Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2017, 20:52
Lotteluit
Lotteluit is offline
Hoii,

Ik ben een meisje van 16 jaar. Ik voel me best slecht de laatste tijden.
Ik volg nu de opleiding tot stewardess MBO niveau 4. Ik vind het beroep zelf wel oké, maar in mijn klas is er een beroerd sfeertje waardoor mijn motivatie heel erg is gedaald. Iedereen is heel bitchie, en we hebben veel groepjes in de klas. Ik ben een persoon die met iedereen omgaat, maar ik heb niet echt een klik met iemand. Ik vind het gewoon een negatief klasje. Maarja, ik ga toch mijn opleiding afmaken. Ik haal gelukkig ook alleen maar hoge cijfers, ik vindt het namelijk heel makkelijk "te makkelijk". Maar door dit alles ga ik niet echt met plezier naar school. Ik heb meestal helemaal geen zin om naar school te gaan, en al die koppen weer te zien. Maar goed, ik denk van ik zit hier voor mezelf. Maar doordat ik deze opleiding makkelijk vind en het toch niet zo erg bij mezelf vindt passen denk ik er over na om hierna naar het HBO te gaan. Maar je kan helaas niet doorstuderen met mijn opleiding. Dus wil ik heel graag een opleiding volgen tot engels of duits docent. Alleen heb ik geen wiskunde in mijn vakkenpakket. Daarom heb ik vandaag gebeld om te vragen wat de verplichte vakken waren. Ze zeiden dat je geen verplichte vakken hebt, en dat je met een MBO-4 diploma de opleiding kon volgen. Maar ik ben bang dat ik achterstand ga krijgen met wiskunde tijdens mijn studie. En ik ben wel gemotiveerd etc. Maar ik ben bang dat ik HBO te moeilijk is voor mij en dat het mij niet gaat lukken. En vooral als ik daar weer in zo een klas terecht kom. Iedereen om me heen zegt ook dat het HBO heel pittig is, ze maken me heel bang. Ik weet dat ik het kan, maar ik geloof niet zo in mezelf. Straks heb ik en geen baan en heb ik mijn studie niet afgemaakt. Ik ben zo bang voor alles. Ik moet gewoon meer in mezelf geloven, maar het gaat heel moeilijk. En of ik engels/duits docent wil worden weet ik ook nog niet zeker, ik zit gelukkig nog pas in mijn 1e jaar van het MBO ik heb nog 2 jaar te gaan. Maar ik wil nu al gaan kijken naar HBO opleidingen. Ik ga naar zo veel mogelijk opendagen, en ik hoop dat ik eruit kom. Mijn doel is om eerst mijn MBO diploma te behalen, ook al ga ik bijna elke dag met tegenzin naar school Maar mijn vraag aan jullie is dus; Hoe kan ik een studie vinden die echt bij mij past? Ik ben niet zo goed in veel dingen. Dus ik heb geen idee wat ik nou moet kiezen. CAN ANYBODY HELP ME PLEASE!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2017, 21:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als het MBO je makkelijk afgaat en je hebt nog twee jaar, kan je misschien vast havo wiskunde en Engels of Duits bijspijkeren. Dan doe je nu vast iets om straks makkelijker op het HBO te beginnen en dat geeft je dan vast ook al wat meer vertrouwen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat moet ik kiezen?
Daphiee
4 03-04-2012 22:49
Software & Hardware Wat moet ik kiezen!!! (help!)
CuwleMandarijn
7 04-11-2011 21:17
Liefde & Relatie Wie van de twee moet ik nou kiezen??! WANHOPIG
3gg!3*4ng3rf!5t
122 01-06-2005 01:43
Algemene schoolzaken Welk profiel moet ik kiezen?
Morri
160 05-02-2005 13:10
Liefde & Relatie please kan iemand me helpen ik kan wel janken wat moet ik doen:(
**~yvie~**
36 06-11-2002 07:44
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen wat moet ik kiezen?
0 04-06-2001 14:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.