Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2011, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Je mag drie dingen permanent (oké, tot het einde van je leven) veranderen aan het kabinet en haar wetten/plannen, kortom de politiek van Nederland. Wat verander je? Maak je het openbaar vervoer gratis, wordt alle asfalt parken of gooi je de grenzen weer helemaal open?
[/schaamteloos jat]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2011, 11:40
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
1. Hervorming van het belastingstelsel. Verhoging van de loonheffingskorting naar ca. 20.000 euro en invoering van een nieuw tarief in Box 1 van 70% boven ca. 70.000 euro. Dividend wordt ook belast in Box 1. Verhoging van het tarief in Box 3 naar 2%.

2. Gefaseerde afschaffing hypotheekrenteaftrek en huursubsidie.

3. Afschaffing landbouwsubsidies en alle import- en exportheffingen (dit is EU-beleid, maar ach).
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 12:09
Verwijderd
Citaat:
1. Hervorming van het belastingstelsel. Verhoging van de loonheffingskorting naar ca. 20.000 euro en invoering van een nieuw tarief in Box 1 van 70% boven ca. 70.000 euro. Dividend wordt ook belast in Box 1. Verhoging van het tarief in Box 3 naar 2%.

2. Gefaseerde afschaffing hypotheekrenteaftrek en huursubsidie.
3. Afschaffing ontwikkelingshulp.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 12:50
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
1. Malafide (concert- en theater-) kaartverkoop verbieden en vooral aanpakken en een maximum van 10% opslag bij particuliere doorverkoop invoeren.
2. Uitgaven aan wegenbouw en kilometerheffing stopzetten en het geld in betaalbaar en beter OV stoppen.
3. Softdrugs gefaseerd verbannen en verbieden.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 17:20
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
1. investeren in beter onderwijs
2. investeren in beter en goedkoper openbaar vervoer
3. vaste museumcollecties van Rijksmusea gratis toegankelijk maken
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 17:39
Verwijderd
Ik zeg: problemen bij de bron aanpakken. Zorg voor een intelligent electoraat en partijen hoeven niet langer te zondigen aan DWDD-politiek om zo de onnozele kudde aan te boren. Stemrecht is leuk, maar ik vind niet dat stemmen per definitie gelijkwaardig zijn. Laten we daar naar handelen zolang dertig zetels voor de onderbuikgevoelens zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 21:02
Verwijderd
1gratis ov voor iedereen
2investeren in psychische zorg en andere nieuwe soorten onderwijs invoeren
3 nederland vergrijst dus investeren in jeugd&jongeren
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 21:23
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
1. Legaliseren softdrugs en aanpassing van de Opiumlijst.
2. CDA, CU, SGP en PVV verbannen uit de politiek.
3. Gratis M&M's voor iedereen, zo lang de voorraad strekt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 21:34
Verwijderd
1. Bezuinigen op Defensie door de luchtmacht en landmacht af te schaffen en de JSF dus niet te kopen. Budget voor de marine verdubbelen.

2. Windmolenpark de prullenbak in en direct starten met de bouw van 3 nieuwe kerncentrales

3. Benzineaccijns verlagen en de BTW verlagen naar 18%
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg: problemen bij de bron aanpakken. Zorg voor een intelligent electoraat en partijen hoeven niet langer te zondigen aan DWDD-politiek om zo de onnozele kudde aan te boren. Stemrecht is leuk, maar ik vind niet dat stemmen per definitie gelijkwaardig zijn. Laten we daar naar handelen zolang dertig zetels voor de onderbuikgevoelens zijn.
Een meritocratie dus?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 10:35
Verwijderd
1. Hervormen IND: minder bureaucratie en ellendigheid. Iedereen die langer dan vijf jaar wacht krijgt automatisch een permanente verblijfsvergunning. Aparte schoolreisjesvergunning waarvoor je geen verlijfsvergunning hoeft te hebben, zodat kinderen zonder status meekunnen.
2. Investeren in werkend en goedkoop openbaar vervoer, niet in nieuwe snelwegen.
3. Investeren in onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 10:47
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom sluit investeren in openbaar vervoer eigenlijk investeren in betere wegen uit?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 10:48
Verwijderd
Dat sluit elkaar niet uit, maar je moet bezuinigen of je moet het niet!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 10:49
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Alles is voor Bassie
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 10:54
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat sluit elkaar niet uit, maar je moet bezuinigen of je moet het niet!
Je kan toch ook bezuinigen op bijvoorbeeld de HRA (budget: 10 miljard) en het geld (mede) gebruiken om te investeren in OV en infrastructuur?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 11:02
Verwijderd
Ja, zou ook kunnen, ja.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 11:22
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Ik vind dat iedere cent die aan wegen en vooral kilometerheffingskastjes en -invoering wordt uitgegeven, beter aan OV uitgegeven zou kunnen worden. Dus het kan wel beide, maar dan nog vind ik dat het beter anders kan.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 11:25
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Iedere cent? Wegen moeten toch ook onderhouden worden? En er zijn nu eenmaal een aantal knelpunten die aangepakt moet worden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-04-2011, 11:28
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Zolang die wegen berijdbaar zijn en het OV alsmaar duurder maar niet beter wordt, vind ik dat ja.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 11:36
Verwijderd
1]
Citaat:
Ik vind dat als je uit de gevangenis bent ontsnapt, dat je het spel dan hebt gewonnen en je je vrijheid weer terugkrijgt. Onder voorwaarde dat je geen strafbare feiten hebt begaan tijdens je ontsnapping (behalve dan het ontsnappen zelf).
+ bij nieuw strafbaar feit moet je resterende tijd uitzitten + verdubbeling maximumstraf van het nieuwe feit.

Punt 2 en 3 volgen.

edit: ontsnappen is helemaal niet strafbaar dus
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 15:10
Verwijderd
Als het ov goedkoper of zelfs gratis wordt, zal daar wel in geinvesteerd moeten worden inderdaad, en ja, het zal er drukker worden maar mensen zullen dan ook veel meer het ov gebruiken en minder snel de auto pakken, dat is toch weer beter voor het milieu en de wegen zijn minder snel aan onderhoud toe
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 15:56
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Gratis zie ik dan weer niet als haalbaar, noch als wenselijk; maar dat bezuinigen erop wat ze nu doen is het andere uiterste :/
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Waarom sluit investeren in openbaar vervoer eigenlijk investeren in betere wegen uit?
Omdat het dan weggegooid geld is
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 19:11
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Meer JSF's want straaljagers zijn cool.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 19:12
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Meer JSF's want straaljagers zijn cool.
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2011, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Omdat het dan weggegooid geld is
Er zijn genoeg trajecten in Nederland waar er met 15% meer auto's ongeveer 400% meer file zou staan en met 15% minder auto's 80% minder file. Op toevallig diezelfde stukken heeft de trein een modaliteitsaandeel van rond de 40%. Inderdaad dus niet investeren in OV, sterker nog, jaag al die mensen de weg op. 40% meer auto's erbij is echt iets wat de A12 kan gebruiken
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Er zijn genoeg trajecten in Nederland waar er met 15% meer auto's ongeveer 400% meer file zou staan en met 15% minder auto's 80% minder file. Op toevallig diezelfde stukken heeft de trein een modaliteitsaandeel van rond de 40%. Inderdaad dus niet investeren in OV, sterker nog, jaag al die mensen de weg op. 40% meer auto's erbij is echt iets wat de A12 kan gebruiken
Punt is dus als je gaat investeren in en OV en wegen, je dat niet oplost.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Meer JSF's want straaljagers zijn cool.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 01:03
Verwijderd
Geen kinderbijslag naar Marokko!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 18:32
Verwijderd
1. Herinvoering doodstraf (bij hoge uitzondering/ongeneeslijk psychoot etc.)

2. Lastig staatskas opslurpend buitenlands tuig eruit tyfen.

3. Totalitaire macht naar mij lol u mad?

4. (omdat ik toch de macht heb) Hard bezuinigen op nutteloze en lelijke kunst. (Bijv. UFO landingsplatform Utrecht, domste idee ooit. Goed voor oud ijzer.)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 12:09
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Je wilt mensen de doodstraf geven omdat ze ziek zijn?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 12:14
Verwijderd
Citaat:
1. Herinvoering doodstraf (bij hoge uitzondering/ongeneeslijk psychoot etc.)

2. Lastig staatskas opslurpend buitenlands tuig eruit tyfen.

3. Totalitaire macht naar mij lol u mad?

4. (omdat ik toch de macht heb) Hard bezuinigen op nutteloze en lelijke kunst. (Bijv. UFO landingsplatform Utrecht, domste idee ooit. Goed voor oud ijzer.)
Not sure if its trolling or just incredibly stupid.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Punt is dus als je gaat investeren in en OV en wegen, je dat niet oplost.
I fail to see your logic.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 13:00
Verwijderd
Citaat:
I fail to see your logic.
Omdat als de wegen beter worden, mensen sowieso geen behoefte hebben aan beter OV. Immers ze huidige situatie blijft gehandhaafd. Waarom zouden ze dan nog naar het OV willen overstappen?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Omdat als de wegen beter worden, mensen sowieso geen behoefte hebben aan beter OV. Immers ze huidige situatie blijft gehandhaafd. Waarom zouden ze dan nog naar het OV willen overstappen?
Waarbij je er vanuit gaat dat er geen vervoersgroei is.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Waarbij je er vanuit gaat dat er geen vervoersgroei is.
Is er reden om aan te nemen dat die niet de huidige trend zal volgen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-06-2011, 13:05
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Omdat als de wegen beter worden, mensen sowieso geen behoefte hebben aan beter OV. Immers ze huidige situatie blijft gehandhaafd. Waarom zouden ze dan nog naar het OV willen overstappen?
Omdat het soms handiger/goedkoper/leuker is?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Omdat het soms handiger/goedkoper/leuker is?
Mensen nemen niet voor hun plezier de trein. Ze nemen het of omdat ze geen auto willen hebben of omdat ze locatie slecht bereikbaar is met de auto.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Is er reden om aan te nemen dat die niet de huidige trend zal volgen?
Er wordt tot 2020 een flinke groei verwacht op zowel de weg als het openbaar vervoer.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Mensen nemen niet voor hun plezier de trein. Ze nemen het of omdat ze geen auto willen hebben of omdat ze locatie slecht bereikbaar is met de auto.
Of omdat ze het een fijne manier van transport vinden.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Je wilt mensen de doodstraf geven omdat ze ziek zijn?
Als ze zo ziek zijn om anderen verschrikkelijke dingen aan te doen, dan ja. Ik bedoelde niet dat ik elke geestelijk gehandicapte zal laten vermoorden.

Citaat:
Not sure if its trolling or just incredibly stupid.
Neither.

Laatst gewijzigd op 19-06-2011 om 13:53.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 14:07
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Als ze zo ziek zijn om anderen verschrikkelijke dingen aan te doen, dan ja.
Waarom?

Een ongeneeslijke psychoot is overigens niet hetzelfde als iemand die anderen verschrikkelijke dingen aandoet.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Mensen nemen niet voor hun plezier de trein. Ze nemen het of omdat ze geen auto willen hebben of omdat ze locatie slecht bereikbaar is met de auto.
Ik neem echt wel bewust de trein. *heeft hekel aan auto's* In de trein kun je lekker een krantje lezen en kopje koffie doen, en soms heerlijk random gesprekken voeren met random mensen!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 14:17
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Oh, nog even de mijne:

1. Technocratie.
2. Stemrecht is te verdienen door het beantwoorden van een aantal vragen over de partij waar je op wil stemmen.
3. Met punt 1 en 2 lost de rest zichzelf op.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Waarom?

Een ongeneeslijke psychoot is overigens niet hetzelfde als iemand die anderen verschrikkelijke dingen aandoet.
Laat maar, ik kan kennelijk het woord er niet voor vinden. Als voorbeeld anders die vent die een peuterschool in ging en op baby's en peuterjuffen in ging steken, die er een beetje meisjesachtig uitzag, weetje wel? Die zou ik laten executeren,
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Laat maar, ik kan kennelijk het woord er niet voor vinden. Als voorbeeld anders die vent die een peuterschool in ging en op baby's en peuterjuffen in ging steken, die er een beetje meisjesachtig uitzag, weetje wel? Die zou ik laten executeren,
Komt hij er lekker makkelijk vanaf.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 15:20
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Laat maar, ik kan kennelijk het woord er niet voor vinden. Als voorbeeld anders die vent die een peuterschool in ging en op baby's en peuterjuffen in ging steken, die er een beetje meisjesachtig uitzag, weetje wel? Die zou ik laten executeren,
Maar waarom?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 15:34
Verwijderd
Omdat het fijn is om stoute mensen onthoofd te zien worden, duh.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Maar waarom?
Serieus?

Een klein beetje heel erg misschien zodat hij geen gevaar meer vormt voor de samenleving en er ook geen belastinggeld aan hem verspilt wordt?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Serieus?

Een klein beetje heel erg misschien zodat hij geen gevaar meer vormt voor de samenleving en er ook geen belastinggeld aan hem verspilt wordt?
mensen in death row kosten de belastingbetaler meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.