Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2017, 15:18
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ik ga straks stamppot rauwe andijvie maken met spek van de vega slager. Heb ook een zakje vega jus op basis van tuinkruiden gekocht maar ik betwijfel ten zeerste of dat binnen te houden is.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Advertentie
Oud 04-04-2017, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Ik ga straks stamppot rauwe andijvie maken met spek van de vega slager. Heb ook een zakje vega jus op basis van tuinkruiden gekocht maar ik betwijfel ten zeerste of dat binnen te houden is.
Ik vind jus bij andijviestamppot sowieso geen lekkere combinatie.. picalilly all the way!
Oud 04-04-2017, 15:31
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Andijviestamppot met kaas en komijn
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-04-2017, 15:33
Verwijderd
Eten gaat steeds beter. Vanochtend vier kaiserbrötchen en tussen de middag een flink bord spaghetti en nu weer honger
Oud 04-04-2017, 15:36
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind zulke apps echt onzin en super ongezond. Ze hebben geen idee van je lichaamsbouw etc. Denk dat als je echt serieus wilt afvallen of je eetpatroon aan wilt passen je beter naar een dietiste kan gaan voor een eenmalig consult
Maar ik wil niet serieus afvallen zoals ik zei, als het gebeurt, zal ik niet klagen, maar ik doe er niet echt moeite voor. Ik hou veel te veel van suiker. En koolhydraten.
Citaat:
Ik denk dat zo'n app heel laagdrempelig een stukje bewustwording kan verzorgen. Zolang mensen het maar niet als heilige graal beschouwen, en dat doet LP duidelijk niet.
Nee joh, ik zat er gister iets van 200kcal boven en dan zou ik nog 2 kilo afvallen ("als elke dag was zoals vandaag, zou je over 5 weken 58,nogwat kg wegen"). Ik heb gisteren 2 donuts gegeten en een shitload aan brood, dat zou me echt niet gaan helpen

Maar het is wel heel fijn om een beetje inzicht te hebben in wat ik eigenlijk vreet. Zolang je niet boven de kcal zit, zegt de app dat je prima kan afvallen, maar volgens mij werkt dat zo niet. Ik zit namelijk bijna altijd boven het aantal gram suiker, maar bijna nooit boven de kcal, somehow.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 04-04-2017, 15:37
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Vanavond wordt het waarschijnlijk tagliatelle met broccoli en kaassaus. Daar heb ik best zin in!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 04-04-2017, 15:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik vind jus bij andijviestamppot sowieso geen lekkere combinatie.. picalilly all the way!
Picalilly is ook zo lekker bij boerenkool!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-04-2017, 15:43
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Ik vind jus bij andijviestamppot sowieso geen lekkere combinatie.. picalilly all the way!
Ik vind dat net opgeleukte kots, echt goor!
Citaat:
Andijviestamppot met kaas en komijn
ja dat is heerlijk. Helaas denkt mijn zoon daar anders over
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 04-04-2017, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Maar ik wil niet serieus afvallen zoals ik zei, als het gebeurt, zal ik niet klagen, maar ik doe er niet echt moeite voor. Ik hou veel te veel van suiker. En koolhydraten.


Nee joh, ik zat er gister iets van 200kcal boven en dan zou ik nog 2 kilo afvallen ("als elke dag was zoals vandaag, zou je over 5 weken 58,nogwat kg wegen"). Ik heb gisteren 2 donuts gegeten en een shitload aan brood, dat zou me echt niet gaan helpen

Maar het is wel heel fijn om een beetje inzicht te hebben in wat ik eigenlijk vreet. Zolang je niet boven de kcal zit, zegt de app dat je prima kan afvallen, maar volgens mij werkt dat zo niet. Ik zit namelijk bijna altijd boven het aantal gram suiker, maar bijna nooit boven de kcal, somehow.
Al zou je alleen maar 100% suiker eten, als je minder energie binnen krijgt dan je verbruikt val je af. Dat is nou eenmaal een natuurwet. Maar waarschijnlijk is dat dus niet zo, dus of je verbruikt heel weinig, of je krijgt toch meer binnen dan je hebt ingevoerd.
Oud 04-04-2017, 16:58
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik had net kip met broccoli, paprika en cashewnoten in sesamsaus. Nommie.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 04-04-2017, 17:07
Abby.
Abby. is offline
Ik ben ziek en heb nauwelijks energie om te koken, dus het wordt citroenbouillon met spinazie, salie en pasta. En evt nog een afbak-minipizzaatje erna.
Oud 04-04-2017, 18:27
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Aww, aai voor Abs.

Citaat:
Ik ga straks stamppot rauwe andijvie maken met spek van de vega slager. Heb ook een zakje vega jus op basis van tuinkruiden gekocht maar ik betwijfel ten zeerste of dat binnen te houden is.
Ik heb een keer jus gemaakt van rode uien. Was echt superlekker en makkelijk. Es kijken of ik ergens het recept kan vinden.

edit: BLAM. Je kan er verder nog allerlei kruiden bijtyfen natuurlijk.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 04-04-2017, 18:35
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Restje courgettesoep en een ciabatta met kaas, komkommer, tomaat, sla en surimi.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 04-04-2017, 19:13
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Aww, aai voor Abs.



Ik heb een keer jus gemaakt van rode uien. Was echt superlekker en makkelijk. Es kijken of ik ergens het recept kan vinden.

edit: BLAM. Je kan er verder nog allerlei kruiden bijtyfen natuurlijk.
Ah tof, blij mee
Oud 04-04-2017, 19:39
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Maar ik wil niet serieus afvallen zoals ik zei, als het gebeurt, zal ik niet klagen, maar ik doe er niet echt moeite voor. Ik hou veel te veel van suiker. En koolhydraten.
Ah ja dan is het wel prima. Ik ga altijd lekker hard tegen dit soort apps in omdat ik mensen te vaak door heb zien slaan.

Ik ging uiteindelijk een stir fry maken met groenten, rijst, soyapindasaus en een vegaburger. Was echt chill en heel snel klaar.
Oud 04-04-2017, 19:48
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Soyapindasaus?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 04-04-2017, 20:45
Verwijderd
Pindasaus op basis van soyamelk, denk ik
Oud 04-04-2017, 23:10
Verwijderd
Maar waarom.. in pindasaus hoeft toch überhaupt geen melk te zitten?
Oud 04-04-2017, 23:28
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Heb ook een zakje vega jus op basis van tuinkruiden gekocht maar ik betwijfel ten zeerste of dat binnen te houden is.
Het smaakte precies als de oude vertrouwde chemische fabrieksjus van vlees, heerlijk dus

Citaat:
Aww, aai voor Abs.



Ik heb een keer jus gemaakt van rode uien. Was echt superlekker en makkelijk. Es kijken of ik ergens het recept kan vinden.

edit: BLAM. Je kan er verder nog allerlei kruiden bijtyfen natuurlijk.
ziet er lekker uit
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 04-04-2017, 23:52
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Wij hadden couscoussalade met shoarma, feta, komkommer, tomaat en zonnebloempitten
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 05-04-2017, 01:37
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Al zou je alleen maar 100% suiker eten, als je minder energie binnen krijgt dan je verbruikt val je af. Dat is nou eenmaal een natuurwet. Maar waarschijnlijk is dat dus niet zo, dus of je verbruikt heel weinig, of je krijgt toch meer binnen dan je hebt ingevoerd.
Ja, ik zit werkeloos thuis, dus erg veel beweeg ik niet ik doe wel alles lopend nu, om toch nog een beetje beweging te hebben af en toe.
Citaat:
Ah ja dan is het wel prima. Ik ga altijd lekker hard tegen dit soort apps in omdat ik mensen te vaak door heb zien slaan.
Snap ik! Maar als ik ergens zin in heb en ik mag het qua kcal niet meer, dan neem ik het toch. Ik onthoud mezelf helemaal niks, want daar wordt een mens ongelukkig van, denk ik altijd
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-04-2017, 02:17
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Ja, ik zit werkeloos thuis, dus erg veel beweeg ik niet ik doe wel alles lopend nu, om toch nog een beetje beweging te hebben af en toe.

Snap ik! Maar als ik ergens zin in heb en ik mag het qua kcal niet meer, dan neem ik het toch. Ik onthoud mezelf helemaal niks, want daar wordt een mens ongelukkig van, denk ik altijd
4x op elke traptrede staan?
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Oud 05-04-2017, 10:59
Verwijderd
Ben je wel gelukkig phoebs?
Oud 05-04-2017, 11:01
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Soyapindasaus?
Pindakaas met soyasaus en een beetje honing
Oud 05-04-2017, 11:20
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Who, die app van phoebe leert me dat mijn ontbijt elke dag al 800 kcal is
Oud 05-04-2017, 11:46
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Pindakaas met soyasaus en een beetje honing
Aaah ik dacht aan wat Harira zei, of pindaloze pindasaus ofzo
Dit klinkt al een stuk appetijtelijker
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 05-04-2017, 11:47
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Who, die app van phoebe leert me dat mijn ontbijt elke dag al 800 kcal is
Holy shit wat eet jij als ontbijt dan?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-04-2017, 11:54
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Holy shit wat eet jij als ontbijt dan?
Een behoorlijk grote kom met muesli, sojayoghurt, een gebakken banaan en peer er in, havermout, cashewnoten /vreetzak.
Oud 05-04-2017, 13:34
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, dat doet het hem wel
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-04-2017, 14:48
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Ik ben sinds vandaag weer calorieën aan het tellen. Ben nog nooit zo zwaar geweest, dus het mag weer.
__________________
Forumnist.
Oud 05-04-2017, 14:57
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ik ben 9 kg lichter dan een half jaar geleden. Aanzienlijk geminderd met cola en ik gooi geen halve kilo zout meer over alles wat ik eet.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 05-04-2017, 15:01
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik ben na 10 jaar eindelijk weer aangekomen tot een schappelijk gewicht. Maar omdat ik altijd alles kon weg eten wat ik wilde is t nu wel echt heel lastig om te minderen met vet suiker en wijntjes. Wat wel echt moet als ik niet meer wil aankomen
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 05-04-2017, 15:06
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
60 gram havermout met amandel-kokosmelk tot het net onder staat, nachtje in de koelkast en dan met een appel, peer of banaan ofzo.
Citaat:
Ik hou van havermout 😍 maar bij mij is het ook geen 60g, maar ik gooi er wel vaak een appel en rozijnen en soms nog wat shit doorheen. En ik maak het vooral met water en alleen een scheutje sojamelk, dat scheelt ook wel.
Citaat:
Nee, ik maak het wel met gewone melk, dat maakt het ook zwaarder natuurlijk. 25 gram havermout, 165 ml melk, 1 appel, een lepel ahornsiroop en lekker veel kaneel
Citaat:
Oh havermout I love it. Met een theelepeltje cacao en honing, my goodness Ik wil echt nóóit met iets anders als ontbijt.
Ik eet 40 gram havermout (gekookt in water) met 100 gram magere kwark, 1 banaan, soms ongeveer 8 diepvrieskersen en kaneel.

Als ik geen banaan/kers heb, doe ik nog een lepel ahornsiroop erbij voor de zoet.
__________________
Forumnist.
Oud 05-04-2017, 15:11
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Ik maak havermout op gevoel. Gewoon melk in een kommetje en havermout erbij tot het genoeg is. Naast havermout doe ik er niks bij, volgens mij ben ik de enige die de 'no nonsense' versie eet best een grote kom altijd. En een banaan, en thee. Altijd weer een succesformule
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Oud 05-04-2017, 15:24
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Ik vind jus bij andijviestamppot sowieso geen lekkere combinatie.. picalilly all the way!
Citaat:
Picalilly is ook zo lekker bij boerenkool!
Hier heb ik nou nog nooit van gehoord.
__________________
Forumnist.
Oud 05-04-2017, 15:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet vanavond bulgursalade met paprika en bosui met lamsworstjes en zelfgemaakte tzatziki.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-04-2017, 15:50
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik ben 9 kg lichter dan een half jaar geleden. Aanzienlijk geminderd met cola en ik gooi geen halve kilo zout meer over alles wat ik eet.
Good busy!
Dankzij jouw huisgenoot weet ik dat ik ook 10 kilo lichter ben dan ik lange tijd was, en dat ik voor maar 25% uit spier besta. Daar moet wat aan gedaan worden.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 05-04-2017, 15:59
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Macaroni carbonara
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Oud 05-04-2017, 17:10
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Zilvervliesrijst, gegrilde kip en spinazie, zo uit de vriezer.

Vorige week 2,4 kg kip gepocheerd samen met allerlei kruiden. In diezelfde bouillon 1 kg rijst gekookt. En dat allemaal ingevroren in porties.
__________________
Forumnist.
Oud 05-04-2017, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Good busy!
Dankzij jouw huisgenoot weet ik dat ik ook 10 kilo lichter ben dan ik lange tijd was, en dat ik voor maar 25% uit spier besta. Daar moet wat aan gedaan worden.
Voor maar 25%? Dat kan toch niet, dan zou je nauwelijks meer kunnen lopen lijkt me.
Oud 05-04-2017, 19:16
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik besta voor het grootste percentage uit vet.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 05-04-2017, 19:38
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
BBQ
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 05-04-2017, 19:38
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik had wraps met kip krokant schnitzels in stukjes, sla, komkommer, tomaat en sweet chili saus, het was erg lekker
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 05-04-2017, 19:40
Verwijderd
Ik had Soto ajam soep, voor de tweede dag, en nog steeds wat porties over Maar wel heel lekker.
Oud 05-04-2017, 20:17
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ik had wraps met kip krokant schnitzels in stukjes, sla, komkommer, tomaat en sweet chili saus, het was erg lekker
Oeh mjam!

Ik heb pizza besteld
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 05-04-2017, 21:13
Verwijderd
GOULASH! GOULASH! GOULASH! ZONDER DIE GROENTETROEP DIE ZE ER IN NEDERLAND INFLIKKEREN MAAR GEWOON GOULASH <3
Oud 05-04-2017, 21:22
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
GOULASH! GOULASH! GOULASH! ZONDER DIE GROENTETROEP DIE ZE ER IN NEDERLAND INFLIKKEREN MAAR GEWOON GOULASH <3
Er moet toch wel iets van groentetroep in? Paprika iig. Anders is 't gewoon vlees.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 05-04-2017, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Er moet toch wel iets van groentetroep in? Paprika iig. Anders is 't gewoon vlees.
Dat hoort er echt niet DOORHEEN. Je krijgt in Tsjechië, Slowakije, Oostenrijk en Hongarije altijd gewoon bruine smurrie met vleesklonten over aardappelen(of polente, dat is ook aardappel toch?) of rijst. Ze gooien er wel wat paprika en andere groenten naast maar het zit er *nooit* doorheen. Echt geen enkele keer meegemaakt terwijl ik nu toch redelijk wat maanden in Oost-Europa heb doorgebracht.
Oud 05-04-2017, 22:01
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Ik had Soto ajam soep, voor de tweede dag, en nog steeds wat porties over Maar wel heel lekker.
Je weet wat 'soto' betekent?
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 05-04-2017, 22:02
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik had Tom Kai met extra verse tauge en rode paprika en baby-mais.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Wat eten we vandaag? #2
Mr Soija
500 31-03-2017 17:47
Eten & Drinken Het grote "wat eet jij vanavond" Topic
Miracle
131 29-08-2006 17:42
Eten & Drinken Wat eten we vandaag? #3
Verwijderd
500 01-11-2005 17:20
ARTistiek deel 3 van vervolg verhaal!
fruitmand
3 17-12-2001 14:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.