Oud 10-02-2007, 01:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dit is het topic waar nieuwsberichten terecht kunnen zonder discussiewaarde.

Hier vallen dus zowel berichten onder als:
"Vrouw vrijt met een slang" en
"Thaise jongen heeft spijkers in maag"

of:
"Zwaar ongeluk op de A1" en
"Driedubbele moord in Gouda"

De forumbazen hopen met deze nieuwe regeling dat het discussie-gehalte weer wat omhoog gaat op N&A en ze niet steeds met pijn in het hart topics weer on-topic moeten gaan helpen die wel erg serieus zijn, maar waar weinig of niks over te zeggen valt behalve: "goh, wat erg" enzo.


Vorige tiswah topic:
http://forum.scholieren.com/showthre...&pagenumber=10
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 10-02-2007, 15:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
het ging vandaag door:

Palestinian teenagers clash with police, attack Canadian tour bus

en Abbas' reactie:

Arabs call on UN to stop Jerusalem dig
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 10-02-2007, 20:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef:
Oftewel, ze doen het omdat ze Joden/Israëli's (voor genoemde relschoppers zit er ongetwijfeld weinig verschil in) haten. Dat was precies wat ik ook al zei.. Waarom had je daar dan eigenlijk kritiek op?
Mijn kritiek was op je onvermogen om je te verplaatsen in andere mensen (in deze: de Palestijnen) en dat hun reactie dus niet zo gek is.
Oud 10-02-2007, 20:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Uit Metro van gister:

Wapentuig belandt in Eritrea

• Minister Bot geeft fout toe • FIOD was op de hoogte, maar greep niet in


VANUIT DE Rotterdamse haven zijn in 2003 91 containers met tankonderdelen voor Russische T55-tanks illegaal verscheept naar Eritrea. De containers werden daarvoor 4,5 jaar vastgehouden in de haven van Antwerpen. Minister Ben Bot (CDA) van Buitenlandse Zaken geeft toe dat Nederland fout zit. Wel heeft volgens hem de regering ‘al het mogelijke gedaan om te helpen voorkomen dat de naar ons oordeel illegaal uitgevoerde lading Eritrea alsnog zou bereiken’. De kwestie kwam aan het licht nadat de SP een anonieme tip kreeg.

Weekendrooster

De FIOD-ECD en de douane hebben volgens Bot te laat
gereageerd op het verzoek van de Belgische autoriteiten om toezicht te houden op de goederen na aankomst in de haven van Rotterdam. België stond het vervoer naar Rotterdam toe, mits de containers daar gelost zouden worden. SP-Kamerlid Krista van Velzen, die de zaak aan het licht bracht: “Het schip kwam
zaterdag 25 januari 2003 aan in Rotterdam en was de volgende dag alweer weg. Ik hoop niet dat dit iets te maken heeft met de weekendroosters van de douane.” Het ministerie van Economische
Zaken, verantwoordelijk voor het wapenexport-beleid, was vanaf 31 januari 2003 op de hoogte van laten glippen van de containers.
Van Velzen wil opheldering van de regering. Al enige tijd voert Eritrea aanvallen uit met onder meer tanks op Ethiopië en Sudan. Tevens bewapent het lands islamitische strijdgroepen in Somalië.

"Dit heeft wat weg van een doofpot-operatie.”
SP-KAMERLID KRISTA VAN VELZEN
Oud 10-02-2007, 21:01
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Obama wil president van Amerika worden

Geplaatst op zaterdag 10 februari 2007 om 17:26

SPRINGFIELD (ANP) - Barack Obama wil president van de Verenigde Staten worden. Dat maakte de senator zaterdag in Springfield (Illinois) bekend.

Obama wordt samen met de senator van New York, Hillary Clinton, de meeste kans toegedicht om de kandidatuur van de Democratische Partij voor de presidentsverkiezingen van november volgend jaar in de wacht te slepen.

,,Ik sta hier voor u vandaag om mijn kandidatuur voor het presidentschap van de Verenigde Staten in 2008 bekend te maken'', zei Obama tegen een uitzinnige menigte die zijn naam scandeerde. Obama zei dat hij het land weer op het juiste spoor wil brengen en de aard van het politieke bedrijf wil veranderen. ,,Laten we aan het werk gaan!'', zei hij.

Lincoln

Ook zei hij dat onder zijn leiding de Amerikaanse troepen uit Irak worden teruggetrokken. Obama was vanaf het begin tegen de Amerikaanse militaire interventie in Irak.

De plek voor de officiële kandidaatstelling was met zorg gekozen. Voor het oude capitool waar Abraham Lincoln, de grootste Amerikaanse president tot nog toe, zijn eerste politieke schreden zette, kondigde Obama nu aan dat hij wil meedoen aan de presidentsverkiezingen van november 2008. Het historische gebouw maakt van de gelegenheid gebruik en komt met een tentoonstelling over Lincolns campagne voor de Senaat in 1858 en die voor het presidentschap van 1866.

Barack Obama is een oude bekende van de stad. Zeven jaar lang werkte hij er als senator in het congres van Illinois alvorens in 2004 de overstap naar Washington te maken. Nog geen drie jaar later begint hij er aan de opmars die hem in het Witte Huis moet brengen.

http://www.metronieuws.nl/index.php?...s&c=1&id=79156

Oud 10-02-2007, 21:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-02-2007 @ 20:07 :
Mijn kritiek was op je onvermogen om je te verplaatsen in andere mensen (in deze: de Palestijnen) en dat hun reactie dus niet zo gek is.
de enige reactie die niet gek is is die van onwetenden. Maar ik macht mag verwachten dat arabische leiders en imams toch wel beter weten.

Die misbruiken het gewoon voor hun eigen politiek.

[edit = teveel verschillende talen moeten spreken de laatste tijd macht = natuurlijk mag ]
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 11-02-2007 om 11:16.
Oud 10-02-2007, 23:16
Verwijderd
Winkelier uit Premtime doodgeschoten

Bij een overval op een avondwinkel in Amsterdam Noord is gisteravond een 29-jarige man doodgeschoten. Twee overvallers kwamen rond 23.30 uur avondwinkel La Nuit op de Waddenweg binnen, maakten waarschijnlijk wat buit en schoten vervolgens de eigenaar van de zaak neer. De man overleed korte tijd later aan zijn verwondingen. Van de daders ontbreekt vooralsnog ieder spoor.

De eigenaar van de winkel was deze week nog op televisie in het NPS-programma Premtime van Prem Radhakishun. In een item over drie eerdere overvallen in anderhalf jaar tijd op de zaak spraken het slachtoffer, zijn zus en zwager over de vraag of zij als slachtoffers voor eigen rechter mogen spelen. De eigenaar zei daarbij dat hij vond dat hij zich met een pistool of iets anders zou mogen verweren tegen gewapende overvallers.

De zwager van de eigenaar verklaarde eerder een overvaller de zaak te hebben uitgejaagd met een koekenpan. Daarbij werd hij in zijn voet geschoten. Eerder was de eigenaar al op zijn vingers getikt omdat ze een dief hadden neergeslagen. Iets waar de eigenaar zich boos over maakte, omdat hij hard aan het werk was om zijn brood te verdienen en dat niet door iemand laat wegroven.

In Premtime reageerde ook VVD-Kamerlid Fred Teeven op de vraag of en wanneer slachtoffers geweld mogen gebruiken tegen hun aanvallers.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/73268



Stille tocht? Nee? Waarom niet?
Oud 11-02-2007, 02:17
Verwijderd
Haha, die reacties op fok.
Oud 11-02-2007, 11:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-02-2007 @ 21:04 :
de enige reactie die niet gek is is die van onwetenden.
hopelijk komt daar verandering in door dit soort projecten:

Israel Weighs Old City Project Webcast

The Israel Antiquities Authority is considering broadcasting real-time, 24-hour video from a contentious Jerusalem holy site in a bid to allay Muslim fears the shrine will be harmed by recently launched repair work, an authority spokeswoman said Thursday.
(...)

---

Belachelijk dat dit nodig moet zijn, maar goed.

(trouwens, archeologen hebben kritiek op de bouw van een permanente brug, omdat de pilaren van die zich op in een eeuwenoude tuin vastgezet moeten worden. Ik weet niet of Israel n.a.v. deze kritiek het plan iets gewijzigd heeft.)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 11-02-2007 om 11:36.
Oud 11-02-2007, 12:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2007 @ 02:17 :
Haha, die reacties op fok.
Daar heb je tenminste reacties
Oud 11-02-2007, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-02-2007 @ 12:13 :
Daar heb je tenminste reacties
En hier is het tiswah, volkomen terecht.
Oud 11-02-2007, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-02-2007 @ 12:20 :
En hier is het tiswah, volkomen terecht.
Ja, in Nederland mag je doodgeschoten worden als je op TV je verhaal doet.
Oud 11-02-2007, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-02-2007 @ 12:25 :
Ja, in Nederland mag je doodgeschoten worden als je op TV je verhaal doet.
Klopt.
Oud 11-02-2007, 12:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2007 @ 12:27 :
Klopt.
Ik sta gereed je een flink pak slaag te geven, indien je iets op tv zegt dat mij niet zint.
Oud 11-02-2007, 12:35
Verwijderd
Zodra ik word gevraagd door Prem laat ik het je weten.
Oud 11-02-2007, 13:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-02-2007 @ 12:13 :
Daar heb je tenminste reacties
Ik twijfel een beetje of ik moet reageren. Natuurlijk is het kut dat een winkelier tijdens een overval gedood wordt, en is het schandalig dat iemand vier maal overvallen kan worden.

Maar, als genoemde winkelier een gun nut was die van plan was om voor eigen rechter te spelen, dan kan ik er weer geen traan om laten.

Best mogelijk dat hij in deze de overvaller aanviel, die vervolgens met zijn vuurwapen reageerde. Dat is echter niet zeker te weten, dus reageer je normaal (nog) niet met een conclusie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-02-2007, 14:22
Verwijderd
Dat het kut is voor zijn familie staat buiten twijfel. Je kunt hier ook niets aan doen. Er worden vaker winkeliers overvallen. Dat is heel erg maar dat gebeurt nu eenmaal.

Waar het mij om gaat zijn die uitermate trieste reacties op fok. Bijvoorbeeld het soort reactie dat 'tegen de doodstraf' meteen associeert met 'boomknuffelende hippies'.

Het is maar goed dat, hoewel ze in de meerderheid zijn, domme paupers het uiteindelijk toch niet voor het zeggen hebben.
Oud 11-02-2007, 14:37
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-02-2007 @ 13:40 :
Ik twijfel een beetje of ik moet reageren. Natuurlijk is het kut dat een winkelier tijdens een overval gedood wordt, en is het schandalig dat iemand vier maal overvallen kan worden.

Maar, als genoemde winkelier een gun nut was die van plan was om voor eigen rechter te spelen, dan kan ik er weer geen traan om laten.

Best mogelijk dat hij in deze de overvaller aanviel, die vervolgens met zijn vuurwapen reageerde. Dat is echter niet zeker te weten, dus reageer je normaal (nog) niet met een conclusie.
Het is zelfs niet uit te sluiten dat hij al een wapen had gekocht en de held probeerde uit te hangen, en daarom werd vermoord.

Zoiets werd gesuggereerd tijdens het nieuwsjournaal bij AT5. Maar de politie wilde niet bevestigen dat er meerdere wapens/ verschillende kogels waren gevonden, dus zeker is het ook niet.
Ads door Google
Oud 11-02-2007, 14:48
Verwijderd
Het zou ook goed kunnen dat doordat hij op tv gekomen is, een van de overvallers besloot zijn mond voor eeuwig te snoeren.
Oud 11-02-2007, 14:52
Verwijderd
Beetje speculatie. Op zich opvallend natuurlijk dat hij vlak na dat televisie-optreden wordt vermoord, maar het is natuurlijk niet uit te sluiten dat het gewoon toeval is. In sommige buurten worden de tabakszaken gewoon meerdere malen per jaar overvallen, dan is de kans toch wel aanzienlijk dat het na zoiets gebeurt.
Oud 11-02-2007, 15:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-02-2007 @ 14:48 :
Het zou ook goed kunnen dat doordat hij op tv gekomen is, een van de overvallers besloot zijn mond voor eeuwig te snoeren.
Maar wat voor belang zouden ze daarbij hebben? We kennen geen tot nauwelijks maffia organisaties die een hele buurt 'beheren' (m.u.v. Chinese misdaad triades die naar etniciteit regeren).
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-02-2007, 15:08
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
De overval op zich is niet bijzonder, maar de roofmoord toch echt wel. Dat gebeurt misschien een paar keer per jaar.

Eerder was zijn oom ook het slachtoffer geworden van vuurwapengeweld, nadat hij met een koekenpan (!) achter de dader aan ging, en uiteindelijk een kogel door zijn voet kreeg.


Vorige week was hier in Haarlem ook een gewapende overval op de AH. Twee medewerkers gingen later achter de dader aan, waarna één van hen werd doorzeefd door twee kogels. De schade valt gelukkig wel mee. En toeval of niet, ook hij was een turk (zijn compagnon niet), netzoals de gast die bij premtime is neergeschoten.


Ik denk dat de vele actiefilms/ series enzo een grote drang opwekken bij de kijker om de held uit te hangen.
Oud 11-02-2007, 15:30
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-02-2007 @ 15:08 :
Maar wat voor belang zouden ze daarbij hebben? We kennen geen tot nauwelijks maffia organisaties die een hele buurt 'beheren' (m.u.v. Chinese misdaad triades die naar etniciteit regeren).
We hoeven er niet vanuit te gaan dat overvallers altijd maar rationele keuzes maken.
Oud 11-02-2007, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-02-2007 @ 15:08 :

Ik denk dat de vele actiefilms/ series enzo een grote drang opwekken bij de kijker om de held uit te hangen.
Nee hoor, als je meerdere keren overvallen bent, heb je ook gewoon zin de sukkels zelf aan te pakken. Heeft niets met actiefilms te maken.
Oud 11-02-2007, 16:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Al-Aqsa Martyrs Brigades Threaten to Hit Synagogues

The Al-Aksa Martyrs Brigades, the military arm of Fatah, have threatened to harm synagogues if "the aggression of the occupation aimed at 'judaizing' Jerusalem and the Al-Aqsa Mosque continues."

Source: Al-Hayat Al-Jadida, Palestinian Authority, February 8, 2007

give me a b....
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 11-02-2007, 17:50
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-02-2007 @ 15:08 :
De overval op zich is niet bijzonder, maar de roofmoord toch echt wel. Dat gebeurt misschien een paar keer per jaar.

Eerder was zijn oom ook het slachtoffer geworden van vuurwapengeweld, nadat hij met een koekenpan (!) achter de dader aan ging, en uiteindelijk een kogel door zijn voet kreeg.


Vorige week was hier in Haarlem ook een gewapende overval op de AH. Twee medewerkers gingen later achter de dader aan, waarna één van hen werd doorzeefd door twee kogels. De schade valt gelukkig wel mee. En toeval of niet, ook hij was een turk (zijn compagnon niet), netzoals de gast die bij premtime is neergeschoten.


Ik denk dat de vele actiefilms/ series enzo een grote drang opwekken bij de kijker om de held uit te hangen.
ja, dat begrijp ik dus niet.. een beetje voor minimumloon achter een gast met pistool aanrennen..
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 11-02-2007, 18:28
Verwijderd
Toch wel grappig dat Israel en de VS liever Fatah steunen dan Hamas...
Oud 11-02-2007, 20:19
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-02-2007 @ 15:08 :
Ik denk dat de vele actiefilms/ series enzo een grote drang opwekken bij de kijker om de held uit te hangen.
haha lol
Oud 11-02-2007, 22:31
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Dat is niet mis.
Oud 11-02-2007, 22:35
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Over die moord: Leon de Winter doet ook zijn zeggetje: 'Met een wapen had Arkan een kans gemaakt' Elsevier

De VVD en het CDA zijn gelukkig iets milder: http://www.elsevier.nl/nieuws/politi...rue/index.html
Oud 11-02-2007, 23:24
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-02-2007 @ 22:35 :
Over die moord: Leon de Winter doet ook zijn zeggetje: 'Met een wapen had Arkan een kans gemaakt' Elsevier
Dat Leon de Winter zijn zegje doet vind ik op zich ook een probleem.
Oud 11-02-2007, 23:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
eddie schreef op 11-02-2007 @ 18:28 :
Toch wel grappig dat Israel en de VS liever Fatah steunen dan Hamas...
liever dan is begrijpelijk. Maar waarom is mij en vele anderen een raadsel. De Fatah "grondwet" is alles behalve gematigd te noemen. En de al-aqsamartelarenbrigade - gelieerd aan fatah - is niet ontmanteld. Sterker nog, ze zaten achter de laatste zelfmoordaanslag.

wat mij betreft wordt iedere geld en wapenflow naar de palestijnen (ik bedoel geen "gecontroleerd burgergeld") afgesloten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-02-2007, 00:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-02-2007 @ 23:34 :
Maar waarom is mij en vele anderen een raadsel. De Fatah "grondwet" is alles behalve gematigd te noemen. En de al-aqsamartelarenbrigade - gelieerd aan fatah - is niet ontmanteld. Sterker nog, ze zaten achter de laatste zelfmoordaanslag.
Ik denk dat het gaat om 'bij gebrek aan beter'.
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-02-2007 @ 22:35 :
Over die moord: Leon de Winter doet ook zijn zeggetje: 'Met een wapen had Arkan een kans gemaakt' Elsevier
Met een wapen was hij gewoon doodgeschoten voordat ze een greep in de kassa deden.

Dat is ook de reden dat vaak de geldende instructie voor winkelpersoneel is gewoon het geld af te geven, een overvaller die zich niet bedreigt voelt zal zelden tot nooit overgaan tot geweld, in ieder geval minder vaak dan wanneer een overvaller wordt tegengewerkt of aangevallen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 12-02-2007 om 00:09.
Oud 12-02-2007, 07:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-02-2007 @ 00:02 :
Ik denk dat het gaat om 'bij gebrek aan beter'.
Hoezo beter?
Terwijl Israel eist dat de Pal. eenheidsoverheid het bestaan van Israel moet erkennen (en die dat niet wilt doen), eist Abbas dat Israel die eenheidsregering erkent. Dus van Israel wordt verwacht dat ze een overheid als buur erkent die haar bestaan ontkent.

Wellicht dat Abbas onder druk staat en dat hij daadwerkelijk poeslief is, en niet onder invloed staat van alle crap die op de Pal. tv te zien is over die 'vervelende joden', en als hij niet onder invloed is van de tekst van de charter van Fatah ("we zullen op gewelddadige wijze een einde brengen aan de zionistische staat en de palestijnse entiteit herstellen" (en we weten allemaal wel wat voor een vorm die palestijnse entiteit heeft. Je hoeft maar te kijken naar de symbolen die door verschillende palestijnse groeperingen (ook het NPK) gehanteerd worden. Overigens een vorm die historisch nergens op slaat, maar dat terzijde), en als hij niet onder invloed staat van de aan Fatah gelieerde Al Aqsa Martelarenbrigade die er niet van schuwt om zelfmoordaanslagen te plegen,... dan is dat zielig voor hem. Want als dit alles betekent dat hij geen einde kan maken aan de gewelddadigheden......

Het Palestijns volk wordt een staat gegund (zie verschillende verdragen bv). Nu het joodse volk nog.

[edit: trouwens. "Palestijns volk" - het is nog maar de vraag wat je daaronder verstaat, want als het gaat om hen die een Palestijns paspoort hadden onder het Brits mandaat, dan zitten daar ook een hele meut niet arabieren (incl. joden) bij. Maar laten we het niet al te ingewikkeld maken ]
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 12-02-2007 om 10:25.
Oud 12-02-2007, 11:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-02-2007 @ 07:36 :
Hoezo beter?
Nou ja, je kunt kiezen tussen zaken doen met een terreurgroep, en een semi-terreurgroep met een overheidsapparaat. Vandaar dat men liever Fatah dan de Hamas in het zadel ziet natuurlijk. Met de Hamas is vrede sowieso al uitgesloten, met de Fatah is er tenminste nog iets van een kans.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Ads door Google
Oud 12-02-2007, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-02-2007 @ 23:34 :

wat mij betreft wordt iedere geld en wapenflow naar de palestijnen (ik bedoel geen "gecontroleerd burgergeld") afgesloten.
Wow, dat is natuurlijk de oplossing!
Oud 12-02-2007, 16:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-02-2007 @ 12:55 :
Wow, dat is natuurlijk de oplossing!
had ik het over een oplossing?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-02-2007, 16:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-02-2007 @ 11:59 :
Nou ja, je kunt kiezen tussen zaken doen met een terreurgroep, en een semi-terreurgroep met een overheidsapparaat. Vandaar dat men liever Fatah dan de Hamas in het zadel ziet natuurlijk. Met de Hamas is vrede sowieso al uitgesloten, met de Fatah is er tenminste nog iets van een kans.
Hoe meer ik te weten kom over Fatah, hoe meer ik vrees dat het ijdele hoop betreft.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-02-2007, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-02-2007 @ 16:36 :
had ik het over een oplossing?
pragmatisme > moralisme + bloedvergieten
Oud 12-02-2007, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-02-2007 @ 16:37 :
Hoe meer ik te weten kom over Fatah, hoe meer ik vrees dat het ijdele hoop betreft.
De Nederlandse staat is natuurlijk tot stand gekomen door intensief samenwerken met de Spanjaarden.
Oud 12-02-2007, 19:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Even ter afwisseling van Gatara's anti-Palestijnen propagada-actie:

Drietal met 'bewapende baby' opgepakt na achtervolging

Uitgegeven: 12 februari 2007 17:45
Laatst gewijzigd: 12 februari 2007 17:47

MIDDENMEER - De politie heeft vrijdag een 29-jarige Amsterdammer en een man (42) en een vrouw (33) uit Purmerend opgepakt, na een wilde achtervolging over de A7. Dat heeft een woordvoerder maandag bekendgemaakt.

Bij de achtervolging werden snelheden van circa 200 kilometer per uur gehaald.

De drie konden uiteindelijk worden aangehouden in twee verschillende auto's; een Porsche en een Golf. In de Golf zat naast de twee Purmerenders een baby in een babystoeltje.

In het stoeltje vonden agenten een vuurwapen en in de kleding van de kleine troffen ze harddrugs aan.

http://www.nu.nl/news/974165/13/Drie...ervolging.html
Oud 12-02-2007, 21:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline


Haggard says he is "completely heterosexual"

By Eric Gorski
Denver Post Staff Writer
Article Last Updated: 02/06/2007 08:36:52 PM MST

The Rev. Ted Haggard emerged from three weeks of intensive counseling convinced he is "completely heterosexual" and told an oversight board that his sexual contact with men was limited to his accuser.

That is according to one of the disgraced pastor's overseers, who on Monday revealed new details about where Haggard has been and where he is headed.

The Rev. Tim Ralph of Larkspur also said the four-man oversight board strongly urged Haggard to go into secular work instead of Christian ministry if Haggard and his wife follow through on plans to earn master's degrees in psychology.

Haggard broke a three-month silence in e-mails over the weekend to select members of his former church. New Life Church interim senior pastor Ross Parsley forwarded Haggard's message to the wider church body Monday.

In the message, Haggard revealed that he and his wife, Gayle, intend to leave Colorado Springs and pursue master's degrees through online courses.

Haggard mentioned Missouri and Iowa as possible destinations. Another oversight board member, the Rev. Mike Ware of Westminster, said the group recommended the move out of town, and the Haggards agreed.

"This is a good place for Ted," Ware said. "It's hard to heal in Colorado Springs right now. It's like an open wound. He needs to get somewhere he can get the wound healed."

Sex-addiction program

Haggard, 50, resigned as president of the National Association of Evangelicals and was fired from the church he built from nothing into a 14,000-member congregation after a former male prostitute in Denver alleged a three-year cash-for-sex relationship.

Haggard admitted to "sexual immorality" and a long battle against feelings contrary to his beliefs. He admitted buying methamphetamine but said he never used it. Haggard did not respond to interview requests.

Among other things, the overseers urged Haggard to enter a 12-step program for sexual addiction, Ware said.

Ralph said three weeks of counseling at an undisclosed Arizona treatment center helped Haggard immensely and left Haggard sure of one thing.

"He is completely heterosexual," Ralph said. "That is something he discovered. It was the acting- out situations where things took place. It wasn't a constant thing."

Why Haggard chose to act out in that manner is something Haggard and his advisers are trying to discern, Ralph said.

In investigating Haggard's assertion that his extramarital sexual contact was limited to former male escort Mike Jones, the board talked to people close to Haggard and found no evidence contradicting him, Ralph said.

"If we're going to be proved wrong, somebody else is going to come forward, and that usually happens really quickly," he said. "We're into this thing over 90 days, and it hasn't happened."

Steering Haggard away from a return to ministry was based, in part, on Haggard's high profile, Ralph said. He cited biblical passages about holding influential figures to a higher standard.

"Nobody is saying he can't go back into ministry," Ralph said. "Somewhere down the road, that could very well happen, and that would be wonderful."

Counseling continues

Haggard is being asked to join a church wherever the couple moves and continue the Christian counseling he receives twice a week, Ralph said.

The oversight board that includes Ralph is focusing on New Life Church's future but continues to counsel Haggard.

What has been termed Haggard's "restoration" is being overseen by another panel: H.B. London, who runs a Focus on the Family ministry to pastors, and megachurch pastors Tommy Barnett and Jack Hayford.

London said he was not surprised Haggard was considering the psychological field.

"Many of us that go into the healing, helping professions do so out of some sort of dysfunction or traumatic event in our lives, and we want to do what we can to help other people avoid what we've gone through," he said. "He is certainly gifted and intelligent and has an intuitive side to him. And he has life experience. Those are good credentials."

http://www.denverpost.com/ci_5164921
Oud 12-02-2007, 21:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-02-2007 @ 17:04 :
De Nederlandse staat is natuurlijk tot stand gekomen door intensief samenwerken met de Spanjaarden.
appels peren lul drumstel
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-02-2007, 21:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
gaap
Oud 12-02-2007, 22:03
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-02-2007 @ 22:35 :
Over die moord: Leon de Winter doet ook zijn zeggetje: 'Met een wapen had Arkan een kans gemaakt' Elsevier

De VVD en het CDA zijn gelukkig iets milder: http://www.elsevier.nl/nieuws/politi...rue/index.html
Leon de Winter Ik hecht meer waarde aan wat mafkezen op straat roepen dan wat hij verkondigd.
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Oud 13-02-2007, 06:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
'Moslims moeten helft Koran verscheuren'

Uitgegeven: 13 februari 2007 06:00
DEN HAAG - Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam. Dat zegt fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dinsdag in een interview met Dagblad De Pers.

Volgens hem staan er "genoeg verschrikkelijke dingen" in het heilige boek van moslims. Wilders stelt opnieuw dat de islam een gewelddadige religie is. "Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen", zegt hij over de profeet die wordt beschouwd als de grondlegger van de islam.

De politicus wil mensen erop wijzen dat de islam het "grootste gevaar is dat ons bedreigt". Andere partijen vermijden dergelijke thema's volgens hem. "Alles waar we trots op zijn, verkopen we aan de duivel. Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel", aldus Wilders, die eerder al z'n vrees uitsprak voor een 'tsunami van islamisering in Nederland'.

Wilders: "Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!"
http://www.nu.nl/news/974497/11/%27M...heuren%27.html

Ik weet wel een goede psychiater voor hem.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 13-02-2007, 11:17
Verwijderd
Omg, Geert krijgt weer eens niet genoeg aandacht
Oud 13-02-2007, 12:02
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-02-2007 @ 06:43 :
[B] Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel", aldus Wilders


lol
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 13-02-2007, 12:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als hij nu 'om in Nederland te blijven' zou vervangen door 'om aan te sluiten bij de moderne maatschappij' of 'om extremisme te bestrijden', dan sloeg het nog ergens op.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 06-09-2007 15:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 11:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 18:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 27-11-2005 00:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 01:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 15:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.