Oud 06-06-2003, 23:27
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Goed, daar hebben we zeer zo'n topic van 'Een vriendin van mij...'
Ditmaal is het wel echt en voor wie het niet geloofd...die geloofd het niet

Een kennis van mijn vriend en mij heeft al ja-ren ontzettende hoofdpijn precies op het moment dat zij klaar gaat komen.
Ze is hiermee al bij verschillende artsen geweest maar die hebben nooit wat kunnen vinden.
Het is zo erg dat ze steeds weer denk 'Dit doe ik nóóit meer!'

Kent iemand dit probleem of heeft iemand tips?
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 23:35
Verwijderd
ik ken het niet en heb het zelf gelukkig ook niet maar ik zou me kunnen voorstellen dat het komt doordat je je op dat moment erg inspant. je spieren trekken samen wat een verkrampte beweging oplevert en het zou best kunnen dat dat doorwerkt in je hersenen. bij mensen die een aanleg hebben voor migraine zou het misschien zou kunnen zijn dat die migraine 'getriggerd' wordt door een heftige spier- en gemoedsbeweging zoals klaarkomen.

het lijkt me vooral vervelend als dokters niets kunnen vinden, dan is er namelijk ook vrij weinig aan te doen (behalve niet klaarkomen, wat niet echt een optie is )
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 23:46
Verwijderd
herken t niet, bij mij verdooft het min of meer de pijn


maar ik dnek dat t een spierkwestie is
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 01:05
Lameirinha
Avatar van Lameirinha
Lameirinha is offline
Ik heb dit probleem ergens eerder gezien, weet niet meer precies waar. Er was een man met hetzelfde probleem. Ik geloof niet dat er een oplossing voor was/is.
__________________
Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 09:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
goed, ik heb dit op een ander moment dan klaarkomen, maar het zou best wel hetzelfde kunnen zijn.
ik heb zelf (ik zit op dansen) dat wanneer ik mijn rug naar achter buig (wanneer je staat) dat ik dan een ongelofelijk steek in mijn hoofd krijg. dit is voor mij ook ondragelijk dat ik er vaak ook al geen zin meer in heb.
nu komt dit waarschijnlijk doordat er een zenuw klem zit in mijn nek. dat veroorzaakt de hoofdpijn als ik die beweging maken (door de inspanning die ik daar dan zet).
misschien dat je vriendin ook wel ergens een zenuw klem heeft zitten en daardoor tijdens het klaarkomen daar kracht/spanning zet waardoor die hoofdpijn ontstaat?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 14:27
Sweet-Suzy
Sweet-Suzy is offline
Ik heb dat ook wel af en toe, dan krijg ik net nadat we klaar zijn hoofdpijn. Maar dat gaat meestal wel snel weg. Het komt denk ik door het teveel inspannen. Ik zou niet weten wat je eraan zou kunnen doen, maar ik probeer me gewoon altijd net voordat ik klaar kom heel rustig te houden en me minder in te spannen. Maar als de dokter al niet weet wat het is, dan denk ik dat het moeilijk is om op te lossen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 16:04
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Mij opzich kan het niet zoveel schelen, aangezien het niet voor mij is.
Maar ik dacht, ach, je weet maar nooit he, en ben voor haar gaan zoeken.
Eerst in Google, kon niets vinden, toen hier..

Niet geschoten is altijd mis.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 16:36
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik denk dat je hier wel wat aan hebt;

Hoofdpijn tijdens seks

Wat is het?
Hoofdpijn tijdens seks ontstaat meestal tijdens de opwindingsfase of het orgasme. Het kan op elke leeftijd voorkomen, meer bij mannen dan bij vrouwen. Ongeveer de helft van de mensen met hoofdpijn tijdens seks is bekend met migraine. Daarnaast is er nog de hoofdpijn vlak na het orgasme (klaarkomen), de zogenaamde postcoïtale hoofdpijn.


Hoe herkent u het?
Er zijn een aantal vormen van hoofdpijn tijdens en na het hebben van seks. Sommige mensen hebben voornamelijk last tijdens de fase van seksuele opwinding. De spieren van het achterhoofd, de nek en het bovenste gedeelte van de rug spannen aan en veroorzaken een krampende hoofdpijn. Deze hoofdpijn kan gepaard gaan met het gevoel een strakke band om het hoofd te hebben. Vaak heeft deze hoofdpijn een bonzend karakter. Anderen hebben voornamelijk last van hoofdpijn tijdens het orgasme. Wanneer zij klaarkomen, voelen ze een heftige, stekende pijn in het hoofd welke snel weer wegtrekt. De hoofdpijn na het orgasme kan zowel een bonzend als een stekend karakter hebben, maar er zijn ook combinaties van deze vormen mogelijk. Tijdens de opwinding ontstaat een steeds erger wordende hoofdpijn, welke tijdens het orgasme tot een climax komt. De vormen van hoofdpijn tijdens seks, kunnen elkaar afwisselen en hoeven ook niet elke keer op te treden. Overigens kunnen al deze vormen van hoofdpijn zo ernstig zijn dat men zich genoodzaakt voelt het seksuele spel af te breken.


Hoe ontstaat het?
Bij personen met migraine komt hoofdpijn tijdens seks vaker voor dan bij personen welke niet bekend zijn met migraine en men vermoedt daarom dat dezelfde mechanismen een rol spelen. De heftige, stekende pijn welke tijdens een orgasme kan ontstaan wordt waarschijnlijk, net als migraine, veroorzaakt door een verandering van de bloeddoorstroming in de hersenen. Hoofdpijn tijdens de opwindingsfase is een gevolg van spierverkramping. Dit kan bijvoorbeeld het gevolg zijn van een ongemakkelijke houding of het niet ontspannen zijn.


Is het ernstig en wat kunt u verwachten?
Hoofdpijn tijdens seks is met name heel vervelend voor de beleving van het hebben van seks en het ontspannende moment van het orgasme wordt hierdoor danig verstoord. Soms is men genoodzaakt het seksuele spel af te breken. In vrijwel alle gevallen is de hoofdpijn na korte tijd (vanaf enkele minuten tot een halfuur) weer verdwenen. Alhoewel vrij zeldzaam kan zeer ernstige hoofdpijn, met name bij mannen en vrouwen van middelbare leeftijd en vooral vlak voor of tijdens het orgasme, wijzen op een bloeding vlak onder het schedeldak of een aangeboren vaatafwijking. Zeker wanneer men nooit hoofdpijn tijdens seks heeft gehad, de hoofdpijn lang aanhoudt en gepaard gaat met verschijnselen als misselijkheid, braken en gezichtsstoornissen moet men op deze mogelijkheid bedacht zijn.


Wanneer naar de huisarts?
U dient uw huisarts met spoed te (laten) waarschuwen als de hoofdpijn zeer hevig is, lang aanhoudt en/of gepaard gaat met misselijkheid, braken en gezichtsstoornissen. De huisarts zal dan willen nagaan of er sprake is van een andere oorzaak.
Wanneer u tijdens het vrijen vaker last heeft van hevige, stekende pijn in het hoofd kunt u een afspraak maken bij uw huisartspraktijk. In sommige gevallen kan het nodig zijn om te zoeken naar een oplossing in de vorm van medicijnen. De huisarts kan nagaan of u mogelijk baat heeft bij behandeling met bètablokkers. Dit zijn medicijnen die onder andere worden gebruikt tegen hoge bloeddruk en een gunstig effect kunnen hebben op hoofdpijn tijdens seks.


Wat kunt u er zelf aan doen?
Tegen de heftige, stekende pijn tijdens het orgasme kunt u zelf niet veel doen. De pijn tijdens de opwindingsfase is het gevolg van verkramping van de spieren. Deze pijn kunt u verminderen met gewone pijnstillers, maar ook een warm bad of een massage voor of na het vrijen kunnen goed helpen.


Algemene adviezen en voorzorgsmaatregelen

Hoofdpijn tijdens het orgasme is moeilijk te voorkomen, maar de krampende hoofdpijn tijdens de opwindingsfase wel. Probeer een houding te vinden waarin uw spieren niet te veel belast worden. Uit onderzoek is gebleken dat personen welke snel achter elkaar meerdere keren opgewonden raken of klaarkomen vaker hoofdpijn hebben. Ook personen welke moe of gespannen zijn, hebben meer last van hoofdpijn tijdens seks, zodat het aan te raden valt deze zaken te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 01:10
skatefamke
skatefamke is offline
mijn hoofdpijn gaat juist over door seks/klaarkomen .
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 14:47
Verwijderd
Citaat:
skatefamke schreef op 08-06-2003 @ 02:10:
mijn hoofdpijn gaat juist over door seks/klaarkomen .
Nou echte migraine gaat nergens van over hoor, ook niet van klaarkomen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 14:50
Verwijderd
Ik snap het wel eigenlijk, ik heb af en toe ook wel eens een hoofdpijn gevoel als ik klaarkom. Alleen ik heb niet echt dat ik onwijze hoofdpijn heb als ik klaarkom, het is eerder op dat moment een gevoel, en dus ook lang niet altijd hoor!!
Dat komt omdat je je inspant, en alles samentrek kan je dat wel in je hoofd voelen, dat lijkt me wel logisch. Wel irriant als je het echt altijd hebt... Poeh
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 16:54
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 07-06-2003 @ 17:36:
*Hele zooi text
Héél erg bedankt! Ik denk dat ze hier wel iets aan heeft!!
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic #2
rare kwast
500 24-03-2009 15:13
Seksualiteit Hoofdpijn na masturberen
big boy
7 17-01-2009 19:14
Seksualiteit waarom worden mannen zo moe?
Magdalena
47 19-07-2003 23:56
Liefde & Relatie slechtste
x-->lianne<--x
21 22-04-2003 19:55
Lichaam & Gezondheid Sex = hoofdpijn?
moeha
5 29-09-2002 13:52
Drugs & Alcohol poppers???
punk mae
38 15-06-2002 23:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.