Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2011, 12:10
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Die verf slijt er inderdaad na een tijdje vanaf. De vader van een kennis van mij is ook monteur (en APK-meester) en die zei dat bij onze vorige auto ook eens, dat hij hem zou afkeuren omdat de knipperlichten te wit waren
Het voordeel in Nederland is dan dat je de APK gewoon bij de garage kan laten doen en die plempen er dan direct nieuwe lampjes in zodat je in één keer klaar bent. Nadeel is wel dat er ruimte kan zijn voor gesjoemel
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Advertentie
Oud 27-01-2011, 12:12
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Geen wegpiraat, maar een keuringpiraat... Mijn auto is afgekeurd omdat de achterpinkers te wit zijn... 2 uur staan aanschuiven voor die flauwekul.
Had vlak voor een APK-keuring mijn knipperlamjes door nieuwe (Hema) vervangen juist voor deze maffia-praktijken. Alsog vond de garage het nodig ze te vervangen; "niet oranje genoeg"
Oud 27-01-2011, 13:24
Verwijderd
Wat is daar flauwekul aan? Die dingen horen gewoon oranje te knipperen (of rood als het Amerikaanse import is). Wit knipperen hoort niet Dat ze daar je auto voor afkeuren is wat jammer, want je kunt het natuurlijk ter plekke vervangen en dan ben je klaar, maar ik snap 't op zich wel

Oeh, wegpiraat gisteren was iemand die zo te zien zelf een blauw zwaailicht had gekocht en die bovenop zijn Fiat Bravo had geplakt. Rijden kon hij echter niet, hij reed zichzelf steeds overal vast
Oud 27-01-2011, 13:30
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Wat is daar flauwekul aan? Die dingen horen gewoon oranje te knipperen (of rood als het Amerikaanse import is). Wit knipperen hoort niet Dat ze daar je auto voor afkeuren is wat jammer, want je kunt het natuurlijk ter plekke vervangen en dan ben je klaar, maar ik snap 't op zich wel
Niet in België, volgens mij keuren ze daar bij onafhankelijke keuringstations en doen ze verder niets aan onderhoud. Dus dan kan je auto inderdaad voor iets betrekkelijk lulligs als een lampje afgekeurd worden als ik het systeem daar goed begrijp
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 27-01-2011, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Niet in België, volgens mij keuren ze daar bij onafhankelijke keuringstations en doen ze verder niets aan onderhoud. Dus dan kan je auto inderdaad voor iets betrekkelijk lulligs als een lampje afgekeurd worden als ik het systeem daar goed begrijp
Een lampje kun je zelf nog wel verwisselen, of gewoon van tevoren controleren en verwisselen. Dat was wat ik bedoelde.
Ik weet dat ze daar APK en onderhoud gescheiden hebben, wat op zich een prima systeem is
Oud 27-01-2011, 14:56
Verwijderd
Vind je? Uren aanschuiven, maffiapraktijken, willekeur, vriendjespolitiek... En die krengen zitten ook nog niet overal. Er zijn zat voorbeelden van mensen die afgekeurd worden op verkeerd afgestelde lichten, die gewoon terug aanschuiven en blijkbaar opeens wel goed afgestelde lichten hebben/

Als ze hem nou zouden goedkeuren en dan een notitie maken dat mijn knipperlichten vervangen moeten worden. En daar betaal je dus 2x voor: 1x keuring, 2x herkeuring. En als ze hem nou hadden afgekeurd op wat in de garage was gecontroleerd en eigenlijk vervangen had moeten worden. Maar nee, daar kijken ze niet eens naar. Aan de andere kant maar goed, anders was ik zeker 500 euro kwijt geweest.
Oud 27-01-2011, 19:52
Verwijderd
Ach, ieder systeem heeft zo z'n plus- en minpunten. Dat het nogal rigide geregeld is in België geloof ik best, want het is vrij bureaucratisch allemaal. De excessen die je noemt zijn precies dat, excessen. Dat soort dingen kun je overal meemaken. Over het algemeen is het APK-systeem in België één van de beter geregelde dingen.

En ja, gelukkig voor jou (zo te lezen althans) is een APK niet hetzelfde als een technische keuring, waarbij de hele auto wordt nagekeken. Dat kan dus nogal wat schelen
Oud 28-01-2011, 20:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Afgelopen woensdag was het Polen-avond: de splitsing van snelwegen was afgesloten, dus iedereen die de a50 op wilde, moest via de n-weg verderop invoegen. Er stonden borden, een lichtpijl en vlak voor de afsluiting van die 'bibberstroken' op de weg. De Pool die voor me reed, werd door die stroken pas wakker geschud en wisselde toen pas van baan. En later kwam ik een Pool tegen (met een antenne van 2 meter op de auto?!) die 70 op een 80-weg wel mooi vond, en bij het advies-60-stuk 50 reed, om vervolgens (toen je dus weer 80 mocht) af te zakken naar 40 km/u..

Vandaag reed er iemand voor me die bang was van tegenliggers. Zolang die er niet waren, reed hij de maximum snelheid, zodra ze er wel waren zakte hij zo'n 15 km/u af.
Oud 28-01-2011, 21:00
Verwijderd
Gisteravond waren mensen echt opgefokt aan het rijden zeg, pfoe. Ik liep van het station naar huis, stukje van 10 minuten ofzo, en zag de ene na de andere absurd en opgefokt rijden. Eerst is er een verkeerssluisje waarbij - vanuit mijn richting gezien, zeg maar - de tegenliggers voorrang hebben, maar echt kéér op keer van die ongeduldige mensen die hem er gewoon doorduwen, soms ook eerst voorrang lijken te geven en dan ineens toch gaan rijden terwijl de tegenligger ook rijdt (en dus voorrang heeft). Ze krijgen het daar ook altijd voor elkaar zichzelf vast te rijden (dus geen voorrang geven en dan staat de tegenligger met z'n neus recht voor je en kan je geen kant op ), altijd grappig om te zien

Iets verderop een kruising waar ook weer mensen voorrang namen terwijl ze het niet hadden. Gewoon hups, de kruising over en er maar vanuit gaan dat het verkeer van rechts wel stopt. Wederom mensen volop in de remmen. Oh, en zebrapaden bestaan dan kennelijk ook niet meer, nee, gewoon keihard gas geven voor die zebra. Lekker aso.

En toen nog iemand die er echt van door vloog in een heel klein straatje waar je maar 30 mag en waar aan het einde de situatie ook vrij onoverzichtelijk is (er staat een muur die het zicht wat blokkeert, als je rustig rijdt, dan is er niets aan de hand), hij had geluk dat iemand 'm aan zag komen en dus anticipeerde, anders was het een flinke knal geweest.

Stom sfeertje hoor, ik begrijp dat mensen naar huis willen, maar om dat nu zó te doen? Dan kom je toch ook alleen maar opgefokt thuis
Oud 29-01-2011, 19:18
Verwijderd
Van de week: Iemand die bij het samenvoegen van stroken hem opeens langs rechts voor me in drukt. Ik reed met de camionette dus ik kon hem onmogelijk zien. Maar echt bijna ertegen. Mij scheelt dat niet zoveel dan, maar godver, heb verstand. Ik dacht dat hij daarna zou wegracen, integendeel, hij bleef 90 à 100 rijden, dus ik stak hem ook nog vol gas voorbij, waarom die dan zich moest forceren om voor mij in te komen?

En dan een opa (ik zag het aan de oude nummerplaat) die het concept voorrangsbocht niet snapte. Daarna remde hij voor alles wat kilometers verder gebeurde. Terugzakken naar 40 km op een 70 weg .
Oud 31-01-2011, 01:17
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Iemand die met 120 mijn inhaalde op een 80-stuk hier dat links en rechts vol staat met bomen pal langs de kant Voor de rest was het erg rustig op de weg, viel mij reuze mee.

En iemand die mij erop attendeerde dat ik mijn verlichting niet aanhad (vergeten bij het tanken, omdat ik nog even uit moest stappen), vond ik wel netjes
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 01-02-2011, 17:51
Verwijderd
Een jongen in een matzwarte sportwagen die vanuit vijftig km/u ineens remde, de auto dwars op de weg zette, hem dwars in een fileparkeervak zette, toen ontdekte dat dat niet de manier is om te fileparkeren, daarom maar een stukje over de stoep reed, de weg weer op ging om honderd meter verderop weer ineens te remmen en de auto in een fileparkeervak te zetten waar er drie achter elkaar vrij waren.
Echt, ik kan me niet voorstellen dat die z'n rijbewijs had
Oud 02-02-2011, 20:13
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Automobilisten hadden vandaag duidelijk problemen met voorrang verlenen. Eerst liep ik op het zebrapad, waarbij de matiz die me naderde vond dat hij helemaal geen snelheid hoefde te minderen, waardoor ik de laatste 4 meter zo'n beetje moest springen omdat ik bang was dat hij me anders zou raken.
Daarna fietste ik over een voorrangsweg naar huis en besloot een mercedes dat hij nog prima achter het rijtje auto's aan kon dat van rechts de weg op ging, waardoor ik enorm in de ankers moest om die auto niet te raken. die man keeeeeeeeeeeek niet eens naar links en ik heb nog zitten zwaaien op de fiets ook.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 02-02-2011, 20:34
Verwijderd
Hier een auto die op een kruising niet aangaf dat hij af wilde gaan slaan, ik liep en stak de straat over, komt hij er ineens aan en gaat hij toeteren. Ja, smurf, geen dan richting aan, ik kan toch niet ruiken dat je af gaat slaan Als je niet knippert, ga ik er gewoon van uit dat je rechtdoor gaat.
Oud 03-02-2011, 08:06
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Hier een auto die op een kruising niet aangaf dat hij af wilde gaan slaan, ik liep en stak de straat over, komt hij er ineens aan en gaat hij toeteren. Ja, smurf, geen dan richting aan, ik kan toch niet ruiken dat je af gaat slaan Als je niet knippert, ga ik er gewoon van uit dat je rechtdoor gaat.
Toch wel interessant studiemateriaal, iemand die niet de moeite nemen de richtingaanwijzer te bedienen maar wèl de moeite nemen de claxon te gebruiken.
Oud 03-02-2011, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Toch wel interessant studiemateriaal, iemand die niet de moeite nemen de richtingaanwijzer te bedienen maar wèl de moeite nemen de claxon te gebruiken.
Haha, inderdaad
Oud 03-02-2011, 13:37
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik was gisteren bij het afslaan m'n richtingaanwijzer vergeten aan te zetten (ook al reed er niemand verder, maar dat terzijde) en meteen nadat ik was afgeslagen had ik zoiets 'dat voelde raar aan, er ontbrak iets'
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 03-02-2011, 16:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik stond te wachten tot ik de rotonde op kon rijden (als vierde auto in een rijtje). Vanaf de 'overkant' kwamen 3 auto's achter elkaar de rotonde op. Alledrie gaven ze geen richting aan, maar de eerste nam de tweede afslag, de tweede nam de eerste afslag en de derde nam de rotonde driekwart. Bijzonder, dat geen richting aangeven zoveel verschillende betekenissen kan hebben.
Oud 03-02-2011, 20:28
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik stond te wachten tot ik de rotonde op kon rijden (als vierde auto in een rijtje). Vanaf de 'overkant' kwamen 3 auto's achter elkaar de rotonde op. Alledrie gaven ze geen richting aan, maar de eerste nam de tweede afslag, de tweede nam de eerste afslag en de derde nam de rotonde driekwart. Bijzonder, dat geen richting aangeven zoveel verschillende betekenissen kan hebben.
Dan was ik, als ik vooraan in jouw rijtje stond, allang de rotonde opgedoken. Niet knipperen betekent rechtdoor en hij heeft hij nog 2 afslagen te gaan voordat hij bij mij is. Wel rap optrekken uiteraard, voor het geval dat...
Oud 03-02-2011, 20:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dan was ik, als ik vooraan in jouw rijtje stond, allang de rotonde opgedoken. Niet knipperen betekent rechtdoor en hij heeft hij nog 2 afslagen te gaan voordat hij bij mij is. Wel rap optrekken uiteraard, voor het geval dat...
dat niet knipperen is onzin, je hoeft voor je een rotonde oprijdt helemaal geen richting aan te geven. het is wel sociaal natuurlijk. niet knipperen als je de rotonde afgaat is lullig, want dan hoor je er vanuit te gaan dat die persoon op de rotonde blijft.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 03-02-2011, 21:16
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Je bent inderdaad alleen verplicht richting aan te geven als je de rotonde verlaat
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 03-02-2011, 23:56
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ik heb ook liever dat menaen niet knipperen dan dat ze verkeerd knipperen. Niet knipperen hou ik er rekening mee dat ze gewoon idioot zijn, als er wel geknipperd wordt maar verkeerd dan weet ik niet dat ze het verkeerd doen en verbind ik consequeties aan de knipper. Het allerliefst heb ik dat mensen het gewoon góed doen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 04-02-2011, 07:08
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Je bent inderdaad alleen verplicht richting aan te geven als je de rotonde verlaat
Ik had deze link al eens eerder geplaatst.
Tevens, het feit dat het al de zoveelste keer is dat dit onderwerp in het topic "wegpiraat" staat, zegt toch iets over de noodzaak van richting aangeven. Ik zou zeggen; "spread the word", vooral aan (aspirant) rij-instructeurs.
Oud 04-02-2011, 08:37
Verwijderd
Als je er voor schiet, omdat iemand zijn richting niet aangeeft, en hij raakt je, ben jij de sjaak, want jij had moeten wachten. Ik weet niet of het dat allemaal waard is. Je weet dan in elk geval zeker dat zijn knipperlichten het voor langere tijd niet meer zullen doen.
Hoewel ik met je eens ben dat het hoogst vervelend is. Dat wel. Want het kost nutteloos veel tijd.
Oud 04-02-2011, 10:34
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik had deze link al eens eerder geplaatst.
Tevens, het feit dat het al de zoveelste keer is dat dit onderwerp in het topic "wegpiraat" staat, zegt toch iets over de noodzaak van richting aangeven. Ik zou zeggen; "spread the word", vooral aan (aspirant) rij-instructeurs.
Leuke link, maar de overheid en wetgeving stellen gewoon duidelijk dat richting aangeven alleen verplicht is bij het verlaten van de rotonde

Echter, richting aangeven voor en op de rotonde bij 3/4de of volledig rond)is iets wat het CBR graag ziet dat je doet. Je zou er ook niet op (moeten) kunnen zakken als je het niet doet, en een instructeur is je ook niet verplicht het aan te leren. Het zou wel helpen en prettig zijn als iedereen het wel zou doen, maar vaak is het niet zo dat mensen dit niet geleerd hebben om te doen maar het gewoon niet doen omdat het niet hoeft. Ik heb wel vaker mensen erop gewezen als ze het niet deden en het antwoord was iedere keer 'ach, ik weet het, maar het hoeft niet dus ik doe het ook niet'. Ik vertrouw er in ieder geval niet op dat iemand die geen richting aangeeft ook steevast rechtdoor gaat.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 04-02-2011, 11:09
Verwijderd
Duitsers kunnen ook niet zo goed rijden als dat iedere Nederlander graag beweert. Op de Autobahn ging het op de heenweg al niet goed (Cinquento vs vrachtwagen: 0-1 en een fikkende Cinquento als bonus, en uiteraard een kijkersfile van 60km), ook meerdere malen nog nét wel goed, en in de binnenstad van Köln hebben we bijna een aanrijding zien gebeuren omdat iemand in z'n Volvo z'n remmen volledig blokkeerde toen het een heel klein beetje sneeuwde. De dag erna werd iemand van onze groep bijna van d'r sokken gereden door een Duitser die gas bij gaf om het kruispunt over te kunnen knallen toen dat nog leeg was.
Sowieso had ik niet de indruk dat de Duitse automobilist nou aan het opletten was wat er op de rest van de weg gebeurde qua verkeer. Zodra het groen werd, vertrok men gewoon vol gas (inclusief trams trouwens), ook al was er nog ander verkeer (voetgangers/fietsen/rolstoelen) op de weg. Niet echt heel handig
Oud 04-02-2011, 11:20
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Duitsers kunnen ook niet zo goed rijden als dat iedere Nederlander graag beweert. Op de Autobahn ging het op de heenweg al niet goed (Cinquento vs vrachtwagen: 0-1 en een fikkende Cinquento als bonus, en uiteraard een kijkersfile van 60km), ook meerdere malen nog nét wel goed, en in de binnenstad van Köln hebben we bijna een aanrijding zien gebeuren omdat iemand in z'n Volvo z'n remmen volledig blokkeerde toen het een heel klein beetje sneeuwde. De dag erna werd iemand van onze groep bijna van d'r sokken gereden door een Duitser die gas bij gaf om het kruispunt over te kunnen knallen toen dat nog leeg was.
Sowieso had ik niet de indruk dat de Duitse automobilist nou aan het opletten was wat er op de rest van de weg gebeurde qua verkeer. Zodra het groen werd, vertrok men gewoon vol gas (inclusief trams trouwens), ook al was er nog ander verkeer (voetgangers/fietsen/rolstoelen) op de weg. Niet echt heel handig
Mijn persoonlijke ervaring zegt: Hoe groter de stad, hoe asocialer er gereden wordt. En dan maakt het niet uit in welk land je zit
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 04-02-2011, 11:35
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Iedereen praat altijd vol lof over de Duitse wegmentaliteit, maar ik merk er ook erg weinig van hoor. Mijn ervaring is dat ze er net zo goed (of slecht) rijden als wij hier.
Misschien dat in vergelijking de Duitsers schappelijker zijn met hoge snelheden - maar dat is dan ook alleen maar omdat het er mag - en dat de meeste mensen er daarom zo complimenteus over zijn.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 04-02-2011, 12:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Iedereen praat altijd vol lof over de Duitse wegmentaliteit, maar ik merk er ook erg weinig van hoor. Mijn ervaring is dat ze er net zo goed (of slecht) rijden als wij hier.
Misschien dat in vergelijking de Duitsers schappelijker zijn met hoge snelheden - maar dat is dan ook alleen maar omdat het er mag - en dat de meeste mensen er daarom zo complimenteus over zijn.
Ik heb er juist negatieve ervaringen mee. Jij haalt een lange vrachtwagen in met 125 waar je 120 mag, en nog zitten er van die laagvliegers zwaar agressief op je bumper omdat zij per se extreem hoge gevaarlijke snelheden willen rijden. En de stukken rond steden waar het 100 of 110 max is zijn al helemaal duwen en trekken.

Niet dat Duitsers zelf daar wel van gediend zijn, ik heb in een paar duizend kilometer autobahn al verscheidene keren gezien dat mensen dan ingeremd werden of zelf een toeter of middelvinger terugkregen.

Maar het gebeurd wel aanmerkelijk meer dan in Nederland.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 04-02-2011, 14:39
Verwijderd
Ik vind wel dat op het Duitse platteland en in dorpen automobilisten een stuk schappelijker zijn tegenover fietsers dan in Nederland. Maar dat kan ook komen doordat ze er minder zien, en dus niet denken 'weer zo'n &^R*^%$ fietser'.
Oud 05-02-2011, 11:18
Verwijderd
Ikzelf gisteren. Ik zat al een tijdje vast tussen 2 auto's op de linker rijbaan, met naast met een vrachtwagen. Die voor me gaf maar geen gas bij en ik kon moeilijk echt gas loslaten, want dan hinderde ik die achter mij en ik zag dat mijn afslag eraan kwam. Ik heb uiteindelijk gas bijgegeven en de vrachtwagen enigszins gesneden toen er een beetje een gat was. Die toeterde en flikkerde met zijn lichten en ik schaamde me kapot, maar ik moest die afslag hebben .
Oud 05-02-2011, 15:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ikzelf gisteren. Ik zat al een tijdje vast tussen 2 auto's op de linker rijbaan, met naast met een vrachtwagen. Die voor me gaf maar geen gas bij en ik kon moeilijk echt gas loslaten, want dan hinderde ik die achter mij en ik zag dat mijn afslag eraan kwam. Ik heb uiteindelijk gas bijgegeven en de vrachtwagen enigszins gesneden toen er een beetje een gat was. Die toeterde en flikkerde met zijn lichten en ik schaamde me kapot, maar ik moest die afslag hebben .
Door rijden tot de afslag er na en dan even keren was geen optie?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 05-02-2011, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Door rijden tot de afslag er na en dan even keren was geen optie?
Ik zat ergens bij Rotterdam en ik weet niet hoe de snelwegen daar lopen. Het is daar zo'n knooppunt... Ik reed wel op een Tomtom, maar die is niet meer up to date, dus helemaal daarop vertrouwen doe ik ook niet meer.
Oud 05-02-2011, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Ik zat ergens bij Rotterdam en ik weet niet hoe de snelwegen daar lopen. Het is daar zo'n knooppunt... Ik reed wel op een Tomtom, maar die is niet meer up to date, dus helemaal daarop vertrouwen doe ik ook niet meer.
Wat MT voorstelde kan in Nederland praktisch altijd. Zeker bij de grotere steden in de buurt Al snap ik je manoeuvre wel
Oud 06-02-2011, 18:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ze hebben hier dit weekend een nieuwe weg geopend. Heel fijn allemaal, maar dan heb je dus lui die er alleen maar even overheen rijden om te kijken hoe die weg is en verder totaal niet opletten .
Reed er daarnet eentje 60 op mijn teller (is echt 50km/h) waar 100 toegestaan
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 07-02-2011, 16:43
Verwijderd
Vandaag file in Dort. Dan heb je van die snoeshanen die denken dat ze sneller opschieten als ze telkens naar de rijdende rij overwippen. Eentje parkeerde haar auto bijna tegen de mijne, gelukkig had ze nog net in de gaten dat ik daar reed en niet plots in de lucht kon verdwijnen. Dus schoof ze maar achter me ertussen. Even later moesten wat vrachtwagens in onze rij invoegen, dus ze schoof weer naar links. Dat reed een eindje goed door, maar even later reed onze rij dus weer door en stak ik haar weer voorbij. Ik wou eigenlijk een lange neus trekken. Dom wijf.

Oh ja en op de heenweg een idioot die achter me rechts was aan het inhalen met een rotvaart en die ik dus over het hoofd zag toen hij naar links kwam geschoten terwijl ik zelf ging inhalen. En maar flikkeren met die lichten. (In een 100-zone overigens, dus je kunt verwachten dat niet iedereen met 130 doorraast).
Oud 08-02-2011, 05:41
Verwijderd
Gister goed bezig.
De eerste die zm neigingen had, was een eend die zonder kijken de weg opwaggelde. Uitwijken kon wel, remmen niet, mijn achterligger reed er gewoon overheen

De tweede was een eikel die, ondanks dat er een enorme L op mijn bus staat, aan alle kanten, meerdere malen, zo hevig aan het kleven en aan het snijden sloeg, dat mijn instructeur zijn nummer doorgaf aan de asshole lijn.

En de derde was een etterbakje op een brommer die dacht het eeuwige leven te hebben door zichzelf zo hard over een drempel te lanceren dat hij vlak voor mijn auto weer op de weg belandde en bijna op zijn muil ging. Lang leve mijn vervangen remmen.
Oud 08-02-2011, 08:41
Verwijderd
Lekker is dat zeg

Ik had gisteren iemand net na het tanken. Je hebt daar een uitrit van de Renaultdealer, waar ik al zo ongeveer reed, maar meneer keek nergens naar in zijn proefrit-Clio en hoekte hem er gewoon voor. Gelukkig heeft die Colt toch prima remmen, maar fijn was anders.
's Avonds op de N36 (volgens mij) reed een lamlul achter me met 130 waar je 100 mag, plus dat het echt hard waaide. Dat de Colt ging constant een stuk naar links, dan weer naar rechts. Niet fijn rijden dus Meneer besloot echter dat het een prima plan was om te gaan bumperkleven en toen ik de snelheid liet zakken naar 50km/u nam hij wel wat afstand, om vervolgens over de dubbele doorgetrokken streep met een te klein snelheidsverschil in te halen, zodat zowel de tegenliggers als ikzelf alsnog snelheid moesten minderen (zij vanaf 100km/u, ik vanaf 50km/u, want ik gaf nog geen gas bij, dan zou het zeker fout zijn gegaan). Daarna ging hij vanuit de bumperkleefpositie een vrachtwagen inhalen, dus wederom over de dubbele doorgetrokken strepen heen en alweer gaf hij eigenlijk niet genoeg gas bij. Het ging nog wel goed, maar wat een idioot zeg

Op de heenweg hadden we iets soortgelijks, maar toen waren wij de tegenligger. Een BMW 5-serie coureur had besloten dat hij wel met 5km/u verschil in kon gaan halen. Dat ging ook maar nét goed. Niet bepaald een fijne manoeuvre.
Oud 08-02-2011, 12:38
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
dittrich, waar woon jij ergens, volgens mij wel bij mij in de buurt als ik lees waar jij de idioten tegen komt
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 08-02-2011, 13:26
Verwijderd
Hardenberg, en geloof het of niet, het is een stad en mensen rijden hier ook alsof het een stad is
Terwijl ja, als het druk is rijden er hoogstens 50 auto's achter elkaar
Oud 08-02-2011, 14:33
Verwijderd
Iemand die op een niet-gelijkwaardige kruising begon te toeteren en proberen z'n auto er tussen te zetten toen mensen hem geen voorrang gaven (hij kwam voor hun van rechts, maar zij reden dus op een voorrangsweg). En toen een fietser naast hem dat tegen 'm zei ('Je hebt geen voorrang hoor...' ) ging hij raar mopperen en nog harder toeteren Vraag me af waar hij zijn rijbewijs heeft gekocht!
Oud 08-02-2011, 20:08
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Hardenberg, en geloof het of niet, het is een stad en mensen rijden hier ook alsof het een stad is
Terwijl ja, als het druk is rijden er hoogstens 50 auto's achter elkaar

dat is inderdaad dicht bij, jaha hardenberg is een heuse stad :') Enórm


vandaag eindelijk voor het eerst in weken weer de weg op geweest, en het was heerlijk, vanmiddag zelfs al lekker open kunnen rijden en ik ben geen eens gekken tegengekomen Lovely
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 09-02-2011, 08:29
Verwijderd
Ja, zo reageerde ik ook, maar het heeft gewoon echt stadsrechten
Oud 09-02-2011, 15:32
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
rijssen ook, zegt niks
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 09-02-2011, 20:21
Verwijderd
Rijssen ook ja? Dat betekent dus dat daar waarschijnlijk ook wel een La Place zit
Oud 10-02-2011, 11:35
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Coevorden is ook een stad, en terecht
Daar reed gisteren er eentje in een oude mobiele winkel, zonder achterverlichting en remlichten, in het donker. Hij ging de woonwijk in dus ik heb hem even aangesproken daarop, dat hij bijna niet waarneembaar was. Kennelijk wist hij dat, maar kon het hem niets schelen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 10-02-2011, 14:36
Verwijderd
En toen heb je zijn plaat even doorgegeven via 0900-tuig?
Oud 10-02-2011, 15:37
Verwijderd
Ik wilde oversteken en aangezien er geen auto's aankwamen kon dat. Plots staat er een auto naast me te toeteren dat ik zomaar oversteek. Ik weet niet waar hij vandaan kwam en hoe hard hij dan wel niet gereden heeft, maar hij was niet te zien toen ik begon aan de oversteek. De jongens van de garage hadden hem ook niet gezien. Remark: grijs weer en een zwarte auto zonder lichten. Iig ben ik er heelhuids vanaf gekomen.

Edit: net even de wegsituatie in ogenschouw genomen, want ik wist dat er een bocht zit, maar die zit dus dichterbij. Daarom heb ik hem niet kunnen zien.

Laatst gewijzigd op 10-02-2011 om 16:20.
Oud 10-02-2011, 18:25
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
En toen heb je zijn plaat even doorgegeven via 0900-tuig?
Neuh, ik ben doorgereden en heb boodschappen gedaan. Hij was ook niet van Nederlandse komaf, als het op auto's/verkeer aankomt behoorde hij niet tot het volk dat zich ergens wat van aantrekt
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 11-02-2011, 07:22
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
gisteren wel 25 wegpiraten gezien (was op de rally cursus _O-)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.