Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2007, 18:49
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Midden op de dag (drie uur 's middags) rijdt er dan weer 10 bakken VIRM in de 1900 en om vijf uur 's middags rijdt er een trein bestaande uit zes bakken. Dat snap ik dan weer niet.

Zal wel met onderhoud te maken hebben, goedkoop stelletjes uitwisselen, maar probeer dat dan tijdens de spits te doen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2007, 17:26
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Exact 100 posts en 1000 views voor een topic dat al snel off-topic ging. Ach, wat zeur ik...
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 21:12
thom h
thom h is offline
ik zweer bij de Virm en de Mat 64
alleen jammer dat mat 64 langzaam verdwijnt ze zijn namelijk echt relax en de virm zit lekker en heeft een gaaf geluid tijdens het optrekken.

De DD-Ar is klote, de stoelen zitten niet lekker en laatst toen ik erin zat viel tot 2 keer toe achter elkaar de motor uit (nee het was geen loc 1600/1700/1800).

De oude duitse shit de ICK is ook wel relax
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 22:19
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
ICK vind ik enorm vervelend. Ik voel me snel 'opgehokt', vandaag zat ik toevallig bij een man waarbij ik me helemaal niet op m'n gemak voelde, doet hij het tussendeurtje nog dicht ook. Meer algemeen: het in- en uitstappen duurt ontzettend lang, op Rtd vertrekt de trein zelden op tijd richting Venlo. Het hoort op de Duitse bahn: weinig stations, prettige zitplaatsen, lekker doorkarren als de trein eenmaal op gang is. Door het gewicht + de doorstroming vind ik het ongeschikte treinen voor het traject hier.

Mat '64 blijft mijn favoriete materieel, dan neem ik het geschommel voor lief. Ik heb nu eenmaal een voorkeur voor oud, het geluid vind ik geweldig. Ook als de trein vlak langs de wijk reed waar ik 15 jaar heb gewoond, altijd. Bij mijn weten wil dit materieel ook niet kapot, gezien het aantal dat afgeschreven is (401-438 niet meegerekend). Jammer dat ze eruit gaan, maar op zich wel begrijpelijk.

Ik begreep dat dit jaar wordt begonnen met Plan T?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 22:22
Verwijderd
Doe mij maar gewoon de Koploper. Zeker de gereviseerde stellen zijn echt heel erg fijn om mee te reizen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 22:27
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Moet er aan wennen. Het interieur is wel mooi, maar de rode banken zijn bij mij erg favoriet. We hoeven er nog niet helemaal afstand van te doen, de 4200-serie krijgt nog geen revisie!

Ik mis nog steeds de sprinterbanken.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 22:35
Verwijderd
Interieur vond ik juist wel leuk. Beter dan het oude kale interieur imo. Wel jammer dat de doorloopkoppen nu toch echt definitief buiten werking zijn gesteld en het blijft raar om een digitale bestemmingsbak te zien ipv zo'n oude doordraaier
Maar al met al echt een verbetering, al zaten de banken in de Koploper altijd al erg goed. Jammer dat ik er heel erg weinig in hoef te zitten. Gelukkig rijdt NSR de IC naar Schiphol weer met ICRm ipv VIRM III/IV, die bakken hebben ook erg fijn zitmaterieel
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 22:40
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Interieur vond ik juist wel leuk. Beter dan het oude kale interieur imo. Wel jammer dat de doorloopkoppen nu toch echt definitief buiten werking zijn gesteld en het blijft raar om een digitale bestemmingsbak te zien ipv zo'n oude doordraaier
Maar al met al echt een verbetering, al zaten de banken in de Koploper altijd al erg goed. Jammer dat ik er heel erg weinig in hoef te zitten. Gelukkig rijdt NSR de IC naar Schiphol weer met ICRm ipv VIRM III/IV, die bakken hebben ook erg fijn zitmaterieel
Dat, dus. Het interieur is veel beter, alleen hou ik al niet van het harde blauw, maar dat moet ik maar vergeten. Reizen is belangrijker.
Ik heb mijn tweemaal daagse mat '64 ingeruild voor ICK/(V)IRM en ICM(m). Mis het toch wel een beetje, hoewel ik stoppen op Vleuten en Terwijde dus NIET mis.

Ik sprak een conducteur en die noemde twee nadelen aan de mat '64 en ICM: de omroepinstallatie en de koersrollen. Toch vind ik het grappig naar dat systeem te kijken, ze moesten toch iets verzinnen in een tijdperk zonder displays.
En die doorloopkop was heerlijk ja.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Dat, dus. Het interieur is veel beter, alleen hou ik al niet van het harde blauw, maar dat moet ik maar vergeten. Reizen is belangrijker.
Ik heb mijn tweemaal daagse mat '64 ingeruild voor ICK/(V)IRM en ICM(m). Mis het toch wel een beetje, hoewel ik stoppen op Vleuten en Terwijde dus NIET mis.

Ik sprak een conducteur en die noemde twee nadelen aan de mat '64 en ICM: de omroepinstallatie en de koersrollen. Toch vind ik het grappig naar dat systeem te kijken, ze moesten toch iets verzinnen in een tijdperk zonder displays.
En die doorloopkop was heerlijk ja.
Zo hard is dat blauw toch niet? Het past wel bij de rest van het interieur qua kleurstelling vind ik.

Haha, doet me denken aan de heenreis naar Lwd. Toen zat ik in een ICM waarin de machinist en conducteur de eerste 15 minuten vergeten waren de intercom uit te zetten. Wat een geping en omroepen krijgen die lui te horen bij het verlaten van Utr Centraal

ICRm zal wel weer ergens anders ingezet worden zodra de nieuwe IRM-IV bakken afgeleverd worden en dat vind ik toch wel erg jammer. Ik hou gewoon echt niet van (V)IRM
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 23:04
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Zo hard is dat blauw toch niet? Het past wel bij de rest van het interieur qua kleurstelling vind ik.

Haha, doet me denken aan de heenreis naar Lwd. Toen zat ik in een ICM waarin de machinist en conducteur de eerste 15 minuten vergeten waren de intercom uit te zetten. Wat een geping en omroepen krijgen die lui te horen bij het verlaten van Utr Centraal

ICRm zal wel weer ergens anders ingezet worden zodra de nieuwe IRM-IV bakken afgeleverd worden en dat vind ik toch wel erg jammer. Ik hou gewoon echt niet van (V)IRM
Persoonlijk, ik hou gewoon niet zo van blauw. Maar onder het mom 1e klas wordt rood en 2e klas blauw, dan moet de NS consequent zijn en dat is in dit geval dan wel goed.

Haha. Machinisten horen een hoop. Wist ik sowieso al, maar SGM(m) bevestigt dat ook nog eens en dat hoor je al vanuit de coupé. Ik kan aan de belletjes horen wanneer hij de dodeman los moet laten, moet remmen, genoeg heeft geremd, enz. Mat '64 is wat rustiger (of niet te horen voor de reizigers), maar een machinist die laatst iets te hard door oranje reed meldde me wel dat de meldkamer wel eens contact zou kunnen opnemen. Is niet gebeurd.
(En ik zat een keer in een (oude) Sprinter waar de conducteur de hoorn van het omroepsysteem niet meer op de haak kreeg. Tot buiten aan toe te horen, en schelden na een tijdje. )

Dat delen we, ik heb het ook niet op (V)IRM. Ik weet dus ook niet wat ik moet vinden van IRM-IV, maar ik zal wel zien.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 23:08
Verwijderd
Nou ja, ik vind het wel een verbetering dat de cateringliften weg zijn gehaald, dat zal een hoop schelen met in- en uitstappen, maar het schommelen blijft. Zeker bij Ehv waar het spoor gewoon echt slecht is, aan het geschommel te merken
Ik neem nu expres zo veel mogelijk de IC naar Schiphol, ook al stopt die tegenwoordig ook 1 seconde op Best, omdat dat géén (V)IRM is, maar ICRm en dat zijn veel fijnere bakken

Haha, dat je dat weet, ik vond het gewoon een hoop belletjes en geping
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 23:18
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Nou ja, ik vind het wel een verbetering dat de cateringliften weg zijn gehaald, dat zal een hoop schelen met in- en uitstappen, maar het schommelen blijft. Zeker bij Ehv waar het spoor gewoon echt slecht is, aan het geschommel te merken
Ik neem nu expres zo veel mogelijk de IC naar Schiphol, ook al stopt die tegenwoordig ook 1 seconde op Best, omdat dat géén (V)IRM is, maar ICRm en dat zijn veel fijnere bakken

Haha, dat je dat weet, ik vond het gewoon een hoop belletjes en geping
Ik zag nog steeds schuine wandjes, dus of het echt helpt.. Hope so. Ik zie de Nederlandse reiziger er juist voor aan met nog meer tegelijk op die trap te gaan stouwen.
Tussen Ddr en Rtd zijn ook stukken met geschommel, vind het helemaal niks, maar wat doe je eraan.
Vind ik ook, ik kan er ook mee naar Rtd, maar dat is een erg belangrijke lijn en dus vaak overvol. Dan wacht ik liever vier minuutjes. Zit ik wel in een ICK, maar dan kan ik tenminste gewoon zitten!

Eén bel is remmen, drie belletjes is voldoende geremd, snelheid aanhouden (Sprinter). Ik heb ook een instructieboek mat '64 en ben een keer meegeweest met een machinist.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 23:22
Verwijderd
Mja, dat zal ongetwijfeld zo zijn. Het is nu al zo dat uitstappen zo traag gaat omdat je maar per 1 naar buiten kunt door de altijd geweldig beleefd opgestelde reiziger-met-haast-die-naar-binnen-moeten- en dat is ook wel jammer. Bredere deuren gaat daar echt niks aan veranderen
Even ProRail bellen dat ze 't spoor daar eens moeten vernieuwen?
Ach ICK is ook prima, maar het duurt altijd even voordat die treinen op snelheid zijn. Waarom ze dat niet met 2 locs rijden snap ik niet (ICL rijden ze wel met 2 locs).

Haha, treinfreak
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 23:27
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Mja, dat zal ongetwijfeld zo zijn. Het is nu al zo dat uitstappen zo traag gaat omdat je maar per 1 naar buiten kunt door de altijd geweldig beleefd opgestelde reiziger-met-haast-die-naar-binnen-moeten- en dat is ook wel jammer. Bredere deuren gaat daar echt niks aan veranderen
Even ProRail bellen dat ze 't spoor daar eens moeten vernieuwen?
Ach ICK is ook prima, maar het duurt altijd even voordat die treinen op snelheid zijn. Waarom ze dat niet met 2 locs rijden snap ik niet (ICL rijden ze wel met 2 locs).

Haha, treinfreak
Het is inderdaad vaak de mentaliteit van de reiziger, zo dicht mogelijk bij de deur gaan staan en zo snel mogelijk naar binnen, no matter what. En niet verspreiden over het perron, altijd bij de trap naar binnen willen! Ken ik wel mooie verhalen van. En idd, of je moet de trein één grote deur maken, maar dat zal de veiligheid / comfort niet bevorderen vrees ik.
Ok.
Daar weet ik ook niets vanaf. En niks mis met op snelheid komen, maar deze treinen doen zoveel stations aan, zoveel relatief korte afstanden dat het bijna zinloos is, vind ik. Zie je het voor je, eerst Den Haag CS en dan Den Haag HS, met de ICK?

Beetje.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 16:41
Verwijderd
Als je in Nederland een extra loc achter een reizigerstrein ziet hangen, wordt de achterste loc alleen meegesleept zodat er niet gerangeerd hoeft te worden op de eindpunten. Met 1700's kan en mag men wel in dubbeltractie rijden maar dan is het vermogen beperkt omdat de stroomvoorziening van de bovenleiding het anders niet aankan. Met 1600/1800's mag niet in dubbeltractie gereden worden omdat de chopperinstallaties van deze locs dan storingen in de beveiliging kunnen veroorzaken.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 17:43
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Er gaat niets boven de Belgische M6'en.

En in Nederland natuurlijk ICK, al heb ik die eigenlijk nooit.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 10:37
thom h
thom h is offline
bij de DD-Ar en de mat 64 en die andere shit zie je gewoon dat het oer degelijk is maar bij de virm zie je dat gewoon niet.

De mat 64 is al meer dan 30 jaar oud, geloof mijn de virm is er over 30 jaar niet meer.

Een kennis van mij werkt bij de NS en hij zij, dat de Mat 64 oer degelijk is en dat hij er alleen uit ga omdat het ontwerp niet meer van deze tijd is.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 21:21
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
bij de DD-Ar en de mat 64 en die andere shit zie je gewoon dat het oer degelijk is maar bij de virm zie je dat gewoon niet.

De mat 64 is al meer dan 30 jaar oud, geloof mijn de virm is er over 30 jaar niet meer.

Een kennis van mij werkt bij de NS en hij zij, dat de Mat 64 oer degelijk is en dat hij er alleen uit ga omdat het ontwerp niet meer van deze tijd is.
Mat '64 wordt te duur voor onderhoud, is wat ik heb begrepen. Plus dat ik ook vermoed dat het niet bij het nieuwe NS-systeem hoort van Sprinters en IC's. Het is ook wel begrijpelijk, maar jammer dat zoiets naar de sloop gaat, in plaats van verkocht zoals met de DE3. Maar zoiets zal wel weer niet haalbaar zijn (geen animo).
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Mat '64 wordt te duur voor onderhoud, is wat ik heb begrepen. Plus dat ik ook vermoed dat het niet bij het nieuwe NS-systeem hoort van Sprinters en IC's. Het is ook wel begrijpelijk, maar jammer dat zoiets naar de sloop gaat, in plaats van verkocht zoals met de DE3. Maar zoiets zal wel weer niet haalbaar zijn (geen animo).
Denk ook aan klagende reizigers en (aanbestedende) overheden die vinden dat alles altijd maar nieuw moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 13:56
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Denk ook aan klagende reizigers en (aanbestedende) overheden die vinden dat alles altijd maar nieuw moet zijn.
De klachten voor deze trein zijn niet van de hand nee, toch vind ik het een beetje overdreven. Ze zitten goed, je komt van A naar B. Ik ben een uitzonderingsgeval dat ik het charme vind hebben dat je het raam dicht moet doen om de omroep in de trein te kunnen verstaan, maar verder.. Liever materieel dat er niet uitziet maar ook niet uitvalt, dan materieel dat hypermodern is maar niet eens met weersomstandigheden om kan gaan, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 13:57
Verwijderd
Citaat:
De klachten voor deze trein zijn niet van de hand nee, toch vind ik het een beetje overdreven. Ze zitten goed, je komt van A naar B. Ik ben een uitzonderingsgeval dat ik het charme vind hebben dat je het raam dicht moet doen om de omroep in de trein te kunnen verstaan, maar verder.. Liever materieel dat er niet uitziet maar ook niet uitvalt, dan materieel dat hypermodern is maar niet eens met weersomstandigheden om kan gaan, ofzo.
True. Het zijn sowieso stoptreinen, dus over het algemeen zit je er sowieso niet lang in en ze rijden gewoon áltijd.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 14:01
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
True. Het zijn sowieso stoptreinen, dus over het algemeen zit je er sowieso niet lang in en ze rijden gewoon áltijd.
Nouja.. Door de nieuwe dienstregeling (en het dus wegvallen van sneltreinen op de meeste trajecten) hebben stoptreinen een belangrijkere functie gekregen. Hier in de Randstad merk ik het in ieder geval wel. Ik zat regelmatig bijna een half uur in mat'64, dat vind ik niet kort. Dus het idee dat de NS scheppen dat je er toch kort in zit en niet luxe hoeft te zitten (denk aan SGMm) vind ik niet helemaal kloppen..

Mooiste voorbeeld vind ik de komst van SM'90 dat Mat'64 in de loop van de jaren compleet had moeten vervangen. Toen SM'90 in 2005 al buiten dienst ging, werd het vervangen door.. Mat'64.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Nouja.. Door de nieuwe dienstregeling (en het dus wegvallen van sneltreinen op de meeste trajecten) hebben stoptreinen een belangrijkere functie gekregen. Hier in de Randstad merk ik het in ieder geval wel. Ik zat regelmatig bijna een half uur in mat'64, dat vind ik niet kort. Dus het idee dat de NS scheppen dat je er toch kort in zit en niet luxe hoeft te zitten (denk aan SGMm) vind ik niet helemaal kloppen..

Mooiste voorbeeld vind ik de komst van SM'90 dat Mat'64 in de loop van de jaren compleet had moeten vervangen. Toen SM'90 in 2005 al buiten dienst ging, werd het vervangen door.. Mat'64.
Mja, ik zit in de Randstad nooit in de stoptrein, dus daar kan ik niet over oordelen
Het is sowieso jammer dat de sneltrein weg is imo, nu heb je "intercities" die duisent stops maken, ook nogal een deflatie van de intercity als begrip om snél ergens te komen en de irrelevante stations links te laten liggen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 14:15
Verwijderd
Citaat:
De klachten voor deze trein zijn niet van de hand nee, toch vind ik het een beetje overdreven. Ze zitten goed, je komt van A naar B. Ik ben een uitzonderingsgeval dat ik het charme vind hebben dat je het raam dicht moet doen om de omroep in de trein te kunnen verstaan, maar verder.. Liever materieel dat er niet uitziet maar ook niet uitvalt, dan materieel dat hypermodern is maar niet eens met weersomstandigheden om kan gaan, ofzo.
Het ziet er in mijn ogen prima uit en het zitcomfort is in de eerste klasse van Plan V zelfs beter dan bij een aantal modernere treinen (DM'90, VIRM, SGMm, GTW, DD-AR). Het vernieuwde interieur van Plan T was echter wel een grote misser: zelfde stoeltjes als DM'90 in de tweede klasse en in de eerste klasse heeft het stoelen die lijken op tweede klas stoelen van o.a. ICMm, op zich is er met deze laatstgenoemde stoelen niks mis, alleen zitten ze veel te krap op elkaar bij Plan T.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 14:19
Verwijderd
Ik ben trouwens voor de herinvoering van het begrip sneltrein en het behoud van het begrip stoptrein, en wel als volgt:

Intercity: stopt uitsluitend in de grote steden.
Sneltrein: stopt op de belangrijkste stations langs een traject, maar niet alleen in grote plaatsen.
Stoptrein: stopt overal. (SGMm en SLT rijden dus gewoon stoptreinen)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 14:20
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Mja, ik zit in de Randstad nooit in de stoptrein, dus daar kan ik niet over oordelen
Het is sowieso jammer dat de sneltrein weg is imo, nu heb je "intercities" die duisent stops maken, ook nogal een deflatie van de intercity als begrip om snél ergens te komen en de irrelevante stations links te laten liggen.
Helemaal mee eens. Het enige voordeel was in het begin voor mij dat Gouda een IC-status kreeg. Hierdoor werden mijn reismogelijkheden wel aanzienlijk vergroot. Maar daar heb ik nu ook niks meer aan. Tussen Ddr en Asd rijdt nog wel een sneltrein, ik snap niet waarom daar dan nog wel die titel wordt gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 14:22
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Het ziet er in mijn ogen prima uit en het zitcomfort is in de eerste klasse van Plan V zelfs beter dan bij een aantal modernere treinen (DM'90, VIRM, SGMm, GTW, DD-AR). Het vernieuwde interieur van Plan T was echter wel een grote misser: zelfde stoeltjes als DM'90 in de tweede klasse en in de eerste klasse heeft het stoelen die lijken op tweede klas stoelen van o.a. ICMm, op zich is er met deze laatstgenoemde stoelen niks mis, alleen zitten ze veel te krap op elkaar bij Plan T.
Mee eens. Eerste klas Mat'64 zit echt goed. Ik vind de stoelen van Plan T (ik ben niet bekend met SM'90 verder) nog niet zo gek zitten, maar het interieur doet heel erg benauwd aan, plus de kleur lijkt alsof er stevig is gerookt. Dat vind ik niks. En de eerste klas is daar te propperig, ja.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Mee eens. Eerste klas Mat'64 zit echt goed. Ik vind de stoelen van Plan T (ik ben niet bekend met SM'90 verder) nog niet zo gek zitten, maar het interieur doet heel erg benauwd aan, plus de kleur lijkt alsof er stevig is gerookt. Dat vind ik niks. En de eerste klas is daar te propperig, ja.
De kleuren zien er inderdaad ook niet uit. Ik snap ook niet dat ze niet gewoon het oorspronkelijke interieur er in hebben laten zitten.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 16:31
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Wat een spoorgepraat opeens.

Ik reis altijd met een serie waar uitsluitend ICRm in rijdt (3600). Voor de drgl 2007 inging reed hier VIRM. Ik moet toch zeggen dat ik veel liever reis met een ICRm dan met een VIRM. COmfort is beter, en 's avonds is het vaak zo heerlijk rustig dat ik op het stukje Roosendaal - Den Bosch de laatste wagon compleet voor mezelf heb.

Op de Zeeuwse Lijn hebben ze tegenwoordig ook wat neiuwe, om het Mat'64 op te vanegn wat buiten dienst is gesteld rijden daar nu een DDAR (gesloten omloop, start in Vlissingen), een VIRM-4 en een T'tje. Hoezo een rommelserie...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2008, 11:50
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
De kleuren zien er inderdaad ook niet uit. Ik snap ook niet dat ze niet gewoon het oorspronkelijke interieur er in hebben laten zitten.
Dat was toch het interieur dat Plan V nog steeds heeft? Daar lijkt me weinig mis mee, want dat zit er ook al 30 jaar in. Waarom T ineens zo anders moest zijn van V.. ik weet ook niet waarom er destijds maar 30 T'tjes zijn besteld en veel meer V'tjes. Heeft een V meer voordelen?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2008, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Dat was toch het interieur dat Plan V nog steeds heeft? Daar lijkt me weinig mis mee, want dat zit er ook al 30 jaar in. Waarom T ineens zo anders moest zijn van V.. ik weet ook niet waarom er destijds maar 30 T'tjes zijn besteld en veel meer V'tjes. Heeft een V meer voordelen?
Dat was inderdaad dat interieur, al weet ik niet of in Plan T ook nog het huidige blauwe/turquoise Plan V interieur heeft gezeten (een deel van de 900'tjes heeft trouwens weer andere kleuren in het huidige interieur). Oorspronkelijk was het namelijk rood.

En wat betreft het aantal T'tjes t.o.v. V'tjes: tweetjes zullen toen wel handiger zijn geweest. Tenminste, dat vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 00:35
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Dat was inderdaad dat interieur, al weet ik niet of in Plan T ook nog het huidige blauwe/turquoise Plan V interieur heeft gezeten (een deel van de 900'tjes heeft trouwens weer andere kleuren in het huidige interieur). Oorspronkelijk was het namelijk rood.

En wat betreft het aantal T'tjes t.o.v. V'tjes: tweetjes zullen toen wel handiger zijn geweest. Tenminste, dat vermoed ik.
Oh, leuk te weten, ik wist niet dat het ooit rood was. En waarom een deel van de 900 serie ook weer een andere kleur heeft gekregen, geen idee. Ik vind het persoonlijk niet mooi omdat het weinig toevoegt, de kleuren bij elkaar vloeken en de platen die over de TL-buizen hangen teveel licht ontnemen. Maar dit is misschien een kwestie van (wan)smaak.

Dat vermoeden heb ik ook, maar kan het ook niet onderbouwen. Ook niet waarom 936-965 vernieuwde motoren o.i.d. hebben gekregen, misschien weet ik toch te weinig over dit materieel!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Oh, leuk te weten, ik wist niet dat het ooit rood was. En waarom een deel van de 900 serie ook weer een andere kleur heeft gekregen, geen idee. Ik vind het persoonlijk niet mooi omdat het weinig toevoegt, de kleuren bij elkaar vloeken en de platen die over de TL-buizen hangen teveel licht ontnemen. Maar dit is misschien een kwestie van (wan)smaak.

Dat vermoeden heb ik ook, maar kan het ook niet onderbouwen. Ook niet waarom 936-965 vernieuwde motoren o.i.d. hebben gekregen, misschien weet ik toch te weinig over dit materieel!
Ik vind dat afwijkende interieur wat een deel van de 900-serie heeft er eigenlijk prima uitzien.

Maar de 936-965 hebben geen vernieuwde motoren, er is alleen een rijstand weer bruikbaar gemaakt die eerder onbruikbaar was gemaakt omdat deze meer slijtage geeft aan de tractiemotoren. Men heeft deze rijstand nodig om de dienstregeling op Zwolle-Emmen te halen. Grappig om te vermelden is wel dat als er een 'gewone' V meerijdt achter de 'Super-V', deze ook gebruik kan maken van die rijstand, mits de trein wordt bediend vanuit de cabine van de Super-V.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 18:24
thom h
thom h is offline
de mat 64 is er al meer dan 40 jaar.
maar ik denk dat we de virm over 20 jaar al niet meer zien.

wat denken jullie
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 18:37
Verwijderd
Citaat:
de mat 64 is er al meer dan 40 jaar.
maar ik denk dat we de virm over 20 jaar al niet meer zien.

wat denken jullie
Ik denk het wel. Alleen niet met het huidige interieur.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 19:05
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ten eerste: de series Mat '64 die nu nog rijden zijn zeker nog geen 40 jaar oud.

En de oudste VIRM bakken (van half de jaren 90 alweer) zie ik nog wel doorrijden tot 2030/35 ofzo. Mits gronsig gerenoveerd, maar dat gebeurd met alle stellen, zie SGM.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Ten eerste: de series Mat '64 die nu nog rijden zijn zeker nog geen 40 jaar oud.

En de oudste VIRM bakken (van half de jaren 90 alweer) zie ik nog wel doorrijden tot 2030/35 ofzo. Mits gronsig gerenoveerd, maar dat gebeurd met alle stellen, zie SGM.
De T'tjes zijn wel ruim 40 jaar oud.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 22:17
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
401-438 waren de oudste van de V-serie, maar die zijn al een tijdje terug afgevoerd. Die waren ook pas vanaf '66 in dienst.

441, momenteel de oudste V, is van 1969, dus 39 jaar oud. Zit er niet ver naast.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 22:18
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik vind dat afwijkende interieur wat een deel van de 900-serie heeft er eigenlijk prima uitzien.

Maar de 936-965 hebben geen vernieuwde motoren, er is alleen een rijstand weer bruikbaar gemaakt die eerder onbruikbaar was gemaakt omdat deze meer slijtage geeft aan de tractiemotoren. Men heeft deze rijstand nodig om de dienstregeling op Zwolle-Emmen te halen. Grappig om te vermelden is wel dat als er een 'gewone' V meerijdt achter de 'Super-V', deze ook gebruik kan maken van die rijstand, mits de trein wordt bediend vanuit de cabine van de Super-V.
Smaken mogen verschillen!

Dat laatste wist ik ja, ik dacht alleen dat het om motoren ging in plaats van de rijstand. Verkeerd onthouden, denk ik. Weet ik het nu. Alleen, waarom is dat dan nodig tussen Zwolle en Emmen?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 23:54
Verwijderd
Gewoon een krappe dienstregeling. Voorheen werd dat grotendeels (er reed ook het nodige Plan V en soms ook wel ander materieel) gereden met Railhoppers, maar het is bekend wat daarmee gebeurd is.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 08:49
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
En Zl-Emmen is grotendeel enkelsporig, waardoor er enkel op station kan worden gekruisd, nogal gevoelig voor vertragingen enzo dus.

Wel een mooi, maar saaaaaaaaai lijtje.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 16:23
Verwijderd
Ah, de P3 instelling
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 17:51
Verwijderd
In het treinenfototopic staat trouwens ook nog wat interessant fotomateriaal.

(Nu wil ik wel een keer reacties.)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 00:03
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
In het treinenfototopic staat trouwens ook nog wat interessant fotomateriaal.

(Nu wil ik wel een keer reacties.)
Ik heb ook geen reacties op mijn gecrashte mat '64.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 07:03
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Nou schatjes, ik waardeer het.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 01:30
koos20
koos20 is offline
appart dat geleutert over treinen hehe.
heb er helemaal niks mee, al is het wel mn werk.
virm/dh/icm/stadler ag alst maar rijd.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 10:48
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007...=1160724828590

Zijn hier al foto's van?
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 14:15
Verwijderd
Iemand enig idee of je uit de Duitse kaartautomaten die op een aantal Nederlandse stations staan ook Ländertickets kunt halen? En zo ja, kun je bij zo'n automaat met een Nederlandse bankpas betalen?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 20:24
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Geen idee.

Ik vroeg me af, dat Bioreactorsysteem onder de VIRM4, wat is dat precies? Is zoiets vergelijkbaar met de aanzuiging van koellucht, of juist totaal niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wc's in de trein
ganralph
63 15-12-2010 15:15
Verkeer & Vervoer Veenman: "Acht miljard voor spoor"
TRA
40 03-09-2007 22:56
De Kantine dit of dat?
Verwijderd
500 16-07-2007 22:35
Verkeer & Vervoer NMBS gaat oude treinen opknappen
Quantes
41 11-01-2006 11:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Trein bij Amsterdam reed door rood sein
ijscoman
24 01-06-2004 16:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Overtuig ons van jouw politieke ideen
Rabbi Daniel
26 15-06-2002 20:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.