Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2008, 22:42
Verwijderd
Citaat:
@ Mephisto / Sidhe: Gandhiplein is ook zo'n fijne. Ligt pal naast het CBR en is de beruchtste rotonde van Utrecht (want: driebaans en dus bij CBR). Wel met wegmarkeringen, dat scheelt.
Die wordt toch ook aangepast?
Advertentie
Oud 08-04-2008, 00:39
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
@ Mephisto / Sidhe: Gandhiplein is ook zo'n fijne. Ligt pal naast het CBR en is de beruchtste rotonde van Utrecht (want: driebaans en dus bij CBR). Wel met wegmarkeringen, dat scheelt.
Dat heeft dan meer van doen met de mensen die examen doen dan met de rotonde zelf, de wegmarkering is volkomen logisch.

Zelf nooit problemen bij die rotonde gehad, maar mocht de hoeveelheid banen op die rotonde je oriëntatie in de war schoppen, op het moment dat jij naar links gaat moet je richting de ANWB paal rijden dan kom je altijd op de goede baan terecht.

__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 08-04-2008, 14:14
Verwijderd
Ja maar driebaans, driebaans
Oud 08-04-2008, 14:54
Lethe
Lethe is offline
Ik ben vanmorgen geslaagd!
__________________
Nice
Oud 08-04-2008, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Ja maar driebaans, driebaans
Ach, Utrecht ligt vol met drie- of meerbaans rotondes. Gewoon een kwestie van wennen en van tevoren nog beter kijken op de borden.

@ AllureV:
Gefeliciteerd!
Oud 08-04-2008, 16:18
Lethe
Lethe is offline
Die rotondes in Utrecht zijn best moeilijk. Ik moest vandaag bij mijn praktijkexamen linkaf op een rotonde zoals hierboven staat afgebeeld. Dan moet je goed opletten welke baan je moet nemen en goed spiegelen voordat je van baan verwisselt.

[edit] dank je Dittrich.
__________________
Nice

Laatst gewijzigd op 08-04-2008 om 16:25.
Oud 08-04-2008, 16:33
Verwijderd
Ik denk dat dat ook wel te maken heeft met ervaring. Hoe vaker je dat soort situaties tegenkomt, hoe beter je ze oplost en hoe gemakkelijker je ze gaat vinden.
Gelukkig hebben ze hier in Eindhoven ook een mooie 3 baans rotonde, met stoplichten én slechte markeringen op het wegdek dus ik heb kunnen oefenen voordat ik in Utrecht reed.
Oud 08-04-2008, 16:51
Lauwie101
Lauwie101 is offline
@AllureV: gefeliciteerd! Was je erg zenuwachtig?

Gister les 21 gehad. Nu nog maar 5 weken tot m'n rijexamen. Exciting! Gister gereden met tomtom, kan ik nog niet zo heel goed, geparkeerd op CBR terrein en een omkeeropdracht geoefend. Dus was leuk. Morgen les 22. Woehoe, we zijn er bijna!
Oud 09-04-2008, 13:33
Verwijderd
@ AllureV: gefeliciteerd! Eindelijk
Oud 09-04-2008, 13:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Gefeliciteerd AllureV!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-04-2008, 15:57
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Vandaag les 22 gehad. Ik miste een afslag omdat ik niet kon invoegen. Maar mijn rij-instructeur zei heel lief 'lieverd, als het niet kan, dan kan het niet he?'. Zoooow lief. En hij heeft me laten zien waar zo'n bepaald herkenningspunt is waar je met het rijexamen naar toe kan rijden. En dat valt best wel mee vanaf het CBR daarnaartoe rijden.. Woehoe! Maandag weer les, vlak voor een vriendin van me, ben benieuwd hoe zij rijdt.. *muwhahaha*
Oud 09-04-2008, 16:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Vandaag les 22 gehad. Ik miste een afslag omdat ik niet kon invoegen. Maar mijn rij-instructeur zei heel lief 'lieverd, als het niet kan, dan kan het niet he?'. Zoooow lief. En hij heeft me laten zien waar zo'n bepaald herkenningspunt is waar je met het rijexamen naar toe kan rijden. En dat valt best wel mee vanaf het CBR daarnaartoe rijden.. Woehoe! Maandag weer les, vlak voor een vriendin van me, ben benieuwd hoe zij rijdt.. *muwhahaha*
Euh, dus jouw rij-instructeur vindt het dan prima dat je een afslag verder rijdt?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-04-2008, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Euh, dus jouw rij-instructeur vindt het dan prima dat je een afslag verder rijdt?
Wat wou je dan doen? Mensen gaan snijden om de juiste afrit te hebben?
Zoals die instructeur zei: Gaat 't niet, dan gaat 't niet
Oud 09-04-2008, 18:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Wat wou je dan doen? Mensen gaan snijden om de juiste afrit te hebben?
Zoals die instructeur zei: Gaat 't niet, dan gaat 't niet
Nou ik kan me zo'n situatie gewoon totaal niet indenken, terwijl ik toch echt vaak in druk verkeer rijd.


Als het echt mega druk is, dan heb je toch al vooruitgedacht en gezorgd dat je op tijd op de rechterbaan kwam. Maar zelfs als dat niet zo is.. snelheid aanpassen en knipperlicht al aanzetten om te laten zien wat je wil.

Daarbij: mensen hebben sowieso een behoorlijke afstand tot elkaar waar jij echt nog goed tussen past zonder het gevaarlijk te maken. En als jij middels je knipperlicht inzichtelijk maakt wat je wil gaan doen, vergroten ze die afstand.

En als het echt zo druk is dat er geen behoorlijke afstand tussen de auto's zit waar jij tussen past, is er ook sprake van langzaamrijdend verkeer. Daardoor verkrijg je extra tijd om er tussen te komen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-04-2008, 19:08
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Als het echt mega druk is, dan heb je toch al vooruitgedacht en gezorgd dat je op tijd op de rechterbaan kwam. Maar zelfs als dat niet zo is.. snelheid aanpassen en knipperlicht al aanzetten om te laten zien wat je wil.
En dat is dus niet de bedoeling. Knipperlicht zet je aan vlak voordat je van baan wisselt; als je dat doet zonder dat daarvoor de ruimte is schrikken mensen en dan krijg je ongelukken.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 09-04-2008, 19:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
En dat is dus niet de bedoeling. Knipperlicht zet je aan vlak voordat je van baan wisselt; als je dat doet zonder dat daarvoor de ruimte is schrikken mensen en dan krijg je ongelukken.
Ik rij geregeld in de spits en daar is dat toch wel gebruikelijk. Anders kom je er simpelweg niet tussen en krijg je gevallen als bij die rij instructeur dat je je afslag mist omdat je te afwachtend bent.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 11-04-2008, 13:50
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Euh, dus jouw rij-instructeur vindt het dan prima dat je een afslag verder rijdt?
Tja er is natuurlijk een verschil of de volgende afslag 500 meter of 10 kilometer verderop ligt. Dat laatste levert natuurlijk veel sneller een chagrijnige instructeur op
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 11-04-2008 om 14:00.
Oud 11-04-2008, 19:03
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Okej, ff uitleggen dat ik nou weer ook geen complete debiel ben .
Er is een weg in Den Haag waar je vlak voor dat het stoplicht er komt, een extra baan krijgt voor naar links. Aangezien iedereen daarnaartoe wil, en ik het te laat doorhad, was het moeilijk om de auto daar tussen te duwen. *spits*. Toen, na het stoplicht, ging ik niet zo handig weer op de rechterbaan rijden, terwijl ik daar meteen *zit nog geen 500 meter tussen ofzo* weer naar links moest. Dat was dus niet haalbaar in deze drukte, omdat iedereen dat wilde.

Het was dus inderdaad niet slim om op die rechterrijstrook te gaan rijden als je naar links wilt, maar hej, weer wat geleerd. En daarom zei mijn instructeur, 'liever een andere route, dan een overtreding maken'.

Zo. Duidelijk?
Oud 11-04-2008, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Ik rij geregeld in de spits en daar is dat toch wel gebruikelijk. Anders kom je er simpelweg niet tussen en krijg je gevallen als bij die rij instructeur dat je je afslag mist omdat je te afwachtend bent.
Na je examen is dat prima, tijdens je examen niet.
Oud 11-04-2008, 20:05
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik rij geregeld in de spits en daar is dat toch wel gebruikelijk. Anders kom je er simpelweg niet tussen en krijg je gevallen als bij die rij instructeur dat je je afslag mist omdat je te afwachtend bent.
Jij rijdt geregeld in de spits. Maar als je nog bezig bent met lessen is dat allemaal niet zo vanzelfsprekend. Toen ik nog leste vond ik het ook eng om in druk verkeer mn auto ertussen te drukken.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 11-04-2008, 23:33
Lethe
Lethe is offline
Mijn instructeur zei altijd dat, wanneer het druk is en je toch van rijstrook moet wisselen, je met je medeautomobilisten moet communiceren door middel van je knipperlicht en op die manier moet 'vragen' of je ertussen mag.
__________________
Nice
Oud 11-04-2008, 23:58
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
*verhaal*
Vrouwen achter het stuur...
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 12-04-2008, 13:49
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Vrouwen achter het stuur...
Dat slaat écht nergens op.

Alsof je alleen goed zou kunnen rijden als je een man bent. Nogmaals, ik heb mijn rijbewijs nog niet. Ik ben nog aan het L-E-S-S-E-N.

Kunnen we dit nou weer gwn laten voor wat het is en op iemand ander zijn rijstijl gaan zeuren?
Oud 12-04-2008, 14:33
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Dat slaat écht nergens op.

Alsof je alleen goed zou kunnen rijden als je een man bent. Nogmaals, ik heb mijn rijbewijs nog niet. Ik ben nog aan het L-E-S-S-E-N.

Kunnen we dit nou weer gwn laten voor wat het is en op iemand ander zijn rijstijl gaan zeuren?


hap hap hap
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 12-04-2008, 15:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Okej, ff uitleggen dat ik nou weer ook geen complete debiel ben .
Er is een weg in Den Haag waar je vlak voor dat het stoplicht er komt, een extra baan krijgt voor naar links. Aangezien iedereen daarnaartoe wil, en ik het te laat doorhad, was het moeilijk om de auto daar tussen te duwen. *spits*. Toen, na het stoplicht, ging ik niet zo handig weer op de rechterbaan rijden, terwijl ik daar meteen *zit nog geen 500 meter tussen ofzo* weer naar links moest. Dat was dus niet haalbaar in deze drukte, omdat iedereen dat wilde.

Het was dus inderdaad niet slim om op die rechterrijstrook te gaan rijden als je naar links wilt, maar hej, weer wat geleerd. En daarom zei mijn instructeur, 'liever een andere route, dan een overtreding maken'.

Zo. Duidelijk?
Oh geen afslag van de snelweg dus?

Citaat:
Jij rijdt geregeld in de spits. Maar als je nog bezig bent met lessen is dat allemaal niet zo vanzelfsprekend. Toen ik nog leste vond ik het ook eng om in druk verkeer mn auto ertussen te drukken.
Klopt en tijdens mijn rijlessen vond ik het ook dood eng om me er tussen te drukken. Dus haar gedrag verbaasd me totaal niet en zeg ik niks over. Maar wel over de opmerking van de instructeur die het blijkbaar prima vindt
Maar ik ging er vanuit dat het een afslag van de snelweg was eigenlijk.

Citaat:
Mijn instructeur zei altijd dat, wanneer het druk is en je toch van rijstrook moet wisselen, je met je medeautomobilisten moet communiceren door middel van je knipperlicht en op die manier moet 'vragen' of je ertussen mag.
Uhu, heb ik ook geleerd ja.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-04-2008, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Mijn instructeur zei altijd dat, wanneer het druk is en je toch van rijstrook moet wisselen, je met je medeautomobilisten moet communiceren door middel van je knipperlicht en op die manier moet 'vragen' of je ertussen mag.
Mijne ook. In Utrecht is dat vrij normaal en accepteert het CBR dat volgens mij ook...
Offtopic:
*geeft Mephisto virtuele mep* foei
Oud 15-04-2008, 13:54
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
A + B = rijbewijs
Oud 17-04-2008, 08:22
Verwijderd
Gehaald? Gefeli!
Oud 17-04-2008, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Gehaald? Gefeli!
Oud 17-04-2008, 11:29
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Merci, heb mijn vernieuwde creditcard net opgehaald
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 18-04-2008, 17:16
Verwijderd
De rien.
Gaat dat nou sneller dan een heel nieuw pasje aanvragen eigenlijk, zo'n toevoeging?
Oud 18-04-2008, 20:37
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
De rien.
Gaat dat nou sneller dan een heel nieuw pasje aanvragen eigenlijk, zo'n toevoeging?
Nope, 5 werkdagen normaliter.

Vroeger kon men het er gewoon bijzetten maar dat is verleden tijd.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 18-04-2008, 21:06
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
gefeliciteerd, mephisto!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 22-04-2008, 14:42
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
hopla ik heb mn theoriecertificaat gehaald vandaag, had 3 foutjes
Oud 22-04-2008, 20:33
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
hopla ik heb mn theoriecertificaat gehaald vandaag, had 3 foutjes
gefeliciteerd
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 23-04-2008, 07:10
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Vandaag weer rijles. Maar ik ben die man zat en ik ben de rijlessen zat. Het rijden is super, maar ik heb écht geen zin meer in die lessen. Gelukkig moet ik nog maar 5 lessen. Woehoe.
Oud 23-04-2008, 08:50
Verwijderd
Haha, herkenbaar. Volgens mij hoort het er wel bij dat je op het einde geen zin meer hebt in de lessen
Oud 23-04-2008, 19:50
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Haha, herkenbaar. Volgens mij hoort het er wel bij dat je op het einde geen zin meer hebt in de lessen
Bij mij was dat totaal niet zo, ik zat zelfs bij de laatste les nog uit het raam te kijken of ie er al aan kwam zodat ik zo snel mogelijk kon gaan rijden

Voordeel bij mij was denk ik ook dat die gozer nooit echt heeft zitten zeuren, hij liet me meestal gewoon wat rijden.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 28-04-2008, 18:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb vandaag exact 4 jaar m'n rijbewijs. Dat vond ik wel een post in het Rijbewijstopic waard


@Lauwie: dat had ik ook inderdaad. Misschien wel een teken dat je er wel klaar voor bent om zelf te kunnen gaan rijden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-04-2008, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vandaag exact 4 jaar m'n rijbewijs. Dat vond ik wel een post in het Rijbewijstopic waard


@Lauwie: dat had ik ook inderdaad. Misschien wel een teken dat je er wel klaar voor bent om zelf te kunnen gaan rijden.
Op je 17e begonnen met lessen?
Oud 28-04-2008, 20:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Op je 17e begonnen met lessen?
Of ik lieg over m'n leeftijd
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-04-2008, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Of ik lieg over m'n leeftijd
Oh noes!
Al punten gepakt trouwens?
Oud 28-04-2008, 21:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Oh noes!
Al punten gepakt trouwens?
Nee. Nog niet eens een bon
Een keer streng aangesproken door een agent, that's it
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 29-04-2008, 09:35
Verwijderd
Ik had binnen 3 maanden al een boete
Oud 29-04-2008, 11:23
Verwijderd
Haha doe je goed

Ik nog niks Wel moeten blazen, maar toen had ik niks gedronken
Oud 30-04-2008, 09:36
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Woehoe. Nog maar 3 rijlessen, en dan hoop ik ervan af te zijn!
Oud 30-04-2008, 10:17
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Woehoe. Nog maar 3 rijlessen, en dan hoop ik ervan af te zijn!
hoeveel lessen heb je dan gehad in totaal voor je examen?

ik heb er nu 14 opzitten En hij vindt dat het goed gaat, ik ook wel, dus ben tevreden
Oud 30-04-2008, 17:06
Lauwie101
Lauwie101 is offline
28 lessen gehad dan. Ben daar errug blij mee. Vriendin zit namelijk op de 22 lessen en zegt dat ze nu op de helft is.. *daar gaat je geld*
Oud 01-05-2008, 02:22
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat valt best mee. Toen ik afreed lag het gemiddelde rond de 42 lessen (van een uur). Misschien dat het wat lager ligt nu, dat weet ik niet, maar 44 zijn er niet overdreven veel hoor
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 01-05-2008, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Dat valt best mee. Toen ik afreed lag het gemiddelde rond de 42 lessen (van een uur). Misschien dat het wat lager ligt nu, dat weet ik niet, maar 44 zijn er niet overdreven veel hoor
Neemt niet weg dat het heel wat fijner voor je geld is als je maar 28 lessen nodig hebt
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #15!
Verwijderd
500 25-11-2010 14:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.