Oud 08-12-2006, 09:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik slaap de afgelopen paar weken veel meer dan normaal. In plaats van acht uur per nacht slaap ik nu wel negen tot tien uur per nacht. Ik voel me verder niet moe overdag en kan er ook wel uit komen als het eerder moet. Ook kom ik veel sneller in slaap dan voorheen, ik heb altijd al problemen gehad met inslapen maar die zijn nu opeens weg.

Iemand een idee hoe dit kan komen? Ik dacht even dat het kwam doordat ik pas verhuisd ben en dat ik nog moest wennen, maar hoe lang zou zoiets kunnen duren?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 10:20
Verwijderd
Last van het weinige licht nu? Ik merk zelf dat ik meer slaap op de dagen dat ik om twee uur (ik heb een donkere kamer) het licht aan moet doen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 10:52
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Kan misschien wel zijn. Bij mijn ouders was de verduistering niet denderend, maar ik heb ook veel betere gordijnen op mijn kamer. Plus natuurlijk het weer. Kan het daar echt door komen?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 11:09
Verwijderd
Zelf slaap ik altijd 's winters wel een paar uur per nacht langer dan in de zomer, maar dat is, om met de kaasmeisjes te spreken, heel persoonlijk. Het komt echter wel vaker voor.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 11:43
Gevederde
Gevederde is offline
He grappig. Ik heb nu echt hetzelfde. Opeens slaap ik 9 a 10 uur per dag en ik voel me dan even fit als wanneer ik in de zomer 8 uur slaap. Het lijkt net of ik aan een winterslaap begonnen ben ofzo echt bizar. Maar een echte verklaring heb ik er niet voor. Het komt misschien wel doordat het eerder donker wordt Ook kan het komen doordat je een tijdje heel erg druk bent geweest en nu rust nodig hebt...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 00:21
Verwijderd
dat had k ook een tijdje.. van 7-8 uur slaap naar 9-10 uur slaap en voelde me niet meer moe dan daarvoor.. alleen werd het bij mij steeds meer slapen, 11-13 uur per nacht en dan merk k wel dat k overdag heel moe ben.. volgens mij is het normaal dat als het donkerder wordt je langer slaapt, als je maar uitkijkt dat je niet uit schiet met slapen..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 11:47
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Hm oké, dan ben ik niet de enige.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 12:20
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Grappig, (ook) ik heb exact hetzelfde (ook verhuisd, ook ineens veel meer slapen en weinig moeite met inslapen meer).
Ik heb aan mijn ouders gevraagd hoe dat zou kunnen en komen en zij denken dat het deels komt doordat ik nu veel meer doe op een dag (en door de nieuwe indrukken) en doordat de slaapkamer nu rustiger en donkerder is. Ik zelf merk dat het ook scheelt dat er nog iemand in de kamer ligt, waardoor ik mezelf dwing om stil(ler) te liggen en dan kennelijk eerder in slaap val.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 13:14
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
het seizoen vraagt om een winterslaap . heel de natuur zit in het winterritme, dus waarom jij dan niet. ik slaap ook meer de laatste tijd (en dat is in mijn geval postief van max. 6 uur naar nu ong. 8 uur slaap). ik denk wel dat het belangrijk is dat je wat regelmaat houdt in vasten tijden zodat je niet te veel slaapt?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Problemen met (samen) slapen
Daantje_0705
7 28-01-2011 22:44
Psychologie Hoe moet je slapen?
Nebel
23 04-04-2008 15:24
Lichaam & Gezondheid 's middags slapen slecht?
moon
8 24-01-2008 10:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen recensie nooit meer slapen
kleutertje
1 08-06-2003 13:26
Psychologie ik kan niet meer slapen als ik alleen thuis ben
leintjuh
1 14-02-2002 21:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.