Oud 09-05-2020, 21:56
goldsilverrr
goldsilverrr is offline
Hoi allemaal,

De laatste tijd zit ik met een probleem. Er is een jongen waarmee ik nogal een - laat ik t zo verwoorden - complicated relatie mee heb. Geen relatie maar gewoon, ja er is veel gebeurd zeg maar.

Maar het punt is, als ik tegen hem moet tennissen dan klap ik dicht, ik verlies mijn controle en het gaat gewoon fout. Ik heb laatst een wedstrijd tegen hem gespeeld, geen 1x een goede bal naar hem geslagen. Het lukt gewoon niet.

Nu is mijn vraag, hebben jullie hier ook last van of herkennen jullie dit?
En zo ja tips??

Groetjes xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2020, 22:47
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik begrijp er niet heel veel van eerlijk gezegd
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2020, 23:19
Verwijderd
Soms gaat dat zo, dan is er zoveel gebeurd tussen twee personen, dat ze niet meer goed kunnen samenwerken. Ken ik ja. Is goed om zo'n relatie te beëindigen als het van beide kanten niet meer te verbeteren valt.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2020, 23:38
SnuffelHond
SnuffelHond is offline
Waar gaat dit over?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2020, 08:11
DitIsEenNaam
Avatar van DitIsEenNaam
DitIsEenNaam is offline
Citaat:
Hoi allemaal,

De laatste tijd zit ik met een probleem. Er is een jongen waarmee ik nogal een - laat ik t zo verwoorden - complicated relatie mee heb. Geen relatie maar gewoon, ja er is veel gebeurd zeg maar.

Maar het punt is, als ik tegen hem moet tennissen dan klap ik dicht, ik verlies mijn controle en het gaat gewoon fout. Ik heb laatst een wedstrijd tegen hem gespeeld, geen 1x een goede bal naar hem geslagen. Het lukt gewoon niet.

Nu is mijn vraag, hebben jullie hier ook last van of herkennen jullie dit?
En zo ja tips??

Groetjes xx
Goede tips vereisen meer info
__________________
Wees geen hark, snuif kwark
Met citaat reageren
Oud 10-05-2020, 12:51
Verwijderd
Stel dan normale vragen aan haar. Ik snap haar wel, maar dat kan zijn omdat ik geleerd heb.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2020, 20:30
goldsilverrr
goldsilverrr is offline
Alvast bedankt voor deze snelle reacties.

Ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen maar omdat ik zelf ook niet precies weet hoe ik me voel (en waarom het tennissen niet lukt als ik tegen hem moet) is dat soms lastig.
Als je het zelf niet hebt gehad dan is het ook moeilijk om het te begrijpen (mn vriendinnen begrepen er ook weinig namelijk).

Ik zal het even met een ander voorbeeld beter proberen uit te leggen.
Als je samen in de sportschool bent met iemand die je kent/leuk vind/haat, dan ga je je meestal toch anders gedragen (tenminste dat doe ik). Met tennis heb ik in dit geval gewoon zoveel moeite om “normaal” te doen dat het me niet meer lukt om normaal te tennissen.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is,
Iemand tips/ervaring met vergelijkbare situaties?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2020, 20:31
goldsilverrr
goldsilverrr is offline
Citaat:
Soms gaat dat zo, dan is er zoveel gebeurd tussen twee personen, dat ze niet meer goed kunnen samenwerken. Ken ik ja. Is goed om zo'n relatie te beëindigen als het van beide kanten niet meer te verbeteren valt.
Ik heb voor de duidelijkheid geen relatie met hem op dit moment, wel gehad (beetje knipperlichtrelatie om eerlijk te zijn).
Met citaat reageren
Oud 10-05-2020, 20:32
goldsilverrr
goldsilverrr is offline
Citaat:
Stel dan normale vragen aan haar. Ik snap haar wel, maar dat kan zijn omdat ik geleerd heb.
Bedoel je dat jij ook een soort zelfde situatie hebt meegemaakt? Hoe voelde jij je daarbij als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2020, 21:01
Corona Joe
Avatar van Corona Joe
Corona Joe is offline
Ik snap er geen bal van,
Maar ik tennis danook niet
Met citaat reageren
Oud 10-05-2020, 21:35
goldsilverrr
goldsilverrr is offline
Haha sorry dan, toch bedankt voor de moeite!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2020, 21:59
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Heb je het gevoel dat omdat er een bekende van je aan het zien is wat je doet dat je onder druk staat om het goed te doen? Dat je te druk bezig bent met hoe hij zal oordelen dat je daardoor juist fouten maakt?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2020, 22:03
goldsilverrr
goldsilverrr is offline
Citaat:
Heb je het gevoel dat omdat er een bekende van je aan het zien is wat je doet dat je onder druk staat om het goed te doen? Dat je te druk bezig bent met hoe hij zal oordelen dat je daardoor juist fouten maakt?
Dit heeft er denk ik wel mee te maken inderdaad. Maar omdat het specifiek om hem gaat, de jongen waarvoor ik toch altijd een beetje gevoelens voor blijf houden, vond ik het zo apart.
Normaal ben ik namelijk echt niet zo, ik presteer juist beter onder druk & vind het niet erg als er tijdens tennis (of een andere sport) mensen kijken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2020, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Bedoel je dat jij ook een soort zelfde situatie hebt meegemaakt? Hoe voelde jij je daarbij als ik vragen mag?
Niet helemaal precies dezelfde , maar wel iets soortgelijks, in de zin van een relatie, of dat nu een liefdesrelatie is of vriendschappelijk, dat maakt niet uit.

En ik voelde me er best kut bij, dus heb het zelf afgebroken. In jouw geval kan het nog wel zo zijn dat je later wel weer "normaal" met elkaar om kan gaan. In jouw geval is de prestatiedruk erg hoog en naar ik begrijp vond hij jou niet zo leuk als jij hem? En dat je nu bang bent om bij hem af te gaan en hoe graag je dat niet wil, des meer gebeurt dat wel?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2020, 22:46
goldsilverrr
goldsilverrr is offline
Citaat:
Niet helemaal precies dezelfde , maar wel iets soortgelijks, in de zin van een relatie, of dat nu een liefdesrelatie is of vriendschappelijk, dat maakt niet uit.

En ik voelde me er best kut bij, dus heb het zelf afgebroken. In jouw geval kan het nog wel zo zijn dat je later wel weer "normaal" met elkaar om kan gaan. In jouw geval is de prestatiedruk erg hoog en naar ik begrijp vond hij jou niet zo leuk als jij hem? En dat je nu bang bent om bij hem af te gaan en hoe graag je dat niet wil, des meer gebeurt dat wel?
Nu komt het rare: hij vond mij veel leuker dan ik hem. In eerste instantie wilde ik ook niet meer dan vriendschap maar uiteindelijk kwam het er toch van. Maar het kwam dus voornamelijk uit hem.
Ik ben dus nog steeds een soort “bang om iets verkeerds te doen” als hij er is, “bang dat ik er niet leuk genoeg uitzie”, als hij er is. Helemaaaal met sport.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2020, 22:49
Verwijderd
Maar nu vind jij hem nog wel leuk, en hij jou niet?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2020, 08:23
goldsilverrr
goldsilverrr is offline
Citaat:
Maar nu vind jij hem nog wel leuk, en hij jou niet?
Zoals ik al zei is het gewoon lastig om dat te verwoorden. We vinden elkaar wel leuk maar het heeft eerder voor problemen gezorgd en ik (en hij ook) willen er daarom niet weer aan beginnen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2020, 11:53
Verwijderd
Hmmm.... dan zou er toch geen probleem moeten zijn? Is er een mogelijkheid om gewoon even een tijd niet met hem te tennissen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-05-2020, 16:10
goldsilverrr
goldsilverrr is offline
Ja ik denk dat dat de enige oplossing is inderdaad. Maar ik dacht misschien heeft iemand andere opties aangezien ik helemaal niet meer tegen hem tennissen zo apart vind: wat moet ik dan zeggen. Het lukt niet ofzo? Haha. Gaat hilarisch worden denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2020, 21:00
Verwijderd
Kan je gewoon uitleggen joh!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet
Zeeslag
1 01-04-2015 17:14
Verhalen & Gedichten Spijt, een nieuw begin.
Ingetjuhh
13 16-07-2004 17:23
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12
Verhalen & Gedichten QuaTro by Q-Wi-Q
Q-Wi-Q
3 06-08-2001 23:44
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.