Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2006, 15:50
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wie van jullie heeft er veel boetes op zijn naam staan?

Ik zelf heb er vandaag weer eentje gekregen, 14 euro voor 7 km te hard, wat een onzin maar jah.
En een keer betrapt dat ik de foute kant opreed in een eenrichtings weg, 50 euro lichter.

Heb mijn rijbewijs nu 3/4 jaar. Valt nog wel mee
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2006, 16:55
Ivo
Ivo is offline
Mijn nummerplaat is 2 keer op de foto gezet, beide met minder dan 10 km/u te hard. 2x30 euro dus (nog met de oude prijzen). De eerste was in de auto van m'n pa, de 2e wel in m'n eigen auto.
Best netjes in bijna 3 jaar tijd vind ik.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 16:59
Verwijderd
Ik heb nu 1,5 jaar m'n rijbewijs en heb nog geen boete gehad, maar ik heb dan ook de afgelopen 8 maanden vrijwel niet gereden.

Maar volgens mij heb ik nu een boete vrij jaar achter de rug. Wel 2x bekeurd maar beide werden kwijtgescholden.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:04
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb driemaal een boete a 50 euro gehad voor parkeren voor de deur.. In de wijk waar ik woon kun je alleen met een vergunning parkeren, daar kom ik niet voor in aanmerking... Als ik wekelijkse boodschappen heb gedaan zet ik de auto in de wijk neer. (Ja, die neukers liggen soms echt op de loer! Je deuren staan open, je brengt een doos naar binnen en WHAM een bon op je voorruit)

Aangezien het nu al driemaal in 9 maand is voorgekomen kun je wel concluderen dat ik hardleers ben. (Tegenwoordig doe ik op de fiets boodschappen )

Edit: ik heb mijn rijbewijs op 21 december 1 jaar
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.

Laatst gewijzigd op 12-12-2006 om 17:06.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:36
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik heb m'n rijbewijs nu een half jaar en ben helaas al en keer geflitst (schaam me diep), 43 euro.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:39
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Met de auto nog niets qua boetes. Wel 2 keer door rood licht fietsen... 2 x € 25,- (notabene op dezelfde plek ook nog eens..)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:48
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
1) inrijden 1-richtingsweg in Groningen. (van de verkeerde kant af welteverstaan )

2) vergeten parkeerkaartje te kopen. En ja, dat was ik echt domweg vergeten.

3) 56 waar je 50 mag. (35 euro of zo toen nog geloof ik)

en dat was t, en dat hou ik ook graag zo.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:52
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ondertussen heb ik mijn rijbewijs ruim een half jaar, maar ik heb nog geen boete gehad. Nou moet ik zeggen dat ik met de auto nooit door rood rijdt en in de stad rijd ik nooit harder dan 55-60 km/h. Op de snelweg wel, maar daar rijdt ik dan weer niet vaker dan eens per maand.

Citaat:
coopergirl schreef op 12-12-2006 @ 18:04 :
Ik heb driemaal een boete a 50 euro gehad voor parkeren voor de deur.. In de wijk waar ik woon kun je alleen met een vergunning parkeren, daar kom ik niet voor in aanmerking... Als ik wekelijkse boodschappen heb gedaan zet ik de auto in de wijk neer. (Ja, die neukers liggen soms echt op de loer! Je deuren staan open, je brengt een doos naar binnen en WHAM een bon op je voorruit)

Aangezien het nu al driemaal in 9 maand is voorgekomen kun je wel concluderen dat ik hardleers ben. (Tegenwoordig doe ik op de fiets boodschappen )

Edit: ik heb mijn rijbewijs op 21 december 1 jaar
Valt dat niet gewoon onder laden en lossen?
Tenzij je natuurlijk uitgebreid je spullen gaat uitpakken ofzoiets...

Ik woonde ook in een vergunninghouders-straat, maar ik heb de auto heus wel voor de deur gezet toen ik ging verhuizen. Er zijn toen ook wel controleurs langsgelopen, maar die hebben er niks van gezegd.
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 17:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-12-2006 @ 18:48 :
1) inrijden 1-richtingsweg in Groningen. (van de verkeerde kant af welteverstaan )

2) vergeten parkeerkaartje te kopen. En ja, dat was ik echt domweg vergeten.

3) 56 waar je 50 mag. (35 euro of zo toen nog geloof ik)

en dat was t, en dat hou ik ook graag zo.
En met de lesauto?
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:49
Verwijderd
1x geflitst met 54km/h waar je 50 mag en
1x gelaserd en staande gehouden met wederom 54km/h waar 50km/h toegestaan was.
Beide gevallen gewoon met het verkeer meerijdend en op plekken waar controle totaal overbodig was (het vergrootte de verkeersveiligheid niet).
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 19:04
PV
PV is offline
Ik ben nog steeds boetevrij Heb nu 2,5 jaar een rijbewijs+auto.

Mijn moeder heeft wel een keer, toen ze met mijn auto reed, een waarschuwing gekregen omdat ze ergens parkeerde waar dat sinds 1 januari niet meer mocht *het was toen 8 januari oid*.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 19:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-12-2006 @ 18:52 :
Ondertussen heb ik mijn rijbewijs ruim een half jaar, maar ik heb nog geen boete gehad. Nou moet ik zeggen dat ik met de auto nooit door rood rijdt en in de stad rijd ik nooit harder dan 55-60 km/h. Op de snelweg wel, maar daar rijdt ik dan weer niet vaker dan eens per maand.

Valt dat niet gewoon onder laden en lossen?
Tenzij je natuurlijk uitgebreid je spullen gaat uitpakken ofzoiets...

Ik woonde ook in een vergunninghouders-straat, maar ik heb de auto heus wel voor de deur gezet toen ik ging verhuizen. Er zijn toen ook wel controleurs langsgelopen, maar die hebben er niks van gezegd.
met terugwerkende kracht kun je vast je geld niet terug claimen Dat was me niet eens te binnen geschoten... Op zich was het duidelijk te zien, portier & kofferbak open + waarschuwingslichten irritant knipperend aan... Sja, alsof ze provisie krijgen voor elke bon die ze uitdelen. [/einde frustratie]
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 20:12
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-12-2006 @ 18:53 :
En met de lesauto?
0.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 20:35
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Krijg er eigenlijk nooit. Heb vorig jaar er een gehad van 30 euro (toen was dat duurder als nu), reed 58 waar je 50 mocht... Grappig eigenlijk want ik rijd behoorlijk veel, en altijd te hard. Zal eerdaags wel de zak zijn.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 21:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Alleen maar met de brommer en de fiets...

Hele lijst, hier komt ie

Ik moest een keer samen met een maat een brommer op gaan halen, mijn eigen brommer lag toen uit elkaar, even snel de onverzekerde opgevoerde brommer (suzuki TSX) van een andere maat geleend. Ik rij daar de bocht om en ja hoor, een rollerbankcontrole...
Hij ging gelukkig niet verder dan z'n 4de versnelling (hij had er 5), en de papieren kon ik me gelukkig onderuit lullen door vaak te zeggen dat het niet mijn brommer was en dat ik daarom geen papieren bij had (zat wel een plaatje op). Alleen een boete voor teveel vermogen: 90 euro ofzo...

Op mijn eigen brommer (Honda MT5 toen nog) een keer toen ik hem net weer in elkaar had gezet
Hele dag bezig geweest met sleutelen, had hem EINDELIJK perfect afgesteld, even snel een proefritje door de straat...
Hoorde achter me steeds een auto met z'n bumper over de drempels schuren maar dacht er verder niet bij na. Ik vond het wel weer genoeg en trapte vol op de rem om nog even een leuk slipspoor te trekken en toen werd ik klem gereden door die auto achter me wat een agent bleek te zijn
Ze konden geen goede meting doen omdat ik plots op m'n rem trapte maar ik kreeg een waarschuwing voor +/- 90 op de teller in een 30 zone
Verder een bekeuring voor het niet dragen van een helm. 55 euro
Een bekeuring voor het rijden zonder licht. 50 euro ofzo
Een bekeuring voor het niet hebben van een verzekering. 65 euro
Een waarschuwing voor het niet bijhebben van een bromfietscertificaat.
+ ik moest binnen een week op het bureau langskomen met bewijs dat ik een verzekering had afgesloten a 189 euro.

Op mijn eigen brommer (Puch Macho) een keer toen ik net weg reed bij een maat van me. Dat ding had ik gewoon goed gehouden, niet opgevoerd, werkende lichten, verzekering etc.
En natuurlijk brandde op dat moment net mijn achterlicht door (wat de agent gezien moet hebben) en had iemand daar er een trap tegen gegeven ofzo want de uitlaat sloot niet meer goed aan op de cilinder terwijl ik daar op de heenweg geen last van had
Dus, boete voor het niet hebben van een achterlicht (25 euro), wat ik erg onredelijk vond omdat hij gewoon gezien MOEST hebben dat hij door was gebrand en hij ook moest weten dat ik het zelf NIET door had.
+ Een waarschuwing voor het geluid en ik moest er een andere uitlaat onder doen. Terwijl ik uit had gelegd wat er aan de hand was... heb er dus ook geen andere onder gedaan toen

Verder nog een paar... door rood fietsen, zonder licht fietsen... niet erg bijzonder
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 21:12
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 12-12-2006 @ 18:39 :
Wel 2 keer door rood licht fietsen... 2 x € 25,- (notabene op dezelfde plek ook nog eens..)
Da's tegenwoordig zelfs 50 euro per keer.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 21:13
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Ik rij ondertussen alweer bijna 6 jaar. Geen enkele boete gehad.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 22:29
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
Jolt schreef op 12-12-2006 @ 16:50 :
Wie van jullie heeft er veel boetes op zijn naam staan?

Ik zelf heb er vandaag weer eentje gekregen, 14 euro voor 7 km te hard, wat een onzin maar jah.
En een keer betrapt dat ik de foute kant opreed in een eenrichtings weg, 50 euro lichter.

Heb mijn rijbewijs nu 3/4 jaar. Valt nog wel mee
Offtopic :
Onzin dat je een boete krijgt voor 7km te hard? Als het een boete was voor 7km is daar in elk geval 3km aan correctie afgegaan, dat maakt al 10km te hard. Tel daar een evt afwijking van de teller bij op, dit is bij de meeste auto's minimaal 1 a 2 km, en je zit op 11 of 12km te hard... dus beter op je teller letten als je zulke boete's niet wilt. Je kan het onzin vinden, maar de enige die je er de schuld van kan geven dat ben jezelf (tenminste ik neem aan dat je zelf reed?).

Ontopic :

Ik heb een 3tal snelheidsboete's op mijn naam staan. 2 in de categorie tot 10km, en een voor 15km. Ook heb ik een 2tal parkeerboete's op mijn naam staan. Dit is een resultaat over 5 jaar waarin ik toch al wel een 150.000km gereden heb.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2006, 22:35
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 12-12-2006 @ 18:39 :
Met de auto nog niets qua boetes. Wel 2 keer door rood licht fietsen... 2 x € 25,- (notabene op dezelfde plek ook nog eens..)
Kom je goed vanaf, voor hetzelfde word je van de weg gereden door een auto/vrachtwagen oid welke keurig door groen gaat maar een of andere *censuur* zo nodig door rood moet fietsen... En in dat geval zou ik geen medelijden hebben met degene die door rood is gefietst/gereden maar wel met degene die iemand aangereden heeft ook al had die persoon keurig een groen licht.


Citaat:
MTpower schreef op 12-12-2006 @ 22:04 :

Een bekeuring voor het rijden zonder licht. 50 euro ofzo
Jammer dat de boete hiervoor maar €50 schamele euro's was, had minimaal 2x zo hoog moeten zijn. Tevens heb ik hier dezelfde mening als hierboven. Word je plat gereden, dan heb ik daar geen medelijken mee, had je maar licht op moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 23:02
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
KleinSpookje schreef op 12-12-2006 @ 23:35 :
Kom je goed vanaf, voor hetzelfde word je van de weg gereden door een auto/vrachtwagen oid welke keurig door groen gaat maar een of andere *censuur* zo nodig door rood moet fietsen... En in dat geval zou ik geen medelijden hebben met degene die door rood is gefietst/gereden maar wel met degene die iemand aangereden heeft ook al had die persoon keurig een groen licht.
Vergeet niet dat je eigen vriendinnetje al eens een mooie koprol over een auto heeft gemaakt na door rood licht fietsen.

Ok, feit is dat ik het hele licht nooit gezien heb, noch de auto. En hij had de 70km op zijn teller binnen de stad vast wel gezien maar wilde nog even snel het groene licht meepakken. Geen bewuste fout van mij, gewoon een stom ongeluk dus.

Ik heb overigens nog nooit een boete gehad. Niet met de auto, niet met de fiets. Heb nu 2,5 jaar mijn rijbewijs ofzo.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 00:06
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
allemaal kleine boetes: een berg boetes voor <10 km/u te hard, een aantal parkeerbonnen. Dat was het. Zeker in het begin toen ik net 'n auto had, had ik vaak CJIB fanmail in de bus

overigens heb ik 'm een aantal malen wel geknepen in situaties waar ik gelukkig nooit voor bekeurd ben. rijden met drank op, veel te hard, parkeren en domweg vergeten kaartje te kopen, tegen verkeer inrijden, rijden zonder APK, rijden met een te grote aanhangwagen die je helemaal niet mag rijden met alleen B, enzovoort
__________________
I never be late... I drive a V8 ...

Laatst gewijzigd op 13-12-2006 om 00:09.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 00:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dit is het derde jaar dat ik mijn rijbewijs heb en ik heb welgeteld een boete. Dat is dan wel weer voor rijden zonder licht op de fiets. Daar loopt echter nog steeds bezwaar tegen, dus wie weet loopt de boeteteller wel terug naar nul.


Overigens Phoxetis, jij wilt vast niet dood, speel dus ook niet met het leven van anderen.

Voortaan dus niet meer bezopen achter het stuur stappen. Als je iemand aan zou rijden heb je feitelijk een moorden gepleegd. Dat kan niet de bedoeling zijn, toch?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 08:10
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 13-12-2006 @ 01:06 :
rijden met drank op
Vind je het nou echt leuk om een spelletje te spelen met je eigen leven en dat van anderen? Was het eenmalig rijden met drank op, of is het vaker voorgekomen? Wanneer het vaker voorgekomen is of voorkomt heb ik er geen goed woord voor over. Van alle overtredingen die je kan begaan in het verkeer is deze het meest achterlijk. Ik ben ook zeker geen heilige, maar alcohol en het verkeer gaan absoluut niet samen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 08:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
KleinSpookje schreef op 12-12-2006 @ 23:35 :
Kom je goed vanaf, voor hetzelfde word je van de weg gereden door een auto/vrachtwagen oid welke keurig door groen gaat maar een of andere *censuur* zo nodig door rood moet fietsen... En in dat geval zou ik geen medelijden hebben met degene die door rood is gefietst/gereden maar wel met degene die iemand aangereden heeft ook al had die persoon keurig een groen licht.
Come on, net alsof alle kruispunten zo onoverzichtelijk zijn dat je niet kunt zien dat er een auto aan komt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 10:04
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-12-2006 @ 01:17 :
Voortaan dus niet meer bezopen achter het stuur stappen. Als je iemand aan zou rijden heb je feitelijk een moorden gepleegd. Dat kan niet de bedoeling zijn, toch?
Nou.. Hoogstens doodslag..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2006, 10:57
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-12-2006 @ 09:56 :
Come on, net alsof alle kruispunten zo onoverzichtelijk zijn dat je niet kunt zien dat er een auto aan komt.
nee. maar het gaat hier dus om kruispunten waarbij de wegbeheerder stoplichten wel noodzakelijk vond. Of dacht je dat dat lukraak besloten wordt, alsof het niks kost ?

beetje lullig op je grafsteen : "ja sorry, ik was kleurenblind."
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 10:59
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Femic schreef op 13-12-2006 @ 11:04 :
Nou.. Hoogstens doodslag..
doodslag idd. maar ook als je niemand doodrijdt, kun je een fikse bekeuring en afhankelijk van de situatie een rijbewijsinvordering (art. 5 zou van toepassing kunnen zijn, als het druk is en je rijdt onverantwoordelijk) tegemoet zien. en terecht.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 11:09
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-12-2006 @ 11:57 :
nee. maar het gaat hier dus om kruispunten waarbij de wegbeheerder stoplichten wel noodzakelijk vond. Of dacht je dat dat lukraak besloten wordt, alsof het niks kost ?

beetje lullig op je grafsteen : "ja sorry, ik was kleurenblind."
Sommige kruispunten zijn gewoon super overzichtelijk en hebben een slechte VRI, dus dan kun je echt wel oversteken als er niks aan komt. Maar goed, dat moet je waarschijnlijk eerst zien, voordat je het gelooft.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 12:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-12-2006 @ 12:09 :
Sommige kruispunten zijn gewoon super overzichtelijk en hebben een slechte VRI, dus dan kun je echt wel oversteken als er niks aan komt. Maar goed, dat moet je waarschijnlijk eerst zien, voordat je het gelooft.
Want Marcel heeft nog nooit een kruispunt gezien.

Probleem is niet dat er soms mensen door rood rijden als het echt veilig is, maar dat mensen, als ze nu eenmaal een keer door rood zijn gereden, dit blijven doen en steeds meer risico's gaan nemen. En steeds grotere risico's naarmate het vaker goed gaat. Ja, daardoor krijg je erg gevaarlijke situaties en ja, ik denk dat het goed is dat de politie daartegen optreedt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 13:46
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-12-2006 @ 12:09 :
Sommige kruispunten zijn gewoon super overzichtelijk en hebben een slechte VRI, dus dan kun je echt wel oversteken als er niks aan komt. Maar goed, dat moet je waarschijnlijk eerst zien, voordat je het gelooft.
Ach ja. droom lekker verder. Doe me alleen een plezier : koop nooit een alfa. Dat is zo zonde van zo'n mooie auto, al die deuken...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 16:07
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-12-2006 @ 14:46 :
Ach ja. droom lekker verder. Doe me alleen een plezier : koop nooit een alfa. Dat is zo zonde van zo'n mooie auto, al die deuken...
Och, maar dat kunnen ze wel weer uitdeuken. Bij de garage moet je toch vaak genoeg zijn met een alfa.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 16:41
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Femic schreef op 12-12-2006 @ 22:12 :
Da's tegenwoordig zelfs 50 euro per keer.
Dan kan de politie in Amsterdam of andere grote steden veel geld vangen..
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 16:42
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 13-12-2006 @ 17:07 :
Och, maar dat kunnen ze wel weer uitdeuken. Bij de garage moet je toch vaak genoeg zijn met een alfa.
Gelukkig bestaan er nog mensen met gezond verstand op V&V
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 16:46
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
KleinSpookje schreef op 12-12-2006 @ 23:35 :
Kom je goed vanaf, voor hetzelfde word je van de weg gereden door een auto/vrachtwagen oid welke keurig door groen gaat maar een of andere *censuur* zo nodig door rood moet fietsen... En in dat geval zou ik geen medelijden hebben met degene die door rood is gefietst/gereden maar wel met degene die iemand aangereden heeft ook al had die persoon keurig een groen licht.
Dit is een rechte weg waar alleen een fietsoversteepplaats is met in het midden tussen de rijbanen een stukje om nog eens te wachten met je fiets. Je kunt aan beide kanten minimaal 300 mtr. ver kijken...een vrachtwagen of auto zie je dus echt wel aankomen. Maar okey...een beetje gelijk heb je wel.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 16:47
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 13-12-2006 @ 01:06 :
allemaal kleine boetes: een berg boetes voor <10 km/u te hard, een aantal parkeerbonnen. Dat was het. Zeker in het begin toen ik net 'n auto had, had ik vaak CJIB fanmail in de bus

overigens heb ik 'm een aantal malen wel geknepen in situaties waar ik gelukkig nooit voor bekeurd ben. rijden met drank op, veel te hard, parkeren en domweg vergeten kaartje te kopen, tegen verkeer inrijden, rijden zonder APK, rijden met een te grote aanhangwagen die je helemaal niet mag rijden met alleen B, enzovoort
Jou zouden ze gewoon voor goed van de weg af moeten halen... Iedereen die betrapt wordt met alcohol overigens!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 17:12
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 13-12-2006 @ 17:47 :
Jou zouden ze gewoon voor goed van de weg af moeten halen... Iedereen die betrapt wordt met alcohol overigens!
ik ben toch zo blij dat iemand anders de regels bepaalt
't is ook niet een gewoonte ofzo... gelukkig
__________________
I never be late... I drive a V8 ...

Laatst gewijzigd op 13-12-2006 om 17:14.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-12-2006, 17:46
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 13-12-2006 @ 18:12 :
ik ben toch zo blij dat iemand anders de regels bepaalt
't is ook niet een gewoonte ofzo... gelukkig
Mag ik daaruit dus concluderen dat jij vind dat je zo nu en dan best eens met alcohol op achter het stuur mag gaan zitten?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 17:57
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
1x geflitst a 20euro
1x parkeerboete a 46euro
1x kutboete,langverhaal, 65euro

* lang verhaal is;

weg afgezet, enige weg ergens heen, paralel fietspad gingen de 5autos voor mij over, gewoon rustig, misschien 200meter fietspad, kreeg later een boete thuis voor ''rijden waar dat niet mag'' oid.

Dus, 3boetes en in maart heb ik straks mn RB 3jaar.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 17:58
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 13-12-2006 @ 17:07 :
Och, maar dat kunnen ze wel weer uitdeuken. Bij de garage moet je toch vaak genoeg zijn met een alfa.
valt mee hoor. ik hoef tenminste niet met mn auto terug omdat de remmen uit kunnen vallen... (terugroepactie VW passat) of omdat de remmen niet werken (Mercedes) of omdat de wielophanging af kan breken (Toyota).

maar goed, ik snap je punt.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:31
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Op een enkele waarschuwing na (troitoir fietsen), kom ik altijd goed weg met mijn goede gedrag.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe wel een seconde ontruimingstijd meepik, want dan worden die ook nog eens gebruikt.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:46
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-12-2006 @ 14:46 :
Ach ja. droom lekker verder. Doe me alleen een plezier : koop nooit een alfa. Dat is zo zonde van zo'n mooie auto, al die deuken...
*snurk*

Als jij wat wakkerder was geweest had je gelezen dat ik in de auto nooit door rood rijdt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:49
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 13-12-2006 @ 13:56 :
Want Marcel heeft nog nooit een kruispunt gezien.

Probleem is niet dat er soms mensen door rood rijden als het echt veilig is, maar dat mensen, als ze nu eenmaal een keer door rood zijn gereden, dit blijven doen en steeds meer risico's gaan nemen. En steeds grotere risico's naarmate het vaker goed gaat. Ja, daardoor krijg je erg gevaarlijke situaties en ja, ik denk dat het goed is dat de politie daartegen optreedt.
Ik snap dat dat een probleem is, maar niet op mij van toepassing. Er lopen in Nederland genoeg domme mensen rond, maar dat betekent niet dat iederen dom is.
Daarom vind ik het betoog nogal overdreven.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
KleinSpookje schreef op 12-12-2006 @ 23:35 :
Jammer dat de boete hiervoor maar €50 schamele euro's was, had minimaal 2x zo hoog moeten zijn. Tevens heb ik hier dezelfde mening als hierboven. Word je plat gereden, dan heb ik daar geen medelijken mee, had je maar licht op moeten doen.
Het ging om een stukje van +/- 150 meter toen het net begon met schemeren... ik zat er nog aan te denken om tegen die boete in beroep te gaan omdat ik het onzin was omdat het zicht gewoon nog goed was zonder licht.
(De straatverlichting sprong toen net aan en volgens die agent moest je op dat moment met licht rijden)...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 19:31
Verwijderd
Dan had die agent het fout. Je moet met verlichting rijden op het moment dat de zon ondergaat, niet op het moment dat de straatverlichting aangaat (ook al is dit vaak wel samenhangend).
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 19:41
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 13-12-2006 @ 20:31 :
Dan had die agent het fout. Je moet met verlichting rijden op het moment dat de zon ondergaat, niet op het moment dat de straatverlichting aangaat (ook al is dit vaak wel samenhangend).
Maar wat is dan de definitie van 'de zon gaat onder'?
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 13-12-2006 @ 20:41 :
Maar wat is dan de definitie van 'de zon gaat onder'?
Het moment op de dag waarop de zon begint met onder gaan.
Dit is gewoon te vinden op de weersvoorspellingen van de KNMI, "Zonsondergang" (staat bij vrijwel elke voorspelling, op die op tv of kijk dan op teletekst oid).
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:02
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Eén keer een boete van 70 gulden omdat ik op een fietspad reed waar je blijkbaar niet met een brommer mocht komen, dat is inmiddels 9 jaar geleden. Daarna niks meer. Alleen een parkeerbon in Spanje 4 jaar terug, maar die heb ik nooit betaald. Als er alleen een briefje onder de ruit zit en ik rijd de dag erop naar Nederland, dan ga ik natuurlijk niet betalen
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:22
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 13-12-2006 @ 20:42 :
Het moment op de dag waarop de zon begint met onder gaan.
Dit is gewoon te vinden op de weersvoorspellingen van de KNMI, "Zonsondergang" (staat bij vrijwel elke voorspelling, op die op tv of kijk dan op teletekst oid).
Thanks. Half vijf is best wel vroeg. Maar zo kan je het wel iets beter inschatten.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:29
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-12-2006 @ 19:49 :
Ik snap dat dat een probleem is, maar niet op mij van toepassing. Er lopen in Nederland genoeg domme mensen rond, maar dat betekent niet dat iederen dom is.
Daarom vind ik het betoog nogal overdreven.
Jammer alleen dat de meeste ongelukken veroorzaakt worden door mensen die geloven dat hun inschattingsvermogen beter is dan dat van de gemiddelde Nederlander.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:55
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 13-12-2006 @ 20:31 :
Dan had die agent het fout. Je moet met verlichting rijden op het moment dat de zon ondergaat, niet op het moment dat de straatverlichting aangaat (ook al is dit vaak wel samenhangend).
Je moet ook met verlichting rijden als het zicht dermate slecht is (tunnels, mist ed), dat je zonder licht te weinig kan zien.

@kruispuntdiscussievanverschillendepersonen,

Het is maar goed ook dat kruispunten overzichterlijk* worden ingericht, dat lijkt mij erg praktisch en veilig. Wanneer een licht op rood staat is het - ook op overzichterlijke kruispunten - niet de bedoeling dat er door rood gereden wordt. Ook al denk jij het als weggebruiker allemaal beter te weten, dat licht gaat heus wel een keer op groen en wat maakt dat minuutje (of twee) nou uit. Ik vind het terecht dat roodrijders worden bekeurd.

*, er zijn ook kruispunten die subjectief veilig zijn en objectief onveilig, dat is een erg gevaarlijke situatie. Een voorbeeld hiervan is een breed (hoe breder, hoe harder) opgezette polderweg, waar je makkelijk tachtig kan, maar vanwege de erven (boeren ed) en kruisende wegen kan dit erg onveilig zijn.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Onterechte boete in Belgie
noesie123
16 17-03-2012 14:43
Verkeer & Vervoer Boetes in België
Verwijderd
45 05-04-2006 14:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Eerste maand identificatieplicht: 3300 boetes
DG
67 13-02-2005 19:33
Werk, Geld & Recht Onterechte boete?
Nona
25 16-12-2004 22:37
Vrije tijd Ferrari - ziek! - (boete van 1 Miljoen Amerikaanse dollars)
MrD
5 26-06-2002 16:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.