Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2007, 07:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Aan het begin van vorige week was ik grieperig, compleet met een pijnlijke huid van borst tot rug aan de rechterkant. Dit straalde later uit tot mijn rechterschouder; bewegen deed erg veel pijn en ik heb 'm dus een paar dagen zo weinig mogelijk gebruikt.
Vanaf woensdag merkte ik dat ik een aantal (stuk of 7) bultjes op mijn rechterborst had, precies op het randje van mijn bh en daar onder. Vrijdag zag ik er ook 6 op mijn rug, op mijn ruggengraat en verder naar rechts toe. Sinds zondag heb ik er ook 2 onder mijn rechteroksel. Deze bultjes zien er uit als kleine puistjes of muggenbulten, met rode huid er omheen. Ze jeuken verschrikkelijk en het doet pijn als je er op drukt of als ik dus bijvoorbeeld op mijn rug ga liggen.

Een koud washandje erop geeft even verlichting, net als wassen met betadine scrub spul. Niet aanraken is het beste, dan heb ik er het minste last van.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, en heeft iemand tips om er van af te komen of de jeuk te verminderen?
(En ja, ik weet dat ik er mee naar de huisarts moet om zeker te weten wat het is, maar die heb ik net gebeld en hij is nog een week op vakantie. Ik hoop dat de bultjes de komende week wegtrekken, en anders ga ik volgende week meteen naar de huisarts).
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 07:58
Verwijderd
Ik zou toch de vervangende huisarts bellen, geloof ik...al is het maar voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 10:01
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mjah, ik heb nu een of ander zalfje gevonden wat de jeuk wegneemt bij eczeem en dergelijke, dus het is wel vol te houden tot maandag .
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 10:32
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
mischien herpes zoster? oftewel gordelroos. Ik weet het voor de rest ook niet hoor
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 11:49
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 26-06-2007 @ 11:32 :
mischien herpes zoster? oftewel gordelroos.
Hm, de foto's die ik daarvan op internet kan vinden en de beschrijving die daarbij staat, klopt wel precies bij wat ik nu heb.
Er staat ook bij dat het vanzelf weer overgaat, en dat je alleen de jeuk en pijn kunt bestrijden tot de blaasjes indrogen en weggaan.

Dankjewel, het lijkt me vrij zeker dat het dit is.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 13:10
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Klinkt als herpes zoster. Een reden om naar de huisarts te gaan. Die kan inschatten of behandeling nog nuttig is. Daarnaast een reden voor wat uitgebreide vragen. Herpes zoster op jouw leeftijd is niet echt "normaal".
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 13:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Op www.gordelroos.nl staat
Citaat:
Bij mensen met een verminderde weerstand die in contact komen met kinderen met een waterpokken infectie kan het virus ineens weer actief worden. Dit heeft dan een gordelroos infectie tot gevolg.
Ik ben de laatste tijd heel slecht bezig geweest (veel te weinig slapen en veel te veel doen) i.v.m. het afronden van dit studiejaar; die verminderde weerstand is dus zeker aanwezig. Daarnaast heb ik tot een week voordat ik dit kreeg stage gelopen op een (speciale) basisschool en heb ik het weekend van te voren zwemles gegeven aan kleuters. Genoeg kansen dus waar een kind met (aankomende) waterpokken geweest kan zijn.

Maar ik ga maandag inderdaad direct naar de huisarts. Ik vrees alleen dat behandeling niet veel nut meer heeft; overal op internet staat dat dit de eerste 3 dagen nut heeft, en naar mijn eigen beoordeling zit ik nu al op dag 7.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 13:41
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Ja dan heeft het weinig nut Maar daar ging het even om Op welke dag je nu was.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Jeukende/pijnlijke vagina met bultjes
kita
19 01-06-2007 21:36
Lichaam & Gezondheid Kleine bultjes op mijn vinger
Yab-Yum
20 30-01-2007 18:01
Lichaam & Gezondheid insectenbeten
fractal-illusio
12 30-07-2006 19:12
Lichaam & Gezondheid Door stress?
MissN0urri
7 12-04-2005 18:48
Seksualiteit sex-spel [truth or truth]
x-spekkie-x
65 13-03-2004 17:51
Lichaam & Gezondheid scheren:S
naantje
7 30-08-2003 07:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.