Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2017, 00:19
HelpDavy
HelpDavy is offline
Hallo allemaal,
De afgelopen week was er volop aandacht voor geweld tegen homo's in de media. Heb jij wel eens homo's gepest (en waarom doe je dat dan) of ben je wel eens slachtoffer geworden (wat doet dat met je)? Waarom kunnen we met elkaar niet tolerant zijn???
Met citaat reageren
Oud 09-04-2017, 08:12
exist
exist is offline
Hoi,

Laat me voorop stellen dat ik iedereen zijn mening/geloof/achtergrond respecteer en in zijn/haar waarde laat. Voor mij is dat een normaal iets. Een boodschap of statement maken met geweld vind ik persoonlijk erg zinloos en toont juist zwakte.

Zelf ben ik nooit slachtoffer geweest van homogeweld. Wel krijgen mn vriend en ik, als we hand in hand lopen, nare opmerkingen naar ons toe. Dat probeer ik me niet aan te trekken, maar het voelt niet prettig of fijn en alles behalve gewaardeerd.
Hand in hand lopen vind ik persoonlijk niet aanstootgevend of ordinair, ook niet bij hetero-stellen. Elkaar op straat liggen aflebberen enzo vind ik ongepast. Zowel bij hetero- als bij homo-stellen. In dat geval kan ik zelfs opmerkingen van anderen snappen, maar geweld; nee.

Persoonlijk voel ik mij niet geassocieerd met activiteiten zoals de gay-pride. Vaak wordt hier het extreme extravogante homobeeld juist geuit. Hier heb ik geen problemen mee. Als men dat fijn vindt; lekker doen. Toch is het vaak dat men je met het extreme extravogante associeerd als je zegt dat je homo bent. Ik vind het vooral gewoon naar dat mensen die je niet kennen op basis van het woord homo, of je hand in hand zien lopen, hun mening of persoonsbeeld over iemand al klaar hebben.

Maar terug on topic; persoonlijk vind ik de media aandacht tegen homo geweld goed, maar geen geweld is goed!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2017, 09:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Het maakt mij niks uit waar iemand een relatie mee heeft. Ik vind het wel vies als men uitgebreid staat te tongzoenen op straat, maar dat is onafhankelijk van het geslacht van het koppel.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-04-2017, 09:40
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Ik sta niet te juigen bij elk homohuwelijk, laat iedereen gewoon met rust maar ik vind het wel vervelend als iemand overdreven homo doet
Met citaat reageren
Oud 09-04-2017, 10:06
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Het maakt mij niks uit waar iemand een relatie mee heeft. Ik vind het wel vies als men uitgebreid staat te tongzoenen op straat, maar dat is onafhankelijk van het geslacht van het koppel.
Dit.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2017, 17:56
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik sta niet te juigen bij elk homohuwelijk, laat iedereen gewoon met rust maar ik vind het wel vervelend als iemand overdreven homo doet
Vind je het ook vervelend als iemand overdreven hetero doet?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2017, 15:57
99ThatOneGuy66
Avatar van 99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Citaat:
Vind je het ook vervelend als iemand overdreven hetero doet?
jazeker, als heteros in het openbaar staan te tongzoenen hoeft t ook niet. Maar echt "overdreven" hetero kan je niet zijn maar als homo kan je wel overdreven doen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2017, 18:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
jazeker, als heteros in het openbaar staan te tongzoenen hoeft t ook niet. Maar echt "overdreven" hetero kan je niet zijn maar als homo kan je wel overdreven doen
Overdreven hetero doen:
- grapjes maken over stereotyperend mannelijk/ vrouwelijk gedrag
- te pas en te onpas "gay" roepen
- grapjes als "een beetje gay is oké" wanneer je als hetero-man een andere hetero-man knuffels

zou dat tellen als overdreven hetero gedrag?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-04-2017, 19:03
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
jazeker, als heteros in het openbaar staan te tongzoenen hoeft t ook niet. Maar echt "overdreven" hetero kan je niet zijn maar als homo kan je wel overdreven doen
Als je vindt dat iemand niet overdreven hetero kan zijn maar wel overdreven homo ben je wel enigszins homofoob, vrees ik.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 02-05-2017, 17:11
Bengel
Bengel is offline
Ik denk dat het storen aan demonstratief homo- gedrag te maken heeft met het volgende gegeven. Namelijk dat de overgrote meerderheid niet wil dat kinderen daarmee worden geconfronteerd. Immers die is nog hetero en willen alles voorkomen, wat ook maar tot de gedachte van homo- of biseksualiteit kan leiden.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2017, 17:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik denk dat het storen aan demonstratief homo- gedrag te maken heeft met het volgende gegeven. Namelijk dat de overgrote meerderheid niet wil dat kinderen daarmee worden geconfronteerd. Immers die is nog hetero en willen alles voorkomen, wat ook maar tot de gedachte van homo- of biseksualiteit kan leiden.
Volgens mij wordt je geaardheid niet zozeer bepaald door wat je om je heen ziet. Geaardheid is geen keuze.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-05-2017, 21:01
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
Een jongen is een keer op mij geweest k ben hetero dus afgewezen verder gwn normaal doen tegen elkaar daarna heedt hij een poging op een andere jongen gedaan en die heeft het gefilmd en hij werd toen gepest door de hele school zo beetje als homo naja de jongens vrouwen caren daar ni om vm maar ik vind t belachelijl hij moest maar andere school toe omdat iemand zoiets idioots doet t is laag alleen jongens.voelen zich stoer door homohaat maar t is gewoon sneu
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ben ik nou homo bi of hetro?
Anoniem56
22 15-11-2016 18:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Homo-discussie België
J. Geelman
137 12-01-2004 15:01
Liefde & Relatie Dubbel gevoel: mijn allerbeste vriend blijkt homo te zijn
Michel81
26 21-02-2003 11:47
Muziek is boy george nou homo? [roel, rutger, tim discussie]
a new noise
39 22-09-2002 01:29
De Kantine is homo besmettelijk?
CrazY G
39 23-07-2002 16:03
Lifestyle Wat is er mis met homo's
Verwijderd
20 03-04-2002 09:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.