Oud 11-08-2010, 15:07
R093
R093 is offline
Hoi iedereen!

Ik ben 16 jaar, en ik heb altijd last van een paar puistjes rond mijn mond. Een paar maanden geleden ben ik erachter gekomen dat de gezichtscrème Q10 Energy van Nivea erg goed werkt. Gebruikte het toen elke ochtend, en 's avonds voordat ik ging slapen. Maar nu gebruik ik dat spul nog steeds, maar hoe dan ook, ze komen gewoon terug. Eerder kneep ik ze altijd uit, maar de laatste week doe ik dat niet meer.

Zoals ik al dus zei, de puistjes komen het meeste voor rond mijn mond. Dit kan denk ik ook komen omdat ik me 1 keer per week scheer, want anders worden die haartjes onder mijn neus en kin te lang. Ik gebruik gewone scheermesjes. Eerder scheerde ik me altijd met een elektrisch scheerapparaat. Maar ik had gehoord dat je beter scheermesjes kon gebruiken.

Dus, heeft iemand een aantal tips om van mijn puistjes af te komen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 15:09
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
Als de zon een keer wou gaan schijnen, in de zon gaan liggen
__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 16:03
R093
R093 is offline
Citaat:
Als de zon een keer wou gaan schijnen, in de zon gaan liggen
Ja, dat gaat moeilijk met dit weer hè?
Vorige week, was ik 2 weken naar Spanje. Maar zat ik ook bijna de hele dag in de zon, en de puistjes werden ook een stuk minder. Ze waren gewoon bijna helemaal weg. Maar dit kan ook liggen aan het eten wat ik daar gegeten heb, want de melk daar is niet te drinken. Want heb ook gehoord dat je door melk puistjes kunt krijgen zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 16:45
Verwijderd
Nouja, je kán natuurlijk testen of het door de melk komt, door een tijdje geen melk(producten) te nuttigen...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 18:52
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
Veel te veel werk,

Google doet wonderen.

Spoiler
__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 19:40
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Niet aanzitten, elke dag schoonmaken (gewoon even je gezicht wassen met zo'n wasgel), eventueel speciale crème gebruiken, in de zon gaan zitten, gezond eten (niet teveel chocolade ed), veel water drinken...
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 23:06
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Je moet ze nooit uitknijpen heb het ook gedaan.
Heb er echt spijt van er blijven alleen rode lichte vlekken van achter.
Die pas na een maand weg gaan..
Ik zou naar de huisarts gaan, en meschien dat de huisarts je door verwijst naar de Dermatoloog.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 19:08
Kacheltje
Kacheltje is offline
Hoi, ik heb hier zelf ook veel last van

Hier een aantal tips die ik zelf gebruik en ze werken zeer goed,

1. Probeer als de zon schijnt minimaal 20 min. per dag in de zon te liggen
2. Pak een wattenschijfje en doe hier wat citroensap over heen en maak je gezicht hier mee schoon (dit prikt wel even 10 minuutjes maar dat maakt niet uit)
3. Stip de puistjes voor het slapen gaan aan met tandpasta (ook dit prikt even)

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 20:20
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik zou het tandpasta-kunstje eerlijk gezegd niet zo gauw toepassen.
Dan kun je er beter iets voor kopen. Of er gewoon van afblijven.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 20:33
Kacheltje
Kacheltje is offline
Citaat:
Ik zou het tandpasta-kunstje eerlijk gezegd niet zo gauw toepassen.
Dan kun je er beter iets voor kopen. Of er gewoon van afblijven.
Waarom dan niet dan kan ik er ook nog wat aan hebben?

Maar het helpt bij mij wel degelijk hoor
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 20:42
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Het zou er alleen van uit kunnen drogen, maar pas op dat je tandpasta zonder fluoride gebruikt, aangezien dit het juist stimuleert.
Maar hé, ik gebruik nooit tandpasta (Edit: VOOR DEZE DOELEINDEN!), en ik ben puistloos!
__________________
Je bent zelf een signature.

Laatst gewijzigd op 13-08-2010 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2010, 12:56
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline


Gebruik ik ook, werkt prima.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 02:13
evil inside
Avatar van evil inside
evil inside is offline
grappig heb precies zelfde probleem
ik gebruik zelf een reinigings melk, weet niet waar van me ma koopt et telkens zonder reden en ik gebruik hetxD
__________________
sterke drank
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 23:24
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
ik had daar een hele tijd last van gehad, maar laatste weken heb ik gewoon besloten om minder vet te eten enzo en dat werkt gewoon geweldig! had al aardig veel cremepjes en alles uitgeprobeerd, gebruik nu nog clearskin day and night control, en een of ander stickie waarmee je die puist blijkbaar uitdroogt ofzo
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 21:35
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
ik had daar een hele tijd last van gehad, maar laatste weken heb ik gewoon besloten om minder vet te eten enzo en dat werkt gewoon geweldig! had al aardig veel cremepjes en alles uitgeprobeerd, gebruik nu nog clearskin day and night control, en een of ander stickie waarmee je die puist blijkbaar uitdroogt ofzo
je hebt besloten om minder vet te eten en dat werkt perfect, maar tog gebruik je nog 3 producten op een dag?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 21:39
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
je hebt besloten om minder vet te eten en dat werkt perfect, maar tog gebruik je nog 3 producten op een dag?
'Perfect' betekent nu waarschijnlijk gewoon dat er verbetering inzit, maar als extra kan je toch nog wel producten gebruiken? Goed + Goed = beter!
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 12:13
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Er zullen mensen Clearasil aanraden maar dat is niet zo goed voor je huid. Van mijn huisarts kreeg ik een crème met 0,05% tretinoïne en dat werkt erg goed! Tandpasta gebruikte ik laatst voor het eerst en dat is ook handig voor als er zo'n wit puntje op je puist zit.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 21:28
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
'Perfect' betekent nu waarschijnlijk gewoon dat er verbetering inzit, maar als extra kan je toch nog wel producten gebruiken? Goed + Goed = beter!
Ik vond het een beetje raar staan. Je zou zeggen dat het met 1 product dan ook wel goed genoeg zou zijn, anders kon je ook niet concluderen dat het perfect werkte. Misschien kwam het wel door de producten!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 21:37
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
Ik vond het een beetje raar staan. Je zou zeggen dat het met 1 product dan ook wel goed genoeg zou zijn, anders kon je ook niet concluderen dat het perfect werkte. Misschien kwam het wel door de producten!
Ja, dat is wel een beetje zo.
Maar de combinatie is waarschijnlijk nog beter dan perfect.
Ik merkte ook altijd verbetering wanneer ik gezonder at, maar wanneer ik dan ook nog crème gebruikte werd het nóg beter.

Maar nu heb ik er gelukkig bijna geen last meer van.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 03:55
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
het is al lang bewezen dat chocolade (en andere etenswaren) geen puistjes maakt hoor
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 11:32
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
het is al lang bewezen dat chocolade (en andere etenswaren) geen puistjes maakt hoor
Nee dat is zo, maar ik zweer bij veel water drinken en minder suiker/vet eten.
Bij mij helpt het wel degelijk.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 13:14
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Nee dat is zo, maar ik zweer bij veel water drinken en minder suiker/vet eten.
Bij mij helpt het wel degelijk.
het zal wel een combinatie zijn van alles, maar wat het beste helpt vind ik toch is genoeg slaap en zonlicht als preventie en je kan speciale cremes vragen bij de apotheker die werken misschien zelfs beter dan clearasil. Als het echt te erg word is er nog de dermatoloog.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 13:18
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
het zal wel een combinatie zijn van alles, maar wat het beste helpt vind ik toch is genoeg slaap en zonlicht als preventie en je kan speciale cremes vragen bij de apotheker die werken misschien zelfs beter dan clearasil. Als het echt te erg word is er nog de dermatoloog.
Helemaal mee eens.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 16:54
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Er zullen mensen Clearasil aanraden maar dat is niet zo goed voor je huid. Van mijn huisarts kreeg ik een crème met 0,05% tretinoïne en dat werkt erg goed! Tandpasta gebruikte ik laatst voor het eerst en dat is ook handig voor als er zo'n wit puntje op je puist zit.
denk je dat dat wel goed voor je huid is dan.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 09:58
ThomasTripleT
ThomasTripleT is offline
Al die crèmes vind ik een beetje overdreven. Mijn advies is:

- Goed en met regelmaat slapen. (Minimaal 8-9 uur op een dag voor iemand van 16, bovendien is het verstandig om steeds dezelfde tijden aan te houden, bijvoorbeeld 23.00 - 07.00)
- De drie hoofdmaaltijden op een dag goed nuttigen. 's ochtends is het verstandig om gewoon brood te eten met beleg zoals kaas, ham enz. met eventueel komkommerstukjes erop.
- Zon, desnoods kunstmatig (Zonnebank). Een mooi kleurtje verbergt het niet alleen, ze trekken ook daadwerkelijk weg.
- Was je gezicht elke dag. (douche is ook voldoende) Het verstandigst is dit om òf 's ochtends bij het opstaan te doen, of 's avonds bij het naar bed gaan. Een heel simpele zeep raad ik hierbij aan.

Als je deze stappen goed uitvoert, zul je merken dat je binnen 1-2 weken een huid krijgt die veel gaver en gezonder is. Als je heel erg last van puistjes hebt dan kan het zijn dat het niet helemaal weg is, maar ze zullen vrij onzichtbaar zijn.

Als laatste wil ik nog wel even aangeven dat dingen zoals chocola, pindakaas, melk enz. gèèn invloed hebben op de vorming van puistjes. Het enige middel dat ik ken en dat ze wel laat verschijnen zijn eiwit/whey/proteïne-shakes.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 18:48
Spuitelf
Spuitelf is offline
Protocol van een dermatoloog:

- Benzoylperoxide 5%, bij zichtbaar resultaat, maar onvoldoende, proberen 10%.
Bij onvoldoende of niet naar genoegen resultaat, stoppen met benzoylperoxide en naar volgende stap.
- Anti-biotica depper, Dalacin-T ed. Kan gebruikt worden in samenwerking met benzoylperoxide.
- Tretinoine.
- Anti-biotica kuur bijv. doxycycline, minocycline ed. Bij onvoldoende resultaat kan een andere groep anti-biotica uitgeprobeerd worden.
- Roaccutane (Isotretinoine).
Wil een gebruiker geen roaccutane, of verdraagt hij het slecht, dan kunnen andere zalfjes met anti-biotica erin worden voorgeschreven.

Bij acne veroorzaakt door AAS biedt vitamine B5 (5-10gr per dag) en zink supplementatie vaak een oplossing.


Citaat:
Ja, dat gaat moeilijk met dit weer hè?
Vorige week, was ik 2 weken naar Spanje. Maar zat ik ook bijna de hele dag in de zon, en de puistjes werden ook een stuk minder. Ze waren gewoon bijna helemaal weg. Maar dit kan ook liggen aan het eten wat ik daar gegeten heb, want de melk daar is niet te drinken. Want heb ook gehoord dat je door melk puistjes kunt krijgen zeg maar.
Klopt, zuivelproducten.

Laatst gewijzigd op 23-08-2010 om 19:03.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 15:12
masterQ
Avatar van masterQ
masterQ is offline
geen redbull of andre energydranken
da helpt zekr
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 17:22
Spuitelf
Spuitelf is offline
Citaat:
geen redbull of andre energydranken
da helpt zekr
Onzin.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 18:01
Henck
Avatar van Henck
Henck is offline
De puisten endogeen aanpakken werkt het beste (minocyline, roaccutane). Zalf en dergelijke helpt alleen wanneer het al te laat is en de puist al ontstaan is.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Al die crèmes vind ik een beetje overdreven. Mijn advies is:

- Goed en met regelmaat slapen. (Minimaal 8-9 uur op een dag voor iemand van 16, bovendien is het verstandig om steeds dezelfde tijden aan te houden, bijvoorbeeld 23.00 - 07.00)
- De drie hoofdmaaltijden op een dag goed nuttigen. 's ochtends is het verstandig om gewoon brood te eten met beleg zoals kaas, ham enz. met eventueel komkommerstukjes erop.
- Zon, desnoods kunstmatig (Zonnebank). Een mooi kleurtje verbergt het niet alleen, ze trekken ook daadwerkelijk weg.
- Was je gezicht elke dag. (douche is ook voldoende) Het verstandigst is dit om òf 's ochtends bij het opstaan te doen, of 's avonds bij het naar bed gaan. Een heel simpele zeep raad ik hierbij aan.
Door onder een zonnebank te gaan liggen beschadig je je huid meer dan dat het kleurtje je goed doet. Bovendien kun je je huid beter zowel 's ochtends als 's avonds wassen en dan niet met een simpel blok zeep. Maar met een zeep die een pH heeft van 5,5 (pH huid neutraal) Als je van die standaard zeep met een hoge pH waarde gaat gebruiken droog je je huid uit, waardoor je talgklieren alleen maar extra hard gaan werken om de droogte te overcompenseren. Met als gevolg meer puistjes.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 22:31
Verwijderd
Stip puistjes aan met tandpasta, dan droogt ie uit.
NIET JE GEZICHT VOL SMEREN DUS want dan krijg je olifantenhuid
En sommige mensen zeggen 'nooit je gezicht wassen met zeep' ik doe dit ongeveer 1x per week,
met gewoon hetzelfde spul waarmee ik mijn lichaam was onder de douche.
Dan zijn je poriën door de stoom van het hete water open, kan je ze schoonmaken, en daarna goed uitspoelen met water. Vooral het uitspoelen is belangrijk, anders heb je zeep in je poriën en krijg je meer puistjes.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 00:03
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Het idee is dus om je huid niet uit te drogen, dus pure alcohol of tandpasta is niet zo'n goed idee. Als je er echt veel last van hebt, is de eerste stap om er af te blijven, dat werkt in de meeste gevallen gewoon het beste. Schoon houden, maar niet te veel rommel smeren en gewoon goed verzorgen.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 01:46
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik lees veel het advies "Afblijven!"
Maar het hangt er ook een beetje van af wat het precies is.
In het geval van ingegroeide baardharen. ga scheerzeep en een kwast gebruiken, prepareert je huid beter dan scheergel of -schuim. verder niet te veel aankomen.
Van die puisten met witte koppen zouden door gezichtsreiniging wel opgelost moeten worden
Van die zwarte punten laten zich heel makkelijk uitknijpen, niet te hard, als ze niet rijp zijn werken ze toch niet mee.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 19:08
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
geen redbull of andre energydranken
da helpt zekr
Ik drink al maandenlang 2 halve liter blikken Red Bull iedere dag, en toch heb ik amper last van puistjes.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 21:36
ThomasTripleT
ThomasTripleT is offline
Citaat:
Door onder een zonnebank te gaan liggen beschadig je je huid meer dan dat het kleurtje je goed doet. Bovendien kun je je huid beter zowel 's ochtends als 's avonds wassen en dan niet met een simpel blok zeep. Maar met een zeep die een pH heeft van 5,5 (pH huid neutraal) Als je van die standaard zeep met een hoge pH waarde gaat gebruiken droog je je huid uit, waardoor je talgklieren alleen maar extra hard gaan werken om de droogte te overcompenseren. Met als gevolg meer puistjes.
Ik neem aan dat het doel van de topicstarter is om de puistjes zo snel mogelijk te laten verdwijnen. Een zonnebank is daar een uitstekend middel tegen en pas beschadigend wanneer je dit vaker doet dan eens in de 4 weken. Uiteraard is natuurlijke zon altijd beter.(http://www.gezondenzo.net/de-waarhei...en-gezondheid/)

Daarnaast hebben normale blokken zeep misschien een hogere pH-waarde dan 5,5, dat wil nog niet zeggen dat dit meteen slecht is voor je huid. Sterker nog, hoge pH-waarden lossen vet, talg en ander vuil op. Maar ook hiervoor geld: Niet te vaak gebruiken, want dan zul je inderdaad gaan uitdrogen. Vandaar ook mijn advies om dit eenmalig op een dag te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 22:11
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
denk je dat dat wel goed voor je huid is dan.
Nee, maar het werkt wel en dat doet Clearasil, bij mij althans, niet. Ik zeg niet dat die crème goed voor je huid is, maar hij werkt wel. En het is idd geen spul dat je maar raak moet smeren, dat klopt.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 23:49
silentbob
silentbob is offline
die googleresultaten in die spoiler kloppern ook niet vallemaal...
Citaat:
Ga er met een klein beetje alcohol over (bijv. ecinacea force op keukenrolpapier)
ecinacea is geen alcohol, maar een plant met anti-infecte eigenschappen omdat het bind aand de CB2-receptoren(waar thc uit wiet ook aan bind) die zich voornamelijk in het immuunsysteem bevinden, daarmee de werking van de b-cellen die infectiesbacteriën tegengaan versterkt
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 17:48
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Heb je last van Bultjes op je hoofd, rode vlekken of puistjes.
Gebruik Wastablet van Sebamed Elke ochtend je gezicht er mee wassen.
En Zinkzalf sudocreme elke Avond aanbrengen.
Ik gebruik dit nu al bijna 2 weken.
En binnen 2/3 dagen merk je snel resultaat!
Ik heb nu echt niet meer last van puisten en mijn rode vlekken zijn gaan minderen.
Dit zou ik zeker aanraden!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Ik neem aan dat het doel van de topicstarter is om de puistjes zo snel mogelijk te laten verdwijnen. Een zonnebank is daar een uitstekend middel tegen en pas beschadigend wanneer je dit vaker doet dan eens in de 4 weken. Uiteraard is natuurlijke zon altijd beter.(http://www.gezondenzo.net/de-waarhei...en-gezondheid/)

Daarnaast hebben normale blokken zeep misschien een hogere pH-waarde dan 5,5, dat wil nog niet zeggen dat dit meteen slecht is voor je huid. Sterker nog, hoge pH-waarden lossen vet, talg en ander vuil op. Maar ook hiervoor geld: Niet te vaak gebruiken, want dan zul je inderdaad gaan uitdrogen. Vandaar ook mijn advies om dit eenmalig op een dag te gebruiken.
In je link staan toch ook meer nadelen van zonnebanken dan voordelen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 21:38
ThomasTripleT
ThomasTripleT is offline
Citaat:
In je link staan toch ook meer nadelen van zonnebanken dan voordelen.
Dat klopt, maar die nadelen treden alleen op bij overmatig gebruik van de zonnebank.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 02:00
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


Gebruik ik ook, werkt prima.
Zeker geen Clearasil gebruiken! Het bijt echt in je huid. Je krijgt er van die lelijke putjes van die nooit meer helemaal wegkrijgt. Ik heb er ook een paar.

Ik gebruik soms van die rommel van ROC. Weet niet precies hoe het heet, maar dat raadde de drogist mij aan.

Verder is boven een pak kokend heet water gaan zitten ook een goede manier. Stoom zet de poriën open.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 21:51
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
je hebt besloten om minder vet te eten en dat werkt perfect, maar tog gebruik je nog 3 producten op een dag?
nou ehm, nog alleen maar clearskin, maar dan voelt je huid gewoon wat schoner zegmaar... het werkt wel!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 17:31
Verwijderd
Ik had er ook heel erg veel last van, ik ben gewoon naar de huisarts gegaan heeft me twee zalfjes meegegeven.
Benzoylperixode hydrogel 10% [werkt echt heel goed is bij mij echt heel veel minder geworden, opsmeren als je gaat slapen.]
en Eryacne [gewoon voor in de ochtend.]
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 00:01
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


Gebruik ik ook, werkt prima.
Dit en ik douchte eerst ook om de dag en sinds ik me elke avond douche en dat spul gebruik geen last van gehad
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 16:17
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Zeker geen Clearasil gebruiken! Het bijt echt in je huid. Je krijgt er van die lelijke putjes van die nooit meer helemaal wegkrijgt.
Ik snap die reactie niet helemaal. Het helpt bij mij juist wel. En.. het lijkt me erg sterk dat Clearasil dat veroorzaakt. Bovendien noem je het product wat je zelf gebruikt rommel.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 20:49
Audi0
Audi0 is offline
Gewoon eraf blijven, en 's morgens vroeg je gezicht wassen met alleen water.
Verder zal het vanzelf over gaan, al die middeltjes zoals Clearasil e.d. deden er bij mij nooit goed op.
De huid goed schoon houden en, ook belangrijk, op tijd je rust nemen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 22:27
Verwijderd
Idd eraf blijven en goed schoonhouden en al die middeltjes werken bij sommige goed en sommige slecht
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 23:02
Big.D
Big.D is offline
Ik heb er zowat nooit last van maar je moet na je gezicht wassen en douchen Nivea op je gezicht smeren dat helpt wel en je huid blijft er mooier van
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 18:44
xmanon
Avatar van xmanon
xmanon is offline
1. Zorg dat al je make-up van je gezicht is (in een geval van een meisje dan)
2. Vul een emmer met heet water, ga er met je gezicht boven hangen en doe een handdoek over de achterkant van je hoofd en de emmer om het stoom vast te houden.
3. Doe dit 10 minuten en 2 keer per week, dit is om je poriën te openen.
4. Hierna scrubben, om de dode huidcellen weg te halen en het talg te verwijderen, doe dit ook 2 keer per week.
5. Gebruik nu een reinigingsgel om je huid nog wat schoner te krijgen.
6. Eventueel een tonic of lotion op je gezicht aanbrengen met een wattenschijfje
7. s'Avonds is het slim om nachtcrème te gebruiken, s'nachts hersteld je huid namelijk en de nachtcrème helpt dit te stimuleren. s'Ochtends kan je ook dagcrème opdoen, ik doe het nooit maar het is om je huid te beschermen van invloeden van buitenaf

Nog wat tips:
Drink elke dag 2 liter water, en beweeg veel want dit stimuleert de bloedsomloop en dit zuivert de huid. Eet gezond en het is verstandig om niet te veel chocola en vette zooi te gaan zitten vreten, het schijnt een fabel te zijn omdat dit nog nooit wetenschappelijk is aangetoond, maar je weet maar nooit. Het is maar wat je er voor over wilt hebben . Als je er iets van make-up op wilt smeren, stip de puisten dan alleen aan met een concealer en niet met een vette foundation, want dit maakt je huid extra vet. Veel mensen zeggen hier in dit topic dat je moet gaan zonnen, maar zonnen heeft juist een tegengestelde werking. In het begin drogen je puisten uit, maar je huid dus ook en dit stimuleert de talgproducering van je huid. Ze komen dus 2x zo erg terug!
Was regelmatig je handen, en probeer er zo min mogelijk aan te komen want als je er constant aan zit, verspreid je de bacteriën over de rest van je huid, gevolg: nog meer pukkels.

Ik lees te veel tijdschriften mwhaha.
Als ik nog iets weet zet ik het hieronder bij!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 00:37
xmanon
Avatar van xmanon
xmanon is offline
oja, slaap voldoende en zorg dat je kamer niet vochtig is (raam open zetten)
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid puisjes
telefoontjex
4 21-03-2015 18:19
Lichaam & Gezondheid waarom denken mensen nog steeds dat je van chocolade puistjes krijgt?
speelgoedgitaar
20 15-09-2010 22:39
Lichaam & Gezondheid puistjes of toch niet?
moon
11 11-05-2006 07:43
Levensbeschouwing & Filosofie HET middel tegen puisjes?
darkstyle
11 27-01-2004 08:53
Lichaam & Gezondheid 21 jaar, en nog (jeugd)puistjes
Cryptic Winterstorm
89 10-11-2002 20:31
Lichaam & Gezondheid Puistjes waar je je scheert en lidtekens wegkrijgen
AsTheFutureRepeats
2 12-02-2002 19:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.