Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2002, 17:08
xAnnax
xAnnax is offline
hej mensen, ik kijk hier nu al een tijdje rond op dit forum en ik denk er al lang over mijn probleem een keer te posten. Mijn probleem is dat eten mijn leven domineert.Al sinds ik een jaar of elf ben moet alles wat ik eet gezond zijn en geen suiker bevatten, anders eet ik het gewoon niet. Op sportdagen drink ik de hele dag niets als ze geen lightdranken hebben. In pauzes gooi ik mijn lunch weg en dan voel ik me eventjes heel goed en trots op mezelf. Zodra ik snoep verlies ik volledig0 de controlle over mezelf en dan wordt ik heel depressief en prop ik me helemaalvol. Eerst had ik nog gewoon een normaal gewicht bij mijn lengte omdat ze buien elkaar nog wel compenseerden maar nu ben ik in anderhalve maan 6 kilo aangekomen en nu ben ik te zwaar. Ik haat mezelf heel erg. Ik weet het echt niet meer. Zijner hier misschien mensen die weten hoe ik hier vanaf moet komen of ook zoiets meegemaakt hebebn ofzo die willen melen of msnen of tips hebben
mijn adres is xanna87@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 19:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
hoe je d'r vanaf kan komen?
in ieder geval eens met iemand gaan praten.
want niet alleen is je eetgewoonte erg slecht, maar ook de manier waarop je over jezelf denkt, want je mag jezelf echt nooit haten!

Als je niet gelijk naar een professioneel iemand durft te stappen, kun je misschien eerst dit aan iemand anders vertellen, die je vertrouwt. (en als praten daarover moeilijk is, kan je diegene wellicht de link van dit topic geven of voor diegene persoonlijk een brief schrijven ofzo)

In ieder geval hoop ik dat je d'r wat aan doet en ik wens je superveel succes!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 21:48
xAnnax
xAnnax is offline
dankjewel voor je reactie linda, lief van je
ik durf echt niet naar een professioneel iemand toe, maar ik zal proberen er met iemand over te praten. is hier nog iemand die hetzelfde probleem heeft of had??
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 09:01
Geraldine
Avatar van Geraldine
Geraldine is offline
ik heb zelf verder geen eetprobleem, maar misschien kan je eens naar een vertrouwenspersoon op je school gaan? of naar een (aardige) leraar(es)?
heel veel succes en sterkte,
geertje
__________________
ja, en dus?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:13
little lady
Avatar van little lady
little lady is offline
Veel sterkte ermee..
__________________
plop.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 20:34
marla85
marla85 is offline
Hoi,

ik had precies hetzelfde probleem. Ik gooide mijn lunch weg en ik at alleen maar snoep, en zat mezelf de hele tijd vol te stoppen.
Ongeveer 2 jaar geleden wilde ik af gaan vallen en toen ben ik begonnen aan naar de gym te gaan. Ik ging daar heen elke week. Maar de mensen die daar werkten hielpen me niet echt met alles uitleggen en ik ben gestopt. Toen heb ik eroiver gesproken met mijn moeder en haar gevraagd om geen snoep meer te kopen en hartige hapjes zoals: peentjes, radijsjes, crackers enz te kopen. Iedere keer ik zin had ommezelf vol te proppen at ik dat, en omdat het goed was kwam ik niet meer aan. Ik ben me veel beter gaan voelen, ik ben meer gaan fietsen, naar de stad (ik woon in Rotterdam) en dan gewoon de stad rondgaan fietsen over de bruggen enzo.
Ik hoop dat je hier wat mee kan. Je moet proberen jezelf in te houden, en als je echt zin hebt om iets te eten probeer gezonde hapjes te eten. Ook breng altijd een fles met water mee. Dan kan je altijd iets drinken.
Je moet er vooral met iemand over praten, want dan dat persoon kan je helpen en je stimuleren als je het niet meer ziet zitten!
Heel veel sterkte!
Marla
__________________
how can he see he's got flies in his eyes, if he's got flies in his eyes.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 00:15
harrydeboer
Avatar van harrydeboer
harrydeboer is offline
Hoi
Je zou kunnen proberen om je gewone dingen zoals je lunch weerop te gaan eten. Op die manier heb je tussendoor minder snel trek in iets cq, je gaat minder snel aan het snoep.
Als je witbrood eet is, kan het ook geen kwaad om weer eens bruibrood te eten. Als je witbrood eet krijg je veel sneller trek in iets dan als je bruinbrood eet.

Groetjes Harry
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 21:25
Mara
Mara is offline
Heej

Ik weet precies wat je bedoeld, ik heb hetzelfde. Geen lunch eten, alleen wel vreetbuien met alleen maar snoep.
De oplossing die Marla85 zegt is een hele goede, die moet je zeker proberen. Zelf kan ik dat niet, omdat mijn moeder niet naar me wilt luisteren en alleen maar eten bij mij naar binnen wil proppen. Ik heb helemaal geen steun bij m'n ouders met mijn probleem.
Zij vinden het ook normaal dat een meisje van 14, 1,64 lang broeken met maat 40/42 draagt, wat dus helemaal niet zo is.
Maar ok, probeer er dus met je ouders over te praten (ik hoop voor je dat jij dat wel kan)
Meel'tje
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 22:23
beestje
beestje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef:
Zij vinden het ook normaal dat een meisje van 14, 1,64 lang broeken met maat 40/42 draagt, wat dus helemaal niet zo is.
dat is echt niet iets abnormaals hoor, ik snap ook niet waarom je denkt dat dat wel zo is...
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 13:43
Tesswashere
Tesswashere is offline
Ik zal je binnenkort weleens mailen, want ik heb preceis hetzelfde en ik wil al niet eens meer uit of naar het strand ofzo omdat ik mezelf zo lelijk vind doordat ik dik ben. (En op zich vind ik mezelf niet lelijk, maar door die dikheid wel.)

cu
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid Lijntopic #33
Verwijderd
500 16-02-2005 16:14
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 31!
Miracle
502 31-01-2005 15:14
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic # 19
Miracle
488 14-03-2004 15:18
Psychologie Niet te snel oordelen
kleinedraak
18 21-11-2002 16:46
Psychologie hoe voorkom ik dat ze een eetziekte krijgt???
sgatjuh
6 29-05-2002 16:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.