Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2012, 14:17
lalapo
lalapo is offline
Hoi allemaal,
Ik ga in begin juli met me vriend een weekje op vakantie naar Spanje. Ik ben 15 en word eind juli 16 en hij is 18. Hij betaald alles op zijn naam maar nu heb ik de vraag word er moeilijk gedaan als ik als minderjarige ga vliegen? Heb ik iets van papieren nodig van mijn ouders? Op internet las ik dat er soms wel moeilijk gedaan word en ik zou graag willen weten hoe het zit!

Groetjeeees xoxo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2012, 21:38
Verwijderd
nee als je met een volwassene bent sowieso niet. En volgens mij mag je op elke leeftijd alleen vliegen, alleen mag je onder de zoveel jaar geen bagage meenemen? Of ben ik nu wartaal aan het uitslaan?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2012, 23:31
joris19
Avatar van joris19
joris19 is offline
Je hebt wel een eigen legitimatiebewijs nodig, die regeling geldt sinds kort, dus moeten je ouders voor jou een aparte legitimaiepasje laten maken bij de burgelijke stand, ofwel het stadhuis of stadsdeelkantoor, omdat je niet meer op het paspoort van je ouders of van iemand anders kan worden bijgeschreven. dus als de sodemieter een nieuw legitimatiepasje laten maken. Als je nog op tijd over een legitimatiebewijs pasje wil beschikken voordat je op vakantie gaat.
Anders wordt er echt moeilijk gedaan. succes
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 07:10
Verwijderd
Citaat:
Je hebt wel een eigen legitimatiebewijs nodig, die regeling geldt sinds kort, dus moeten je ouders voor jou een aparte legitimaiepasje laten maken bij de burgelijke stand, ofwel het stadhuis of stadsdeelkantoor, omdat je niet meer op het paspoort van je ouders of van iemand anders kan worden bijgeschreven. dus als de sodemieter een nieuw legitimatiepasje laten maken. Als je nog op tijd over een legitimatiebewijs pasje wil beschikken voordat je op vakantie gaat.
Anders wordt er echt moeilijk gedaan. succes
Dat is vanaf je 14e al verplicht in Nederland, en als het goed is krijgt iedereen daar een brief over voor zijn/haar 14e verjaardag. Als de TS geen ID-kaart heeft heeft ze dus sowieso al een groot probleem, dus ik denk dat ze die wel heeft.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 09:50
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Je hebt wel een eigen legitimatiebewijs nodig, die regeling geldt sinds kort, dus moeten je ouders voor jou een aparte legitimaiepasje laten maken bij de burgelijke stand, ofwel het stadhuis of stadsdeelkantoor, omdat je niet meer op het paspoort van je ouders of van iemand anders kan worden bijgeschreven. dus als de sodemieter een nieuw legitimatiepasje laten maken. Als je nog op tijd over een legitimatiebewijs pasje wil beschikken voordat je op vakantie gaat.
Anders wordt er echt moeilijk gedaan. succes
Als ze een ID heeft (wat verplicht is voor je 14e), hoeft ze verder niks aan te vragen. Achterop staat gewoon waar je heen kunt reizen met je ID en je kunt in de EU overal naartoe met je ID.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 17:30
lalapo
lalapo is offline
Ja een ID kaart heb ik al sinds mijn 13e dus dat is geen probleem maar ik bedoel iets van toestemmingspapieren?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Die goede oude tijd!
Missy
75 25-09-2009 17:18
Liefde & Relatie Op vakantie met ouders
tinklebell
51 25-12-2004 15:21
De Kantine Wat wil je binnenkort nog gaan doen?
MOI-MILO
102 16-05-2004 11:23
Liefde & Relatie op vakantie met vriend
Verwijderd
24 12-01-2004 18:53
Liefde & Relatie Vriend/vriendin op verre afstand
*MiSs HoNeY*
62 01-11-2003 17:48
De Kantine Is het normaal dat...
Kupu
20 06-06-2002 19:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.