Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: De toekomst brengt:
technologie en vooruitgang. Het wordt alleen maar beter! 14 20.00%
technologie en achteruitgang. We hebben nog wel wat revoluties voor de boeg.. 19 27.14%
een 3e wereldoorlog 25 35.71%
ik denk niet na over de toekomst 1 1.43%
who cares? 4 5.71%
anders, namelijk... 7 10.00%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2004, 14:44
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Wat denken jullie dat de toekomst brengt? Verwachten jullie dat het beter wordt of alleen maar slechter?
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2004, 14:48
onderkoffer
onderkoffer is offline
wat een lompe poll
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:49
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Bedankt voor de bijdrage, knurft
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:56
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 03-09-2004 @ 14:44 :
Wat denken jullie dat de toekomst brengt? Verwachten jullie dat het beter wordt of alleen maar slechter?
Hoe moet ik het weten , het ene kan en het andere kan.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 15:59
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Het zal denk ik slechter gaan. We krijgen iig een 3e wereldoorlog, want Amerika die draait helemaal door en die denken dat ze alles en iedereen iets kunnen maken. Technologische gaan we er wel flink op vooruit.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:14
Tupac Shakur
Avatar van Tupac Shakur
Tupac Shakur is offline
Een poll past bij dit topic als bootschoenen bij een hiphopneger.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:21
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ik denk dat de toekomst nóg meer Jamba-reclames brengt.
En dat is ernstiger dan een mogelijke derde wereldoorlog.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:42
Verwijderd
De toekomst brengt zowel technologische vooruitgang als de ondergang van de menselijke soort.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:50
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-09-2004 @ 17:42 :
De toekomst brengt zowel technologische vooruitgang als de ondergang van de menselijke soort.
alsof de menselijke soort eht eeuwige leven heeft
de vraag is wanneer
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
onderkoffer schreef op 03-09-2004 @ 17:50 :
alsof de menselijke soort eht eeuwige leven heeft
de vraag is wanneer
Nee, dat was niet de vraag.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 18:17
Daevrem
Daevrem is offline
Technologie en de bizar langzame vooruitgang die we kennen van de geschiedenisboeken. We hebben nog wel wat revoluties voor de boeg. Maar ik denk dat de vooruitgang te langzaam gaat. Grote kans dus dat de mensheid ten onder gaat aan z'n technologie en z'n primitieve dierlijke onlogische redenatie.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 22:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 03-09-2004 @ 14:48 :
wat een lompe poll
second that, de opties te kiezen zijn ver van verfijnd.

er zal ondertussen nog wel menig ding mis gaan, maar de mensheid zal zich blijven verbeteren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 12:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Wo3
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 13:46
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
idd waarschijnlijk een 3e wo en mss nog wel meer.
het zal slechter gaan met de mensen, ook door de technologie. alleen met die technologie zal het natuurlijk beter gaan. alleen is het de vraag of dat positief is. ik denk negatief voor de mens.

als je kijkt naar het milieu enzo, naar de veranderingen van de mens, naar de technologie. op een gegeven moment ontploft de wereld nog wel eens ofzo .

toch blij dat ik niet over 10000 jaar hoef te leven..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 14:48
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
'K Vind de poll ook maar niets, eigenlijk.

Ik denk dat we al een stuk ver gevorderd zijn, maar we moeten nog een heel eind. Een derde wereldoorlog is goed mogelijk, maar laten we hopen dat men verstandiger en diplomatieker wordt.

Qua technologische vooruitgang...mjah, 't is wel positief, maar dan denk ik eerder aan de geneeskunde. 't Is nogal jammer dat iedereen er zo afhankelijk van wordt.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 15:33
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik denk de eerste 3. Met de technologie gaat het wel goed, maar de mensen wordt er niet beter op en de kans dat er geen wereldoorlog meer komt is wel erg klein.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 15:59
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
We gaan allemaal dood.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 17:24
Verwijderd
Zoals bekend is technologische vooruitgang constant, maar wordt de mensheid gemiddeld genomen niet gelukkiger of ervaart hij zijn bestaan niet als welvarender. Technologie en vooruitgang gebruiken wij vooral om geen ingrijpende veranderingen in levensstijl te hoeven doorvoeren. De toekomst zal er dus niet veel anders uitzien dan het verleden, wel met meer electronische gadgets, niet met een andere levensstijl.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-09-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-09-2004 @ 17:24 :
Zoals bekend is technologische vooruitgang constant
Is dat bekend? Niet bij mij.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 17:45
Daevrem
Daevrem is offline
Volgens mij is het tegenovergestelde bekend. Wat dacht je van de middeleeuwen?
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 17:46
Verwijderd
ach hou ik me niet meer bezig, who cares we leven dan toch niet meer.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-09-2004 @ 17:33 :
Is dat bekend? Niet bij mij.
D'r zit misschien af en toe een recessie in maar als je de 'timeline of modern history' bekijkt dan zie je toch dat het een stijgende lijn is. Natuurlijk werd vooruitgang dmv. wetenschap in de middeleeuwen wel tegengehouden maar het is niet zo dat bijv. door een Ijstijd alle wetenschappelijke kennis verloren ging waarna men helemaal van voren af aan moest beginnen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 17:50
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Natuurlijk brengt technologie vooruitgang en hebben we ook nog wat revoluties voor de boeg. Het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat er geen wereldoorlog meer komt.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 18:54
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
regelrechte dood en verderf.
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-09-2004 @ 17:50 :
D'r zit misschien af en toe een recessie in maar als je de 'timeline of modern history' bekijkt dan zie je toch dat het een stijgende lijn is. Natuurlijk werd vooruitgang dmv. wetenschap in de middeleeuwen wel tegengehouden maar het is niet zo dat bijv. door een Ijstijd alle wetenschappelijke kennis verloren ging waarna men helemaal van voren af aan moest beginnen.
Dat is niet waar ik op doelde. Waar ik wel op doelde is dat de 'vooruitgang' nog nooit zo snel is gegaan als nu.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2004, 21:50
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Dark Psycho schreef op 04-09-2004 @ 18:54 :
regelrechte dood en verderf.
Wat begint met Jamba reclames...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 21:54
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Ey kom op Dit is m'n eerste poll... Maar als iemand zin heeft om em beter te formuleren in een nieuw topic vind ik het best. Des te beter. Verwijder ik deze wel... Maar je kan toch zeggen wat je wil, daar is die anders, namelijk voor

[Edit] Het leek me alleen wel nuttig om te weten of de mensen hier optimistisch of pessimistisch de toekomst tegemoet gingen...
[/Edit]
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."

Laatst gewijzigd op 04-09-2004 om 21:57.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 10:04
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-09-2004 @ 17:24 :
Technologie en vooruitgang gebruiken wij vooral om geen ingrijpende veranderingen in levensstijl te hoeven doorvoeren. De toekomst zal er dus niet veel anders uitzien dan het verleden, wel met meer electronische gadgets, niet met een andere levensstijl.
Ik denk dat de levenstijl wel verandert, vooral voor degenen in de moderne tijd, die vergeten is hoe het was zonder gadgets en de drang naar technologische progressie, die vergeten is hoe te leven en in feite dus wel degelijk verschilt met het verleden. Ik nijg dus naar de tweede optie: een "antitechnologische revolutie".
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 11:42
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Anders, nl..:

Ik denk dat de aarde door een universele schok in botsing zal komen met Jupiter, waardoor we allemaal verpulverd worden.

Dit alles zal geschieden op 11 september.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 13:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
uhm, Jupiter staat miljoenen en nog eens miljoenen kilometers van ons af, wat gaat de baan van jupiter of de aarde zo erg veranderen dan?


(note: in de buurtvan de baan van jupiter vriezen we allemaal al lang dood.)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 13:30
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ereshkigal was sarcastisch...
...vermoed ik
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 16:41
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
RanC schreef op 05-09-2004 @ 13:30 :
Ereshkigal was sarcastisch...
...vermoed ik
Sarcastisch ? Dat heet bullshittish.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 20:26
Verwijderd
noem mij een negatieveling
ik denk dat het de verkeerde kant opgaat, gaat het nu ook al trouwens. er komen steeds meer uitvindingen die eigenlijk vrij nutteloos zijn. de kloof tussen rijk en arm wordt steeds groter. mensen worden materialistischer. doordat de media steeds meer inspelen op uiterlijk zullen mensen mooi moeten zijn om er bij te horen (vooral op tienerleeftijd). het gaat zowiezo steeds meer om sex draaien in de rijke landen. sex, geld en alcohol. de arme landen zullen zich wel ontwikkelen en dus minder arm worden, maar dat stelt echt niets voor vergeleken bij de ontzettend snelle ontwikkelingen van het rijke westen. als ik ook mensen zie in nederland. bahbahbah. al dat uiterlijke vertoon. hallo ik rij met mijn gladde gelkop in mijn coole auto met keiharde subwoofer en ik scheur ook nog eens lekker. en dat gaat nog erger worden de komende jaren. nee, eigenlijk ben ik niet zo positief over de toekomst, vooral niet in nederland. maar tegen die tijd ben ik misschien al geëmigreerd naar een land waar de kinderen niet zo mans zijn, de mensen niet zo materialistisch en waar je fiets niet wordt gestolen voordat je hem op slot hebt gezet.

overigens heb ik wel een veel uitgebreider idee van 'de toekomst'. post ik misschien nog wel. dit is wat beknopt..
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 11:34
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Veel mensen zeggen 3e wereldoorlog.. Tussen welke landen dan?
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 14:07
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-09-2004 @ 13:03 :
uhm, Jupiter staat miljoenen en nog eens miljoenen kilometers van ons af, wat gaat de baan van jupiter of de aarde zo erg veranderen dan?


(note: in de buurtvan de baan van jupiter vriezen we allemaal al lang dood.)
Universele schok...de planeten raken abrubt uit hun baan en verpulveren elkaar, of vriezen kapot als ze te ver van de zon vandaan staan
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 14:15
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
technologie, vooruitgang en achteruitgang zijn subjectieve begrippen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-09-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 06-09-2004 @ 14:15 :
technologie, vooruitgang en achteruitgang zijn subjectieve begrippen.
En als een begrip subjectief is kun je er natuurlijk niet over discussiëren. Lekkere wetenschapper ben jij.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 09:55
Last_Mohican
Avatar van Last_Mohican
Last_Mohican is offline
een ding begrijp ik niet; als zoveel mensen dit een lompe poll vinden, waarom reageren er dan zovelen op?
Iig, vind ik de keuzes nogal aan de matige kant.
Want uiteindelijk kan technologische vooruitgang, ook betekenen dat dit met zich meebrengt dat door die vooruitgang juist tegenspoed wordt behaald: zie Positronisch Brein, Isaac Asimov, inderdaad SF, maar wel hele geloofwaardige dus dan staat de F niet voor fiction maar voor faction.
Neem bv. robots, ook al gebonden aan een leer om mensen geen pijn te doen, het kan theoretisch mogelijk zijn dat ze uiteindelijk geen slavenbestaan willen hebben.
Verder kan een technologische vooruitgang best mogelijk zijn, maar deze kan vertraagd of zelfs beeindigd worden door tal van gebeurtenissen, daarom is een onbekommerde vooruitgang onlogisch en lijkt mij nr.2 het meest logische.
__________________
maybe we are LOST HEROES
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 22:17
Einherjar
Avatar van Einherjar
Einherjar is offline
Zelfs twee hoeft niet de meest accurate te zijn. Zoals net al werd weergegeven kan ook technologie, achteruitgang betekenen, dat wil nog niet zeggen dat er ook veel revoluties zullen plaats vinden. De vooruitgang der techniek zorgde dat Tsjernobiel een rampgebied werd. Ecologisch kunnen er grote problemen ontstaan omdat de vooruitgang der techniek kan er voor zorgen dat genetisch gemanipuleerde planten en dieren resistent zijn tegen bepaalde ziekten, insekten etc, waardoor inheemse planten in verschillende ecologische zones kunnen verdwijnen waardoor grote milieurampen kunnen voorkomen. Zo kun je boeken vol schrijven met eventuele mogelijke rampen, het zou zelfs mogelijk kunnen zijn dat men de mensheid bijna uitroeit door de techniek omdat de gevolgen zich pas na tientallen jaren kunnen vertonen.
__________________
De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, deze is tot een hoeksteen geworden.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 22:57
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 03-09-2004 @ 14:48 :
wat een lompe poll
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 09:38
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik denk dat als de mens nog duizenden jaren meemoet het meest realistische antwoord "een derde wereldoorlog is."
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:56
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Nostradamus voorspelde een 3de wereldoorlog, die nu in de fase van 'voorbereiding' zit... Nog enkele jaren en dan trekt Oost (islam) op tegen West. Tot er in 2028 of zoiets een charismatisch persoon vrede brengt, een nieuwe gemeenschappelijke godsdienst creëert met rustdag op donderdag. Dan heerst er 800j vrede en wordt de aarde uiteindelijk vernietigd door een meteoriet.

Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 17:07
Orion2003
Avatar van Orion2003
Orion2003 is offline
Ik denk dat we wel technologische vooruit gang boeken maar de wereld gaat denk ik niet beter worden. Aangezien de olie opraakt, en daar geheid oorlog van gaat komen. Buitendat is het westen flink terrein aan het verliezen ten opzichte van Aziatische landen. Er komt een machtverschuiving en dat gaat maar zelden zonder slag of stoot.
__________________
De mens wist vroeger (1000 n. Chr.) 0,001 % af van de natuurwetten, aarde en heelal. Nu is dat 100x zo veel.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 19:16
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Orion2003 schreef op 19-09-2004 @ 17:07 :
Ik denk dat we wel technologische vooruit gang boeken maar de wereld gaat denk ik niet beter worden. Aangezien de olie opraakt, en daar geheid oorlog van gaat komen. Buitendat is het westen flink terrein aan het verliezen ten opzichte van Aziatische landen. Er komt een machtverschuiving en dat gaat maar zelden zonder slag of stoot.
Juist, maar ik weet neit of het op oorlog uitkomt. Iig zal er op een gegeven moment geen olie meer zijn. En zijn we simpel weg: fucked. Bedenk maar eens wat allemaal niet meer aangedreven kan worden zonder olie. En welke prodcuten uberhaupt o.a. uit olie bestaan. dat zijn er veel! (plastic)

Als er niks gedaan wordt zal denk ik overal in de wereld het aantal mensen door verhongering enorm afnemen. En komen weer terecht in een tijd waar alleen de hoeveelheid mensen kan onderhouden worden aan de hoeveelheid voedsel er op dat moment in de buurt is en van het veld gehaald kan worden.

Maar hopelijk komt er een andere oplossing. Desnoods kern-energie
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 14:21
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
STUFF schreef op 05-09-2004 @ 20:26 :
noem mij een negatieveling
ik denk dat het de verkeerde kant opgaat, gaat het nu ook al trouwens. er komen steeds meer uitvindingen die eigenlijk vrij nutteloos zijn. de kloof tussen rijk en arm wordt steeds groter. mensen worden materialistischer. doordat de media steeds meer inspelen op uiterlijk zullen mensen mooi moeten zijn om er bij te horen (vooral op tienerleeftijd). het gaat zowiezo steeds meer om sex draaien in de rijke landen. sex, geld en alcohol. de arme landen zullen zich wel ontwikkelen en dus minder arm worden, maar dat stelt echt niets voor vergeleken bij de ontzettend snelle ontwikkelingen van het rijke westen. als ik ook mensen zie in nederland. bahbahbah. al dat uiterlijke vertoon. hallo ik rij met mijn gladde gelkop in mijn coole auto met keiharde subwoofer en ik scheur ook nog eens lekker. en dat gaat nog erger worden de komende jaren. nee, eigenlijk ben ik niet zo positief over de toekomst, vooral niet in nederland. maar tegen die tijd ben ik misschien al geëmigreerd naar een land waar de kinderen niet zo mans zijn, de mensen niet zo materialistisch en waar je fiets niet wordt gestolen voordat je hem op slot hebt gezet.

overigens heb ik wel een veel uitgebreider idee van 'de toekomst'. post ik misschien nog wel. dit is wat beknopt..
hierbij verwis ik naar de film die -helaas- gisreren op televisie was, 'Vanilla sky',
mensen nemen nergens meer genoegen mee, alles moet maar mooier, dichter bij het idiote beeld van perfectie....
en eindeloos lang, ij de film het leven.

de techniek zal vooruitgaan, maar het zal oms alleen maar verder helpen van de oorprong
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 17:23
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
"who cares"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.