Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2010, 21:46
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Ik maak me echt heel erg druk en zorgen in november
moesten we al beginnen met zoeken van een stage plek.
ik heb gezocht alleen gingen ze niet op mijn verzoek in.
Heb gebeld maar moest weer door bellen naar andere telefoons heb het toen opgegeven.
een maand geleden had de school een actie voor mensen die geen stage plek hadden.
dat we het in 1 dag konden afronden door 24 uur te vasten op school en daar slapen.
en dan te sponseren en dan was de stage afgelopen, maar er hebben maar 4 van de 70 mensen zicht ingeschreven dus gaat het niet door en ik ben al langs de deuren gegaan voor sponsor, en heb de brief van de sponsor gegeven en dan hoor ik dat het niet meer door gaat
ik voel me echt genaaid door mijn eigen school ik had in die maand gewoon een stage plek kunnen zoeken, als ik nu niet 30 uur binnen 3 weken stage heb gelopen blijf ik zitten : ( ik voel me nu echt niet goed.
ik kon zelfs een niveau hoger dit jaar : ( ik weet zeker dat ik het niet haal.
ik heb vandaag weer veel gebeld naar opvangs, en bejaardentehuis maar die reageren niet of ze hebben weer een smoesje van dan moet je die bellen en dan die en dan die.
ik wordt echt GEK : ( ik maak me echt heel veel zorgen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2010, 21:57
Verwijderd
Ik neem aan dat het over maatschappelijke stage gaat. Via de vrijwilligerscentrale kun je vast wel wat vinden. De organisatie waar ik werk zet er iig regelmatig stages op.
Feit blijft wel dat het altijd moeilijk is de goede mensen te bereiken. Als je het echt wilt moet je gewoon even doorzetten totdat je een stage geregeld hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 21:59
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Ja het is maatschappelijke stage, maar ik ben bang dat 30 uurtjes niet lukt in 3 weken : (
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 22:03
Verwijderd
Ja, dat wordt inderdaad erg krap.. De enige oplossing is het vinden van werk wat je in het weekend kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 22:06
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Moet ik anders echt gaan spijbelen, om die stage afgerond te hebben ?
Want dan heb ik wel meer tijd ?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 23:32
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik zou eens heel snel gaan overleggen met je mentor ofzo. En als het niet meer lukt, tja, dat is dan heel erg jammer, maar je had vanaf november de kans om een stageplek van 30 uur (op een jaar is dat echt niet veel) te zoeken.
Als ik het zo lees geef je het ook wel erg snel op als mensen je aanraden om een ander nummer te bellen en je het daarna niet doet.

Als het je niet meer lukt om een stageplek te vinden voor het einde van het schooljaar, kun je nog proberen te pleiten dat je in de zomervakantie die stage inhaalt, en dan alsnog over gaat.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 10:29
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Ik zou eens heel snel gaan overleggen met je mentor ofzo. En als het niet meer lukt, tja, dat is dan heel erg jammer, maar je had vanaf november de kans om een stageplek van 30 uur (op een jaar is dat echt niet veel) te zoeken.
Als ik het zo lees geef je het ook wel erg snel op als mensen je aanraden om een ander nummer te bellen en je het daarna niet doet.

Als het je niet meer lukt om een stageplek te vinden voor het einde van het schooljaar, kun je nog proberen te pleiten dat je in de zomervakantie die stage inhaalt, en dan alsnog over gaat.
Je hebt helemaal gelijk, Ik ga het niet opgeven ik ga door zoeken : )
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 06:35
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Je hebt helemaal gelijk, Ik ga het niet opgeven ik ga door zoeken : )
én met de mentor overleggen.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 09:27
Verwijderd
Ze laten je vast niet zittenblijven alleen vanwege die stage, zeker niet als je verder zulke goede cijfers hebt, dus vraag echt aan je mentor of je de stage misschien ook in de zomervakantie mag doen en regel 'm dan wel nu al
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 20:53
silentbob
silentbob is offline
kun je via school ook naar het vrijwilligersservicdepunt? zo heb ik vorig jaar mn stage gekregen, eerst vul je ff een formuliertje in(wat je ongeveer wilt etc), dan bel je en kom je op gesprek en stellen ze je wat voor
ik hoefde maar 25 uurtjes btw omdat onze klas een pilotklas was(normaal is het in de 4e/5e bij ons, wij waren de enige 3e klas die mocht, en nu hoefde ik dit jaar ook niet meer)
die 25 uur had ik in 1 week, maar wij kregen er wel een week vrij van school voor, en dat is bij jouw school niet het geval als ik het zo lees

ken je ook niet iemand die contacten heeft die je aan een stage kunnen helpen? (werknemer thuiszorg bijv.)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 18:59
Teddy-chan
Teddy-chan is offline
Inderdaad, vaak mag je in de vakantie je stage wel doen, zeker als je er nu goed voor staat. Je kunt bijvoorbeeld meegaan met een kinderkamp, dan heb je de hele rits in één weekje binnen, maar er zijn nog wel meer dingen.

Meeste scholen zijn ook erg 'open' als het gaat om maatschappelijke stage, gewoon vrijwilligerswerk telt ook meestal, als er maar een krabbel staat.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 17:49
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Bedankt, voor al jullie reacties.
Ik heb mijn 30 uurtjes klaar : ) Yay.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 11:40
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Ik weet nog dat ze de maatschappelijke stage wilde gaan invoeren en dat wij als een soort proefkonijnen maar even de proef op de som moesten nemen. Maar mijn maatschappelijke stage was ook een beetje mislukt. Ik heb het wel geteld 1 dag vol kunnen houden en vandaar dat ik nooit mijn maatschappelijke stage-bewijs heb ontvangen. Maar ik maak me er niet druk om, met of zonder dat bewijs; Ik kom er wel.

Maar nu is het verplicht, dus zit jij net even in een heel ander schuitje dan dat ik toen der tijd zat..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Bedankt, voor al jullie reacties.
Ik heb mijn 30 uurtjes klaar : ) Yay.
Goed zeg Snel geregeld!

Wat heb je gedaan?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 10:06
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Goed zeg Snel geregeld!

Wat heb je gedaan?

Nou dat sponseren op school ging niet door.
dus ging ik naar mijn mentor en die heeft voor mij op school geregeld.
Ik ben nu mijn stage aan het doen, ben flyers aan het maken.
want in september komt er een oegandees kinderkoor in ons school.
: ) ben echt heel blij : )
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 08:31
Verwijderd
misschien kun je eens met een uitzendbureau bellen ofzo, die weten vast nog wel plekken waar ze iemand zoeken.
en is er anders in jou dorp/stad niet ergens zo'n speeltuin waar die kinderen voor 50cent kunnen spelen,volgens mij zijn die ook maatschappelijk en dan hoef je alleen maar n bietje op die kinderen te passen kun je gewoon na school doen en op zaterdag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.