Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2011, 09:28
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dan zal daarop gekeurd worden, om te kijken hoe groot het risico is dat het een probleem vormt in het verkeer. Dat zal waarschijnlijk (eerst) een gesprek zijn, maar dat hangt van je situatie en exacte problematiek af.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2011, 11:37
m113
m113 is offline
oke
en als ik goedgekeurdd word ga ik de theorie leren...
heeft iemand tips Welke theorie-boeken de beste zoijn om uit te leren?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 19:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het ANWB-boek met oefencd-rom gebruikt en ben/was er erg tevreden over. Heb over het Vekabest boek slechte verhalen gehoord.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 20:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
oke
en als ik goedgekeurdd word ga ik de theorie leren...
heeft iemand tips Welke theorie-boeken de beste zoijn om uit te leren?
Vekabest was altijd marktleider op het gebied van theorieboeken, maar dat is al lang niet meer zo.
Op zich wel aardige boeken, maar ook aardig aan de prijs. Zelf vond ik het erg slordig dat er in zo'n duur boek nog zoveel spelfouten stonden

Ik hoor over Verjo uit diverse hoeken goede dingen (zowel van rijschoolmedewerkers als leerlingen). Weet niet precies hoe ze het qua prijs doen, maar volgens mij is dat ook allemaal wel oké.

Je kunt tegen die tijd ook eens informeren bij de rijschool waar je gaat lessen. Misschien dat je wel gewoon een theorieboek krijgt (bij je pakket), of misschien dat er wel een theoriecursus bij je pakket zit. In dat geval is het handiger het zelfde boek te gebruiken als de rest bij die cursus
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 21:50
Verwijderd
Theorie cursus voor B is zinloos. Kun je zelf leren, is mijn ervaring. Als je vragen hebt, kun je altijd bij je instructeur terecht.

Ik moet zeggen dat Verjo wel heel duidelijk is. En wat spelfouten betreft inderdaad beter dan Vekabest.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 17:54
Verwijderd
^Als je zwaar dyslectisch bent, is een theoriecursus wel heel handig.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 22:50
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Of de Nederlandse taal niet zo machtig bent en wat extra duidelijkheid kan gebruiken
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2011, 06:47
Verwijderd
tuurlijk, er zijn altijd wel uitzonderingen mogelijk. Maar over het algemeen gesproken, is het zonde van je geld.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2011, 11:05
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Ik heb het ANWB-boek met oefencd-rom gebruikt en ben/was er erg tevreden over. Heb over het Vekabest boek slechte verhalen gehoord.
Ik heb ook ANWB boek gebruikt, en idd tevreden was ik ook!

Voor de rest ben ik blij na mn les van gisteren! Ging echt heel erg lekker, geen fouten gemaakt, heel rustig en overzichtelijk gereden. Mn instructeur gaf aan dat ik weer examen kan gaan aanvsragen , eerste keer dat dat zo letterlijk tegen me gezegd is, en eindelijk dus de bevestiging dat het kwartje nu gevallen is! Hopelijk kan ik ergens in september afrijden
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 21-07-2011, 19:37
Records070
Avatar van Records070
Records070 is offline
People, ik got een question..

Als je alleen van de CD rom leert, zal dat dan ook al voldoende zijn om je theory te kunnen halen?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2011, 20:16
Verwijderd
Citaat:
People, ik got een question..

Als je alleen van de CD rom leert, zal dat dan ook al voldoende zijn om je theory te kunnen halen?
Het is volgens mij wel mogelijk, ik deed de ANWB cd-rom maar ga toch maar een cursus doen omdat ik het anders echt niet in mn kop krijg
Met citaat reageren
Oud 21-07-2011, 20:40
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
People, ik got een question..

Als je alleen van de CD rom leert, zal dat dan ook al voldoende zijn om je theory te kunnen halen?
In principe zou er hetzelfde op de CD-rom moeten staan als in de boeken of online training, zeker zolang er niets over bijgezegd wordt Als je het echt zeker wilt weten kan je het ook aan je instructeur vragen of het voldoende is. E.e.a. zal ook van de CD-rom in kwestie afhangen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2011, 21:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Het is volgens mij wel mogelijk, ik deed de ANWB cd-rom maar ga toch maar een cursus doen omdat ik het anders echt niet in mn kop krijg
Ik zou het niet doen. De cd-rom is natuurlijk een selectie van vragen van de inhoud van het boek. Je leert dus nooit álles wat in het boek staat in de vragen op de cd-rom. Je zal maar net een aantal dingetjes krijgen op je examen die niet op de cd-rom stonden, dan heb je al gauw te veel fout en dat is natuurlijk zonde. De vragen over gevaarherkenning kan je natuurlijk wel heel goed leren met de cd-rom (beter dan met het boek).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 10:26
Verwijderd
Citaat:
People, ik got een question..

Als je alleen van de CD rom leert, zal dat dan ook al voldoende zijn om je theory te kunnen halen?
Tuurlijk, gewoon de oefenexamens doen. Dan raak je gewend aan de vragen en de manieren die ze gebruiken om je op het verkeerde been te zetten. Of het verstandig is, is een tweede. Borden en herkenning daarvan is echt wel belangrijker dan je misschien nu denkt.
Ik zou het dus ook zeker niet bij alleen de cd houden.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 08:51
Verwijderd
Citaat:
People, ik got een question..

Als je alleen van de CD rom leert, zal dat dan ook al voldoende zijn om je theory te kunnen halen?
Laat ik t zo zeggen; ik heb mijn theorie gehaald door 1 keer vluchtig het boek door te lezen en verder alleen CD-rom examens te maken.

En op mijn ANWB-CD-rom stonden alleen oefenexamens voor het gedeelte 'gevaarherkenning'.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 08:53
Verwijderd
Citaat:
oke
en als ik goedgekeurdd word ga ik de theorie leren...
heeft iemand tips Welke theorie-boeken de beste zoijn om uit te leren?
Ik heb die van de ANWB gebruikt en daar ben ik tevreden over.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 16:14
Records070
Avatar van Records070
Records070 is offline
Oww ok, dus ik kan de theory examen halen door de oefenexamens van de CD te maken, en de borden uit het boek te leren? Met die combinatie zou ik in principe goed zitten?

Ik heb btw een cd van Robbie's rijschool in den haag, van wat ik lees op het hoesje, heeft het 750 vragen op de cd, en 1250 op het internet.. zou wel goed zitten tog?

pce
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 16:15
Verwijderd
ik heb dat anwb boek alleen jammer dat er niks instaat over die vragen van Remmen, Gas loslaten of niets
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 17:05
Verwijderd
Citaat:
ik heb dat anwb boek alleen jammer dat er niks instaat over die vragen van Remmen, Gas loslaten of niets
Gevaarherkenning. En nee, maar dat is ook een beetje wat je leert tijdens je rijlessen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Gevaarherkenning. En nee, maar dat is ook een beetje wat je leert tijdens je rijlessen.
hmm okee
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 17:35
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Gevaarherkenning wordt niet zozeer ruimschoots behandeld, maar wel getoetst om te kijken of je het inzicht hebt je aan te passen

Als op de CD-ROM alleen oefenexamens staan en niet gewoon materie om te leren, ik weet niet wat het aanbod daar tegenwoordig in is, zou ik er zeker nog een boek bij nemen. Zorg wel dat je met recent materiaal werkt
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Gevaarherkenning wordt niet zozeer ruimschoots behandeld, maar wel getoetst om te kijken of je het inzicht hebt je aan te passen

Als op de CD-ROM alleen oefenexamens staan en niet gewoon materie om te leren, ik weet niet wat het aanbod daar tegenwoordig in is, zou ik er zeker nog een boek bij nemen. Zorg wel dat je met recent materiaal werkt
Je hebt wel oefenvragen enzo, heb ook het boek erbij en het gaat wel steeds beter, maar nog niet helemaal super dus ga ik morgen een cursus doen voor mijn theorie en dinsdag heb ik dan het theorie-examen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 18:36
Records070
Avatar van Records070
Records070 is offline
Op de cd van mij, staan oefenvexamen & oefenvragen & informatie over het subject
draaideurpoes, hou ons op de hoogte hoe het is gegaan! ben benieuwd ;P
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 18:41
Verwijderd
zal ik doen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 20:36
Lieveke1990
Lieveke1990 is offline
ckeck deze site: goeie tips voor goedkoop je rijbewijs halen:
http://theorieexamenoefenengratis.net/
x Liev.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 20:38
Lieveke1990
Lieveke1990 is offline
sorrie, k bedoel deze http://theorieexamenoefenengratis.ne...efenen-gratis/
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Gevaarherkenning wordt niet zozeer ruimschoots behandeld, maar wel getoetst om te kijken of je het inzicht hebt je aan te passen

Als op de CD-ROM alleen oefenexamens staan en niet gewoon materie om te leren, ik weet niet wat het aanbod daar tegenwoordig in is, zou ik er zeker nog een boek bij nemen. Zorg wel dat je met recent materiaal werkt
Ik moet zeggen dat ik de antwoorden op de "gevaarherkenningsvragen" soms wel echt te achterlijk voor woorden vind. Stoppen en de bumperklever voorlaten? Waar wonen de mensen die dat hét antwoord vinden?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 14:12
Verwijderd
pff door de stress bijna vergeten maar ben geslaagd voor mijn theorie
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 16:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gefeliciteerd

Ik ben vandaag helaas weer gezakt voor m'n rijexamen Ging gelukkig wel een heel stuk beter dan vorige keer maar wel op hetzelfde gezakt, ik ben niet besluitvaardig genoeg op kruispunten/rotondes. Invoegen ging nu ook niet goed. Bijzondere verrichtingen (omkeeropdracht en stopopdracht) wel. Nu ff niets en na m'n vakantie goed op die kruispunten/invoegen oefen en en dan hopelijk eind september weer afrijden. Vond het wel super fijn dat m'n eigen instructrice er nu bij was. Wel niet tijdens het rijden maar wel met nabespreken en dat scheelt wel echt veel
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2011, 16:04
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
^ Oh, vervelend zeg.

Ik heb vandaag m'n eerste rijles gehad en ik vond het leuk! Eerst op een parkeerplaats, maar daarna mocht ik al even door Nieuwegein en terug naar Utrecht rijden. Hij schatte me op ongeveer 40 lessen, wat gemiddeld zou zijn in Utrecht. Nou bieden ze een pakket aan met alles wat nodig is + examengarantie, maar ook met een theoriedag. Ik hoef dat eigenlijk niet, maar je gaat direct na die dag het theorie-examen doen. Maar om nou zelf een pakket samen te stellen, want iets duurder lijkt uit te vallen, dan maar die dag.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2011, 17:21
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
40 lessen? dat is wel veel hoor volgens mij ligt het gemiddelde eerder rond de 30.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-07-2011, 19:48
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
40 lessen? dat is wel veel hoor volgens mij ligt het gemiddelde eerder rond de 30.
Hm, bij die rijschool is 40 gemiddeld en 30 voor iemand die al wat rijervaring heeft. De meeste die ik ken, die in Utrecht hebben gelest, hebben ook rond de 40 lessen gehad.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2011, 08:33
Verwijderd
Citaat:
40 lessen? dat is wel veel hoor volgens mij ligt het gemiddelde eerder rond de 30.
Ik ken meer mensen die rond de 40 lessen hebben gehad dan rond de 30.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2011, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Hm, bij die rijschool is 40 gemiddeld en 30 voor iemand die al wat rijervaring heeft. De meeste die ik ken, die in Utrecht hebben gelest, hebben ook rond de 40 lessen gehad.
Bij welke rijschool les je nu dan? Bij Bruinsma ligt dat eerder bij de 30 dan de 40. Mijn ex is ook geslaagd na volgens mij 27 lessen ofzo.
Er zal dus ook best wat verschil zitten tussen rijscholen an sich.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2011, 15:56
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Bij welke rijschool les je nu dan? Bij Bruinsma ligt dat eerder bij de 30 dan de 40. Mijn ex is ook geslaagd na volgens mij 27 lessen ofzo.
Er zal dus ook best wat verschil zitten tussen rijscholen an sich.
Bij Twin. Maar ik ken echt niemand die in Utrecht minder dan 30 lessen heeft gevolgd, zelfs jongens niet. En dan liever een paar lessen teveel en me zeker voelen in de auto, dan te weinig en zakken.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2011, 09:23
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Straks even naar het gemeentehuis om mijn A-tje bij te laten schrijven
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2011, 17:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
^^ Gefeliciteerd!

In Rotterdam is 42 lessen gemiddeld dus 40 vind ik voor Utrecht niet eens zo raar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 12:25
lalalalie
Avatar van lalalalie
lalalalie is offline
mijn instructeur zou voor mij m'n theorie examen aanvragen, maar nu zei hij vandaag dat ik een machtiging moest geven via een of andere site.
mijnsibeer.nl (?) Of iets in die richting..
Maar ik kan de juiste site niet vinden. Iemand enig idee wat de juiste site daarvoor is?
__________________
Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 13:08
Verwijderd
Citaat:
mijn instructeur zou voor mij m'n theorie examen aanvragen, maar nu zei hij vandaag dat ik een machtiging moest geven via een of andere site.
mijnsibeer.nl (?) Of iets in die richting..
Maar ik kan de juiste site niet vinden. Iemand enig idee wat de juiste site daarvoor is?
mijnibgroep.nl geloof ik
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 13:21
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Bij Twin. Maar ik ken echt niemand die in Utrecht minder dan 30 lessen heeft gevolgd, zelfs jongens niet. En dan liever een paar lessen teveel en me zeker voelen in de auto, dan te weinig en zakken.
Ik woon in Bussum en ben geslaagd met 19 lessen, en in 1x.
Vriend van mij is geslaagd na 5 lessen in 1 x. ( had wel race ervaring )
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 15:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
mijn instructeur zou voor mij m'n theorie examen aanvragen, maar nu zei hij vandaag dat ik een machtiging moest geven via een of andere site.
mijnsibeer.nl (?) Of iets in die richting..
Maar ik kan de juiste site niet vinden. Iemand enig idee wat de juiste site daarvoor is?
Op www.cbr.nl -> machtig uw autorijschool met DigiD (onder 'uitgelicht'). Je hebt er wel een DigiD inlogcode voor nodig die je aan kan vragen via www.digid.nl. Overigens kan je ook zelf je theorie-examen aanvragen (vond ik handiger want dan kan je zelf datum, tijd en locatie kiezen).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 19:06
Verwijderd
Gefeliciteerd MTpower
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 21:44
lalalalie
Avatar van lalalalie
lalalalie is offline
Citaat:
Op www.cbr.nl -> machtig uw autorijschool met DigiD (onder 'uitgelicht'). Je hebt er wel een DigiD inlogcode voor nodig die je aan kan vragen via www.digid.nl. Overigens kan je ook zelf je theorie-examen aanvragen (vond ik handiger want dan kan je zelf datum, tijd en locatie kiezen).
Gelukt, dankjewel!
__________________
Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy
Met citaat reageren
Oud 03-08-2011, 14:45
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Gefeliciteerd MTpower
Danku
Net even wezen checken of hij al klaar was, maar helaas. Morgen weer eens kijken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 16:35
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Je bent ook nooit te oud om lessen te nemen, zo blijkt maar weer!
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 20:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook wel eens een vrouw van in de 70 thuis moeten brengen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 11:08
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik woon in Bussum en ben geslaagd met 19 lessen, en in 1x.
Vriend van mij is geslaagd na 5 lessen in 1 x. ( had wel race ervaring )
"Had wel race ervaring". Ja, vrij logisch dat je zo snel je rijbewijs haalt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 11:15
Verwijderd
Citaat:
"Had wel race ervaring". Ja, vrij logisch dat je zo snel je rijbewijs haalt.
Niet zó logisch . Ten minste, met motoren niet . Met auto's weet ik het niet.

Vriend van mij racet al sinds hij jong is, maar hij heeft twee jaar terug zijn rijbewijs gehaald. Had hij heel veel moeite mee, omdat bij een gewone motor het gas niet zo makkelijk opendraait. Dus eigenlijk reed hij constant te langzaam . Duurde een tijdje voordat dat er helemaal inzat.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 11:42
Verwijderd
Ik kan ongeveer 26 September afrijden en dan heb ik ongeveer 25 lessen gehad
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 16:11
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Ik kan ongeveer 26 September afrijden en dan heb ik ongeveer 25 lessen gehad
Nou succes alvast, en dan heb je het netjes gedaan als je hem binnensleept !
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.