Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2015, 08:31
Johan91
Johan91 is offline
Hai forum vrienden.

Ik wil eens met jullie discuteren / van gedachten wisselen over familie.
Ik kom uit een gezin van 4 kinderen waarvan 3 vrouwen. Ikzelf ben de enigste jongen en de jongste van het gezin met mijn 24 jaar. wonen allemaal inmiddels op onszelf en mijn twee oudste zussen zijn getrouwd/hebben kinderen. Ikzelf ben vrijgezel en zo ook mijn jongste zus die 1,5 jaar ouder is dan mij. Ik ben stiekem verliefd op mijn jongste zus. Ik heb hier door veel verwarring onderzoek naar gedaan en er zijn nou eenmaal mensen die een stofje missen waardoor je verliefd op gezinsleden kan worden. Ik heb al een lange tijd een speciale band met haar. wij wonen vlakbij elkaar en doen eigenlijk samen de dingen die een stelletje normaal doen. samen winkelen, uit eten gaan, mensen bezoeken enz. Nou voel ik mij al een tijdje aangetrokken tot mijn zus en heb altijd het gevoel dat zei dat ook wel met mij heeft. Gevoel is dat als 1 van de 2 een keer de stap durft te zetten en zijn gevoelens uitspreekt zouden wij best een stelletje kunnen zijn hoe raar ook. Toen wij jong waren 13 en 15 en nog bij mijn ouders woonden hebben wij een keer seks gehad en zijn beide daarbij ontmaagd door elkaar. daarna is er nog wel eens wat gezoend maar het is daarbij gebleven. Ik zou nu eens mijn gevoelens willen uiten en weet eigenlijk zeker dat deze wederzijds zijn. hoe denken jullie hierover? zolang wij geen kinderen krijgen is het dan niet gewoon mooi als wij van elkaar houden? hoor graag van jullie.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2015, 13:40
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dat is een tamelijk controversieel onderwerp. Zouden jij/jullie het doen als het resultaat was dat jullie de rest van de famillie nooit meer zouden zien en bakken vol stront over jullie uitgestort kregen? Ben je nooit verliefd geworden op of seksueel aangetrokken door een andere vrouw? En je zus ook niet?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 20:16
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
je zal heel je leven moeten leven dat je raar aangekeken word..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 20:49
rensend
rensend is offline
Ik winkelel en ga ok uiteten met me zusje dan is gewoon normaal
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 21:36
GummyBroer4
GummyBroer4 is offline
Een tip: mocht het zo ver komen neem geen kinderen! Dan kunnen ze gehandicapt worden.



Misschien wat overdreven
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 23:08
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik winkelel en ga ok uiteten met me zusje dan is gewoon normaal
Ik denk niet dat dat het punt is...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2015, 02:20
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Jullie zijn twee volwassen mensen en je denkt dat het wederzijds is dus waarom niet? De enige reden haal je zelf al aan, namelijk kinderen. Je geeft al aan dat je dat niet wil en dat is heel verstandig.
Ook zal je er rekening mee moeten houden dat je veel stront over je gaat heen krijgen. Maar goed, dat is sowieso onderdeel van het leven. Zou gewoon van te voren bedenken of je het erg vindt om dat soort dingen te horen of dat je er schijt aan hebt, of je bereid bent om vragen (die gaan komen) te beantwoorden en zo ja hoe, en wie je het wil gaan vertellen.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2015, 15:52
Mmdpr
Mmdpr is offline
Waarom zit een 23er op een forum voor scholieren?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2015, 17:09
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Volwassenen met wederzijdse instemming moeten kunnen doen wat ze willen. Dus ook je zus en jij. Dat betekent niet dat er geen sociale backlash zal zijn als je 't openbaar zou maken, maar zolang je geen kinderen neemt is er niets moreel verkeerd aan wat jij wil.

Citaat:
Waarom zit een 23er op een forum voor scholieren?
De gemiddelde leeftijd hier is inmiddels 25+.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2015, 21:24
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Ik winkelel en ga ok uiteten met me zusje dan is gewoon normaal
maar als je familie weet dat je seks en een relatie met elkaar hebt dan is dat heel anders....
Met citaat reageren
Oud 12-10-2015, 21:25
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Waarom zit een 23er op een forum voor scholieren?
je moet ff beter rond kijken hier
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Volwassenen met wederzijdse instemming moeten kunnen doen wat ze willen. Dus ook je zus en jij. Dat betekent niet dat er geen sociale backlash zal zijn als je 't openbaar zou maken, maar zolang je geen kinderen neemt is er niets moreel verkeerd aan wat jij wil.


De gemiddelde leeftijd hier is inmiddels 25+.
Moreel is het verwerpelijk juist.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 08:26
Verwijderd
En ik heb er verder geen waardeoordeel over, leuk roddelen zou ik er wel over doen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 09:10
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Moreel is het verwerpelijk juist.
Volgens welke morele code?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 09:22
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik bedoel, het lijkt mij ook vies en daarnaast enigszins biologisch onwenselijk, maar dat maakt 't nog niet moreel verwerpelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Volgens welke morele code?
Moreel=geldende zeden.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 14:30
joel00pink
joel00pink is offline
Citaat:
Een tip: mocht het zo ver komen neem geen kinderen! Dan kunnen ze gehandicapt worden.



Misschien wat overdreven
Kan betekent hoeft niet. Ligt aan chromosomen paren.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 14:00
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Joel weet duidelijk precies waar hij het over heeft. Bedankt voor je bijdrage joel!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 14:58
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Joel weet duidelijk precies waar hij het over heeft. Bedankt voor je bijdrage joel!


Citaat:
Moreel=geldende zeden.
Dat is een interessante definitie. Binnen die definitie heb je gelijk.

Het is wel 'n definitie waar je heel makkelijk de Holocaust bij kan halen.

Mijn definitie van 'moreel juist' komt neer op de vraag 'kun je daar een goede algemene regel van maken'. TS wil onschuldige uitingen van liefde en seks, plus de vrijheid om dat te doen met een instemmende volwassene. Dat lijkt me 'n prima algemene regel, die op 't moment al voor veel mensen geldt. Een uitsluitingsclasule maken voor zussen lijkt me even nuttig als uitsluitingsclausulen maken voor mensen die van spruitjes houden: het is gebaseerd op populariteit of persoonlijke aversie. 'Iets moet populair zijn voordat je 't mag doen' lijkt me een slechte universele morele regel. 'Iets wat ik vies vind mogen andere mensen niet doen' ook.

Zodoende vind ik wat TS wil niet immoreel.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 15:08
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Tenzij ze dus voor kinderen zouden gaan, want 'maak bewust kinderen met een sterk verhoogde kans op medische complicaties' lijkt me een slechte universele regel.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2015, 00:52
Verwijderd
Citaat:
Jullie zijn twee volwassen mensen en je denkt dat het wederzijds is dus waarom niet? De enige reden haal je zelf al aan, namelijk kinderen. Je geeft al aan dat je dat niet wil en dat is heel verstandig.
Ook zal je er rekening mee moeten houden dat je veel stront over je gaat heen krijgen. Maar goed, dat is sowieso onderdeel van het leven. Zou gewoon van te voren bedenken of je het erg vindt om dat soort dingen te horen of dat je er schijt aan hebt, of je bereid bent om vragen (die gaan komen) te beantwoorden en zo ja hoe, en wie je het wil gaan vertellen.
Citaat:
je zal heel je leven moeten leven dat je raar aangekeken word..
Citaat:
Volwassenen met wederzijdse instemming moeten kunnen doen wat ze willen. Dus ook je zus en jij. Dat betekent niet dat er geen sociale backlash zal zijn als je 't openbaar zou maken, maar zolang je geen kinderen neemt is er niets moreel verkeerd aan wat jij wil.


De gemiddelde leeftijd hier is inmiddels 25+.
Wie zegt dat ze het openbaar maken?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2015, 08:53
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Wie zegt dat ze het openbaar maken?
er is een verschil tussen openbaar maken of aan je vrienden/familie vertellen.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2015, 12:54
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Wie zegt dat ze het openbaar maken?
Niemand. Daarom zeg ik ook 'als'.

Maar een serieuze relatie in 't geheim is geen serieuze relatie. Dat houden mensen zelden lang vol.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ex terugnemen na vreemdgaan
Huppeldepups
9 10-07-2012 19:47
Liefde & Relatie seks met neef
Janey
90 26-11-2011 17:33
Liefde & Relatie Vriend heeft relatie met zijn zus
No Quiero
129 21-07-2004 13:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Loverboys richten zich op moslima‘s
Silvia19
104 20-05-2004 10:59
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.