Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2019, 18:21
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Wij moesten na een incident allemaal een extra contract gaan ondertekenen twee jaar geleden. Omdat iemand een foto had genomen en op facebook had gepleurd. Met patiënt getagd erbij
HOE DAN
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Advertentie
Oud 04-06-2019, 18:23
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Okee wow, dat is wel heel dom.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 04-06-2019, 18:26
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Het was dan nog eens eens een weeskind/vluchteling ook.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 04-06-2019, 18:32
Verwijderd
Ik ben heel erg integer. Ik bespreek nooit zaken in het openbaar en op elk ding waar ook maar iets van vertrouwelijke informatie op staat zit een slot op (ook mede dankzij deadlockie )
Ik bel zelden in de trein: als vrienden bellen zeg ik meteen: ik zit in de trein ik kan niet vrij praten. Als ik auto reed en iemand belde en ik had mensen in de auto zei ik meteen Jantje en Klaasje kunnen meeluisteren, is dat een probleem?

Ik heb één keer ruzie (privé, niet zakelijk) gemaakt in de bus en ik had niet door dat iemand mee kon luisteren en dat vond ik verschrikkelijk. Met mij ruzie maken is niet zo heel leuk (want ik win altijd) en al helemaal niet om naar de luisteren.

Collega's praten wel over mensen en dan loop ik heel vaak weg, demonstratief. Ik lach ook nooit om grappen die over mensen gemaakt worden. Meestal pleur ik daar een sarcastische grap tegenaan over die persoon zelf. Emotieloos met een stalen gezicht.

Voor mij is respect en integriteit een te groot goed om een beetje te grabbel te gooien.
Oud 04-06-2019, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Het was dan nog eens eens een weeskind/vluchteling ook.
Jeeeeezus...
Oud 04-06-2019, 19:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik gebeld word over werk dan vraag ik altijd om patiëntgegevens te appen/mailen of ik zeg dat ik er later op terug kom als ik niet in het openbaar ben.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-06-2019, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Als ik gebeld word over werk dan vraag ik altijd om patiëntgegevens te appen/mailen of ik zeg dat ik er later op terug kom als ik niet in het openbaar ben.
Over een onbeveiligd netwerk.
Oud 04-06-2019, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Als ik gebeld word over werk dan vraag ik altijd om patiëntgegevens te appen/mailen of ik zeg dat ik er later op terug kom als ik niet in het openbaar ben.
Mailen is per definitie een no-go. Dat is echt een van de meest onveilige dingen die er bestaan en het zou echt crimineel moeten worden om persoonsgegevens via mail uit te wisselen. Srsly.
Oud 04-06-2019, 19:28
Verwijderd
En die hoerenzooi staat ook nog eens in een Google cloud.
Oud 04-06-2019, 19:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mailen is per definitie een no-go. Dat is echt een van de meest onveilige dingen die er bestaan en het zou echt crimineel moeten worden om persoonsgegevens via mail uit te wisselen. Srsly.
We hebben zo'n veilig verzenden optie of we versturen het in een bijlage met wachtwoord.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-06-2019, 20:18
Verwijderd
Citaat:
We hebben zo'n veilig verzenden optie of we versturen het in een bijlage met wachtwoord.
Hoe breng je het wachtwoord dan van A naar B? En wat is precies die "veilig verzenden"-techniek?

Seriously, er zijn betere methoden. Secure shit gaat niet over mail.
Oud 04-06-2019, 20:23
Verwijderd
Het hoort niet de core business van artsen of wat dan ook te zijn eah, IT en security. Maar godverdomme, waarom neemt de sector het schijnbaar niet serieus genoeg om IT en security uit te besteden aan mensen die wél clue hebben. Artsen en professionals hebben dan de plicht zich te voegen naar eisen en wensen van dat team, hoeven zich verder nergens om te bekommeren.

Maar goed; uiteindelijk zijn de gebruikers altijd de grootste clowns. Laatst liet zo'n fuckmuppet van het AMC/HMC een terminal onvergrendeld onbeheerd achter. Het is dat ik een fucking goodie twoshoes ben en het niet verder is gegaan dan een ernstig negatieve review op hun beoordelingssysteempje.
Oud 04-06-2019, 20:27
Verwijderd
Het is zo spannend in de straat. Twee politieautos waarvan één met draaiende motor terwijl de agent van de andere bij mensen naar binnen is. Dat soort manouvres doe je niet als je iemand gaat vertellen dat z'n kind overleden is. En toen ik op het balkon ging luisteren hoorde ik de naam van de buurman gezegd worden door de politieagent in de eerste zin die hij sprak. Dus das grappig.
Oud 04-06-2019, 20:30
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Mensen zijn ook altijd verbaast dat we op de praktijk geen mail hebben. Maar heb er geen goede oplossing voor zodat dat goed gaat, dus ik doe het niet.
Volgend jaar maar eens kijken naar het portal van mijn systeem of dat wel wat is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 04-06-2019, 20:32
Verwijderd
Yeah, er moet gewoon landelijke infrastructuur komen, en die moet dan gelijk een internationale standaard worden. Eentje die puur gaat om het uitwisselen van medische gegevens, met goede APIs zodat er in bepaalde landen zoals Nederland dan nog een verzekeringssysteem aan gekoppeld kan worden moet het dan echt zo nodig. In ieder geval is het wel belangrijk dat de kosten gewoon verantwoord kunnen worden aan de belastingbetaler.
Oud 04-06-2019, 20:37
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Yeah, er moet gewoon landelijke infrastructuur komen, en die moet dan gelijk een internationale standaard worden. Eentje die puur gaat om het uitwisselen van medische gegevens, met goede APIs zodat er in bepaalde landen zoals Nederland dan nog een verzekeringssysteem aan gekoppeld kan worden moet het dan echt zo nodig. In ieder geval is het wel belangrijk dat de kosten gewoon verantwoord kunnen worden aan de belastingbetaler.
klinkt als een plan. Ik word zo moe van al die falende en slechte systemen. Communiceert voor geen meter met elkaar.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 04-06-2019, 21:59
Verwijderd
Citaat:
We hebben zo'n veilig verzenden optie of we versturen het in een bijlage met wachtwoord.
WOW
Oud 04-06-2019, 23:17
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Het is zo spannend in de straat. Twee politieautos waarvan één met draaiende motor terwijl de agent van de andere bij mensen naar binnen is. Dat soort manouvres doe je niet als je iemand gaat vertellen dat z'n kind overleden is. En toen ik op het balkon ging luisteren hoorde ik de naam van de buurman gezegd worden door de politieagent in de eerste zin die hij sprak. Dus das grappig.
VERTEL HIER MEER OVER!!!
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 04-06-2019, 23:20
Verwijderd
Citaat:
VERTEL HIER MEER OVER!!!
Ze hebben iemand die in het huis was meegenomen want ik ben fishdicks gaan bakken! MAAR IK HEB DUS NIET GEZIEN WIE!!!!! FFS!!!! Het zouden zowel z'n zoons als hij als z'n chick kunnen zijn maar niet z'n dochter.
Oud 04-06-2019, 23:37
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ze hebben iemand die in het huis was meegenomen want ik ben fishdicks gaan bakken! MAAR IK HEB DUS NIET GEZIEN WIE!!!!! FFS!!!! Het zouden zowel z'n zoons als hij als z'n chick kunnen zijn maar niet z'n dochter.
Wajooo!

Wij hebben shit in het huis; we hebben kortsluiting waardoor alle stroom plat ligt.
Oud 04-06-2019, 23:37
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Omg, spanning en sensatie! Ken je die kerel verder?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 05-06-2019, 07:04
Verwijderd
Blijkt dat de kat het prachtig vindt, dat mooie weer. Allemaal ramen en deuren die open gaan, waar je naar binnen kan, en nieuwe speeltjes mee naar huis nemen zoals walnoten en kurken. Nare steelkat.
Oud 05-06-2019, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Omg, spanning en sensatie! Ken je die kerel verder?
Ja, prima kerel!
Oud 05-06-2019, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Blijkt dat de kat het prachtig vindt, dat mooie weer. Allemaal ramen en deuren die open gaan, waar je naar binnen kan, en nieuwe speeltjes mee naar huis nemen zoals walnoten en kurken. Nare steelkat.
Hahahahaha, ja leuk is dat <3
Oud 05-06-2019, 11:23
Verwijderd
Kijk he, ik gun iedereen natuurlijk zijn of haar momentje en statuur, echter een MBO-opleiding een stúdie noemen.. Dat is HBO al niet. </boze blanke man>
Oud 05-06-2019, 12:15
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
.. Dat is HBO al niet. </boze blanke man>
Hoezo?
Oud 05-06-2019, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Hoezo?
Het is gewoon school. Je studeert niet, je leert op het HBO.
Oud 05-06-2019, 12:28
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Het is gewoon school. Je studeert niet, je leert op het HBO.
Hbo'ers zijn leerlingen.
Oud 05-06-2019, 12:49
Verwijderd
PSYCHED.







Oud 05-06-2019, 13:37
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Hoe breng je het wachtwoord dan van A naar B? En wat is precies die "veilig verzenden"-techniek?

Seriously, er zijn betere methoden. Secure shit gaat niet over mail.
Wij lappen onze klanten er direct bij als er (klant)data met de mail meekomt; dat is inderdaad compleet uit den boze.

Citaat:
Het hoort niet de core business van artsen of wat dan ook te zijn eah, IT en security. Maar godverdomme, waarom neemt de sector het schijnbaar niet serieus genoeg om IT en security uit te besteden aan mensen die wél clue hebben.
Nou ja, er zijn wel bedrijven die dat (redelijk) goed doen, zoals een Vecozo; maar die doen dan (zover ik weet) alleen een subset van de datauitwisseling (ik geloof met name declaraties en wat berichtenafhandeling). Wat Tetlock zegt lijkt mij de beste oplossing; een landelijke, dan wel europese, dan wel wereldwijde standaard/infra waar je aan moet voldoen, anders ten straffe van idiote boetes etc. Maar goed; als dat er ooit komt zijn we vast al 40 jaar verder.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 05-06-2019, 14:17
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Het is gewoon school. Je studeert niet, je leert op het HBO.
Wat is de volledige redenering daarachter? Ik kan niet zo goed volgen qua semantisch verschil.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 05-06-2019, 14:25
Liva
Liva is offline
Hoi, dat is lang geleden
Oud 05-06-2019, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, er zijn wel bedrijven die dat (redelijk) goed doen, zoals een Vecozo; maar die doen dan (zover ik weet) alleen een subset van de datauitwisseling (ik geloof met name declaraties en wat berichtenafhandeling). Wat Tetlock zegt lijkt mij de beste oplossing; een landelijke, dan wel europese, dan wel wereldwijde standaard/infra waar je aan moet voldoen, anders ten straffe van idiote boetes etc. Maar goed; als dat er ooit komt zijn we vast al 40 jaar verder.
NOREA heeft best aardige richtlijnen klaarliggen die zó, hopla, ingezet kunnen worden als verplichte audit-normen. De DigiD 2.0 is een prima uitgangspunt voor wat copypasta en daarmee tik je aardig wat vectors goed af. Logius heeft deze veplicht gesteld voor applicaties die een koppeling hebben met DigiD. Haal je deze audit niet? Einde oefening met je koppeling, daaaag. Zouden ze vaker en meer moeten doen.

Edit: Wat dan wel weer cringen is, is het NCSC die volledig out of date zijn met (zwakke) ciphers waar deze norm op leunt voor een paar aspecten.

Laatst gewijzigd op 05-06-2019 om 14:31.
Oud 05-06-2019, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Wat is de volledige redenering daarachter? Ik kan niet zo goed volgen qua semantisch verschil.
Hoe ik dat uitleg: een truc (leren) uitvoeren versus een truc (leren) begrijpen. Het verschil tussen rondklikken in SPSS en daadwerkelijk de onderliggende wiskunde/statistiek begrijpen.
Oud 05-06-2019, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Wat is de volledige redenering daarachter? Ik kan niet zo goed volgen qua semantisch verschil.
Universiteit = wetenschappelijk, HBO niet. Ik quote niet graag Vandale maar toch:

Citaat:
stu·de·ren (studeerde, heeft gestudeerd)
1
zich bekwamen in een vak van wetenschap: hij zit te studeren

Derhalve, vanuit de oorspronkelijke betekenis, studeren alleen bij wetenschappelijk onderwijs en dat is HBO niet.
Oud 05-06-2019, 14:46
Verwijderd
In de spreektaal heeft studeren natuurlijk al lang een bredere betekenis en als ik het verschil al aanduid, dan vooral voor de leuk om MBO'ers en HBO'ers te jennen, ligt bij sommigen van hen gevoelig.


Ik ken genoeg universitairen die niet meer kunnen dan een trucje uitvoeren en genoeg HBO'ers die begrijpen en over het waarom nadenken. De daadwerkelijk genoten opleiding zegt nog niets over het denkniveau van iemand. Maar de vorige keer dat ik daar iets over postte, voelden wat forumers zich aangesproken vanuit het imposter syndrome. Ook al had ik het helemaal niet over iemand van het forum. Dus ik vermijd dat onderwerp meestal maar een beetje zowel irl als hier.
Oud 05-06-2019, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Ik ken genoeg universitairen die niet meer kunnen dan een trucje uitvoeren en genoeg HBO'ers die begrijpen en over het waarom nadenken. De daadwerkelijk genoten opleiding zegt nog niets over het denkniveau van iemand. Maar de vorige keer dat ik daar iets over postte, voelden wat forumers zich aangesproken vanuit het imposter syndrome. Ook al had ik het helemaal niet over iemand van het forum. Dus ik vermijd dat onderwerp meestal maar een beetje zowel irl als hier.
Dat je hier liever niets over zegt is natuurlijk een vreemde (doch begrijpelijke) situatie. Iedereen zal dit namelijk (moeten) beamen.
Oud 05-06-2019, 15:07
Verwijderd
KPN NetwerkNL legt het glasvezelnetwerk straat voor straat aan in Diemen-Noord, Buitenlust en de Harmonielaan en sluit de woningen kosteloos aan. Na Diemen-Noord volgen Diemen-Centrum en Diemen-Zuid. Inwoners van deze wijken worden door KPN NetwerkNL geïnformeerd. Het netwerk wordt aangelegd tot in de woning, waarna bewoners vrij zijn om wel of geen abonnement te nemen bij een provider van hun eigen keuze. Naar verwachting duren de werkzaamheden tot en met januari 2020.

Motherfuckers. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik niet zo nodig meer weg wil bij Ziggo, nu die Mediabox XL 't raam uitgekankerd is en de Next hier staat. Ja, die ConnectBox is nog steeds dikke aids, maar mja, die valt te bridgen en hoe Ziggo het met Formule 1 doet, levert dat wel meerwaarde op voor mij.
Oud 05-06-2019, 15:53
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Nou ja, er zijn wel bedrijven die dat (redelijk) goed doen, zoals een Vecozo; maar die doen dan (zover ik weet) alleen een subset van de datauitwisseling (ik geloof met name declaraties en wat berichtenafhandeling). Wat Tetlock zegt lijkt mij de beste oplossing; een landelijke, dan wel europese, dan wel wereldwijde standaard/infra waar je aan moet voldoen, anders ten straffe van idiote boetes etc. Maar goed; als dat er ooit komt zijn we vast al 40 jaar verder.
Ik heb ondertussen wel aardig de balen van vecozo met die certificaten van ze.
Hoewel mijn ruzie met Enovation nu wel het ergste is, wat een prutsers. Al de hele dag met die lui zoet
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 05-06-2019, 17:07
Verwijderd
[QUOTE=Carn;34622400]Wij lappen onze klanten er direct bij als er (klant)data met de mail meekomt; dat is inderdaad compleet uit den boze.[/quote[
Wij gebruiken er SecureAnyBox voor. Die kan ook van groepen machines wachtwoorden routeren. We kunnen externen inviten en dat doen we live, via WA-audio. Dan enrollen we ze in onze MFA-oplossing en dan vervolgens kunnen ze bij ieder individueel wachtwoord waar we ze rechten op geven. Het is echt fucking awesome

Citaat:
Nou ja, er zijn wel bedrijven die dat (redelijk) goed doen, zoals een Vecozo; maar die doen dan (zover ik weet) alleen een subset van de datauitwisseling (ik geloof met name declaraties en wat berichtenafhandeling). Wat Tetlock zegt lijkt mij de beste oplossing; een landelijke, dan wel europese, dan wel wereldwijde standaard/infra waar je aan moet voldoen, anders ten straffe van idiote boetes etc. Maar goed; als dat er ooit komt zijn we vast al 40 jaar verder.
Terwijl het zo makkelijk kan zijn. Helemaal als je een extensible schema toestaat.
Oud 05-06-2019, 17:13
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
KPN NetwerkNL legt het glasvezelnetwerk straat voor straat aan in Diemen-Noord, Buitenlust en de Harmonielaan en sluit de woningen kosteloos aan. Na Diemen-Noord volgen Diemen-Centrum en Diemen-Zuid. Inwoners van deze wijken worden door KPN NetwerkNL geïnformeerd. Het netwerk wordt aangelegd tot in de woning, waarna bewoners vrij zijn om wel of geen abonnement te nemen bij een provider van hun eigen keuze. Naar verwachting duren de werkzaamheden tot en met januari 2020.

Motherfuckers. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik niet zo nodig meer weg wil bij Ziggo, nu die Mediabox XL 't raam uitgekankerd is en de Next hier staat. Ja, die ConnectBox is nog steeds dikke aids, maar mja, die valt te bridgen en hoe Ziggo het met Formule 1 doet, levert dat wel meerwaarde op voor mij.
Ik dacht dat jullie in Amsterdam woonden!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 05-06-2019, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat jullie in Amsterdam woonden!
Pahh, Diemen Zuid is meer Amsterdam dan Amsterdam Noord We zitten strak tegen Betondorp aan.
Oud 05-06-2019, 17:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ja zo kan je natuurlijk alles rechtpraten, tsk.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 05-06-2019, 17:38
Verwijderd
Ik ben dus serieus nog steeds m'n Fritzbox aan het gebruiken in plaats van m'n EdgeRouter-X
Oud 05-06-2019, 18:59
Verwijderd
Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van FritzBoxjes
Oud 05-06-2019, 19:00
Verwijderd
Jezus jongens hoe meer ik lees over Vampire The Masquerade Bloodlines 2, hoe harder ik de meest dure uitgave ik wil pre-orderen. En pre-orderen is slecht voor alles en iedereen, maar álles wijst er op dat ze exact begrijpen wat het moet worden
Oud 05-06-2019, 20:35
Verwijderd
Citaat:
In de spreektaal heeft studeren natuurlijk al lang een bredere betekenis en als ik het verschil al aanduid, dan vooral voor de leuk om MBO'ers en HBO'ers te jennen, ligt bij sommigen van hen gevoelig.


Ik ken genoeg universitairen die niet meer kunnen dan een trucje uitvoeren en genoeg HBO'ers die begrijpen en over het waarom nadenken. De daadwerkelijk genoten opleiding zegt nog niets over het denkniveau van iemand. Maar de vorige keer dat ik daar iets over postte, voelden wat forumers zich aangesproken vanuit het imposter syndrome. Ook al had ik het helemaal niet over iemand van het forum. Dus ik vermijd dat onderwerp meestal maar een beetje zowel irl als hier.
eens!
Oud 05-06-2019, 20:50
Verwijderd
Ik heb een mbo studie gedaan. Lekker puh.
Oud 05-06-2019, 20:50
Verwijderd
Em ik ben student geweest.
Oud 05-06-2019, 20:51
Verwijderd
Dikke schijt. Dat vind ik er van.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.