Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2001, 21:22
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Wel. Stel... Je hebt een beste vriend.
Je geeft veel om hem, ge zou voor hem door het vuur gaan... Je zou er gewoon alles voor willen doen. Maar dan kom je dingen te weten over hem. Erge dingen waar hij zelf niet kan mee leven. Plots verteld hij je dat hij zelfmoord wil plegen, dat hulp geen zin meer heeft, en dat hij weg wil van hier, ver weg...

Heb nu bijna meer dan een jaar geprobeert om hem tegen te houden. Maar begin stilletjes in te zien dat het niet gaat. Ik kan het zo alleen niet aan. Hulp zoeken wil hij niet.
Wat als hij dan toch zijn polsen oversnijdt op de dag dat hij mij altijd vertelde? Wat moet ik dan GVD doen? Alleen achterblijven? Ik ga er aan kapot gewoon... Ik zou mezelf gewoon doodhuilen '(

Saartje xxx
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2001, 21:30
gorgeousgirl
Avatar van gorgeousgirl
gorgeousgirl is offline
het feit dat hij niet gehopen wil worden is natuurlijk de kern van zijn probleem. Hij sluit zich voor de rest af van de wereld waarschijnlijk en dit maakt alles alleen maar erger. moeilijke situatie. weten ouders/familie ervan? of ben je gezworen het voor jezelf te houden.
__________________
Het leven is hard....maar de voorkant van een trein is harder!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 21:34
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Ben gezworen dit voor mezelf te houden...
Ik zou dit aan niemand KUNNEN zeggen. Kweet zelf niet hoe ik het zou moeten zeggen
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 21:53
gorgeousgirl
Avatar van gorgeousgirl
gorgeousgirl is offline
jah. je lijdt onder het dillema van een close vriend en dat maakt het alleen maar erger. ik zeg dit alleen omdat je je moet realiseren dat je (mits je meegesleurd wil worden) een zekere afstand moet nemen om een ordeel van je acties te trekken. Niet dat je je er niets van moet aantrekken, maar dat je op deze manier je vriend beter kan helpen!
__________________
Het leven is hard....maar de voorkant van een trein is harder!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 22:12
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:
Ben gezworen dit voor mezelf te houden...
Ik zou dit aan niemand KUNNEN zeggen. Kweet zelf niet hoe ik het zou moeten zeggen
Je kan het wel gezworen hebben...
Maar wil je hem kwijt (geen hulp te roepen)
Of wil je hem houden (hulp roepen!)
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 13:23
Liefjuh
Liefjuh is offline
Citaat:
Eend schreef:
Je kan het wel gezworen hebben...
Maar wil je hem kwijt (geen hulp te roepen)
Of wil je hem houden (hulp roepen!)
Ik ben het er mee eens. Als je niks doet gaat het dalijk mis!! Misschien als je hulp haalt dat het dan toch beter gaat. Alles beter dan nix doen toch? Sterkte ermee
__________________
,-*^*-,...Help friends... That's what friends are for...,-*^*-,
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 18:04
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Jullie hebben wel makkelijk te zeggen. Hulp zoeken. Ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen. Heb al voorgesteld om naar maatschappelijk werker te gaan, maar zelfs dat vind hij maar nx. Als je wil veranderen moet je er iets of wat achterstaan ook. Maar hij wil gewoon niet...
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 18:18
BoRNLoZeR
BoRNLoZeR is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:
Jullie hebben wel makkelijk te zeggen. Hulp zoeken. Ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen. Heb al voorgesteld om naar maatschappelijk werker te gaan, maar zelfs dat vind hij maar nx. Als je wil veranderen moet je er iets of wat achterstaan ook. Maar hij wil gewoon niet...
als hij echt geen hulp wil en jij haalt wel hulp erbij kan dat averechts werken.

heel veel suc6
__________________
It's only a matter of time,b4 tears do dry©BlDownForEmbracement -_- I'm on my way, I'm leaving 4good
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 19:35
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Kweet het allemaal niet meer hoor.. Echt niet... Zit momenteel met muh handen in muh haar. Het kan zo echt niet verder hoor. Hij wil echt geen hulp meer... En kvoel me daar al schuldig genoeg voor. Ik kan hem echt niet meer helpen... Ik graak stilletjesaan ook uitgeput hoor
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 15:21
Het Prutje
Het Prutje is offline
Hai, dit doet me heel erg denken aan een situatie waarin ik ook heb gezeten, t was denk ik niet zo ernstig als bij jou maar tog wel erg genoeg om de hele tijd te lopen janken en uitgeput ervan te zijn, net als wat jij zegt. Ehm.. het is natuurlijk voor elke situatie anders maar ik zou je toch adviseren er met iemand over te gaan praten. Dat kan anoniem, ik weet even niet precies naar wie je zou moeten gaan maar denk aan het GGGD, daar kunnen ze je vast wel helpen met het doorverwijzen naar iemand, je kan hen gewoon bellen enzo. Of je huisarts, als je dat wil kan je ook naar hem/haar gaan en advies vragen, hij/zij kan zeker wel vertellen wat de mogelijkheden zijn voor jou om een beetje uitzicht te krijgen, of het gevoel dat er iets aangedaan wordt. Want weet je, als dit echt al zolang voortsukkelt, zit er denk ik ook niet echt schot in en het kan een hele opluchting zijn dat je niet de verantwoordelijkheid voor het welzijn van je vriend helemaal alleen moet dragen. Want (ik weet dit klinkt heel erg, maar toch -> ) je moet wel opassen dat je er zelf niet aan onderdoor gaat. Daar hebben jullie allebei niets aan. En ik wil je niks aanpraten hoor, maar het zou ook mis kunnen gaan en dat ie verder in zn dinges wegzakt en dan zul je jezelf misschien later verwijten maken, dat je niks gedaan hebt toen het nog niet te laat was zeg maar. Ik hoop dat het niet zover zal komen. Heel veel succes ermee meisje, en sterkte

[Dit bericht is aangepast door Het Prutje (30-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 15:27
Het Prutje
Het Prutje is offline
Ja trouwens, zorg wel dat hij er niet achterkomt dat je hulp hebt gezocht, als je dat echt van plan bent. Zijn vertrouwen in jou is misschien een van de weinige dingen die hij nog denkt te hebben. Het zal wel heel verrot voelen in het begin, maar denk eraan dat het er voor hem niet slechter op zal worden. Wat jij doet, doe je uit je liefde voor hem en niet omdat je niet te vertrouwen bent ofzo. Maar goed, als je met iemand gaat praten kan diegene jou advies geven dat heel waardevol kan zijn, waar je misschien zelf niet op zou komen omdat jij niet de afstand hebt tot je vriend die misschien wel nodig is. Naja.... ik ben benieuwd, denk er maar es over, ik denk niet dat het kwaaad zou kunnen, in the end...
liefs
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 15:29
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Je staat voor de keuze:

* Je belofte bewaren, niemand er wat over vertellen en hem kapot laten gaan en hem uiteindelijk verliezen

* Je belofte verbreken (Voor zijn bestwil), iemand inschakelen, hem proberen te helpen op de goede weg en uiteindelijk die vriend weer terug krijgen..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 17:35
BoRNLoZeR
BoRNLoZeR is offline
Citaat:
Snufje schreef:
Je staat voor de keuze:

* Je belofte bewaren, niemand er wat over vertellen en hem kapot laten gaan en hem uiteindelijk verliezen

deze keuze is al beetje weg, omdat je het ook al het forum heb geplaatst, maar ligt eraan hoe je ut bekijkt
__________________
It's only a matter of time,b4 tears do dry©BlDownForEmbracement -_- I'm on my way, I'm leaving 4good
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 19:10
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Wel... Als ik hulp zou moeten zoeken, zou dit dan nog binnen de 5dagen moeten gebeuren of het is te laat. Hier ook nog de feestdagen... Hoe kan ik op 3 dagen tijd dan nog hulp zoeken. Hij zegt zelf dat zijn besluit 99% vast staat. Maar ik wil hem echt niet kwijt.
Ik heb hem al voorgesteld om hem mee naar mijn maatschappelijk werker te nemen. Ik heb zelf het ook niet zo gemakkelijk, maar ik heb echt veel gehad aan mijn maatschappelijk werker... Hij heeft mij geholpen in de mate dat het kon. Nu had ik hem voorgesteld om mee te gaan... Eerst vond hij dit oke. Maar nu is hij van het idee aan het terugstappen... Hij wil plots niet meer. Het heeft volgens hem gewoon geen zin meer. Ik zie mijn maatschappelijk werker nu donderdag terug... Ik heb hem er al over ingelicht ook, maarja... Tegen vrijdag... Dunno... De tijd is te kort
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 19:15
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Citaat:
Het Prutje schreef:
Ja trouwens, zorg wel dat hij er niet achterkomt dat je hulp hebt gezocht, als je dat echt van plan bent. Zijn vertrouwen in jou is misschien een van de weinige dingen die hij nog denkt te hebben.
liefs
We hebben samen al over gepraat. Hij weet dat ik hulp ging zoeken, ik had het eerst aan hem gevraagd of hij het wel oke zou vinden als ik hulp zou gaan zoeken. Eerst was het dan ook oke voor hem. Maar achteraf is hij dan toch nog van gedacht veranderd.

Hij weet volgens mij ook wel, dat ik dit alleen maar om zijn eige bestwil doe. Ik zou hem nooit willen kwetsen, of pijn doen door dingen te doen waar hij niet akkoord mee gaat. Zou'k nooit doen...
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 19:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
begin op school bij een vertrouwens persoon, of bij zijn ouders (als er een mogelijkheid is dat dat goed zou kunnen zijn)...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 19:44
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Citaat:
Gothic schreef:
begin op school bij een vertrouwens persoon, of bij zijn ouders (als er een mogelijkheid is dat dat goed zou kunnen zijn)...
Hij woont een stukje van mij... Dus... Een vertrouwenspersoon op school... Hij moet er nog zelf willen heengaan ook. En hij kan tegen mij wel zeggen dat hij gaat, en dan niet gaan

En zijn ouders.. Erm, ik denk niet dat dit een goed idee zou zijn... ( persoonlijke redenen )
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 13:06
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
gorgeousgirl schreef:
het feit dat hij niet gehopen wil worden is natuurlijk de kern van zijn probleem. Hij sluit zich voor de rest af van de wereld waarschijnlijk en dit maakt alles alleen maar erger. moeilijke situatie. weten ouders/familie ervan? of ben je gezworen het voor jezelf te houden.

familie en ouders?
ik heb geen familie of ouders,
zun zijn een deel van men probleem
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2002, 13:07
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
Eend schreef:
Je kan het wel gezworen hebben...
Maar wil je hem kwijt (geen hulp te roepen)
Of wil je hem houden (hulp roepen!)
zij weet dat als ze hulp roept dat het niet gaat helpen
integendeel
dan gaat het enkel sneller gebeuren

Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 13:10
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:
Kweet het allemaal niet meer hoor.. Echt niet... Zit momenteel met muh handen in muh haar. Het kan zo echt niet verder hoor. Hij wil echt geen hulp meer... En kvoel me daar al schuldig genoeg voor. Ik kan hem echt niet meer helpen... Ik graak stilletjesaan ook uitgeput hoor
sorry wat ik je heb aangedaan
ik wou het niet
ik wou je nooit kwetsen
maar ik heb je in het begin gezecht
ik kwets enkel mensen
en alles loopt slecht af bij mij
sorry dat je het zo moest ondervinde
ik wou het niet dat het zo gebeurde
ik wou het echt niet
het liefste wat ik ooit zou doen is bij u liggen en alles vergeten
geen problemen meer
maar het leven houd me tegen
geketend aan men verleden
aan de lessen die ik geleerd heb in het duister
ik wou je nooit kwetsen
maar dat is al wat ik doe in dit leven
dat is mensen kwetsen
zonder dat ik wil
het spijt me
ik wou dat je me nooit had leren kennen
had ik je niet kunnen kwetsen

Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 13:11
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
Het Prutje schreef:
Ja trouwens, zorg wel dat hij er niet achterkomt dat je hulp hebt gezocht, als je dat echt van plan bent. Zijn vertrouwen in jou is misschien een van de weinige dingen die hij nog denkt te hebben. Het zal wel heel verrot voelen in het begin, maar denk eraan dat het er voor hem niet slechter op zal worden. Wat jij doet, doe je uit je liefde voor hem en niet omdat je niet te vertrouwen bent ofzo. Maar goed, als je met iemand gaat praten kan diegene jou advies geven dat heel waardevol kan zijn, waar je misschien zelf niet op zou komen omdat jij niet de afstand hebt tot je vriend die misschien wel nodig is. Naja.... ik ben benieuwd, denk er maar es over, ik denk niet dat het kwaaad zou kunnen, in the end...
liefs
zij mag van mij hulp zoeken
maar voor mij is het nu eenmaal te laat
nu kan je zeggen dat het nooit te laat is
maar jij kent men leven dan ook niet
alhoewel
"leven"
ik heb nooit geleefd
maar ik zou nooit kwaad worden op haar
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 13:13
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:
We hebben samen al over gepraat. Hij weet dat ik hulp ging zoeken, ik had het eerst aan hem gevraagd of hij het wel oke zou vinden als ik hulp zou gaan zoeken. Eerst was het dan ook oke voor hem. Maar achteraf is hij dan toch nog van gedacht veranderd.

Hij weet volgens mij ook wel, dat ik dit alleen maar om zijn eige bestwil doe. Ik zou hem nooit willen kwetsen, of pijn doen door dingen te doen waar hij niet akkoord mee gaat. Zou'k nooit doen...
ik weet het saar,
ik weet het allemaal
weet je
mijn leven begint verdacht hard op een film te lijken
een tragedie
ik kan niet echt een film vinden om met te vergelijken
het is een zwarte en sombere film
waar toch nog de liefde van mij voor jou inzit

Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 13:51
An0ukj3
An0ukj3 is offline
ik ken het probleem...

ik had eerder een hele goede vriendin. het ging met haar heel slecht en ze had heel veel problemen. ze was mijn beste vriendin. ik wist van haar plannen om voor de trein te springen. ik heb haar extra goed in de gaten gehouden en ik heb haar er 3 keer voor weg moeten trekken. ik wist ook niet wat ik er mee aan moest. op een avond heeft ze me gebeld dat ik naar haar toe moest komen. toen ik daar aan kwam was ze dood...

het is verschrikkelijk en daarna ging het met mij ook nog veel slechter dan het al ging. maar als iemand het echt wil dan kan je hem niet tegenhouden. dan doet hij het gewoon een keer als je er niet bij bent... het klinkt hard maar het is zo, iemand die zm wil plegen kan je toch niet tegenhouden...

sterkte...
__________________
Greetingz!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 22:45
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
An0ukj3 schreef:
ik ken het probleem...

ik had eerder een hele goede vriendin. het ging met haar heel slecht en ze had heel veel problemen. ze was mijn beste vriendin. ik wist van haar plannen om voor de trein te springen. ik heb haar extra goed in de gaten gehouden en ik heb haar er 3 keer voor weg moeten trekken. ik wist ook niet wat ik er mee aan moest. op een avond heeft ze me gebeld dat ik naar haar toe moest komen. toen ik daar aan kwam was ze dood...

het is verschrikkelijk en daarna ging het met mij ook nog veel slechter dan het al ging. maar als iemand het echt wil dan kan je hem niet tegenhouden. dan doet hij het gewoon een keer als je er niet bij bent... het klinkt hard maar het is zo, iemand die zm wil plegen kan je toch niet tegenhouden...

sterkte...
soms wel
soms niet
soms heeft een persoon het in zich om hem te helpen maar wilt ze het zelf niet zien
wil ze het niet weten
en blijft ze blind
dan besef je als persoon die gaat sterven
dat er nooit leven is geweest

Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 12:58
klein gek geitje
Avatar van klein gek geitje
klein gek geitje is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
soms wel
soms niet
soms heeft een persoon het in zich om hem te helpen maar wilt ze het zelf niet zien
wil ze het niet weten
en blijft ze blind
dan besef je als persoon die gaat sterven
dat er nooit leven is geweest

jij bent echt wijs.
maar ik denk dat je veel moet meemaken om wijs te worden..
niet leuk
sorry

knuvvel
nynke

ik weet eigenlijk niet hoe ik moet vertellen wat ik wil zeggen.. sorry

__________________
If The World Didn't Suck We'd All Fall Off
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2002, 16:52
Dying Bride
Dying Bride is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:
Wel. Stel... Je hebt een beste vriend.
Je geeft veel om hem, ge zou voor hem door het vuur gaan... Je zou er gewoon alles voor willen doen. Maar dan kom je dingen te weten over hem. Erge dingen waar hij zelf niet kan mee leven. Plots verteld hij je dat hij zelfmoord wil plegen, dat hulp geen zin meer heeft, en dat hij weg wil van hier, ver weg...

Heb nu bijna meer dan een jaar geprobeert om hem tegen te houden. Maar begin stilletjes in te zien dat het niet gaat. Ik kan het zo alleen niet aan. Hulp zoeken wil hij niet.
Wat als hij dan toch zijn polsen oversnijdt op de dag dat hij mij altijd vertelde? Wat moet ik dan GVD doen? Alleen achterblijven? Ik ga er aan kapot gewoon... Ik zou mezelf gewoon doodhuilen '(

Saartje xxx

and that's what happened to me...

meis, ik wens je alle sterkte toe, ik ben er nog steeds niet uit en ik ga er ook nooit uitkomen... nu precies 270 dagen na zijn dood ben ik op het punt waar hij ook is geweest, kapot ga ik eraan.
Ik hoop dat het niet gebeurd met jou, en dat jouw beste vriend inziet hoeveel je van hem houdt... en dat je hem niet wilt verliezen...

Ow en verbreek de belofte en haal hulp, hij heeft het nodig en hij zal je eeuwig dankbaar zijn, als hij eenmaal weer op de rails is.... je moet het voor hem doen, als is het nu niet wat hij wil, hij zal je dankbaar zijn....
__________________
Amd I sat alone on the edge of dreams, watching birds...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 17:04
Verwijderd
probeer hem toch te overtuigen dat hij echt hulp moet zoeken. Kijk, nee heeft ie, ja kannie krijgen. Ook al is het je beste vriend, je moet echt ook aan jezelf denken, Hij trekt jou ook mee met z'n depressie. Het is mij ook gebeurd(ben er zelf wel veel sterker uitgekomen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Wat is seks?
Dekaloog
49 03-08-2016 22:46
Liefde & Relatie Help, wat moet k doen :S
Freaked Reality
49 11-04-2002 18:07
Liefde & Relatie Ik ben er ziek van!
PFP
47 11-04-2002 17:38
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.