Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2017, 15:51
Verwijderd
Vandaag gaat ook wel lukken want m'n ontbijt en lunch samen waren al genoeg voor de hele dag
Advertentie
Oud 03-04-2017, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Het is niet zaligmakend om calorieën te tellen maar wel een relatief eenvoudige manier om jezelf bewust te maken van wat je naar binnen duwt dat een zak chips écht een dikmaker is, of dat inderdaad twee van die grote gevulde wraps met bonen, creme fraiche, gehakt en kaas écht te veel is als je wilt afvallen.
Ja nouja geen voedingsmiddel an sich is een dikmaker natuurlijk maar als je ipv een klodder creme fraiche ook 600g groenten kunt eten dan besef je je inderdaad wel wat je beter kunt doen om vol te zitten en toch af te vallen

Al merk ik ook wel dat het toch voor een groot deel de rust in je hoofd is die bepaalt of je wel of niet af kunt vallen. Een halfjaar geleden had ik zoveel stress op alle gebieden dat ik gewoon een paar kg ben aangekomen, nu gaan die er de laatste tijd eindelijk weer af, zonder dat ik daarvoor echt calorieën hoef te tellen. Nu de structuur weer is wedergekeerd lukt het me veel beter om aan te voelen wat mijn lichaam echt nodig heeft.
Oud 03-04-2017, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Ik tel wel calorieën. Ik probeer op minimaal 35% meer zitten dan de adh maar dat lukt niet altijd. Gisteren wel, 3 chili con carne porties in de trein verorberd
Citaat:
Vandaag gaat ook wel lukken want m'n ontbijt en lunch samen waren al genoeg voor de hele dag
Doe je ook wel sporten er bij? Geen papzak worden hè
Oud 03-04-2017, 15:59
Verwijderd
Ik moet er echt niet aan denken hoe weinig ik zou mogen eten zonder sporten Ik verbruik zo'n 6000-6500 kcal per week de laatste weken alleen aan sporten Aan de andere kant, als ik dat niet zou doen zou ik natuurlijk ook minder honger hebben
Maar de komende 2 weken train ik ineens een stuk minder om te taperen (uitrusten) voor de marathon van Boston, dan moet ik wel opletten dat ik ook iets minder ga eten.
Oud 03-04-2017, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Ja nouja geen voedingsmiddel an sich is een dikmaker natuurlijk maar als je ipv een klodder creme fraiche ook 600g groenten kunt eten dan besef je je inderdaad wel wat je beter kunt doen om vol te zitten en toch af te vallen

Al merk ik ook wel dat het toch voor een groot deel de rust in je hoofd is die bepaalt of je wel of niet af kunt vallen. Een halfjaar geleden had ik zoveel stress op alle gebieden dat ik gewoon een paar kg ben aangekomen, nu gaan die er de laatste tijd eindelijk weer af, zonder dat ik daarvoor echt calorieën hoef te tellen. Nu de structuur weer is wedergekeerd lukt het me veel beter om aan te voelen wat mijn lichaam echt nodig heeft.
Ja tuurlijk is chips an sich geen dikmaker. Maar vroeger at ik wel eens een zak chips van 200 gram zo in één keer door leeg. Dat zijn meer kcal dan een gemiddelde avondmaaltijd en het mooie was dat het vaak extra eten ná die avondmaaltijd was. Ik ben daar heel lang mee weggekomen door natuurlijke aanleg en veel sporten, maar ergens na je studententijd en met kantoorbaan gaat dat toch verkeerd

Heb je ook gelijk in hoor, gemoedstoestand heeft er ook veel invloed op. Beide kanten overigens. Toen 9 jaar geleden onverwachts een lange relatie stukliep ben ik in drie maanden tijd 10 kilo afgevallen, terwijl ik echt niet minder ging eten maar ik sliep slecht en was iedere seconde van de dag dat ik niet aan het werk was of anders afgeleid aan het malen, mijn lichaam was constant in de overdrive zeg maar. en andersom toen ik echt stress op werk had en het allemaal niet geregeld kreeg, kwam ik aan zonder dat ik bijzonder veel at
Oud 03-04-2017, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Doe je ook wel sporten er bij? Geen papzak worden hè
Ik moet eerst maar eens op gewicht komen alhoewel ik vemroed dat stoppen met roken daar een essentieel onderdeel van gaat moeten zijn.
Oud 03-04-2017, 17:35
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Thanks mensen, goeie tips hier kan ik misschien wel eens proberen. Maar kant en klaar gemaakt is dus niet in te vriezen, alleen als aparte ingrediënten?

Overigens hou ik met MyFitnessPal bij wat ik eet (die kun je ook linken aan andere apps die je bewegingen over de dag bijhouden of gewoon de stappenteller in je telefoon). Dat doe ik niet omdat ik af wil vallen, maar inderdaad om iets bewuster te worden van wat ik naar binnen prop. Ik zit meestal wel onder het aantal calorieën dat ik per dag mag, alleen zit ik altijd boven het aantal gram suiker, met mijn energie drankjes en koekjes enzo

De eerste keer dat ik een Big American pizza (cheese&onion) met paprika invulde, schrok ik me de tering, dat is iets van 1100 kcal ofzo
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-04-2017, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Thanks mensen, goeie tips hier kan ik misschien wel eens proberen. Maar kant en klaar gemaakt is dus niet in te vriezen, alleen als aparte ingrediënten?

Overigens hou ik met MyFitnessPal bij wat ik eet (die kun je ook linken aan andere apps die je bewegingen over de dag bijhouden of gewoon de stappenteller in je telefoon). Dat doe ik niet omdat ik af wil vallen, maar inderdaad om iets bewuster te worden van wat ik naar binnen prop. Ik zit meestal wel onder het aantal calorieën dat ik per dag mag, alleen zit ik altijd boven het aantal gram suiker, met mijn energie drankjes en koekjes enzo

De eerste keer dat ik een Big American pizza (cheese&onion) met paprika invulde, schrok ik me de tering, dat is iets van 1100 kcal ofzo
En merk je ook dat je afvalt, als je consequent onder wat je mag eet?

Je kunt ook bereide gerechten invriezen hoor! Alleen ik zou dan wel wrap en saus/vulling apart doen, anders trekt al het vocht in de wrap. En niet meer dan één keer invriezen en ontdooien.
Oud 03-04-2017, 18:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die myfitnesspall kan ik ook linken aan mijn Garmin app maar nog niet in verdiept
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-04-2017, 18:06
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Sinds ik doorheb hoeveel er in speciaalbier zit en dat ik gewoon kei veel brocolli en kip kan eten als ik geen 500g pasta eet elke dag vliegt het er ook af

Of ja eigenlijk weet iedereen dat wel, maar het is makkelijk lui te zijn.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 03-04-2017, 18:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
En merk je ook dat je afvalt, als je consequent onder wat je mag eet?

Je kunt ook bereide gerechten invriezen hoor! Alleen ik zou dan wel wrap en saus/vulling apart doen, anders trekt al het vocht in de wrap. En niet meer dan één keer invriezen en ontdooien.
Nee! En de app staat op "afvallen" (ik heb ingevuld dat ik van 60 naar 57 wil, ondanks dat ik geen idee heb wat ik überhaupt weeg), dus ik mag maar 1300 kcal per dag.
Misschien ben ik wel afgevallen, ik heb geen weegschaal, maar ik merk er verder niks van qua hoe mijn kleding zit ofzo.
Alle suiker zal vast ook niet helpen hoor

Goeie ja ik zal eens kijken, want eerlijk gezegd klinkt een wrap met alleen komkommer en sla enzo ook niet slecht als lunch of gewoon avondeten op een warme avond.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-04-2017, 18:23
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ohja, en ik had, toen ik nog werk had, ingevuld dat ik licht actief was, maar eigenlijk ben ik dat helemaal niet meer sinds ik niet meer werk. Maar als ik het aanpas, mag ik maar 1100 kcal per dag en dat vond ik te weinig.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-04-2017, 18:45
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
vandaag curryworst met borccoli en aardappelen gegeten
Oud 03-04-2017, 18:49
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik had gepaneerde chili kip burgers met avocado, spinazie, rode ui en tomaatjes
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 03-04-2017, 18:53
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Broodje hamburger met bacon, mozzarella, tomaat, pesto en sla en daarnaast een salade
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 03-04-2017, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Nee! En de app staat op "afvallen" (ik heb ingevuld dat ik van 60 naar 57 wil, ondanks dat ik geen idee heb wat ik überhaupt weeg), dus ik mag maar 1300 kcal per dag.
Misschien ben ik wel afgevallen, ik heb geen weegschaal, maar ik merk er verder niks van qua hoe mijn kleding zit ofzo.
Alle suiker zal vast ook niet helpen hoor

Goeie ja ik zal eens kijken, want eerlijk gezegd klinkt een wrap met alleen komkommer en sla enzo ook niet slecht als lunch of gewoon avondeten op een warme avond.
Wat ook nog een valkuil kan zijn, is dat mensen bewezen heel slecht blijken te zijn in bijhouden/inschatten wat ze eten. De olie waarin je bakt, een paar rozijnen tussendoor, een portie pindakaas die veel meer is als je het afweegt dan de portie die op de pot staat, dat kan allemaal bij elkaar best aantikken. Bij mij zit het gevaar hem niet in in één keer een reep chocolade wegwerken maar juist net teveel"gezonde" tussendoortjes waarvan je denkt dat het allemaal niets voorstelt. Je weet pas echt of je minder eet dan je verbruikt als je langdurig consequent bent en gewicht verliest.
Oud 03-04-2017, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Broodje hamburger met bacon, mozzarella, tomaat, pesto en sla en daarnaast een salade
Ohhhh dit wil ik weer een keer
Oud 03-04-2017, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Ohja, en ik had, toen ik nog werk had, ingevuld dat ik licht actief was, maar eigenlijk ben ik dat helemaal niet meer sinds ik niet meer werk. Maar als ik het aanpas, mag ik maar 1100 kcal per dag en dat vond ik te weinig.
Kan ik me ook niet voorstellen eigenlijk, dat is wat een mens nodig heeft die de hele dag slaapt. Met 1500 moet je prima kunnen afvallen, als je echt consequent bent.
Oud 03-04-2017, 19:25
Verwijderd
Het is een curry geworden. Met daarna een of andere chocoladecaloriënbom goeie genade. Kan bijna niet meer bewegen.
Oud 03-04-2017, 19:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, je porties kleiner inschatten is zeker een valkuil. Zo eet ik 60 gram havermout 's ochtends terwijl 30 'normaal' is geloof ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-04-2017, 19:27
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ja, je porties kleiner inschatten is zeker een valkuil. Zo eet ik 60 gram havermout 's ochtends terwijl 30 'normaal' is geloof ik.
Holy shit, wat is dat voor baksteen aan pap dan? Ik maak havermoutpap met 25 gram.
Oud 03-04-2017, 19:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
60 gram havermout met amandel-kokosmelk tot het net onder staat, nachtje in de koelkast en dan met een appel, peer of banaan ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-04-2017, 19:29
Abby.
Abby. is offline
Dat lijkt me echt een bom voor in de ochtend :/
Oud 03-04-2017, 19:30
Abby.
Abby. is offline
Maar laat ik daar tegenover stellen dat ik het echt niet zou volhouden met 1300 kcal per dag (als in elke dag)
Oud 03-04-2017, 19:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gewoon heel veel trek 's ochtends
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-04-2017, 19:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mijn sportapp heb ik vandaag 2200 kcal verbrand en dan heb ik niet gesport.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-04-2017, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me echt een bom voor in de ochtend :/
Is maar net wat je fijn vindt toch.. ik eet ook heel veel s ochtends, is qua calorieën vaak meer dan mijn avondeten. Dan heb ik de energie toch niet meer nodig.
Oud 03-04-2017, 19:33
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Is maar net wat je fijn vindt toch.. ik eet ook heel veel s ochtends, is qua calorieën vaak meer dan mijn avondeten. Dan heb ik de energie toch niet meer nodig.
Dat is ook zo, maar misschien is het vooral de gedachte aan zoveel havermout, omdat dat zo massief kan zijn dan.
Oud 03-04-2017, 19:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet ook wel eens brood ofzo 's ochtends.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-04-2017, 19:38
Verwijderd
Ik hou van havermout 😍 maar bij mij is het ook geen 60g, maar ik gooi er wel vaak een appel en rozijnen en soms nog wat shit doorheen. En ik maak het vooral met water en alleen een scheutje sojamelk, dat scheelt ook wel.
Oud 03-04-2017, 19:43
Abby.
Abby. is offline
Nee, ik maak het wel met gewone melk, dat maakt het ook zwaarder natuurlijk. 25 gram havermout, 165 ml melk, 1 appel, een lepel ahornsiroop en lekker veel kaneel
Oud 03-04-2017, 19:46
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Havermout met magere yoghurt, lepeltje honing, cranberries/rozijnen en vers gecrunchte noten
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 03-04-2017, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Is maar net wat je fijn vindt toch.. ik eet ook heel veel s ochtends, is qua calorieën vaak meer dan mijn avondeten. Dan heb ik de energie toch niet meer nodig.
Dit is zelfs wetenschappelijk bewezen meen ik me te herinneren. De oude manier van hoe Nederlanders eten, tussen de middag warm en
's avonds een broodmaaltijd, zorgt voor meer gezondheid en minder dikke mensen.
Oud 03-04-2017, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Volgens mijn sportapp heb ik vandaag 2200 kcal verbrand en dan heb ik niet gesport.
Mijn nieuwe horloge blijkt dat ook bij te houden! Ik zit vandaag op 1810, maar hij heeft niks meegeteld voor de core/krachttraining die ik gedaan heb, en fietsen telt denk ik ook niet. Ik zit wel al op bijna 12000 stappen.
Oud 03-04-2017, 21:25
Verwijderd
Oh havermout I love it. Met een theelepeltje cacao en honing, my goodness Ik wil echt nóóit met iets anders als ontbijt.
Oud 03-04-2017, 23:24
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wat ook nog een valkuil kan zijn, is dat mensen bewezen heel slecht blijken te zijn in bijhouden/inschatten wat ze eten. De olie waarin je bakt, een paar rozijnen tussendoor, een portie pindakaas die veel meer is als je het afweegt dan de portie die op de pot staat, dat kan allemaal bij elkaar best aantikken. Bij mij zit het gevaar hem niet in in één keer een reep chocolade wegwerken maar juist net teveel"gezonde" tussendoortjes waarvan je denkt dat het allemaal niets voorstelt. Je weet pas echt of je minder eet dan je verbruikt als je langdurig consequent bent en gewicht verliest.
Ik zit er consequent onder, maar mijn startgewicht was al op de gok. Ik let braaf of de koolhydraten (daar zit ik bijna nooit boven), maar suiker niet, want ik hou van suiker. Ik doe al minder suiker in mijn thee sinds een paar maanden en dat was al een grote stap voor mij maar ik hoef niet zo per se af te vallen. Als het gebeurt, klaag ik niet, maar ik ben er niet druk mee bezig
Citaat:
Kan ik me ook niet voorstellen eigenlijk, dat is wat een mens nodig heeft die de hele dag slaapt. Met 1500 moet je prima kunnen afvallen, als je echt consequent bent.
Ja, dat zou je zeggen. Misschien val ik op stiekeme plekken af, maar de plekken die ik zie, gaat niks vanaf. Ook niet toen ik er een tijdje bij sportte, trouwens. Dik zit in de familie, dus misschien duurt het gewoon forever bij mij/ons ofzo.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 04-04-2017, 13:03
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Heb nog geen idee, maar het moet makkelijk en vegetarisch zijn en snel klaar zijn. Weet iemand nog iets?
Oud 04-04-2017, 13:08
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Ohja, en ik had, toen ik nog werk had, ingevuld dat ik licht actief was, maar eigenlijk ben ik dat helemaal niet meer sinds ik niet meer werk. Maar als ik het aanpas, mag ik maar 1100 kcal per dag en dat vond ik te weinig.
Ik vind zulke apps echt onzin en super ongezond. Ze hebben geen idee van je lichaamsbouw etc. Denk dat als je echt serieus wilt afvallen of je eetpatroon aan wilt passen je beter naar een dietiste kan gaan voor een eenmalig consult
Oud 04-04-2017, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Heb nog geen idee, maar het moet makkelijk en vegetarisch zijn en snel klaar zijn. Weet iemand nog iets?
ui, knoflook, wortel, champignons, stukjes broccoli bakken. Ondertussen rijst koken. Vervolgens over de groente een klein beetje bouillion + sojasaus gieten. Klaar!
Oud 04-04-2017, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Heb nog geen idee, maar het moet makkelijk en vegetarisch zijn en snel klaar zijn. Weet iemand nog iets?
Een omelet/fritatta met paddenstoelen en evt. andere groenten of aardappels erdoorheen?
Oud 04-04-2017, 13:50
Verwijderd
Bij mij komt een vriendin eten en ik heb nog een halve chinese kool in huis Dus misschien soto ajam of zo? Al duurt dat wel lang.
Oud 04-04-2017, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Ik vind zulke apps echt onzin en super ongezond. Ze hebben geen idee van je lichaamsbouw etc. Denk dat als je echt serieus wilt afvallen of je eetpatroon aan wilt passen je beter naar een dietiste kan gaan voor een eenmalig consult
LP wil niet serieus afvallen en past de uitkomst van de app al aan naar haar eigen oordeel. Op die manier is zo'n app perfect te gebruiken juist.
Oud 04-04-2017, 14:16
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Denk dat als je echt serieus wilt afvallen of je eetpatroon aan wilt passen je beter naar een dietiste kan gaan voor een eenmalig consult
Of bewuster eten en meer bewegen
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-04-2017, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Of bewuster eten en meer bewegen
De 'of' lijkt me niet echt op zijn plaats hier, het lijkt me dat dat ook het doel is wat een dietist/voedingsconsulent wil bereiken.

Het probleem is dat veel mensen hun eigen fouten niet doorzien en een beetje sporadisch kennis hebben opgedaan, dus hoe word je bewust?
Oud 04-04-2017, 14:30
Verwijderd
Ik denk dat zo'n app heel laagdrempelig een stukje bewustwording kan verzorgen. Zolang mensen het maar niet als heilige graal beschouwen, en dat doet LP duidelijk niet.
Oud 04-04-2017, 14:30
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Het is echt niet zo moeilijk.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 04-04-2017, 14:45
Verwijderd
Je voedingspatroon blijvend aanpassen zonder dat je daar last van hebt, fysiek of psychisch, is extreem moeilijk juist. Waarom denk je dat veel mensen er zo veel moeite mee hebben? De gemiddelde mens heeft daar amper discipline voor. Als je het niet bijhoudt dan vergeet je brein die snoepjes tussendoor en dat handje chips 's avonds en dan "snap je echt niet waarom je niet afvalt!!!11".

In theorie is het poepsimpel, in de praktijk ligt dat heel anders. En zelfs die theorie... hoeveel mensen zijn er die denken dat een AH salade met dressing slank maakt? Dat vruchtensap slank maakt?
Oud 04-04-2017, 14:51
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik bedoelde meer dat het best simpel elk pondje gaat door het mondje is. Zonder dietist kan het ook wel.
Maar het kan maar helpen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 04-04-2017, 15:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Heb nog geen idee, maar het moet makkelijk en vegetarisch zijn en snel klaar zijn. Weet iemand nog iets?
Dit! Ik ga het vanavond maken.

https://www.buzzfeed.com/clairenolan...d0Y#.emXV01dr9
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-04-2017, 15:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar ik koop wel verse pesto, dat maak ik niet zelf
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Wat eten we vandaag? #2
Mr Soija
500 31-03-2017 17:47
Eten & Drinken Het grote "wat eet jij vanavond" Topic
Miracle
131 29-08-2006 17:42
Eten & Drinken Wat eten we vandaag? #3
Verwijderd
500 01-11-2005 17:20
ARTistiek deel 3 van vervolg verhaal!
fruitmand
3 17-12-2001 14:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.