-02-2017, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Haha ja, ik vind het verder ook niet echt een probleem ofzo. Koken is heel leuk, maar als ik savonds na mijn werk naar mijn atelier ga, eet ik graag tussen de middag warm op mijn werk. En dan savonds nog een paar boterhammen ter plaatse. En invriezen is wel een superfijne uitvinding! En met boodschappen doen, doe je dat dan zoveel mogelijk op een moment in de week? of gewoon steeds een beetje?
Ik woon in principe 3 koprollen van de AH vandaan dus ik kan elke dag gaan, maar het bespaart me wel geld, en doordeweeks ook stress als ik zoveel mogelijk op één dag in het weekend haal. En inderdaad op dagen dat ik 's avonds sport ben ik allang blij dat ik een restje kan opwarmen en snel naar bed kan, als ik dan nog moet gaan koken eet ik niet voor 22h.
Oud 21-02-2017, 15:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik doe boodschappen in het weekend en op dinsdag (mijn vrije dag) want ik heb geen zin meer om dat na mijn werk nog te moeten doen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-02-2017, 16:16
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik ga weer even wat kilo's groenten en fruit inslaan om te juicen. Zeker als ik zo walgelijk druk ben als nu, heb ik daar echt profijt van!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 21-02-2017, 16:33
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Straks noedels met gemarineerde biefstukreepjes, paprika, broccoli, champies en cashewnoten.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 21-02-2017, 16:38
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Wienerschnitzels, opgebakken aardappeltjes en tomatensalade.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 21-02-2017, 17:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ga zo (hopelijk) bij mijn beste vriendin eten. Ik heb twee mensen in het gezin een berichtje gestuurd (vanmiddag al) dat ik laat zou zijn, maar niemand reageerde
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 21-02-2017, 17:28
Verwijderd
Babi pangang.
Oud 21-02-2017, 17:48
Abby.
Abby. is offline
Courgettesoep en broodje hotdog.
Oud 21-02-2017, 17:51
Verwijderd
Broccolisoep met brood.
Oud 21-02-2017, 18:03
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
omg, mn noedels zijn zo lekker.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 21-02-2017, 18:11
Verwijderd
't is maar dat jullie het weten, SUPERHANDIG, topics uit 2002.
Oud 21-02-2017, 18:32
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
't is maar dat jullie het weten, SUPERHANDIG, topics uit 2002.
[afbeelding]
Ja, ik zag 't bij andere topics ook al.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 21-02-2017, 18:43
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ja, ik zag 't bij andere topics ook al.
Ik kreeg als tip bij de "Wat zeggen je vrienden?" een topic van vroeger "Ik heb geen vrienden". Aww.
Oud 21-02-2017, 21:48
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik at bij Stairways, best chill!
Oud 21-02-2017, 21:49
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
't is maar dat jullie het weten, SUPERHANDIG, topics uit 2002.
[afbeelding]
In het kader van 'te lui om zelf te kijken': aten jullie/men in 2002 hele andere dingen dan nu?
Oud 21-02-2017, 21:59
Verwijderd
In 2002 at ik vijf keer per week een Big American Texas.
Oud 21-02-2017, 22:08
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Iranees brood, met kerrie-humus, rode bieten scheuten, tomatenrelish en kleine plakjes hele pittige worst. /geenzinomtekoken
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 21-02-2017, 22:13
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
In het kader van 'te lui om zelf te kijken': aten jullie/men in 2002 hele andere dingen dan nu?
Ja, want in 2002 woonde ik nog bij m'n ouders en m'n ouders doen niet aan dingen met smaak of groentes die niet in een potje zitten.

Niet dat ik nu extreem gevarieerd eet, maar het is iig smakelijker dan basic AVG of makronie met gehakt en ketchup.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 21-02-2017, 22:16
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
In 2002 at ik heel vaak bij mijn voormalige gastoudergezin en at ik uitsluitend biologisch en bourgondisch. Een feest was het.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 21-02-2017, 22:52
Abby.
Abby. is offline
In 2002 woonde ik nog bij mijn ouders en at ik heel prima, want mijn vader is een goeie en creatieve kok.
Oud 21-02-2017, 23:31
Verwijderd
2002 was het gekookte aardappelen, groente uit n pot en vlees (braadworst, schnitzel, gehaktbal). Tegenwoordig nóóit meer.
Oud 21-02-2017, 23:40
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
2002 was een vrij vast repetoir aan eten. Bami, avg, chicken tonight, spaghetti met rode saus zo geblend dat de groente in de saus onherkenbaar waren, prei/andijviestamppot en op zaterdag afgewisseld spinazie met gekookte aardappels en een kaassouffle/camembertplak of frietjes.
Ik eet het tegenwoordig allemaal (bijna) nooit meer.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 22-02-2017, 00:37
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Vanavond crispy mais met een kipschnitzel gegeten.

In 2002 was ik 12, dus at ik wat mijn moeder maakte. Hoewel, ik was toen een extreem moeilijke eter, dus ook alleen dingen die ik lustte, maar wel gevarieerder dan ik nu eet, denk ik.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 22-02-2017, 08:16
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
2002 was een vrij vast repetoir aan eten. Bami, avg, chicken tonight, spaghetti met rode saus zo geblend dat de groente in de saus onherkenbaar waren, prei/andijviestamppot en op zaterdag afgewisseld spinazie met gekookte aardappels en een kaassouffle/camembertplak of frietjes.
Ik eet het tegenwoordig allemaal (bijna) nooit meer.
Wow. Ging dat nooit vervelen?
Oud 22-02-2017, 08:21
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
In 2002 woonde ik in de eerste helft van het jaar in het midden oosten en de tweede helft in hong kong, dus toen at ik daar gewoon mee, zou niet meer weten wat dat precies was. Het was in ieder geval geen vaste dagen voor bepaalde gerechten, dat trek ik nu nog niet echt.

Ik kook vaak grote porties en zet alles dan in de koelkast of vriezer, en als ik op een dag voor de hele week ga koken dan maak ik met dezelfde basis vier verschillende gerechten. Bijvoorbeeld:

basis is ui met champignons en kruiden,
+risotto rijst, wijn en kaas=risotto
+sperziebonen, spruiten, ei, rijst en soya saus=asian gerecht
+courgette, wortel, tomaten, pasta=pasta
+courgette, wortel, paprika, alles wat ik over heb en bouillon=soep

Oh en vanavond ga ik denk ik shakshuka eten. Of pasta pesto.
Oud 22-02-2017, 09:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wow. Ging dat nooit vervelen?
Bij mijn ouders was dit ook ongeveer het vaste programma. Het verveelde niet echt, want ik wist niet beter. Ik kon me wel de hele week verheugen op oma's nasi. Toen ik een half jaar uit huis was geweest vond ik thuis eten wel ineens heel saai, want mijn huisgenootje kookte altijd heel creatief en afwisselend.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-02-2017, 10:40
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Wow. Ging dat nooit vervelen?
Ergens wel allicht, ik eet het niet voor niets bijna niet meer . Maar mijn ouders werkten allebei en met 4 koters waarvan 2 moeilijke eters was dit voor hun het makkelijkst denk ik
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 22-02-2017, 11:15
Verwijderd
In 2002 was ik een 13-jarig meisje dat dacht dat ze te dik was dus overdag gooide ik vaak mijn brood weg en leefde ik op een pakje crackers en een appel. Al gingen we ook wel vaak naar de supermarkt om koekjes of chocola te kopen.. enfin
's Avonds at ik trouwens wel prima, ik had verder geen eetstoornis of zo. Wel wat vaker AVG dan nu en ook wat vaker macaronisaus uit pakjes, terwijl ik nu veel gevarieerder eet en bijna alles zelf met verse groenten maak.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Wat eten we vandaag #22
Verwijderd
500 23-11-2009 13:15
Eten & Drinken Wat eten we vandaag? #20
palindrome
500 04-06-2009 19:29
Eten & Drinken Wat eten we vandaag? # 13!
Verwijderd
500 12-12-2007 20:03
Eten & Drinken Wat eten we vandaag? #11
ekki
500 29-08-2007 11:19
Eten & Drinken Wat eten we vandaag?
snookdogg85
500 21-05-2005 16:49
De Kantine Wat eten we vandaag
kuzmelis
3 26-11-2003 11:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.