Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2004, 23:06
twirley
Avatar van twirley
twirley is offline
Ik wil heeel graag nu me onderste buikspieren trainen.
Ik train me ander bovenste buikspieren dmv. sit-ups. maar dan zie ik dus alleen maar resultaat van de bovenste buikspieren.
Nu vraag ik me dus af.
Hoe train je je onderste buikspieren, en dat daar dan een resultaat te zien is ????
Dat werkt toch niet met sit-ups, is er een andere oefening voor ?
tell me !!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 23:10
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
twirley schreef op 19-09-2004 @ 00:06 :
Ik wil heeel graag nu me onderste buikspieren trainen.
Ik train me ander bovenste buikspieren dmv. sit-ups. maar dan zie ik dus alleen maar resultaat van de bovenste buikspieren.
Nu vraag ik me dus af.
Hoe train je je onderste buikspieren, en dat daar dan een resultaat te zien is ????
Dat werkt toch niet met sit-ups, is er een andere oefening voor ?
tell me !!
Ja, leg raises. Maar ik d enk dat jij als vrouw die nooit zult zien tenzij je extra dingen gaat doen.

Het zien van de lower abs vereist een erg laag vet percentage, toch wel in de buurt van 10/11% en dat is extreem laag voor vrouwen.

Je kunt trainen wat je wil, als je niet "droog" genoeg bent zul je ze nooit zien helaas.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 23:12
twirley
Avatar van twirley
twirley is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 19-09-2004 @ 00:10 :
Ja, leg raises. Maar ik d enk dat jij als vrouw die nooit zult zien tenzij je extra dingen gaat doen.

Het zien van de lower abs vereist een erg laag vet percentage, toch wel in de buurt van 10/11% en dat is extreem laag voor vrouwen.

Je kunt trainen wat je wil, als je niet "droog" genoeg bent zul je ze nooit zien helaas.
Wat bedoel je met extra dingen doen?
Ik doe aan twirlen. en train me lenigheid, maar dus ook me buikspieren daarvoor doe ik het ook grotendeels.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 23:16
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
twirley schreef op 19-09-2004 @ 00:12 :
Wat bedoel je met extra dingen doen?
Ik doe aan twirlen. en train me lenigheid, maar dus ook me buikspieren daarvoor doe ik het ook grotendeels.
Daarmee bedoel ik dat ervaren fitness atletes drugs gebruiken om onder de 14/15% te komen.

15% is normaal gesproken de minimum grens aan vet voor een vrouw, over het algemeen word aangenomen dat bij 12% of minder de menstruatie ook stopt etc hoewel dat per vrouw een procent of 3 kan schelen naar boven en beneden.

Je kunt het natuurlijk ook wel clean bereiken maar dan moet je toch wel denken aan een lang en uiterst streng dieet.

Het valt te vergelijken met een man die naar 5% wil.

Zeg niet dat je dat moet doen ofzo maar jij wil ze blijkbaar echt zien en dat bereik je niet met trainen alleen. Maar bedenk je eens, hoe ontzettend strak je al bent, 95% van de vrouwen kan haar bovenste abs niet eens zien.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 23:20
twirley
Avatar van twirley
twirley is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 19-09-2004 @ 00:16 :
Daarmee bedoel ik dat ervaren fitness atletes drugs gebruiken om onder de 14/15% te komen.

15% is normaal gesproken de minimum grens aan vet voor een vrouw, over het algemeen word aangenomen dat bij 12% of minder de menstruatie ook stopt etc hoewel dat per vrouw een procent of 3 kan schelen naar boven en beneden.

Je kunt het natuurlijk ook wel clean bereiken maar dan moet je toch wel denken aan een lang en uiterst streng dieet.

Het valt te vergelijken met een man die naar 5% wil.

Zeg niet dat je dat moet doen ofzo maar jij wil ze blijkbaar echt zien en dat bereik je niet met trainen alleen. Maar bedenk je eens, hoe ontzettend strak je al bent, 95% van de vrouwen kan haar bovenste abs niet eens zien.
Ghehehe, ja ok das waar , ik zie het wel een klein beetje vooral natuurlijk als je ze aan spant. maar jaa ik snap je nu beter .
En nee daar ga ik geen extra dingen voor doen...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 23:41
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Ben je nog niet mee geholpen

Wat wil je eigenlijk bereiken voor lichaam dan ?
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 00:19
Verwijderd
Op je rug gaan liggen, met je armen gekruisd op je schouders. Je benen helemaal gestrekt houden.
Dan je benen een klein stukje optillen, zodat ze net boven de grond zijn (en nog steeds gestrekt). Die houding even volhouden.
Dan je knieën naar je toe trekken en als die bijna niet verder kunnen je bekken optillen. Dan je benen weer strekken (en bekken omlaag natuurlijk ), maar wel zorgen dat ze niet op de grond komen (zodat je spieren niet ontspannen).

En dat een aantal keer herhalen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 00:39
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Olafant schreef op 19-09-2004 @ 01:19 :
Op je rug gaan liggen, met je armen gekruisd op je schouders. Je benen helemaal gestrekt houden.
Dan je benen een klein stukje optillen, zodat ze net boven de grond zijn (en nog steeds gestrekt). Die houding even volhouden.
Dan je knieën naar je toe trekken en als die bijna niet verder kunnen je bekken optillen. Dan je benen weer strekken (en bekken omlaag natuurlijk ), maar wel zorgen dat ze niet op de grond komen (zodat je spieren niet ontspannen).

En dat een aantal keer herhalen.
Redelijk, maar niet direct genoeg.

http://www.c4lifefitness.com/legr.htm <--- filmpje

Het best hou je je met je handen ergens achter je hoofd vast, dat heft de belasting van de onderrug op zodat je je nog meer op je abs kan focussen. Rug niet van de plaats bewegen.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Buikspieroefeningen bij rugproblemen
Balance
13 15-01-2011 13:09
Lichaam & Gezondheid Onderste buikspieren trainen.
x-spekkie-x
25 06-03-2005 11:25
Lichaam & Gezondheid sit-ups
Dark Psycho
84 10-01-2004 09:13
Lichaam & Gezondheid Buik trainen
Martijngr
21 07-03-2003 13:26
Lichaam & Gezondheid buikspieren
karindeboom
17 25-11-2002 18:59
Lichaam & Gezondheid Howto: onderste buikspieren trainen?
ick
7 23-03-2002 20:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.