Oud 23-01-2006, 21:09
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Heey hey.
Ik heb binnenkort een vultest bij c1000.
Heeft er iemand tips voor me?
Wordt er meer gekeken naar snelheid, of de manier waarop je het doet?

Thnkx!
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2006, 21:43
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Een vultest?

Wat doen werkgevers tegenwoordig allemaal? Let op de data, rechtzetten van labels, geen rommel maken in de gang (bij openingstijd), dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 22:08
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Thnkx
Jah, een vultest. Is een soort van proeftijd.
Maar dan gaan ze nu volgens mij in 1 uurtje kijken hoe ik het doe ofzo.
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 22:16
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
ze verzinnen steeds wat nieuws
waar je op moet letten staat hier boven al, pas de dingen toe die je geleerd hebt.
Wij houden echter altijd bij of mensen hun norm halen . Dat moment opname gedoe is fout

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 22:29
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
omg dit gaat echt te ver....
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 23:40
Mara
Mara is offline
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 23:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Een manager die aangekondigd een uur lang achter iemand aan gaat lopen met testformulieren krijgt als enige uitslag zijn eigen brevet van onvermogen dunkt me.

Want zo'n test is niet de manier waarop je het aanpakt als je echt wilt weten hoe productief iemand is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 03:01
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Straks moet je hiervoor nog een HBO of universitaire opleiding hebben gehad!

Vultest, hoe verzinnen ze het!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 10:27
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Dat is dus juist niet nieuw, dat deden ze vroeger al toen mijn vader als jong broekie begon als bedrijfsleider.. Mocht hij ook gaan controleren.
Ik dacht juist dat ze dat tegenwoordig niet meer dede..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 11:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-01-2006 @ 23:57 :
Een manager die aangekondigd een uur lang achter iemand aan gaat lopen met testformulieren krijgt als enige uitslag zijn eigen brevet van onvermogen dunkt me.

Want zo'n test is niet de manier waarop je het aanpakt als je echt wilt weten hoe productief iemand is.
Je begrijpt inderdaad wat ik dus bedoel, zoiets geeft nooit het gewenste effect
Je kan beter zoals ik al zei over een langere periode de vultijden van je medewerkers bijhouden.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 15:29
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
haha.
Tja, ik heb het niet verzonnen .
Met data wordt er bedoeld dat een product bijvoorbeeld niet over datum is ofzo?
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 15:39
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Ik denk dat je de oudste zaken vooraan moet zetten, en de nieuwe zaken achteraan, anders worden enkel de nieuwe zaken gekocht en vervallen de achterste zaken.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 15:45
keeszor
keeszor is offline
alles fifo vullen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 16:02
]ules
]ules is offline
niet alles, bijvoorbeeld conserven niet fifo doen, dan verneuk je je norm ( das tenminste bij mij 't geval )
__________________
..Sic erat in Fatis..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 17:24
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
]ules schreef op 24-01-2006 @ 16:02 :
niet alles, bijvoorbeeld conserven niet fifo doen, dan verneuk je je norm ( das tenminste bij mij 't geval )
Waar werk je dan?
En wat is nou weer een fif0?
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 17:48
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
FIFO = First In First Out

Dus gewoon het systeem van produkten wisselen op datum. Nieuwste datum achteraan.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 17:57
]ules
]ules is offline
Super de Boer
__________________
..Sic erat in Fatis..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 18:35
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Konijn schreef op 24-01-2006 @ 17:48 :
FIFO = First In First Out

Dus gewoon het systeem van produkten wisselen op datum. Nieuwste datum achteraan.

Owhh. Op die manier.
Danku
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2006, 18:37
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Bij ons wordt je er wel op aangesproken als je te langzaam werkt, en soms staat er op het werkbriefje dat gecontroleerd wordt. Volgens mij gaan ze dan de volgende ochtend kijken of het wel fifo gevuld is en of het er wel netjes uitziet!

Maar ze gaan gelukkig niet achter ons aanlopen
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 19:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Controle op fifo vullen is er bij ons niet het word wel verwacht dat het gebeurd maar ik weet als vulploegleider dat het vaak niet zo is. We hebben een codeboek en iedere dag word dat gelopen producten worden dan 3 dagen van te voren voorzien van een 35% sticker.

Ik spreek mensen wel aan op traag werken, bij ons hebben we een mooi vullijstje en daar kan je precies zijn tot hoe laat je hebt om je pad af te maken, niet optijd klaar? (en dan kijk ik niet op 1 of 2 minuten of whatever) maar echt een half uur ofzo, heeft diegene wel een probleem. Gesprek --> Ontslag etc. Maar dat hoef i kzelf niet te doen ik hoef alleen te singnaleren
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 20:11
Verwijderd
Jij bent echt té trots op je baantje
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 20:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Wat? Riep er iemand?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 21:18
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Het enige wat ze hier in de C1000 doen is kijken hoeveel colli men vult per uur, maar dat is echt sporadisch.. En je wordt ook niet ontslagen ofzo als je eronder zit, alleen er op aangesproken.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 23:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 24-01-2006 @ 21:18 :
Het enige wat ze hier in de C1000 doen is kijken hoeveel colli men vult per uur, maar dat is echt sporadisch.. En je wordt ook niet ontslagen ofzo als je eronder zit, alleen er op aangesproken.
bij herhaaling waarschijnlijk wel lijkt me anders word het duur geintje .
Uiteraard volgt niet direct ontslag
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 10:25
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
nee okee maar ze dreigen hier wel met 'over 3 weken weer een meting en dan moet je sneller zijn' maar het gebeurt weinig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2006, 15:01
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
eerst een vultest doen en daarna ALS je al aangenomen wordt onderbetaald worden
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 17:03
]ules
]ules is offline
ochja... de supermarkten van tegenwoordig
__________________
..Sic erat in Fatis..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 08:14
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 24-01-2006 @ 20:11 :
Jij bent echt té trots op je baantje
Heb je het over schippper? Zoja boeiend, hij weet er tenminste iets over.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 11:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Roos schreef op 26-01-2006 @ 08:14 :
Heb je het over schippper? Zoja boeiend, hij weet er tenminste iets over.
ik vermoed van wel maar dat soort mensen heb ik ooit geleerd te negeren
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 26-01-2006 @ 08:14 :
Heb je het over schippper? Zoja boeiend, hij weet er tenminste iets over.
True, maar het irriteert nu gewoon.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 15:24
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 26-01-2006 @ 14:45 :
True, maar het irriteert nu gewoon.
Vind het anders wel handig .
Thnkx schipper
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 23:36
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 26-01-2006 @ 14:45 :
True, maar het irriteert nu gewoon.
Als je je aan mij irriteert lees me posts dan niet of negeer ze als je ze wel wilt lezen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 00:13
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 24-01-2006 @ 19:58 :
Controle op fifo vullen is er bij ons niet het word wel verwacht dat het gebeurd maar ik weet als vulploegleider dat het vaak niet zo is. We hebben een codeboek en iedere dag word dat gelopen producten worden dan 3 dagen van te voren voorzien van een 35% sticker.

Ik spreek mensen wel aan op traag werken, bij ons hebben we een mooi vullijstje en daar kan je precies zijn tot hoe laat je hebt om je pad af te maken, niet optijd klaar? (en dan kijk ik niet op 1 of 2 minuten of whatever) maar echt een half uur ofzo, heeft diegene wel een probleem. Gesprek --> Ontslag etc. Maar dat hoef i kzelf niet te doen ik hoef alleen te singnaleren
Jij werkt zeker bij de Vomar.
Ik in ieder geval wel en ik ben sectorchef kw + assistent bedrijfsleider.

Ik wil ten eerste ff zeggen dat zoiets als een vultest bij voorbaat al te achterlijk voor woorden is. Als je als afdelingschef al zoiets wil doen dan vertel je dat natuurlijk niet tegen je personeel. Je geeft je mensen gewoon een uur de tijd voor een bepaalde hoeveelheid handel. Je verteldt erbij dat alles FIFO moet en dat het deel wat je te vullen krijgt gespiegeld moet zijn (en dan bedoel ik alles naar voren halen. Dus niet heel mooi muurtjes bouwen van 2 pakjes achter elkaar. Dit is geen spiegelen) en na een uurtje kijk je of degene klaar is. Ondertussen loop je af en toe langs om te kijken hoe diegene werkt. Let hierbij op hoe degene werkt. Mocht het niet goed gaan (dit zie je in een oogopslag) dan ga je kijken waar dat aan ligt en ga je zo snel mogelijk een gesprek met diegene aan. Daarin vertel je wat je is opgevallen en hoe je vind dat het beter kan. Vraag als je klaar bent of degene om wie het gaat het heeft begrepen en als hij/zij ja zegt vraag je of ze het in het kort willen herhalen. Dit doe je ter controle zodat je zeker weet dat ze het hebben begrepen.

@ TS:

Hoe het er bij C1000 aan toe gaat wat dit betreft kan ik je niet vertellen. Het zal waarschijnlijk iets afwijken van wat ik je ga vertellen maar het zal niet heel erg zijn.

Ten eerste spreek je niet van alleen vakkenvullen maar van vakverzorging. Dit houd in dat de productgroep of het pad wat je toegewezen krijgt als je klaar bent volledig verzorgd moet zijn. Hierbij wordt er gelet op of je:
  • Alles gevuld hebt binnen de norm die het bedrijf heeft gesteld
  • Alles gespiegeld hebt
  • FIFO gewerkt hebt
  • Op de beprijzing en eventuele achterzetters hebt gelet
  • Op de hygiëne hebt gelet
  • Je troep hebt opgeruimd
  • Klantvriendelijk hebt gewerkt

Een hele hoop dingen dus. Echter is het zo dat je alles kan combineren. Een heel belangrijk aspect hierbij is spiegelend FIFO vullen.

Hoe doe ik dit?

Heel simpel. Spiegelend vullen is niets anders dan tijdens het vullen spiegelen. Aangezien je om een vak goed FIFO te vullen eerst alle oude handel er uit moet halen voordat je de nieuwe handel er in zet krijg je vanzelfsprekend een gat in het vak. Dit kun je ideaal gebruiken om de 2 vakken die er naast staan ook meteen FIFO te vullen en af te spiegelen. Je kan immers heel simpel de nieuwe handel achter de oude zetten als het vak ernaast leeg is. Zet meteen alles recht zodat je dat niet achteraf nog eens hoeft de doen. Hiermee heb je in een keer 3 vakken gevuld en helemaal gespiegeld.

In de regel heb je echter lang niet altijd alle producten die in het vak staan of staan de producten die evt naast het lege vak staan onderop je container. Dan wacht je er gewoon nog even mee en spiegel je het vak alvast af.

Met beprijzing en eventuele achterzetters wordt bedoeld dat de prijskaartjes en achterzetters recht moeten hangen en compleet moet zijn. Nou kan jij niet weten of er ergens een achterzettertje bij hoort dus voor jou is het enkel zaak om te zorgen dat ze allemaal recht hangen.

Hoe doe ik dit?

Wederom heel simpel. Door iedere keer als je een vak gevuld en gespiegeld hebt even te kijken naar of er ubehaupt een prijskaartje en achterzettertje bij hangen en of deze recht en op z'n plaats hangen. De juiste plaats kan ik je niet vertellen omdat de juiste plaats bij Vomar waarschijnlijk afwijkt van die van C1000. Dit zul je dus even aan je chef moeten vragen.

Wat je moet doen als er geen prijskaartje bij hangt kan ik je om bovengenoemde reden ook niet vertellen. Ik heb het zo geregeld dat iedereen die een kaartje mist het artikel waar het kaartje van mist even apart houd in een boodschappenmandje (wat je uiteraard niet midden in het pad zet maar op een hoekje maar hierover zometeen meer). Aan het eind van de dag druk ik alle kaartjes af en hang ze gelijk op. Maar ook dit zul je even aan je chef moeten vragen.

Met hygiëne bedoel ik of de vakken, prijsstrips en producten helemaal schoon en heel zijn.

Hoe doe ik dit?

Ook dit is heel simpel. Je haalt voordat je begint met vullen even een doekje en een spuitbus met door het bedrijf voorgeschreven schoonmaakmiddel. Vraag even aan je chef wat voor middel dit moet zijn en pak niet zomaar een fles Glassex uit het vak want meestal heeft het bedrijf zelf schoonmaakmiddel wat meestal veel beter werkt.

Tijdens het vullen houdt je dat doekje en die spuitbus bij je. Ieder vak wat je tegen komt (let hierbij extra goed op de onderbakken. Deze zijn vaak extreem smerig) wat vies is maak je direct schoon. Kij ook achterin het vak want ook daar moet het schoon zijn.

Voor smerige producten geld uiteraard hetzelfde. Als het product echt niet meer schoon te krijgen is vraag dan even aan je chef wat je ermee moet doen. Vaak word het dan afgeprijsd wat inhoud dat het voor een lagere prijs verkocht word.

Mocht je een kapotte prijsstrip tegenkomen dan vervang je die gelijk. Vraag in dit geval aan je chef waar je nieuwe kunt vinden.

Je troep opruimen spreekt uiteraard voor zich. Laat geen karton en plastic rondslingeren en houd het ook gescheiden van elkaar ivm het milieu.

Hoe doe ik dit?

Je pakt van te voren een container die je inseald (inwikkeld met plastic folie) dit om te voorkomen dat het er allemaal weer uitflikkerd als je net lekker bezig bent. Neem een plastic vuilniszak mee voor je plastic. Raap op de grond gevallen stukjes karton en troep gelijk op. Hiermee voorkom je dat het een teringzooi wordt en dat werkt wel zo fijn.

Klantvriendelijk werken is zo'n beetje het belangrijkste wat er is. Hiermee bedoel ik niet alleen dat je vriendelijk moet zijn tegen de mensen want dat spreekt uiteraard voor zich.

Wat bedoel je dan wel?

Zorg ervoor dat het pad waar je bezig bent te alle tijden zo ruim mogelijk is zodat de mensen er altijd doorkunnen. Een hele grote ergernis bij klanten in een supermarkt is dat de paden altijd vol staan met containers. en in de weg staand personeel. Zet hierom je container waar je mee bezig bent altijd op de hoek van een pad en het liefst zo veel mogelijk uit het zicht (vergeet niet dat eventuele nooduitgangen te ALLE tijden vrij moeten zijn). Zorg ook dat je zelf geen bellemering vormt voor de klanten. Kijk dus vanuit je ooghoeken terwijl je bezig bent of er iemand aan komt en ga altijd met een vriendelijke groet en glimlach aan de kant.

Zorg er ook voor dat er geen zwerfvuil in het pad aanwezig is. Raap hierom dus altijd op de grond liggende kartonnetjes, stukjes plastic en weet ik het wat voor troep je allemaal tegen kan komen op de grond (en in het vak) altijd direct op en breng het naar de juiste plaats.

Nogmaals het kan zijn dat de C1000 procedures ietwat afwijkend zijn. Vertaal hetgeen ik net getikt heb dus zelf een beetje naar de situatie zoals hij bij jou in het filiaal is. Het lijkt zo op het eerste gezicht heel moeilijk maar dat valt allemaal reuze mee. Het enige wat je moet doen is je kop erbij houden en van hetgeen ik getikt heb een automatisme maken. Dan zal je zien dat het echt een makkie is.

Mochten er nog vragen zijn dan post je die maar. Ik zal m'n best doen ze zo goed mogelijk te beantwoorden.

@ Lisanne:

Is er eindelijk een keer iemand die z'n bijbaantje WEL serieus neemt ga jij hem gelijk afkraken.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?

Laatst gewijzigd op 27-01-2006 om 00:56.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 14:46
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Wauw Wammus, Thnkx man .
Inmiddels ben ik aagenomen en begin dinsdag met m'n eerste werkdag!!

Thnkxx nogmaals
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 21:38
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 27-01-2006 @ 14:46 :
Wauw Wammus, Thnkx man .
Inmiddels ben ik aagenomen en begin dinsdag met m'n eerste werkdag!!

Thnkxx nogmaals
Geen probleem.


Ik vind het goed om te zien dat je je voordat je begint aan een bijbaantje je je er ook echt in verdiept. Je moest eens weten hoeveel volslagen idioten er in een supermarkt soliciteren omdat ze denken dat het t3h simpel werk is voor woorden en dat je er helemaal niets voor hoeft te kunnen.

Veel succes ermee. Onthoud dat het echt niet zo moeilijk is maar je moet wel je hoofd erbij houden. Als je nog vragen hebt dan zeg je het maar. Ik wil je overigens aanmoedigen ze aan je chef te stellen. Ik weet alleen de Vomar regels en zoals gezegd wijken die nogal eens af van de regels in andere winkels. Bovendien maakt het een goede indruk omdat hij dan ziet dat je er mee bezig bent en je niet een zoveelste kneus bent die alleen maar voor het geld komt.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 10:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
wammus schreef op 27-01-2006 @ 00:13 :
Jij werkt zeker bij de Vomar.
Ik in ieder geval wel en ik ben sectorchef kw + assistent bedrijfsleider.
hahaha nee werk bij de Albert Heijn, dat is hier redelijk bekend hoor En kan je ook wel zien aan me singnatuur

Verder een heel mooi stuk en eigelijk wel van toepassing bij ons ook. Bij ons hoeft alleen niet alles fifo gevuld te worden denk aan babyvoeding, groenteconserven en andere langhoudbare dingen, eigelijk diend het eens in de zoveel tij wel gedaan te worden maar zover zijn we met ons team nog niet. Moet met me collega vulploegleiders er nog over overleggen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 28-01-2006 om 11:12.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-01-2006, 14:27
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 28-01-2006 @ 10:57 :
hahaha nee werk bij de Albert Heijn, dat is hier redelijk bekend hoor En kan je ook wel zien aan me singnatuur

Verder een heel mooi stuk en eigelijk wel van toepassing bij ons ook. Bij ons hoeft alleen niet alles fifo gevuld te worden denk aan babyvoeding, groenteconserven en andere langhoudbare dingen, eigelijk diend het eens in de zoveel tij wel gedaan te worden maar zover zijn we met ons team nog niet. Moet met me collega vulploegleiders er nog over overleggen
Ok. Ik dacht dat Vomar een van de enige was met het codeboeksysteem dus vandaar. Mijn zusje werkt bij de Albert Heyn en die vertelde dat dat met handterminals gaat...?

Dat is inderdaad wel waar. Ik vertel erbij dat als er nog maar een of 2 potjes staan (wat meestal ook het geval is) dat ze het dan gewoon moeten doen. Dit scheelt een hoop gezeik en je codeboek klopt ook gewoon.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 15:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
wammus schreef op 28-01-2006 @ 14:27 :
Ok. Ik dacht dat Vomar een van de enige was met het codeboeksysteem dus vandaar. Mijn zusje werkt bij de Albert Heyn en die vertelde dat dat met handterminals gaat...?

Dat is inderdaad wel waar. Ik vertel erbij dat als er nog maar een of 2 potjes staan (wat meestal ook het geval is) dat ze het dan gewoon moeten doen. Dit scheelt een hoop gezeik en je codeboek klopt ook gewoon.
jah klopt, het word gelopen doormiddel van de handterminal daar staat de datum in van het artikel. En 3 dagen van te voren ofzo word het vak dan nagelopen en de bijjna overcode voorzien van een sticker de dag zelf word het artikel dan uit de verkoop genomen.
Het is geen echt "boek" maar zo heet het wel Het is een digitaal boek
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 16:46
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
hehehe een vultest....
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 19:30
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Ok is cool.
Overigens denk ik dat de normen van c1000 niet zoveel zal afwijken met die van hun concurenten. Dus dat komt wel goed
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 19:56
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 28-01-2006 @ 15:43 :
jah klopt, het word gelopen doormiddel van de handterminal daar staat de datum in van het artikel. En 3 dagen van te voren ofzo word het vak dan nagelopen en de bijjna overcode voorzien van een sticker de dag zelf word het artikel dan uit de verkoop genomen.
Het is geen echt "boek" maar zo heet het wel Het is een digitaal boek
Fuck dat wil ik ook...

Ik heb nu nog een papieren variant. Elke ochtend wordt het automatisch uitgeprint. PRecies hetzelfde als bij jullie. 3 dagen voor het verlopen van de datum komt het op de lijkst te staan. Die loop je na en schrijft de nieuwe datums op. Daarna moet je alles handmatig invoeren in de computer wat gewoon een teringklus is.

Ze zijn bij Vomar halverwege vorig jaar thank god overgegaan op een geautomatiseerd bestelssysteem. Beetje jammer is alleen dat het nog lang niet perfect werkt. Het is in de toekomst ook de bedoeling dat het codeboek daarin komt te staan.

Tot die tijd moet ik het helaas nog met de hand (laten ) doen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 20:44
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
wammus schreef op 28-01-2006 @ 19:56 :
Fuck dat wil ik ook...

Ik heb nu nog een papieren variant. Elke ochtend wordt het automatisch uitgeprint. PRecies hetzelfde als bij jullie. 3 dagen voor het verlopen van de datum komt het op de lijkst te staan. Die loop je na en schrijft de nieuwe datums op. Daarna moet je alles handmatig invoeren in de computer wat gewoon een teringklus is.

Ze zijn bij Vomar halverwege vorig jaar thank god overgegaan op een geautomatiseerd bestelssysteem. Beetje jammer is alleen dat het nog lang niet perfect werkt. Het is in de toekomst ook de bedoeling dat het codeboek daarin komt te staan.

Tot die tijd moet ik het helaas nog met de hand (laten ) doen.
hadden wij vroeger ook, wij hadden als filiaal een eigen excel bestand gemaakt om het codeboek te lopen zoals jij dat dus doet uitprinten enzo.
Albert Heijn loopt vaak op dit soort dingen iets wat voor
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 11:18
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 28-01-2006 @ 20:44 :
hadden wij vroeger ook, wij hadden als filiaal een eigen excel bestand gemaakt om het codeboek te lopen zoals jij dat dus doet uitprinten enzo.
Albert Heijn loopt vaak op dit soort dingen iets wat voor
Tsja dat wist ik al. Op zich ook logisch aangezien ze de grootste supermarktketen in nederland hebben. Ze schijnen ook een of andere geautomatiseerde kassacursus te hebben die niet goed werkt.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 16:31
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
wammus schreef op 03-02-2006 @ 11:18 :
Tsja dat wist ik al. Op zich ook logisch aangezien ze de grootste supermarktketen in nederland hebben. Ze schijnen ook een of andere geautomatiseerde kassacursus te hebben die niet goed werkt.
Klopt er is sinds kort een "nieuwe" kassacursus, of die niet goed werkt? geen idee, want ik kan het al redelijk lang. Daarvoor hadden we hem op CD-rom die werkte vond ik wel goed ,alleen de pc waar ze hem op draaide was shit.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 22:15
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 03-02-2006 @ 16:31 :
Klopt er is sinds kort een "nieuwe" kassacursus, of die niet goed werkt? geen idee, want ik kan het al redelijk lang. Daarvoor hadden we hem op CD-rom die werkte vond ik wel goed ,alleen de pc waar ze hem op draaide was shit.
Het probleem van crap pc's ken ik. Ik heb lange tijd moeten bestellen op een zeer slecht werkende Pentium 2 233MHZ die om de zoveel tijd vastliep als je halverwege je bestelling was. Hetzelfde gold voor de mailcomputer. Thank god dat die kankerdingen eindelijk vervangen zijn met de invoering van ons geautomatiseerde bestelsysteem want anders was het echt niet goed gekomen. Beetje jammer dat ze er niet genoeg geheugen in gepropt hebben zodat het af en toe nog steeds flipt maarja je kan niet alles hebben.

Dat van die kassacursus vind ik trouwens nog geen eens een gek idee. Dat ga ik ook maar eens als suggestie naar mijn hoofdkantoor opzoeken.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.