Oud 18-04-2017, 17:55
Mitchell_AVRGE
Avatar van Mitchell_AVRGE
Mitchell_AVRGE is offline
Hi!

Mijn naam is Mitchell en ooit was ik ook een doodnormale scholier. Helaas had ik één probleem, ik vond het leren nogal saai uit boeken en haalde daardoor niet de resultaten die ik had kunnen halen. Nu ben ik een onderzoek aan het doen om het leren uit boeken leuker en motiverender te maken voor iedereen. Ik hoop daarom dat jullie een paar hele korte vragen voor mij kunnen beantwoorden, gewoon omdat ik erg nieuwsgierig ben naar wat jullie uiteindelijk belangrijk vinden.

Komen ze!

1. Vinden jullie het leren uit boeken
A) heel leuk
B) leuk
C) wel oke
D) saai
E) vreselijk
Waarom is dat precies?

2. Zou je graag op een andere manier willen leren dan alleen je schoolboek? Hoe zou je dat graag willen doen?

3. Wat is jouw ideale manier van leren? Bijvoorbeeld lezen, een filmpje bekijken of een spel erover spelen?

Onthoud, je informatie is directe feedback voor het onderzoek. Ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen over jullie ervaringen met het huidige onderwijs!

Thanks alvast

Groet,

Mitchell
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2017, 08:12
Verwijderd
Je topictitel zegt "een vraagje" maar het zijn er meerdere. Je nummert 1 tot en met 3 maar letterlijk alle nummers bevatten meer vragen. Je hebt het over een onderzoek, en ik ben wel benieuwd in welk kader dat onderzoek is. Bijvoorbeeld een studie? Vertel eens iets meer over de onderzoeksopzet.

On topic:

1. A. Ja, waarom vind je iets heel leuk? Ik lees graag en snel, ben erg nieuwsgierig en onthoud vrijwel alles wat ik lees. Ik leer ook graag nieuwe dingen, dat zal wel met die nieuwsgierigheid te maken hebben.

2. Deze vraag impliceert dat leerlingen alleen leren uit een schoolboek. Dat was in mijn tijd al niet zo, kan me niet voorstellen dat het nu wel zo is. Aangezien ik leren leuk vind, wil ik natuurlijk graag ook op andere manieren leren. Presenteren, filmpjes, doen (bijv. natuurkunde: proefjes met elektriciteit uitvoeren), probleemgestuurd onderwijs. Een gedeelte hiervan komt gewoon neer op toepassen van de kennis.

3. Uiteraard is dat een combinatie van verschillende technieken waarbij het onmogelijk is die combinatie precies aan te geven, al was het allen al maar omdat het per onderwerp verschilt.

Ik hoop dat jij ons meer kan vertellen over jouw onderzoek!

Groet Erik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ellie's friend
lunatheawesome
2 25-02-2012 20:31
Levensbeschouwing & Filosofie moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands
malaika
5 28-09-2005 22:36
Liefde & Relatie Eerste stap
Verwijderd
25 30-03-2003 22:22
Liefde & Relatie Een gesprek beginnen
Dotcom
12 05-12-2002 12:57
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Coma (drama)
Anne
13 11-11-2002 13:22
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 19:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.