Oud 17-11-2019, 10:45
Verwijderd
Hallo allemaal

Als onderdeel van mijn bachelorscriptie wil ik graag een onderzoek doen naar culturele verschillen tussen Nederland en Duitsland. De enquête verwijst naar de culturele dimensies volgens Hofstede. Ik zou heel blij zijn als je deelneemt zodat ik mijn eigen resultaten kan presenteren. U kunt hier deelnemen:
https://www.umfrageonline.com/s/d68afee

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2019, 11:01
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Wat hebben die vragen te maken met Nederland en Duitsland?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2019, 11:28
Verwijderd
Met behulp van de vragen kan ik de dimensies van Hofstede aan het land toewijzen, bijvoorbeeld of de mensen in het land individueel of collectief zijn. Dit werkt door middel van berekeningen. Sinds Duits en Nederlands meedoen, heb ik een mooie vergelijking.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2019, 11:30
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Nederlands graag
Met citaat reageren
Oud 17-11-2019, 11:55
Verwijderd
Ze stellen in beide landen dezelfde set met slim bedachte vragen, vervolgens stoppen ze alle Nederlandse reacties in groep A en daar komt een bepaald beeld uit, en dat doen ze ook voor de antwoorden van de Duitsers.
Zo kan je bijvoorbeeld dan dingen zeggen als "Duitsers hechten meer waarde aan privacy dan Nederlanders." aan de hand van vraag 1 grofweg.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2019, 12:30
Verwijderd
Precies
Met citaat reageren
Oud 17-11-2019, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Precies
Misschien is het handig om, als je iets op een scholierenforum post, helemaal als je nog in opleiding bent, iets beter je best te doen op de uitleg van het waarom Zeg maar meer Klokhuis, minder academisch gewauwel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.