Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2002, 10:57
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Even het vervolg op http://forum.scholieren.com/Forum43/HTML/003171.html

Wel, ik heb nog tot op vandaag geprobeert om muh beste maatje tegen te houden. Ben er gisteren heen geweest om nog eens met hem te praten, hem op andere gedachten te brengen, om hem op te fleuren. Oke... Misschien is het niet 100% gelukt, maar ik heb geprobeert. Muh beste vriendje was steeds maar aan het zeggen van *zolang ze jou maar niet van muh afpakken, anders heb ik niemand meer* en *jij bent alles voor mij, zonder jou was ik hier niet meer*.

Tot hier ging alles goed. Tot ik dan van Antwerpen thuis kwam. Ik was een beetje slechtgezind en slechtgehumeurd omdat ik weeral eens afscheid heb moeten nemen van hem. Misschien was dit wel de laatste keer... Muh vader werd mega-kwaad op muh, en vond dat ik hem misschien beter niet meer kon zien. Ik was er echt kapot van. Ik heb hem om 23.30 nog gebeld om het hem te vertellen. We hebben samen gehuilt aan de telefoon. We waren er echt kapot van.

Door dit alles staat ook zijn standpunt vast. Het is gedaan. *Zijn verhaal was ten einde* Heb tot 6.00u wakker gelegen, en ben dan maar huilend in slaap gevallen. Wat moet ik nu doen ?
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Advertentie
Oud 03-01-2002, 11:01
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Hij ging kost wat kost zaterdag afkomen. Om afscheid te nemen Weet echt niet hoe ik daar ga moet op reageren. Denk dat ik strak even muh maatschappelijk werker ga bellen. Of misschien niet... Ik weet het echt niet meer. Zit hier letterlijk met muh handen in muh haar. Misschien is het echt afgelopen. Misschien kan ik hem beter laten gaan
* *
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Oud 03-01-2002, 11:07
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Jezus...meis, wat een verschrikkelijke kut situatie... Ik heb ongeveer in het zelfde schuitje gezeten en weet ongeveer hoe je je nu voelen zult...Machteloos....machteloos zijn is zo ontzettend kut...

Ik zou in de eerste plaats eens goed met je pa praten; dat je echt om die jongen geeft en dat je hem wilt helpen met alle kracht die je hebt. Van je pa is het ook een normale reactie: hij wil niet dat zijn dochter eraan onderdoorgaat. Want je geeft aan dat ook te gaan, en dat is begrijpelijk maar voor je pa een seintje om in te grijpen wat jij natuurlijk helemaal niet wilt; probeer daarom eens met je pa te praten. Wie weet kan hij je wel steunen in deze moeilijke tijd, want dat is het ook voor jou. Laat zien hoeveel je om die vriend geeft. Aangezien hij erg aan je gehecht is kun je wel merken dat hij nu niet zonder je kan en als je pa je dan tegenhoudt; dan zou ik me ook ontzettend machteloos voelen. Je beste vriend heeft je nu ook nodig, maar probeer ondanks deze hele klere situatie logisch te blijven denken en hou hem in de smiezen. Je moet reeel blijven kijken, want als je al je emoties loslaat (wat heel begrijpelijk is)kun je niet meer logisch en helder nadenken en weinig hulp bieden. Zeg tegen je vriend dat je er altijd voor hem zult zijn. Mensen met een zelfmoord gedachte zijn heel moeilijk van hun punt te brengen, maar de meeste doorzetters melden helemaal niks aan vrienden of familie, dus er is zeker nog een kans. Geef niet op; maak je sterk, want zwak zijn kan je op zo'n moment breken. Neem rust en denk na: wat wil ik, wat wil hij. Vraag aan hem waarom hij niet meer wil leven en breng zoveel mogelijk tegenargumenten naar hem toe wat wel mooi aan het leven is. Het klinkt allemaal zo zinloos, maar de kleinste dingen helpen. Het is zo'n moeilijke situatie...ik weet het en je vriend kan het niet alleen maar jij ook niet. Zoek iemand die je kan vertrouwen en waar jij je ei ook bij kwijt kunt. Ik merk aan je dat je al zoveel hebt gedaan en inderdaad weet je dan op een gegeven moment niet meer wat je moet doen: maar geef de moed niet op...Zorg dat je zelf sterker wordt: pas dan kun je helder denken. Ik weet dat dit o zo makkelijk klinkt, het is inderdaad moeilijk... Ik wens je heel veel strekte!
Oud 03-01-2002, 11:08
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:
Hij ging kost wat kost zaterdag afkomen. Om afscheid te nemen Weet echt niet hoe ik daar ga moet op reageren. Denk dat ik strak even muh maatschappelijk werker ga bellen. Of misschien niet... Ik weet het echt niet meer. Zit hier letterlijk met muh handen in muh haar. Misschien is het echt afgelopen. Misschien kan ik hem beter laten gaan
* *
Never give up......

En je kunt die maatschappelijk werkster best bellen, misschien dat zij advies heeft...
Oud 03-01-2002, 11:08
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Ga naar die maatschappelijk werker! Ik zou echt niet weten wat je moet doen, maar ga met die mw praten!
Oud 03-01-2002, 12:27
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Wel, heb zojuist heel muh boeltje bij elkaar gepakt. Ik ga sebiet vertrekken denk ik. Het enige wat ik nog kan doen.
Wish me luck

Saartje
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Oud 03-01-2002, 13:20
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:
Wel, heb zojuist heel muh boeltje bij elkaar gepakt. Ik ga sebiet vertrekken denk ik. Het enige wat ik nog kan doen.
Wish me luck

Saartje
I wish u luck
never ment to hurt ya
I mean it
I'm sorry it had to end this way
tears still flow
so does blood
but never forget
I will always carry your ring
even when I'm no longer here
I will remember your love

Oud 04-01-2002, 09:40
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Well, If you love me...
Why do you leave ?
I wanna help you... And you know that
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Oud 04-01-2002, 10:19
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:
Well, If you love me...
Why do you leave ?
I wanna help you... And you know that
wat valt er nog te helpen aan mij?
wat kan er nog gebeuren zodat ik het nut van leven terug inzie?
terwijl ik alles verloren ben
ik heb geen rede meer
en men tijd word korter en korter
niets dat ik er tegen kan doen
nog wat jij er tegen kan doen

Oud 04-01-2002, 10:28
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Ga gewoon zelf mee hulp zoeken.
Tis echt nog niet hopeloos bij jou hoor.
Geloof me. Als ge wilt kan je hulp krijgen. Maar wrom wil je nu gewoon nie
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Oud 04-01-2002, 10:35
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
omdat ze dat al eens hebben geprobeert
al meerdere keren
niets is der van gelukt
en opdenduur proberen ze allemaal het zelfde
me zodanig afbreken
dat ze me nog meer achteruit helpen
want het opbouwen lukt niet
dus
je weet wie men enigste hulp is,
en dat ben jij
remember
zolang ze jou maar niet van me wegnemen
Oud 04-01-2002, 12:37
klein gek geitje
Avatar van klein gek geitje
klein gek geitje is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
omdat ze dat al eens hebben geprobeert
al meerdere keren
niets is der van gelukt
en opdenduur proberen ze allemaal het zelfde
me zodanig afbreken
dat ze me nog meer achteruit helpen
want het opbouwen lukt niet
dus
je weet wie men enigste hulp is,
en dat ben jij
remember
zolang ze jou maar niet van me wegnemen

mm maar je raakt haar niet kwijt toch.. ik bedoel waarom zou een vader van haar jullie kunnen scheiden vriendschap is toch geen wettelijk vastgesteld iets wat je zomaar aan en uit kan zetten?
vecht ervoor!

__________________
If The World Didn't Suck We'd All Fall Off
Oud 04-01-2002, 20:05
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Sorry, maar het vervolg kan je goed in je andere topic erbij zetten. Vandaar dat hier een slotje op gaat. (je kunt het gewoon kopieren en plakken. Als het niet lukt moet je maar eventjes mailen, dan zal ik het voor je doen)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Maak de zin af topic
dead person
490 07-06-2005 15:18
Psychologie vreemd beklemmend gevoel
neok
34 27-12-2004 18:54
Psychologie probleem vandaag
Xonzo
8 04-10-2004 16:23
Psychologie Lucht je hart topic #8
Verwijderd
500 16-07-2004 18:56
Liefde & Relatie kan het niet loslaten, voel me echt wel slecht
nojol
5 22-07-2003 12:04
Lichaam & Gezondheid tesnelle hartslag en moeheid
tor
7 13-12-2002 10:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.