Oud 25-07-2007, 17:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Deel nummero 4.

Het laatste bericht in de vorige topic ging over de franchisers CAO

Citaat:
Sabje schreef op 25-07-2007 @ 16:48 :
Hm, volgens mij hebben franchisers een andere CAO.
M'n vriendin werkt bij een franchise en zij heeft een ander loon dan ik op haar leeftijd met hetzelfde aantal functiejaren.

Citaat:
ikbenschipper schreef op 25-07-2007 @ 17:40
Zou kunnen ik ben er ook niet zeker van, franchisers kunnen overigens makkelijker afwijken van een CAO, omdat het loon door hen zelf betaald word natuurlijk. Filialen mogen er niet van afwijken dat weet ik wel, dus als het hoger is zegt het nog weinig, maar jou link is iig de normale CAO.
We gaan weer verder op naar de 2000 replay's

Voor deel 3 zie http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1529516
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Oud 25-07-2007, 18:16
Verwijderd
Haar loon ligt beduidend lager dan dat van mij (ik werk bij een 'gewone' AH).
Het is nogal oneerlijk eigenlijk dat franchisers minder betaald krijgen, in principe doen ze hetzelfde werk.
Oud 25-07-2007, 19:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Sabje schreef op 25-07-2007 @ 18:16 :
Haar loon ligt beduidend lager dan dat van mij (ik werk bij een 'gewone' AH).
Het is nogal oneerlijk eigenlijk dat franchisers minder betaald krijgen, in principe doen ze hetzelfde werk.
Zou ik mogen vragen wat jij verdiend en wat zij verdiend als je dat weet? Kan ik eventueel kijken waar het verschil hem in kan zitten.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 25-07-2007, 20:23
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-07-2007 @ 19:57 :
Zou ik mogen vragen wat jij verdiend en wat zij verdiend als je dat weet? Kan ik eventueel kijken waar het verschil hem in kan zitten.
Zij verdient nu geloof ik 5,60. Ze is 20 en ik dénk 3 dienstjaren.
Ik ben nu 22 met 5 dienstjaren en ik verdien 8,73 (wat klopt met de cao).

Edit: Ze verdient nu dus volgens de cao wel wat een 20 jarige verdient, maar dan met 0 dienstjaren. Beetje krom..

Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 20:25.
Oud 25-07-2007, 20:55
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Bij Franchisers krijg je wel een medewerkersvoordeelkaart maar het schijnt dat ze alleen 10% terugkrijgen van wat ze bij hun eigen winkel hebben gekocht ofzo.
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 25-07-2007, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Dvine schreef op 25-07-2007 @ 20:55 :
Bij Franchisers krijg je wel een medewerkersvoordeelkaart maar het schijnt dat ze alleen 10% terugkrijgen van wat ze bij hun eigen winkel hebben gekocht ofzo.
Wij hebben dat niet.
Bij de vorige eigenaar is dat al niet gebeurd en mijn nieuwe baas heeft het zo gelaten dus wij hebben geen 10% medewerkerskorting. En ook al geen winstuitkering.
Oud 26-07-2007, 07:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Sabje schreef op 25-07-2007 @ 20:23 :
Zij verdient nu geloof ik 5,60. Ze is 20 en ik dénk 3 dienstjaren.
Ik ben nu 22 met 5 dienstjaren en ik verdien 8,73 (wat klopt met de cao).

Edit: Ze verdient nu dus volgens de cao wel wat een 20 jarige verdient, maar dan met 0 dienstjaren. Beetje krom..
Niet echt krom want ik zie het verschil al
Ze is Verkoper A / Caissaire A / Vulploegmedewerker. In die functie telt het aantal dienstjaren niet namelijk.

Jij bent verkoper B of Caissaire B en verdiend daardoor dus al zo'n 80 cent meer, vervolgens ben jij 2 jaar ouder en krijg je dus functiejaren omdat je in de B-schaal zit. niks kroms, de CAO word gewoon toegepast. Misschien krom dat ze niet is doorgegaan naar de B schaal maar dat is dan weer niet echt nieuw voor me.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 26-07-2007, 10:10
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Citaat:
fiepje schreef op 25-07-2007 @ 21:06 :
Wij hebben dat niet.
Bij de vorige eigenaar is dat al niet gebeurd en mijn nieuwe baas heeft het zo gelaten dus wij hebben geen 10% medewerkerskorting. En ook al geen winstuitkering.
wth, ik zou ergens anders werken
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 26-07-2007, 17:28
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 26-07-2007 @ 07:58 :
Niet echt krom want ik zie het verschil al
Ze is Verkoper A / Caissaire A / Vulploegmedewerker. In die functie telt het aantal dienstjaren niet namelijk.

Jij bent verkoper B of Caissaire B en verdiend daardoor dus al zo'n 80 cent meer, vervolgens ben jij 2 jaar ouder en krijg je dus functiejaren omdat je in de B-schaal zit. niks kroms, de CAO word gewoon toegepast. Misschien krom dat ze niet is doorgegaan naar de B schaal maar dat is dan weer niet echt nieuw voor me.
Hmm. Stom dat het zoveel scheelt aangezien ze precies hetzelfde werk doet als een cassiere B.
Er is zeker geen mogelijkheid om alsnog cassiere B te worden voor haar? Of is dat niet verplicht bij franchisers om mensen door te laten stromen?
Oud 26-07-2007, 22:10
Verwijderd
Voor degenen die van VS tot TL zijn benoemd: gefeliciteerd!! Heeft jullie SM/ASM ook al laten weten dat er meer verwacht wordt zonder salarisaanpassing? Onze SM vertelde dat er functieschalen zouden komen voor TL maar de OM heeft ontkennend gereageerd en zei dat de OR heeft ingestemd met de huidige salarisschaal.... In de notulen van de OR is niks te vinden, dus: wat is jullie verteld?
Oud 27-07-2007, 00:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Renata schreef op 26-07-2007 @ 22:10 :
Voor degenen die van VS tot TL zijn benoemd: gefeliciteerd!! Heeft jullie SM/ASM ook al laten weten dat er meer verwacht wordt zonder salarisaanpassing? Onze SM vertelde dat er functieschalen zouden komen voor TL maar de OM heeft ontkennend gereageerd en zei dat de OR heeft ingestemd met de huidige salarisschaal.... In de notulen van de OR is niks te vinden, dus: wat is jullie verteld?
Ik ben benoemd als Teamleider (was hiervoor verkoper B).
Als teamleider ben je inderdaad voor wat meer verantwoordelijk dan dat je als VS was.
De functieschaal voor teamleider is gelijk aan die van VS (de D schaal). Het zou mij niks verbazen als ze op den duur de schaal naar C willen verlagen maar daar zal veel gezeur mee kunnen komen dus daar zal nog wel even mee gewacht worden.

Ik krijg als Teamleider nu eindelijk het geld voor hetgeen ik voor een groot deel altijd al deed als verkoper B.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 27-07-2007, 00:01
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Sabje schreef op 26-07-2007 @ 17:28 :
Hmm. Stom dat het zoveel scheelt aangezien ze precies hetzelfde werk doet als een cassiere B.
Er is zeker geen mogelijkheid om alsnog cassiere B te worden voor haar? Of is dat niet verplicht bij franchisers om mensen door te laten stromen?
Er naar vragen kan altijd.
Overigens zit een groot deel ook in het verschil dat jij 2 jaar ouder bent dat scheelt +/- al 2,00 euro

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 27-07-2007, 00:20
Verwijderd
Ja, voor de verkopers B die dat werk (onofficieel/ongeschreven)al deden is het een vooruitgang. en een vorm van erkenning. En de VS-en mochten officieel ook geen leiding geven en planningen maken en moesten dat vaak wel doen. Maar misschien ligt het aan mij maar als ik alle (nieuwe) functieprofielen bekijk komt het als volgt op mij over: de TL's zijn een soort veredelde VM's geworden zodat de ASM en SM vaker op de blauwe momenten op de vloer zijn. Dus een TL is dan ook verantwoordelijk voor sollicitaties,RenR, Poortwachter etc. En dan vooral degenen die nu ook overdag dagdelen invullen. Alle functies krijgen dus een stukje meer van de functie boven hen. Maar de ASM's gingen er financieel wel op vooruit (ASM 1 en 2) terwijl die nu meer taken gaan overdragen aan de TL's. En de SM blijft eindverantwoordelijk. Dus vraag ik me af wat nu nog de echte toegevoegde waarde van de ASM is als de TL's al die extra taken gaan krijgen (zonder een vorm van geldelijke waardering). Dus het komt op mij over als Less is more.
Oud 27-07-2007, 19:58
Bertje B.
Bertje B. is offline
Moet morgen van 16.00 tot 22.00 werken. Maar hoe zit het dan met pauze en die maaltijdvergoeding? Hoelaat mag ik pauze nemen en hoe gaat dat met die maaltijd? Kan je gewoon dingen uit de schappen pakken en naar buiten lopen of moet je dat aan de baas van de dag vragen of zo? En mag je ook gewoon zak chips of frikandelbroodje of zo nemen? Nou niet zo'n behoefte om daar je maaltijd op te warmen in een vieze magnetron uit 1930 en met dat vieze bestek daar.
Oud 27-07-2007, 20:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bertje B. schreef op 27-07-2007 @ 19:58 :
Moet morgen van 16.00 tot 22.00 werken. Maar hoe zit het dan met pauze en die maaltijdvergoeding? Hoelaat mag ik pauze nemen en hoe gaat dat met die maaltijd? Kan je gewoon dingen uit de schappen pakken en naar buiten lopen of moet je dat aan de baas van de dag vragen of zo? En mag je ook gewoon zak chips of frikandelbroodje of zo nemen? Nou niet zo'n behoefte om daar je maaltijd op te warmen in een vieze magnetron uit 1930 en met dat vieze bestek daar.
Je hebt een half uur avondeetpauze.
Hoe het werkt met de maaltijdvergoeding verschilt per filiaal. Meestal moet het afgeboekt worden op reden 33, of je dit zelf mag doen of je manager ligt aan het filiaal.
Je mag alleen dingen nemen die je als maaltijd kan nuttigen, dus geen chips, choclade, snoep, wijn, bier etc. Alleen dingen voor een maaltijd dus.
Informeer er naar bij je manager op dat moment.

Groet
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 28-07-2007, 20:45
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Hey, ik moest vandaag werken van 08.00 tot 20.00 uur, daarbij een kwartiertje pauze in de ochtend, een half uur als middagpauze, kwartiertje pauze in de middag en een half uur voor het avondeten..
klopt dat? ik kreeg geen vergoeding voor eten oid.

ben nu wel doodmoe btw
Oud 28-07-2007, 21:12
stokj
stokj is offline
Dus jij hebt zo'n 12 uur gewerkt waarvan 1,5 uur pauze (dus 10,5 uur). Inprincipe zou je gewoon die uur lunchpauze moeten hebben en 'savonds vergoeding voor het eten? of zal dit weer per filiaal verschillen...
Oud 29-07-2007, 01:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Calyx schreef op 28-07-2007 @ 20:45 :
Hey, ik moest vandaag werken van 08.00 tot 20.00 uur, daarbij een kwartiertje pauze in de ochtend, een half uur als middagpauze, kwartiertje pauze in de middag en een half uur voor het avondeten..
klopt dat? ik kreeg geen vergoeding voor eten oid.

ben nu wel doodmoe btw
Citaat:
stokj schreef op 28-07-2007 @ 21:12 :
Dus jij hebt zo'n 12 uur gewerkt waarvan 1,5 uur pauze (dus 10,5 uur). Inprincipe zou je gewoon die uur lunchpauze moeten hebben en 'savonds vergoeding voor het eten? of zal dit weer per filiaal verschillen...
Pauze kloppen altans de 2x half uur, omdat het idee is dat je nooit meer dan 1 uur onbetaalde pauze hebt.

Je had wel een maaltijd vergoeding voor de avondmaaltijd moeten krijgen dat is een AH richtlijn.

Wat betreft de kwartiertjes denk ik dat het klopt overigens mag je zo'n dag alleen maken als je 18+ bent.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Ads door Google
Oud 29-07-2007, 09:38
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-07-2007 @ 01:35 :
Pauze kloppen altans de 2x half uur, omdat het idee is dat je nooit meer dan 1 uur onbetaalde pauze hebt.

Je had wel een maaltijd vergoeding voor de avondmaaltijd moeten krijgen dat is een AH richtlijn.

Wat betreft de kwartiertjes denk ik dat het klopt overigens mag je zo'n dag alleen maken als je 18+ bent.
Oke, dankjewel!
Ik ben 18 ind.

* ik vond het namelijk een beetje raar omdat collega's (18+) van 8 tot 4 moesten en evenveel pauze hadden als ik, terwijl ik 4 uur langer moest *

Laatst gewijzigd op 29-07-2007 om 10:10.
Oud 29-07-2007, 13:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Calyx schreef op 29-07-2007 @ 09:38 :
Oke, dankjewel!
Ik ben 18 ind.

* ik vond het namelijk een beetje raar omdat collega's (18+) van 8 tot 4 moesten en evenveel pauze hadden als ik, terwijl ik 4 uur langer moest *
Van 8 tot 4 zou je volgens mij maar 1x een uur en 1x een kwartier hebben en geen 2x.
Het zit hem echter vooral in dat uur maar dat komt omdat sommige soms inplaats van om 12 om 10 ofzo beginnen en dan eigelijk maar een uur extra kregen daarom is dat aangepast.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 29-07-2007, 21:50
Bertje B.
Bertje B. is offline
Weet iemand hoe het zit met salars uitbetaling? Ik moet namelijk nog even controleren of me extra uren van vandaag goed bijgeschreven zijn en zal dit morgenochtend nog voor 10.00 aangeven bij de baas van die dag. Maar is dit te laat voor de salarisstorting van woensdag? Wanneer wordt alles over gemaakt zeg maar?
Oud 29-07-2007, 22:36
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bertje B. schreef op 29-07-2007 @ 21:50 :
Weet iemand hoe het zit met salars uitbetaling? Ik moet namelijk nog even controleren of me extra uren van vandaag goed bijgeschreven zijn en zal dit morgenochtend nog voor 10.00 aangeven bij de baas van die dag. Maar is dit te laat voor de salarisstorting van woensdag? Wanneer wordt alles over gemaakt zeg maar?
Dat is te laat voor woensdag, Albert Heijn werkt met periodes, zodra de periode word afgesloten duurd het 2,5 week voordat je het geld over die periode op je rekening krijgt.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 29-07-2007, 23:46
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Woensdag <3 LOOON
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 30-07-2007, 00:51
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-07-2007 @ 22:36 :
Dat is te laat voor woensdag, Albert Heijn werkt met periodes, zodra de periode word afgesloten duurd het 2,5 week voordat je het geld over die periode op je rekening krijgt.
Dus het geld van de laatste 2,5 week krijg ik dus niet? Dat is volgens mij onmogelijk aangezien ik mijn salaris mss net 3 weken geleden gekregen heb.
Oud 30-07-2007, 19:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bertje B. schreef op 30-07-2007 @ 00:51 :
Dus het geld van de laatste 2,5 week krijg ik dus niet? Dat is volgens mij onmogelijk aangezien ik mijn salaris mss net 3 weken geleden gekregen heb.
Aanstaande woensdag krijg je je salaris over 18 Juni tot 15 Juli
16 juli tot 12 augustus krijg je betaald op 29 augustus
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Oud 30-07-2007, 22:16
Bertje B.
Bertje B. is offline
Shit, da's wel weinig aangezien ik bij mijn 1e salaris alleen maar de 2e weken kreeg Jammer, maar dat wordt dus nog weer ff 4 weken wachten.
Oud 01-08-2007, 13:17
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
vandaag pay-day, heeft iemand zijn/haar salaris al op de rekening staan?
__________________
;-)
Oud 01-08-2007, 16:22
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
Heleeeeen schreef op 01-08-2007 @ 13:17 :
vandaag pay-day, heeft iemand zijn/haar salaris al op de rekening staan?
Jawel, maar wel te veel volgens mij.

Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 30-07-2007 @ 19:58 :
Aanstaande woensdag krijg je je salaris over 18 Juni tot 15 Juli
Dit zou bij mij € 80,01 moeten zijn, maar ik heb € 92,91 gekregen. Bij me eerste salaris kreeg ik namelijk € 26,85 omdat ik alleen de eerste 2 weken kreeg of zo.
Oud 01-08-2007, 17:33
timvl1987
timvl1987 is offline
hoi

is het niet zo dat in het begin van het jaar, begin juli en als je jarig bent je een loonsverhoging krijgt?

gr. Tim
Oud 01-08-2007, 18:05
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
timvl1987 schreef op 01-08-2007 @ 17:33 :
hoi

is het niet zo dat in het begin van het jaar, begin juli en als je jarig bent je een loonsverhoging krijgt?

gr. Tim
Dat ligt aan de CAO de CAO zegt dit keer dat we 1 augustus en 1 januari loonsverhoging krijgen, als de CAO word aangenomen.
Je leeftijd is natuurlijk wel standaard.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 01-08-2007, 18:06
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Heleeeeen schreef op 01-08-2007 @ 13:17 :
vandaag pay-day, heeft iemand zijn/haar salaris al op de rekening staan?
Kan eventueel liggen aan toeslaguren en uitbetaalde ADV-uren( bij contracten onder de 12 uur).
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 01-08-2007, 18:10
Bertje B.
Bertje B. is offline
Volgens mij hebben ze ook nog mijn salaris van 20 juli ook nog uitbetaald, zou dat kunnen?
Oud 01-08-2007, 22:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bertje B. schreef op 01-08-2007 @ 18:10 :
Volgens mij hebben ze ook nog mijn salaris van 20 juli ook nog uitbetaald, zou dat kunnen?
nope het zijn standaard betaal periodes dus dat kan niet eventueel alleen iets dat je mist van een periode ervoor.
Haal je loonstrook anders gewoon even op
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 01-08-2007, 23:14
Bertje B.
Bertje B. is offline
Waar moet je die loonstrook halen dan?
Oud 02-08-2007, 09:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-08-2007 @ 22:56 :
nope het zijn standaard betaal periodes dus dat kan niet eventueel alleen iets dat je mist van een periode ervoor.
Haal je loonstrook anders gewoon even op
Bij je filiaal Daar ligt die als het goed is in je postvakje of iets dergelijks
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 02-08-2007, 09:40
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Wanneer tellen ze de functiejaren? Vanaf het moment dat je Cassiere B wordt?

En wat ik mij afvraag. Ik ben nu dus sinds een week 20. Een mooie leeftijd maar niet voor de AH ivm TVT uren . Mijn Filiaalmanager zegt dat ze zoveel mogelijk uren uitbetalen die je extra werkt omdat ze er een bepaald potje voor hebben. Is dat potje leeg voor die maand dan wordt het bijgeschreven bij TVT. Hebben meer filialen dit? Het klinkt namelijk zo mooi, maar volgens mij gebeurd het in de praktijk nooit....

En ik ga binnekort eens naar mijn baas. Ik word nu zelfs meer uren ingepland na de vakantie per week dan ervoor, terwijl ze zeiden dat ik nu alleen nog maar volgens mijn contract mag werken en mijn contract is nog steeds 6 uur per week en niet 9 uur. Ik heb geen zin dat ik dadelijk elke maand 12 overuren heb staan,die ik pas veel later uitbetaald krijg. Ik denk dat ik maar gewoon ga aangeven dat ze mij weer terug mogen zetten naar 6 uur. Contractuurverhoging heb ik al aan zitten denken, daar heb ik officieel recht op want ik werk al bijna 2 jaar structureel 8 tot 9 uur per week, maar vind dat eigenlijk te lang omdat ik dit jaar mijn bachelor ga afronden en al 5 dagen per week college heb.


Oh ja ze willen mij nu de opleiding geven voor sluiten en openen maar het probleem is zeg maar dat we eveng een teamleider hebben bij de kassa en twee meiden de planningen maken die al heel lang er werken en deze planning wordt gecontroleerd door de filiaalmanager. Het gaat best goed maar nu vertelden ze mij dat ze mij nu nog niet mogen opleiden omdat er een vreemde nieuwe teamleider komt....Ik hoop echt dat hij het er mee eens is want ik heb al aangegeven dat mij dit vaker beloofd is maar door omstandigheden ik elke keer weer net ernaast greep. (Er kwamen countermedewerkers van andere filialen, er kwamen medewerkers van andere afdelingen die er al 5 jaar werkten of de VS die grote plannen had ging weg) Maar nu schijnt dat ze het wel echt willen alleen hangt het af van die ene teamleider of die het er mee eens is of niet

Laatst gewijzigd op 02-08-2007 om 09:49.
Ads door Google
Oud 02-08-2007, 14:00
AHrules
AHrules is offline
weet iemand wat deze functiebeschrijving is 8103? stond op mn loonstrookje alvast bedankt!
Oud 02-08-2007, 20:02
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 02-08-2007 @ 09:21 :
Bij je filiaal Daar ligt die als het goed is in je postvakje of iets dergelijks
Ik heb geen postvakje? Nog nooit iets van gehoord?
Oud 02-08-2007, 22:02
OmfgItzTom
OmfgItzTom is offline
Hallo! ik heb een vraag
Afgelopen woensdag had ik mijn loon gekregen en dat was €91.00 bruto.
Maar ik moest ongeveer €32.00 belasting betalen dus mijn netto is nu
€59.00
Maar is dat niet beetje veel? dat is gewoon 1/3 van mijn loon
Kan iemand me ff wat meer toelichten ofzo
Ben trouwens 17 en het is een vakantiebaantje.
Oud 02-08-2007, 23:10
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
OmfgItzTom schreef op 02-08-2007 @ 22:02 :
Hallo! ik heb een vraag
Afgelopen woensdag had ik mijn loon gekregen en dat was €91.00 bruto.
Maar ik moest ongeveer €32.00 belasting betalen dus mijn netto is nu
€59.00
Maar is dat niet beetje veel? dat is gewoon 1/3 van mijn loon
Kan iemand me ff wat meer toelichten ofzo
Ben trouwens 17 en het is een vakantiebaantje.
is dit je enige baantje?

Ik heb namelijk een formulier voor de loonbelasting in moeten vullen toen ik bij de AH ging werken dat dat mijn eerste baantje was en dat ik mijn heffingskorting daarvoor wilde inzetten,waardoor je dus door je weinige inkomen, namelijk geen belasting betaald. Elk tweede baantje wordt daardoor wel belast en volgens mij nog flink belast ook. Zo was ik bij mijn stagevergoeding bijna de helft kwijt. Dit kan je wel het jaar erna terugvragen met een T(J?)Biljet.

Dus ik denk dat er iets is met je heffingskorting. Als je geen baantje ernaast hebt dan moet je even naar je baas gaan om te regelen dat je je heffingskorting kan gebruiken voor de AH en anders volgend jaar terugvragen met een T Biljet als je je jaaropgaaf van 2007 hebt van de AH.
Oud 02-08-2007, 23:25
OmfgItzTom
OmfgItzTom is offline
Citaat:
yourdarkangel schreef op 02-08-2007 @ 23:10 :
is dit je enige baantje?

Ik heb namelijk een formulier voor de loonbelasting in moeten vullen toen ik bij de AH ging werken dat dat mijn eerste baantje was en dat ik mijn heffingskorting daarvoor wilde inzetten,waardoor je dus door je weinige inkomen, namelijk geen belasting betaald. Elk tweede baantje wordt daardoor wel belast en volgens mij nog flink belast ook. Zo was ik bij mijn stagevergoeding bijna de helft kwijt. Dit kan je wel het jaar erna terugvragen met een T(J?)Biljet.

Dus ik denk dat er iets is met je heffingskorting. Als je geen baantje ernaast hebt dan moet je even naar je baas gaan om te regelen dat je je heffingskorting kan gebruiken voor de AH en anders volgend jaar terugvragen met een T Biljet als je je jaaropgaaf van 2007 hebt van de AH.
Ik ga morgen gelijk ff aan baas vragen, Dankjewel!!!
Oud 03-08-2007, 00:11
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
yourdarkangel schreef op 02-08-2007 @ 09:40 :
Wanneer tellen ze de functiejaren? Vanaf het moment dat je Cassiere B wordt?

En wat ik mij afvraag. Ik ben nu dus sinds een week 20. Een mooie leeftijd maar niet voor de AH ivm TVT uren . Mijn Filiaalmanager zegt dat ze zoveel mogelijk uren uitbetalen die je extra werkt omdat ze er een bepaald potje voor hebben. Is dat potje leeg voor die maand dan wordt het bijgeschreven bij TVT. Hebben meer filialen dit? Het klinkt namelijk zo mooi, maar volgens mij gebeurd het in de praktijk nooit....

En ik ga binnekort eens naar mijn baas. Ik word nu zelfs meer uren ingepland na de vakantie per week dan ervoor, terwijl ze zeiden dat ik nu alleen nog maar volgens mijn contract mag werken en mijn contract is nog steeds 6 uur per week en niet 9 uur. Ik heb geen zin dat ik dadelijk elke maand 12 overuren heb staan,die ik pas veel later uitbetaald krijg. Ik denk dat ik maar gewoon ga aangeven dat ze mij weer terug mogen zetten naar 6 uur. Contractuurverhoging heb ik al aan zitten denken, daar heb ik officieel recht op want ik werk al bijna 2 jaar structureel 8 tot 9 uur per week, maar vind dat eigenlijk te lang omdat ik dit jaar mijn bachelor ga afronden en al 5 dagen per week college heb.


Oh ja ze willen mij nu de opleiding geven voor sluiten en openen maar het probleem is zeg maar dat we eveng een teamleider hebben bij de kassa en twee meiden de planningen maken die al heel lang er werken en deze planning wordt gecontroleerd door de filiaalmanager. Het gaat best goed maar nu vertelden ze mij dat ze mij nu nog niet mogen opleiden omdat er een vreemde nieuwe teamleider komt....Ik hoop echt dat hij het er mee eens is want ik heb al aangegeven dat mij dit vaker beloofd is maar door omstandigheden ik elke keer weer net ernaast greep. (Er kwamen countermedewerkers van andere filialen, er kwamen medewerkers van andere afdelingen die er al 5 jaar werkten of de VS die grote plannen had ging weg) Maar nu schijnt dat ze het wel echt willen alleen hangt het af van die ene teamleider of die het er mee eens is of niet
Over de TVU uren klopt alleen past de een jey strikter toe dan de ander.

Over het opleiden als je SM er achter staat is het toch klaar ... Hoe kan iemand die net komt het beoordelen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 03-08-2007, 09:22
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 03-08-2007 @ 00:11 :
Over de TVU uren klopt alleen past de een jey strikter toe dan de ander.

Over het opleiden als je SM er achter staat is het toch klaar ... Hoe kan iemand die net komt het beoordelen.
Dat vraag ik mij dus ook af.. Maar toch willen ze wachten tot bekend is of er een nieuwe teamleider komt. Ik heb ook aangegeven dat ik het graag wil omdat het een nieuwe uitdaging voor mij is en het mij gewoon leuk lijkt om te leren. Dus we wachten rustig af
Oud 04-08-2007, 11:25
AHrules
AHrules is offline
weet iemand wat deze functiebeschrijving is 8103? stond op mn loonstrookje alvast bedankt!

(sorry voor het dubbelposten, maar ik zou dit graag willen weten)
Oud 04-08-2007, 17:36
stokj
stokj is offline
Citaat:
AHrules schreef op 04-08-2007 @ 11:25 :
weet iemand wat deze functiebeschrijving is 8103? stond op mn loonstrookje alvast bedankt!

(sorry voor het dubbelposten, maar ik zou dit graag willen weten)
Voglens mij medewerker vulploeg (vakkenvuller)
Oud 06-08-2007, 12:01
AHrules
AHrules is offline
Citaat:
stokj schreef op 04-08-2007 @ 17:36 :
Voglens mij medewerker vulploeg (vakkenvuller)
haha dat kan kloppen want dat doe ik, maar ja je hebt ook verkoopmederwerker A en B ofzo, dat verschilt wel in functies en loon toch? En was er niet zoiets dat je na een jaar automatisch B wordt?
Oud 06-08-2007, 15:07
hansvanleersum
Avatar van hansvanleersum
hansvanleersum is offline
Hallo,

Ik ben 17 jaar en ik draai kassa, werk op de houdbaar(daar sta ik ingedeeld) en eigelijk verder ook regelmatig op de zuivel en en andere afdelingen. Ik werk alleen niet op de counter en de bedieningsafdeling. Ook kan ik zelfstandig laden/lossen/bonnen aftekenen enz.

Ook ben ik s'avonds regelmatig vulploegleider. Over zo'n 12 man, in de leeftijd van 15 tot 22, samen met nog iemand van het kader.

Mijn functienummer is 8205. Ik verdien 4,36 per uur. Verder heb ik al iets meer dan een jaar bij de AH gewerkt en daarvoor ruim 2 jaar bij de C1000.

Mijn vraag is nu: Kan ik om extra salarisverhoging vragen als ik over 5 maanden 18 wordt? Aangezien ik zoveel ervaring heb en zoveel kan? Ik ben nu verkoopmedewerker B volgens mij.

Alvast bedankt voor evt behulpzaam antwoord.
Oud 06-08-2007, 15:44
Bertje B.
Bertje B. is offline
Krijg je toch standaard als je een jaar ouder wordt?
Oud 06-08-2007, 15:49
hansvanleersum
Avatar van hansvanleersum
hansvanleersum is offline
Ja klopt, maar mijn vraag is of het redelijk is om te vragen of ik medewerker C kan worden.
Oud 06-08-2007, 17:31
stokj
stokj is offline
Citaat:
AHrules schreef op 06-08-2007 @ 12:01 :
haha dat kan kloppen want dat doe ik, maar ja je hebt ook verkoopmederwerker A en B ofzo, dat verschilt wel in functies en loon toch? En was er niet zoiets dat je na een jaar automatisch B wordt?
Als je als verkoper A bent aangenomen is het logisch dat je na een jaar doorstroomt naar verkoper B. Als je als vulploegmedewerker meer dan alleen maar vakken vult (retourenafhandeling, kassa assistentie) dan zou je ook naar verkoper B moeten gaan.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (deel 5)
ikbenschipper1
500 04-02-2009 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.