Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2003, 12:20
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
hoe nasty dat ie fullscreen word, sorry maar dan klik ik em gelijk weg
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 06-09-2003 @ 13:20:
hoe nasty dat ie fullscreen word, sorry maar dan klik ik em gelijk weg
same here
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 12:24
D3wd
D3wd is offline
Citaat:
Escapism schreef op 06-09-2003 @ 12:38:
kijk, natuurlijk is er in t verleden heel veel goed muziek gemaakt...

maar er word nog steeds heel veel goede muziek gemaakt, die staat niet in de top 40 (waar the beatles, bob dylan, doors enz. vroeger wel in de hitlijsten stonden). dus richt je niet op de top 40, de top 40 gaat om entertainment, niet om muziek.
De top 40 geeft een goed beeld van wat er op dat moment populair is. De top 40 zelf gaat niet om muziek, maar over muziek. Ik snap niet waar je heen wilt met je opmerking.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 12:26
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
D3wd schreef op 06-09-2003 @ 13:24:
De top 40 geeft een goed beeld van wat er op dat moment populair is. De top 40 zelf gaat niet om muziek, maar over muziek. Ik snap niet waar je heen wilt met je opmerking.
punt is dat jij doet alsof er buiten de top 40 om geen (goede) muziek gemaakt word.

open your eyes, welcome to the real world.

boeiend dat de meerderheid van de mensen naar crap muziek luisterd, dat betekend niet dat er niet ook goede, mooie dingen gebeuren
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 12:28
Verwijderd
aan de ene kant erger ik me iedere keer groen en geel (en blauw) elke keer dat ik die jim of jamai of welke idol dan ook op de radio hoor, en zou ik niets liever willen dan dat er voor de verandering eens een beetje muziek met niveau in de hitlijsten zou komen...

hoewel, er zijn genoeg mensen die het wel weer kunnen waarderen en wie ben ik om ze dat te gaan ontnemen. ik volg gewoon die hele top 40 niet meer dus ik heb er eigenlijk weinig last van. het is alleen klote om op stage op kantoor te zitten waar de hele dag radio538 of zo'n zender aanstaat en je hoort de hele dag walgelijke muziek. maar dat is dan weer mijn mening, en meningen zijn relatief
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 06-09-2003 @ 12:07:
bij the beatles zat er net zo goed een geldmachine achter hoor, dus tis een beetje onzin om te zeggen dat er nooit meer een abnd als the beatles zal ontstaan
Maar dus wel in veel mindere mate. Bovendien waren the Beatles gewoon geniaal en zijn ze de grondleggers voor een groot deel van muziek die vandaag de dag nog steeds goed wordt gevonden (en dan doel ik niet op de top 40 nee, want die geeft alleen aan wat de groep mensen die cd's koopt goed vindt).

[edit]

En dat geldt niet alleen voor the Beatles.

Laatst gewijzigd op 06-09-2003 om 16:58.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 17:02
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
perseus schreef op 06-09-2003 @ 17:50:
Maar dus wel in veel mindere mate. Bovendien waren the Beatles gewoon geniaal en zijn ze de grondleggers voor een groot deel van muziek die vandaag de dag nog steeds goed wordt gevonden (en dan doel ik niet op de top 40 nee, want die geeft alleen aan wat de groep mensen die cd's koopt goed vindt).

[edit]

En dat geldt niet alleen voor the Beatles.
ik ben met je eens dat the beatles fantastisch zijn

maar ik zi eniet in waarom er niet nu een niewe band zou kunnen opstaan die net zo vernieuwend is als the beatles
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 17:21
reel big bram
reel big bram is offline
Citaat:
Escapism schreef op 06-09-2003 @ 13:20:
hoe nasty dat ie fullscreen word, sorry maar dan klik ik em gelijk weg
Klopt.. wordt inderdaad binnen 2 weken veranderd want we waren er zelf ook niet tevreden over maar ja... het gaat me niet om de site.. natuurlijk is het wel leuk als die er goed uit ziet en geeft het een goede indruk maar mij gaat het om de muziek. Maar aan de site wordt gewerkt...

Bram O
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 17:32
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
Escapism schreef op 06-09-2003 @ 18:02:
ik ben met je eens dat the beatles fantastisch zijn

maar ik zi eniet in waarom er niet nu een niewe band zou kunnen opstaan die net zo vernieuwend is als the beatles
Op het gebied van "gitaargeorienteerde" muziek is voor mij persoonlijke de rek er wel een beetje uit wat vernieuwing betreft. De electronische muziek daarentegen heeft een aantal artiesten voortgebracht die m.i. net zo vernieuwend zijn als The Beatles destijds waren. De tijd van de "baanbrekende albums" in dat genre ligt echter ook al weer zo'n 10 jaar achter ons...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 17:57
Rissie
Avatar van Rissie
Rissie is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 05-09-2003 @ 19:31:
Jim is een artiest door jou stem. Voel je je nu niet geweldig?
HAHAH! Ik heb nog nooit op m gestemd, ik heb alleen maar zitten stemmen op Marieke! DAH! Maar k vind het onterecht wat jullie zeggen
__________________
!Neej DAH!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 14:12
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 06-09-2003 @ 18:32:
Op het gebied van "gitaargeorienteerde" muziek is voor mij persoonlijke de rek er wel een beetje uit wat vernieuwing betreft. De electronische muziek daarentegen heeft een aantal artiesten voortgebracht die m.i. net zo vernieuwend zijn als The Beatles destijds waren. De tijd van de "baanbrekende albums" in dat genre ligt echter ook al weer zo'n 10 jaar achter ons...
Helaas wordt goede trance weinig gedraaid; 9 van de 10 keer is wat men bij tmf e.d. trance noemt niets anders dan slechte dance, en dat is nogal jammer, daardoor merkt men immers weinig van die vernieuwing.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:29
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik weet het nog goed, het was als de dag van gisteren, tientallen jaren geleden, de top40 bestond nog uit kwaliteitsmuziek....

Jezus, hoe naief kun je zijn.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:39
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
reel big bram schreef op 06-09-2003 @ 13:10:
en voor degene die het willen weten: Unadulterated, punkrock / skapunk.... www.unadulterated.tk

Bram O
goed naar de site van mxpx gekeken...topper
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 00:35
Gary X
Avatar van Gary X
Gary X is offline
brammetje wat wil je nou bereiken? dat iedereen ziet van "OOOOOOOH HIJ ZIET HOE HET ECHT ZIT!?"
__________________
"I can get more women than a passenger train can hold." - Jimmie Rodgers
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 10:49
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
perseus schreef op 09-09-2003 @ 15:12:
Helaas wordt goede trance weinig gedraaid; 9 van de 10 keer is wat men bij tmf e.d. trance noemt niets anders dan slechte dance, en dat is nogal jammer, daardoor merkt men immers weinig van die vernieuwing.
Trance? WTF...

http://www.fucktrance.com
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 14:37
Amnesiac84
Avatar van Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Een discussie over een vaststaande definitie beginnen lijkt me zinloos:

ar·tiest (de ~ (m.), ~en)
1 uitvoerend kunstenaar => kunstenmaker, performer

Jim, hoe slecht hij in jouw ogen ook mag zijn, is een uitvoerend kunstenaar. Hij voert de kunst, in dit geval een liedje + tekst uit. PUNT.

Waar hadden we het nog meer over?
__________________
##SPAM## http://www.infinitetelevision.com ##SPAM##
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Amnesiac84 schreef op 10-09-2003 @ 15:37:
Een discussie over een vaststaande definitie beginnen lijkt me zinloos:

ar·tiest (de ~ (m.), ~en)
1 uitvoerend kunstenaar => kunstenmaker, performer

Jim, hoe slecht hij in jouw ogen ook mag zijn, is een uitvoerend kunstenaar. Hij voert de kunst, in dit geval een liedje + tekst uit. PUNT.

Waar hadden we het nog meer over?
Ik ben het met het woordenboek eens.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 23:53
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Amnesiac84 schreef op 10-09-2003 @ 15:37:
Een discussie over een vaststaande definitie beginnen lijkt me zinloos:

ar·tiest (de ~ (m.), ~en)
1 uitvoerend kunstenaar => kunstenmaker, performer

Jim, hoe slecht hij in jouw ogen ook mag zijn, is een uitvoerend kunstenaar. Hij voert de kunst, in dit geval een liedje + tekst uit. PUNT.

Waar hadden we het nog meer over?
Wanneer zie jij hem kunst uitvoeren dan? Als ik een scheet laat ben ik toch ook geen artiest?
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 18:17
Verwijderd
Citaat:
reel big bram schreef op 05-09-2003 @ 18:35:
Omdat alles voor hem wordt gedaan.. De nummers worden voor um geschreven, de optredens krijgt hij aangeleverd. Hij kan best zingen natuurlijk maar ik vind dat een artiest zijn eigen werk maakt.....
dat is dan jouw defenitie van artiest zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 18:43
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 11-09-2003 @ 00:53:
Wanneer zie jij hem kunst uitvoeren dan? Als ik een scheet laat ben ik toch ook geen artiest?
Verlos ons Gij meesterbrein! Gij, die weet wat de definitie van kunst is. Houdt ons niet langer in het ongewisse. Verlicht ons!!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 18:56
reel big bram
reel big bram is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 09-09-2003 @ 23:39:
goed naar de site van mxpx gekeken...topper
Toch vrij jammer dat we zelf op het idee kwamen... Mxpx heeft zijn site namelijk pas zo gewijzigd toen wij um al hadden....
Wat is jou site dan??

Bram O
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 19:21
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
NERD schreef op 11-09-2003 @ 19:43:
Verlos ons Gij meesterbrein! Gij, die weet wat de definitie van kunst is. Houdt ons niet langer in het ongewisse. Verlicht ons!!
Kunst heeft in ieder geval iets met creativiteit te maken, en aangezien hem vertelt wordt wat ie moet doen issie in mijn ogen geen uitvoerend kunstenaar...
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:36
reel big bram
reel big bram is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 11-09-2003 @ 20:21:
Kunst heeft in ieder geval iets met creativiteit te maken, en aangezien hem vertelt wordt wat ie moet doen issie in mijn ogen geen uitvoerend kunstenaar...

Jij vat um !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine De kleren maken de kut. Saai. #1599
Verwijderd
500 31-01-2012 17:43
Muziek Bandje
aloa
6 24-03-2010 13:55
Muziek Up Magazine Zoekt Streetteamers!
Roel UP
0 03-09-2008 12:39
Muziek "Hoe beter de muziek, hoe minder succesvol het is"
Carn
74 26-02-2007 10:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Overheid moet beginnende bands steunen
syneck
77 11-12-2005 01:41
Muziek Idols-2
lucky*me
93 16-09-2003 16:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.