Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2003, 15:20
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Dag mensen,

Ik heb zojuist ondervonden dat als ik mijn mobiel dicht bij mijn pc houd, (Zo'n 10cm er van af) en ik bel dat mijn PC dan gewoon reset... Ik heb een kast met een plexiglas window.
Is dit gedrag normaal?
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2003, 16:18
Kawouter
Avatar van Kawouter
Kawouter is offline
Neen, welke pipo hangt nu met zijn neus voor de kast van zijn pc als ie belt ? Ik zou eens naar de dokter gaan

Ik weet niet of het normaal is, het zou mss kunnen dat de golven van je mobiel je computer verstoord en op één of andere manier een signaal uitlokt waardoor ie reset.
Die straling is alleszins niet goed voor de elektromagnetische onderdelen van je pc, zoals je HD etc.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Kawouter schreef op 30-12-2003 @ 17:18:
Die straling is alleszins niet goed voor de elektromagnetische onderdelen van je pc, zoals je HD etc.
Een mobiele telefoon zendt inderdaad electromagnetische straling uit, maar die is echt niet schadelijk voor je computer. Het puur magnetische veld dat uitgezonden wordt door de spoelen in de ventilatoren van jouw PC, en het opgewekte electromagnetische veld wanneer er stroom doorheen loopt, is vele malen sterker, terwijl die nog dichter in de buurt van vitale onderdelen zitten ook. Schadelijk dus niet - denk maar aan het aantal bureau's waar draadloze telefoons naast of op PC's staan en waar nooit iets aan de hand is. Het is denk ik net zo schadelijk voor je PC als voor je hersenen.

En ontopic - ik heb ergens gelezen dat je de gevoeligheid van sommige onderdelen kon regelen met de 'spread spectrum' optie in het BIOS van veel PC's. Dat resulteert nogal snel in instabiliteit, maar misschien helpt het hier iets..>?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 01:04
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
spread spectrum was toch dat bepaalde dingen uitgeschakeld werden als ze niet werden gebruikt?

Weet het ook niet precies. Iig uitzetten als je wilt overclocken, dat is me nog wel bijgebleven.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 13:44
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
jajaja, zo kun je op school zo leuk de monitoren aan en uitschakelen met je GSM.... je belt je favoriete nummer (112 ofzo) en flops, de monitor op standby
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 13:52
dortpimp
Avatar van dortpimp
dortpimp is offline
__________________
If I Had One Wish....I'd Wish A Big Enough Ass For The Whole World To Kiss.....
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 15:26
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Zo werkt het dus niet.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 15:29
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-12-2003 @ 16:26:
Zo werkt het dus niet.
jawel, werkt prima hoor, probeer zelf uit bij uw favoriete IIyama of erger

...Nee, niet bij lcd schermpjes, nee....
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 22:58
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Ik kan er zelf niet veel meer bij toevoegen, ik kan alleen zeggen dat ik nu beter begrijp waarom je in het vliegtuig niet mag bellen .
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 04:34
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
Preaper schreef op 02-01-2004 @ 23:58:
Ik kan er zelf niet veel meer bij toevoegen, ik kan alleen zeggen dat ik nu beter begrijp waarom je in het vliegtuig niet mag bellen .
juist, ik heb ook weleens gehad dat er opeens allemaal tekens op me beeld kwamen, en me muis cursor opeens begon te bewegen op het beeld, door de straling van mn gsm dus.
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 04:45
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Preaper schreef op 02-01-2004 @ 23:58:
Ik kan er zelf niet veel meer bij toevoegen, ik kan alleen zeggen dat ik nu beter begrijp waarom je in het vliegtuig niet mag bellen .
Ik niet. Is toch schandelijk als vitale apparatuur niet goed is afgeschermd voor straling? Neehoor, laat iedereen daar maar bellen, gewoon zorgen dat straling nooit vitale apparatuur kan beïnvloeden. Straling kun je altijd hebben namelijk.

Slechte zaak.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:46
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-01-2004 @ 05:45:
Ik niet. Is toch schandelijk als vitale apparatuur niet goed is afgeschermd voor straling? Neehoor, laat iedereen daar maar bellen, gewoon zorgen dat straling nooit vitale apparatuur kan beïnvloeden. Straling kun je altijd hebben namelijk.

Slechte zaak.
sja, maar dat kost geld. En geld hebben de amerikanen niet, behalve voor zichzelf. Ze hebben niet eens geld om brandveilige kabels te maken. Een vonkje en heel de multikabel vliegt in de fik.

Leg je er maar bij neer dat we de komende 20 jaar minstens nog in vliegende doodskisten voortbewegen. Symptoombestrijding is veel goedkoper dan problemen oplossen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 14:41
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-01-2004 @ 05:45:
Ik niet. Is toch schandelijk als vitale apparatuur niet goed is afgeschermd voor straling? Neehoor, laat iedereen daar maar bellen, gewoon zorgen dat straling nooit vitale apparatuur kan beïnvloeden. Straling kun je altijd hebben namelijk.

Slechte zaak.
Moeten ze die apperatuur achter lood zetten dan? Dan krijgen ze het vliegtuig niet meer van de grond. Als richtlijn geldt: Hoe lichter een metaal hoe slechter het straling absobeerd of terugkaatst. Dus als je een vliegtuig wilt beschermen tegen straling wordt hij verschrikkelijk zwaar.
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 31-12-2003 @ 16:29:
jawel, werkt prima hoor, probeer zelf uit bij uw favoriete IIyama of erger

...Nee, niet bij lcd schermpjes, nee....
Euh, ik heb al redelijk wat monitoren voor m'n snufferd gehad, maar nog nooit dit verschijnsel mogen ervaren. Ook niet met mijn favoriete IIyama CRT.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 02:15
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 03-01-2004 @ 20:11:
Euh, ik heb al redelijk wat monitoren voor m'n snufferd gehad, maar nog nooit dit verschijnsel mogen ervaren. Ook niet met mijn favoriete IIyama CRT.
probeert u maar uit: u houdt uw gsm ergens in de buurt van de knopjes (power, menu, enzovoort), en u besluit iemand te bellen op dat moment....zap
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:41
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 04-01-2004 @ 03:15:
probeert u maar uit: u houdt uw gsm ergens in de buurt van de knopjes (power, menu, enzovoort), en u besluit iemand te bellen op dat moment....zap
Ik wil je echt niet desillusioneren, maar d'r gebeurt hier helemaal niets, hoor. En ik heb 't mobieltje overal rustig langs laten glijden.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:54
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 04-01-2004 @ 16:41:
Ik wil je echt niet desillusioneren, maar d'r gebeurt hier helemaal niets, hoor. En ik heb 't mobieltje overal rustig langs laten glijden.
Ik speel vals, mijn GSM is een onverwoestbare Nokia 1611
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 04-01-2004 @ 16:54:
Ik speel vals, mijn GSM is een onverwoestbare Nokia 1611
Siemens C45 hier.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-01-2004, 18:00
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Preaper schreef op 03-01-2004 @ 15:41:
Moeten ze die apperatuur achter lood zetten dan? Dan krijgen ze het vliegtuig niet meer van de grond. Als richtlijn geldt: Hoe lichter een metaal hoe slechter het straling absobeerd of terugkaatst. Dus als je een vliegtuig wilt beschermen tegen straling wordt hij verschrikkelijk zwaar.
Ik ben geen natuurkundige, maar er zijn echt wel meer methoden om je elektrische apparatuur van straling te shielden. Aluminium misschien? En al zou lood echt het enige materiaal zijn dat werkt, wat maakt die 20 kilo om de centrale computer nu uit? niets dus. En dan misschien de cockpit en nog wat dingen ofzo

Zoiets is echt wel te doen. Maar zoals phoxetis al opmerkt doen ze liever aan symptoonbestrijding.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 20:15
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Je hebt geen massa's afschermend materiaal nodig om een kabeltje af te schermen van elektromagnetische interferentie hoor.

Tis allemaal redelijk ingewikkeld en ik snap er zelf maar de helft van (was dan ook gebuisd in eerste zit ), maar het heeft te maken met condensatoren en zo. Het is zo dat je tussen twee elektrisch geleidende platen een veld creert waardoor je alles daarbuiten of daarbinnen afschermt van elektromagnetische interferentie.
Een eenvoudig voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het principe van de kooi van faraday. Afgeschermde kabels etc werken op hetzelfde principe, maar het is dan net iets ingewikkelder, want dan komen er nog emc-normen bij en zo van die toeren allemaal.
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 08:14
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
sja, dan zou je ieder kabeltje in het vliegtuig gebalanceerd moeten maken en er nog een extra buis omheen moeten zetten, ofzo. Ik denk dat dan gelijk het verbruik verdubbeld wordt.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 11:08
Kawoutertje
Avatar van Kawoutertje
Kawoutertje is offline

maar nee, een voorbeeld van zo'n afgeschermde kabel is bv een coax-kabel. Tis niet volledig hetzelfde, maar toch wel ongeveer. Hoogspanningskabels zijn ook afgeschermde kabels.
Zo'n afgeschermde kabels is immers massaproductie, dat zal de kost niet maken hoor
__________________
When you are arguing with an idiot, make sure the other person isn't doing the same thing.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 12:37
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 05-01-2004 @ 12:08:
maar nee, een voorbeeld van zo'n afgeschermde kabel is bv een coax-kabel. Tis niet volledig hetzelfde, maar toch wel ongeveer. Hoogspanningskabels zijn ook afgeschermde kabels.
Zo'n afgeschermde kabels is immers massaproductie, dat zal de kost niet maken hoor
Ik had het over gewicht

Nu gebruiken ze extra lichte, maar brandonveilige kabels.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 16:18
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 04-01-2004 @ 21:15:
Je hebt geen massa's afschermend materiaal nodig om een kabeltje af te schermen van elektromagnetische interferentie hoor.

Tis allemaal redelijk ingewikkeld en ik snap er zelf maar de helft van (was dan ook gebuisd in eerste zit ), maar het heeft te maken met condensatoren en zo. Het is zo dat je tussen twee elektrisch geleidende platen een veld creert waardoor je alles daarbuiten of daarbinnen afschermt van elektromagnetische interferentie.
Een eenvoudig voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het principe van de kooi van faraday. Afgeschermde kabels etc werken op hetzelfde principe, maar het is dan net iets ingewikkelder, want dan komen er nog emc-normen bij en zo van die toeren allemaal.
Het is dus of veel massa gebruiken, of een dure afschermmethode.
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 03:37
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 05-01-2004 @ 13:37:
Ik had het over gewicht

Nu gebruiken ze extra lichte, maar brandonveilige kabels.
Kapton isolatie is dat volgens mij. Inderdaad brandgevaarlijk. Doe mij toch maar PTFE.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2004, 08:16
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
** off-topic **

Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 11:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.