Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2003, 13:24
tjeu
tjeu is offline
Ik vernam uit een nog niet al te betrouwbare bron (lees: mijn vriendin stuurde me een SMSje) dat de prijs voor een pakje sigaretten volgend jaar met maar liefst 1,05 Euro omhoog gaat! Dat betekent dus dat je voor een gemiddeld pakje sigaretten maar liefst 4,50 Euro moet neertellen! Is dat een reden om te stoppen met roken?
__________________
My love speaks like silence, without ideals or violence.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 13:28
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
het is een reden ja...
alhoewel er natuurlijk een heleboel betere redenen zijn om te stoppen emt roken (of er überhaupt niet aan te beginnen).
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 15:04
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik vind dat geen reden om te stoppen.

Je moet stoppen als je er zelf 100% achterstaat, anders houd je dat nooit lang vol.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 15:10
tjeu
tjeu is offline
Omdat je het financieel niet meer kan (of wil) opbrengen vind ik anders best een aardige motivatie om te willen stoppen. En als ik dan eenmaal wil stoppen, is dat (het willen dus) een goede reden om de daad bij het woord te voegen. Met andere woorden: het verhogen van de prijs van sigaretten kan best leiden tot stoppen met roken. Al zal het niet de primaire reden zijn, het kan toch de spreekwoordelijke 'laatste druppel' zijn?
__________________
My love speaks like silence, without ideals or violence.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 16:24
Verwijderd
Ik ga dan stelen, ik ben een junk
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 21:24
Verwijderd
Nee, geld is geen reden om te stoppen met roken. Je stopt met roken omdat het slecht voor je is of dat je het opeens vies vindt. Als je geen geld meer hebt voor sigaretten omdat ze duurder zijn met eerst, dan is dat een verplichting om te stoppen. Bedenk wel even dat het niet voor niets is dat ze zo duur zijn...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 21:37
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Ach ja dat wordt dus voor oud&nieuw heel veel inslaan

Ik dacht overigens dat ze per januari €4,- zouden worden, ipv 4,50..
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 22:20
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Citaat:
rodina schreef op 09-12-2003 @ 22:37:
Ach ja dat wordt dus voor oud&nieuw heel veel inslaan
idd
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 22:29
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
rodina schreef op 09-12-2003 @ 22:37:
Ach ja dat wordt dus voor oud&nieuw heel veel inslaan

Ik dacht overigens dat ze per januari €4,- zouden worden, ipv 4,50..
4 euro dat is nog veel
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 00:48
Verwijderd
Volgens mij doen ze dat alleen om met het extra geld hun tekorten aan te vullen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 08:44
elledc
elledc is offline
Schandalig.
Niet dat ik veel rook, maar dan kan je toch best rol tabak gaan kopen, dan heb je er veel meer voor je geld.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 09:29
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Van mij mogen ze de sigaretten verhogen naar €10 per pakje, maar de echte ketters zullen altijd blijven roken. Misschien dat de wat minder rijke mensen en mensen die niet superveel roken dan zullen inzien dat het echt zonde is van hun geld, maar vooral van hun gezondheid (en van anderen natuurlijk!)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 09:44
checko
Avatar van checko
checko is offline
Asociaal om zoveel geld te vragen voor een pakje.. Net alsof sigaretten het enige zijn dat ongezond is voor de samenleving. Er heerst op dit moment echt zo'n mega anti-rook sfeer in Nederland..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 09:50
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
checko schreef op 10-12-2003 @ 10:44:
Asociaal om zoveel geld te vragen voor een pakje.. Net alsof sigaretten het enige zijn dat ongezond is voor de samenleving. Er heerst op dit moment echt zo'n mega anti-rook sfeer in Nederland..
Het gaat bij mij ook niet alleen om roken, maar gewoon om het feit dat het superongezond is. Er zijn wel meer foute dingen maar hier ging t om sigaretten dus...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 11:05
Verwijderd
Ik geloof dat de bedoeling is dat die extra accijns deels gebruikt gaat worden voor de gezondheidszorg, en is de bedoeling ook om mensen te stimuleren om mínder te roken. De overheid gaat er niet echt van uit dat mensen daardoor helemaal stoppen. Maargoed, ik rook zelf niet, dus ik ben verder erg nutteloos in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 13:26
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
voor mij zeker een reden om nog minder te gaan roken hoor! k rook nu ook weinig vooral tijdens t stappen maar als t zo duur word ga k nog minder roken
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-12-2003 @ 12:05:
Ik geloof dat de bedoeling is dat die extra accijns deels gebruikt gaat worden voor de gezondheidszorg, en is de bedoeling ook om mensen te stimuleren om mínder te roken. De overheid gaat er niet echt van uit dat mensen daardoor helemaal stoppen. Maargoed, ik rook zelf niet, dus ik ben verder erg nutteloos in dit topic.
Idd, de overheid wil waarschijnlijk niet eens dat iedereen gaat stoppen, als dat wel gebeurd, krijgt de overheid ineens veel minder geld...

Ik heb trouwens ook zoiets gehoord, van mijn vader en zus. Ik rook zelf niet, dus voor mij is het geen reden om te stoppen, maar voor mijn zus wel; ze vindt het nu al te duur.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 15:09
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Toen ik nog in de supermarkt werkte (toen was ik 15, nu 20, 5 jaar geleden dus) waren die krengen nog 6,50 gulden ofzo . Nouja, ik rook toch niet, dus ik heb er verder niet zoveel last van.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 20:31
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
ekki schreef op 10-12-2003 @ 16:09:
Toen ik nog in de supermarkt werkte (toen was ik 15, nu 20, 5 jaar geleden dus) waren die krengen nog 6,50 gulden ofzo . Nouja, ik rook toch niet, dus ik heb er verder niet zoveel last van.
Minder, 5, 75.. die goede oude tijd
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 12:08
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Als sigaretten heel erg duur worden is dat weer interressant voor criminelen. Overvallen en berovingen voor sigaretten...

Vaak zeggen rokers: ach dan leef ik toch gewoon wat korter? Maar ze vergeten dat kanker een hele nare ziekte is en dat als ze daarmee dus de niet-rokers ook "de kanker" toewensen zij eigenlijk hun vrienden een langzame en pijnlijke dood willen geven.

Daarnaast denk ik dat je niet echt blij bent als je straks op je 40ste heel kortademig bent omdat je longen niet goed meer werken. En dat je als je kinderen krijgt een grotere kans op ADHD-kindjes hebt (Bedankt mam en pap).

Dan is er nog zoiets als die houding. Mensen met een sigaret in hun hand zijn zwak omdat zij zich daarmee een houding moeten geven. (zeggen ze zelf). Die houding vind ik allerminst charmant en het stinkt ook nog eens.

Ik heb soms wel eens zin om een gettoblaster te kopen en die mee te nemen naar een restaurant. Dan keihard death-metal draaien aan mijn tafeltje. Als een roker dan vraagt: mag het wat zachter? Dan vraag ik: stop jij met roken?

Rook hoor je niet maar is wel degelijk aanwezig. Waarom zouden wij mensen de lucht waar wij zo afhankelijk van zijn blijven vullen met giftige en schadelijke stoffen. Hou het zuiver. Stop met roken nu je nog kan.
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Wedstrijd] Het had geregend en het was koud
flyaway
0 16-06-2011 16:52
Algemene schoolzaken Enquête wiskunde
Chris-Verhoeckx
23 08-04-2008 09:29
Liefde & Relatie principes aan de kant of niet?
Luna
65 14-08-2004 22:09
Levensbeschouwing & Filosofie >>>Islam:Roken<<<
S.I.V.A.S
103 15-01-2004 23:01
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.