Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2006, 09:59
Pboss
Pboss is offline
Op de website van de "Percent" (Economie en M&O) is een boekje verkrijgbaar met invoegtoepassingen en andere tips voor je rekenmachine. Iemand deze deze heeft of weet wat het inhoud? Ik ben namelijk op zoek naar hulpprogrammatjes of samenvattingen.. Alles wat in de buurt komt is welkom (pieterbosschaart@hotmail.com)
Advertentie
Oud 17-05-2006, 11:07
Verwijderd
Ik gebruik al drie jaar de TI83Plus en heb sinds twee jaar (naast de methode Percent) het boekje 'Toepassingen grafische rekenmachine TI83Plus, Management en Organisatie, havo/vwo' door H.J.Slieker.
Moest verplicht besteld worden voor je boekenlijst, maar ik heb hem in al die jaren nog nooit gebruikt. Er staat wat uitleg in over hoe je de GR gebruiken moet (welke toetsen waarvoor etc) en enkele oefenopgaven met antwoorden over:
breakevenanalyse
enkelvoudige interest
samengestelde interest (I en II)
investeringsselectie
hypotheken
lineaire hypotheken
verschillenanalyse
afschrijving

Ik weet niet of dit het boekje is dat je bedoeld, maar anders zal het er in elk geval sterk op lijken. Samenvattingen en hulpprogrammaatjes staan er niet in, het is bedoeld als practicumboekje.. maar ik heb het zelf niet erg nuttig gevonden, de stof en oefeningen die in Percent zelf staan, daar heb je veel meer aan.

Succes vrijdag!
Oud 17-05-2006, 11:18
Pboss
Pboss is offline
Oke, bedankt!
Dan hoop ik dat ik ergens anders nog een hulpprogrammatje vandaag kan plukken...
Oud 17-05-2006, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Pboss schreef op 17-05-2006 @ 12:18 :
Oke, bedankt!
Dan hoop ik dat ik ergens anders nog een hulpprogrammatje vandaag kan plukken...
Laat maar weten als het lukt dan (misschien heb ik er ook nog wel wat aan, maar wat zou er in dat programmaatje moeten staan dan, interestformules ofzo??).. al vraag ik me af of dat nog lukt voor vrijdag maar iig succes
Oud 17-05-2006, 21:45
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
(edit: zie nu dat je TI-83 bedoelt, weet niet of dit daar ook in kan)

Geen idee of je dit ook bedoelt, maar als je een programma in je GRM vult vol theorie, berekeningen etc. krijg je natuurlijk een lange lap tekst erin. Dat vond ik altijd lastig, want als ik iets eruit nodig had kon ik het niet vinden. Maar ik kwam er van de week achter dat wanneer je het programma geopend hebt met F3 (SRC) een woord kan invoeren (bijv. het uit te leggen begrip, naam berekening etc) en dat hij dan automatisch naar het woord in de lap tekst scrollt.

Vast bij de meesten wel bekend, maar wel heel handig.
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?

Laatst gewijzigd op 18-05-2006 om 08:32.
Oud 18-05-2006, 12:51
Pboss
Pboss is offline
Oke, handige tip idd...
Maar ik heb een tijdje geleden nog een programmatje gehad voor economie die met de gegeven informatie zelf de TO's Tk's etc etc uit kon rekenen. Heb m jammer genoeg niet meer (één of andere sjaak heeft m'n rekenmachine gereset).. maar ik ben iig dus naar zo'n soort programmatje op zoek.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.