Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2001, 15:46
jasmijn'84
jasmijn'84 is offline
Hallo Allemaal
Ik wilde is weten of er iemand was die stemmen in zijn hoofd heeft en wat die zeggen hoe je zoiets hoort. Oftewel jou belevenis daarvan.
Ik zou heel graag reactie willen omdat ik dan mischien weet hoe ik verdermoet en of andere het net zo ervaren als ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2001, 16:10
jasmijn'84
jasmijn'84 is offline
is er niemand die hier iets over weet
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 19:21
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Dit topic is heropent op Psychologie...
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 20:39
BoRNLoZeR
BoRNLoZeR is offline
paar maanden trug had ik wel zoiets. gewoon en stem(die van mezelf denk ik) die hele tijd negatief was enzow. begon allemaal met dingen als: "je bent zwak, je zal sterven", " je verdient het niet om te leven", "je bent zo'n focking lozer, waarom pleeg je geen zelfmoord? je mag niet leven!!"

klinkt best vaag allemaal, maar kan niet allez vertellen wat die stem zei, da's te grof om hier neer te zetten.

Die stemmen kwamen vaak s'avonds laat als ik zwaar depri was, nu gaat 't weer wat beter in opzicht da'k s'avonds niet meer lang zit te janken. Ook al tijd da'k de stemmen niet meer heb gehoord.

misschien gaat ut de goede kant op
__________________
It's only a matter of time,b4 tears do dry©BlDownForEmbracement -_- I'm on my way, I'm leaving 4good
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 15:33
lucy
lucy is offline
Ja van wat je zegt, die stemmen die hoor ik nog steeds. Het is een stem in mijn hoofd, geen bekende ofzo, mezelf gewoon die negatief denkt ofzo, zou het anders niet weten.
Die hoor ik dan de hele dag door van, je bent dik, moet je niet eens gaan afvallen, wat minder gaan eten, en je kan ook niets en wat doe je hier nou eigenlijk op deze aardbol en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar daar heb ik geen zin in.. ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan, ze te verdringen gaat niet.. te negeren, maakt het alleen maar erger en maakt het me nog veel moeilijker.. Ik denk niet echt dat je hier iets aan hebt maarja...
liefs miekje
take care
__________________
ff de groetjes doen aan, erik (mrhanky) eva, en remy ofcourse en de rest natuurlijk ook!!! k kan alleen niet iedereen opnoemen!! helaas
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 15:37
Drizzt
Drizzt is offline
Schizofrenie?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 16:46
Verwijderd
Ik heb dat al zolang als ik me kan herinneren... Ik hoor - en zie soms - dingen die er absoluut niet zijn.
Men zegt wel dat je ze 'in je hoofd hoort' maar ik hoor ze gewoon naast of achter me.

Het zijn nooit meer dan 2 stemmen die écht duidelijk spreken. Ze zijn altijd aanwezig en ik kan ook met ze praten over vanalles.

Vaak zijn het onschuldige 'personen', soms zijn het kwade 'personen'.
Die kwade laten me dan dingen zien die niet waar zijn, waardoor ik helemaal doordraai.

Tja.. dat zijn mijn ervaringen globaal gezien.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 18:04
jasmijn'84
jasmijn'84 is offline
He allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik heb hier heel veel aan.
(Schietsofreen is iets anders hoor)
Ik wil gewoon graag weten hoe je het hort en wet ze zeggen en dat hebben julie me al een beetje verteld.

Nog een vraag praten jullie er wel eens met iemand over weet iemand dat je er last van heb.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 22:51
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
ik heb wel eens dat ik dingen (geluiden) hoor die er niet zijn, hele enge dingen. ik kan dan ook precies zeggen waar het vandaan komt. in mijn oude huis hoorde ik altijd iemand mijn naam roepen, heel eng. ik maak mijzelf ook altijd bang, ik weet niet waarom, ik kan mijzelf zo bang maken dat ik ga hyperfentileren en dingen ga inbeelden. heel vreemd allemaal. stemmen hoor ik ook in mijn hoofd maar dan niet dat ze erge dingen zeggen of hard tegen mij praten. het zijn lui uit mijn klas die dan dingen zeggen ofzo, dan denk ik er over na, of ik loop mijzelf vragen te stellen. heel verwarrend want ik weet niet of ik het me inbeeld of dat het echt zo is zou maar zeggen.
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 09:59
shania
shania is offline

Ik hoor zo nu en dan wel stemmen in m'n hoofd. Bijvoorbeeld m'n moeder die me roept of scheld op mijn vader. Of ik hoor iemand lachen die ik niet ken. Zo nu en dan hoor ik ook nog de dingen die mensen in m'n oor fluisterde tijdens de verkrachting.
Maar ik denk dat dit niet is wat je bedoelt of wel?
Ik zou het fijn vinden als je me mailt: shania85@hotmail.com

Liefs Shania
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 15:21
Black Reina
Avatar van Black Reina
Black Reina is offline
ik hoor ook heel vaak stemmen in m'n hoofd, meestal als er niemand is, als k op bed ligt na te denken, soms is het 1 iemand die iets zegt, allemaal hele vage dingen, soms zijn het er heel veel en iedereen blert dan doorelkaar, ik heb het al zo lang ik me kan herinneren, het is dus al zo gwoon dat ik er niet eens meer op let. vaak zijn er ook beelden bij betrokken, maar die hebben er nix mee te maken, het is wel gescheiden, zijn er ook anderen die dat erbij zien? en ook vaak ondertiteling di ik niet kan lezen en films die afspelen en ik kan ze niet stopzetten...

xxxx
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 15:40
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Ik hoor altijd, mijn eigen stem, of wat ik als mijn eigen stem in mijn hoofd erken, maar als ik me niet op mijn gemak voel, hoor ik veel stemmen, en dan wordt het een beetje net als in de films soms, maar dan zit ik toch al flink te ijlen.
Leef gezond en er is nix aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 16:10
!KiTTiE!
Avatar van !KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
kheb nooit echt een stem in mijn hoofd, wel dat ik mezelf zie ensow.
ik heb wel eens gehad een tijdje dat het helemaal niet goed ging, dat ik toen de hele tijd een beeld voor me zag, waar ik dus later achter kwam dat ik het zelf was, en dat ik in dat beeld van een flat afsprong ensow, ik hoorde in mijn hoofd dan wel dioe gil zeg maar, maar toen het weer wat beter ging is het vanzelf weg gegaan.
ik maak mezelf ook altijd bang, het klinkt heel erg stom, maar ik durf nooit goed in spiegels te kijken s avonds, omdat ik een keer gedroomd/gezien heb dat ik mezelf zag en dat ik dood was ensow
mjah, ik maak mezelf dus echt bang vaak
veel sterkte,
iris
__________________
ik ben een muisje
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 11:55
shania
shania is offline

Je weet dat je altijd bij me terrecht kunt met vragen of om je hart te luchten. Misschien kun je er iets over vinden op het internet????
Liefs Shania
Ik hoop nog eens iets van je horen.
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 11:55
shania
shania is offline

Je weet dat je altijd bij me terrecht kunt met vragen of om je hart te luchten. Misschien kun je er iets over vinden op het internet????
Liefs Shania
Ik hoop nog eens iets van je horen.
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Jouw stem is nodig voor wereldwijd onderwijs!
Verwijderd
16 18-10-2008 00:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Blanco stemmen
Verwijderd
6 22-11-2006 12:48
Werk, Geld & Recht Jongen van 16 moeten kiesrecht krijgen met een halve stem.
Nastro
29 10-01-2006 09:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Grondwet] Wat heb je nu daadwerkelijk gestemd (tevens nabespreking)
Draakje83
352 06-06-2005 21:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.