Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2004, 11:05
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Twee jaar geleden heb ik tijdens een skivakantie mijn knie verdraaid. Toendertijd hebben we foto's laten maken in Oostenrijk, en heb ik een brace en krukken gekregen. In nederland terug heb ik het na laten kijken bij mijn eigen dokter, en die heeft me doorgestuurd voor fysio.
In maart dit jaar ben ik uiteindelijk toch geopereerd, na een aantal nieuwe onderzoeken in ziekenhuizen. Ze hebben mijn voorste kruisband groot en deels verwijderd, en een scheur uit de meniscus 'weggeknipt'

Met mijn knie gaat het nu stukken beter, en ik ben eindelijk klaar met de fysiotherapie. Alleen de huid vlak naast de littekens (twee kleine gaatjes vanwege de kijkoperatie) voelt vreemd aan. Het lijkt haast gevoelloos, maar het gevoel dat er wel zit is heel vreemd. Volgens de fysiotherapeut is er misschien een huidzenuw geraakt. Is iemand hier bekend mee?

Ik wil wel naar de dokter, maar die kan volgens mij toch niets doen dan...dus ik vroeg me meer af of er meerdere mensen zijn die dit verschijnsel na een knieoperatie (of andere operaties) hebben?

Grtjs.
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 11:19
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 04-08-2004 @ 12:05 :
Twee jaar geleden heb ik tijdens een skivakantie mijn knie verdraaid. Toendertijd hebben we foto's laten maken in Oostenrijk, en heb ik een brace en krukken gekregen. In nederland terug heb ik het na laten kijken bij mijn eigen dokter, en die heeft me doorgestuurd voor fysio.
In maart dit jaar ben ik uiteindelijk toch geopereerd, na een aantal nieuwe onderzoeken in ziekenhuizen. Ze hebben mijn voorste kruisband groot en deels verwijderd, en een scheur uit de meniscus 'weggeknipt'

Met mijn knie gaat het nu stukken beter, en ik ben eindelijk klaar met de fysiotherapie. Alleen de huid vlak naast de littekens (twee kleine gaatjes vanwege de kijkoperatie) voelt vreemd aan. Het lijkt haast gevoelloos, maar het gevoel dat er wel zit is heel vreemd. Volgens de fysiotherapeut is er misschien een huidzenuw geraakt. Is iemand hier bekend mee?

Ik wil wel naar de dokter, maar die kan volgens mij toch niets doen dan...dus ik vroeg me meer af of er meerdere mensen zijn die dit verschijnsel na een knieoperatie (of andere operaties) hebben?

Grtjs.
ik weet niet of dat hetzelfde is, maar ik heb op mn linkerelleboog ooit een redelijk vervelende brandwond gehad (ongeveer 2 bij 3 cm, nie zo heel groot). Daar zit nu ook een litteken (valt niet op eigenlijk), maar dat is ook gevoelloos.

ik heb geen verstand van medische dingen, maar het lijkt me redelijk moeilijk om dat gevoel weer terug te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 11:34
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
misschien zijn de zenuwen gewoon aangetast?

gewoon ff naar de dokter te gaan, al is het maar om te horen dat ie er daadwerkelijk niets aan kan doen.
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 11:35
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ja dat ga ik ook nog wel doen.....maar die is nu toch op vakantie, en zoveel haast heeft het ook weer niet. Maar 't was ook meer een stukje nieuwsgierigheid

Grtjs.
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 11:41
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 04-08-2004 @ 12:05 :
Ik wil wel naar de dokter, maar die kan volgens mij toch niets doen dan...dus ik vroeg me meer af of er meerdere mensen zijn die dit verschijnsel na een knieoperatie (of andere operaties) hebben?

Grtjs.
Als het daadwerkelijk een zenuw is die aangetast is, dan kan de dokter inderdaad niks doen. Zenuwen groeien niet meer aan. Als je er geen last van hebt (of pijn) dan zou ik het dokter-bezoekje overslaan.

Als het iets anders is, dan komt het waarschijnlijk vanzelf terug.. En als je nou merkt dat het gevoelloze gebied zich uitbreidt (of ergens anders op je lichaam ontstaat) dan is het wel zaak om de dokter op te zoeken..
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 20:54
Tha-Theo
Avatar van Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Heey,

Ik heb ook een gescheurde meniscus gehad, ben er 2 keer aan geopereerd. Ik heb niet precies last waar jij last van hebt, maar wel rode wondjes. Ze zijn ook gevoelloos, maar er is cker geen zenuw ofzo geraakt. Ik denk niet dat er iets aan te doen valt hoor... sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 21:31
Dumbass
Dumbass is offline
hoe lang moet je na zo'n kijkoperatie stil blijven liggen want volgende maandag moet ik er 1 ondergaan om een stuk van mijn gewrichtskapsel laten weg te nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 21:36
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Hangt er denk een beetje vanaf.....
Maar meestal komt diezelfde dag een fysio aan je bed en ga je al een stukje lopen met hem. Als de verdoving is uitgewerkt en je hebt geplast mag je naar huis.
Je mag de eerste drie dagen niet echt lopen, alleen het noodzakelijke. Daarna mag je je been een beetje gebruiken.
Krukken worden vaak afgeraden.

Sterkt een grtjs.
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 21:39
Dumbass
Dumbass is offline
hoe zit dat 10 dagen na de operatie, heb je dan nog veel pijn en kan je dan normaal lopen want 10 dagen na mijn operatie is pukkelpop (groot festival in belgië) en ik heb er al ticketten voor
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 08:17
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Dat is een kwestie van afwachten...
Maar het lijkt mij sowieso niet handig om dan meteen een dag op je benen te staan en mss ook nog wel een beetje te dansen en springen.......

Grtjs.
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 08:28
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ik denk dat niemand je goed advies kan geven behalve een dokter want je moet echt er naar kijken om uitsluitsel te kunnen geven.

Ik denk dat als je er nu last van hebt en je hebt het al een tijd dat daar niet echt verandering in zal komen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 11:22
Pierke
Pierke is offline
Ben nu 10 dagen geleden aan mijn darmen geopereerd(ziekte van crohn--> Stuk dunne+dikke darm weggenome), en deze hebben ze ook met kijkoperatie gedaan.
Heb 1 groot litteken van 'het stuk darm' eruit te nemen, en dan over heel me buik 6 kleine sneetjes, of gaatjes ja.
Gistere was er een pleister los, en het was dichtgegroeid, en had er wel gevoel rond, alleen nog een beetje dik uiteraard.
Tijd brengt raad zeg ik altijd op van die zaken, kijk of het er nog is, zoniet kan je veen naar de dokter gaan, als het niets is, ben je toch al gerustgesteld!

Greetz
Pierke
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 11:26
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 04-08-2004 @ 12:35 :
Ja dat ga ik ook nog wel doen.....maar die is nu toch op vakantie, en zoveel haast heeft het ook weer niet. Maar 't was ook meer een stukje nieuwsgierigheid

Grtjs.
Ik ga ook wel naar de dokter dus......
Het verschil is wel dat jij net geopereerd bent, en dat is dat gevoel heel 'logisch'
Sterkte ermee, en rustig aan doen!

Grtjs.
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Mogen universiteiten studenten weigeren?
Promillage
22 01-03-2008 09:01
Algemene schoolzaken Tu/E
Marloeske
4 05-09-2004 15:34
Lichaam & Gezondheid Litteken gevoelig?
Marsel
14 27-04-2004 18:47
De Kantine Wat staat er onder jouw CTRL - V part II
Bruut
500 14-12-2003 15:56
Software & Hardware [Winproxy] Crasht steeds
Rerisen Phoenix
0 13-12-2002 19:10
Psychologie Nerds/Geeks en autisme
dystopia
43 04-09-2002 07:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.