Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2003, 14:30
L!nk
L!nk is offline
Wie heeft er eigenlijk de laatste tijd de America's Cup (zeilen gevolgd)

Afgelopen weekend twee keer om 3 uur naar bed te gaan om te kijken en ik vraag me af of er nog meer mensen het volgen.

Jammer alleen dat het al weer afgelopen is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2003, 14:46
#6
Avatar van #6
#6 is offline
jah, ik heb et af en toe gekeken...cool om te zien, maar wel lullig voor nieuw zeeland opzich...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:33
L!nk
L!nk is offline
Hoezo, ze hebben vorige keer al gewonnen

Maar je hebt wel gelijk, ze schepten de hele tijd veel water en dan ook nog die mastbreuk. Eigenlijk kan ik er wel om lachen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:39
Thomas
Thomas is offline
Eerlijk gezegt boeit zeilen me niet zo.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 20:42
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Zeilen boeit me in het algemeen ook niet zo. Ik heb het wel 2 keer live gezien. (min of meer perongeluk) en nog eens 2 in een herhaling. Ik vind het geweldig dat Alinghi zo goed was. Zeker nadat de Nieuw-Zeelandse pers zo arrogant begon te doen. Maarja, wie zo'n klote boot fabriceerd heeft ook niet beter verdiend. En wat ook nog wel leuk is dat het de eerste keer is dat de Cup naar Europa komt .(Zwitserland)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 10:43
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Is dit een concurrent van de Whitbread race of is dit hetzelfde onder een andere naam?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
BTL_BTR schreef op 03-03-2003 @ 21:42:
Zeilen boeit me in het algemeen ook niet zo. Ik heb het wel 2 keer live gezien. (min of meer perongeluk) en nog eens 2 in een herhaling. Ik vind het geweldig dat Alinghi zo goed was. Zeker nadat de Nieuw-Zeelandse pers zo arrogant begon te doen. Maarja, wie zo'n klote boot fabriceerd heeft ook niet beter verdiend. En wat ook nog wel leuk is dat het de eerste keer is dat de Cup naar Europa komt .(Zwitserland)
ahum, hij komt niet naar zwitserland, het zwitserse syndicaat mag hem organiseren, waarschijnlijk (zoals het er nu naar uit ziet in de middelandse zee monaco oid)

Citaat:
Boogie schreef op 04-03-2003 @ 11:43:
Is dit een concurrent van de Whitbread race of is dit hetzelfde onder een andere naam?
nee de america's cup (ac) is 155 jaar geleden begonnen als een wedstrijd tussen twee yachtclubs (1 amerikaanse en 1 engelse)in het engelse wight. De winnaar van de eerste wedstrijd was het yacht "the america" waarna de beker die ze wonnen werd genoemd. De beker word trouwens ook wel de lelijkste zeiltrofee genoemd (the auld mug voor de engelse). Tot (weet het niet zeker maar dacht) 1995 bleef de cup in america toen won de uitdager van new zeeland de cup. De kiwi's hebben hem tot dit jaar daargehouden.

Het idee van de ac is dat er een verdediger is en een X aantal uitdagers. Deze uitdagers moeten onderling een winnaar vormen door een knockout te varen. De beste van de uitdagers(challangers) mag zeilen tegen de verdediger in dit geval new zeeland.

Deze wedstrijd is een Matchrace, dwz twee boten per wedstrijd tegen elkaar.


De whitbread race (nu volvo ocean race (VOR)) is ontstaan uit de tijd dat er grote windjammers via kaapstad naar australie en via brazillie weer terug naar engeland zeilenden. De boot die het eerste (heel) terug kwam kreeg een extra bonus. Deze race de laatste jaren gesponsord door het bier merk whitbread en nu wordt hij gesponsord door volvo (Wel moet ik zeggen dat het raar klinkt, net alsof de mounth everest ineens mac donald top heet.). Deze wedstijd is een fleet race (alle boten tegen elkaar in de wedstrijd).

Het verschil tussen de vor en de ac is dus dat de ac een match race is en de vor een fleetrace.

Antwoord op je vraag: Het is geen concurrent, geen whitbread maar gewoon een andere regatta...


Groeten Ned441
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 20:32
Luego
Luego is offline
geen monaco dus, maar valencia

beetje oud nieuws, maarja....
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 21:38
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 08-12-2003 @ 21:32:
geen monaco dus, maar valencia

beetje oud nieuws, maarja....
Dit was idd overbodig geweest
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Lingerie enquete ! Help jij me ? (moet er 40 hebben !!!!)
Debora v Hoven
31 09-04-2008 15:19
De Kantine Tik je naam in en laat ons zien wat er gevonden wordt!
Verwijderd
103 06-09-2007 06:59
Vrije tijd wat was jouw sportmoment van dit jaar ?
L1
57 09-05-2005 17:45
De Kantine Hulp gevraagd bij standpunten voor zeil partij school!
Mindfields
11 24-09-2003 22:13
Vrije tijd America's Cup (LV Cup)
Luego
3 27-12-2002 19:18
Muziek Welke bands allemaal in jou playlist?
MazeMouse
64 13-12-2002 19:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.