Oud 06-08-2012, 15:08
justmexi
justmexi is offline
Ik moet even mijn frustratie kwijt!

WANNEER SNAPPEN DIE MEISJES VANAF 11 JAAR DIE NAAKT VOOR DE CAM GAAN EENS DAT ZE ACHTERLIJK BEZIG ZIJN!!!!!!!!
jezus.. op een ander forum komt er weer een bericht langs over een meisje die voor de cam is gegaan bij een 18 jarige jongen (zelf 13) of ze aangifte tegen die jongen kan doen omdat hij het filmpje opgeslagen heeft en het door wilt sturen naar zijn vrienden als ze geen sex met hem gaat hebben....

Waarom doen ze dit, wordt er niet genoeg gewaarschuwd? ik kan er echt niet bij, ik begrijp het gewoon niet. ik zal het ook nooit begrijpen.
Elke keer als ik weer zo iets lees, of hoor, wordt ik gewoon boos.
Hoe kunnen ze nu zo het respect in zichzelf verliezen, en dan ook nog de jongen de schuld gaan geven??? oke hun zitten zeker ook fout, maar als zij hun niet gedwongen hebben om het te doen, zijn ze zelf toch de oorzaak?

Ik vind dat er TE WEINIG gewaarschuwd wordt.
Er moet echt een nationale campagne komen, waar meisjes al vanaf de basisschool groep 8 ofzo meerdere keren per jaar lessen krijgen, geshockeerd worden, bang gemaakt worden en echt duidelijk gemaakt worden om het niet te doen. apart gescheiden lessen, dus geen jongens in die lessen, maar echt meiden lessen, die gaan over loverboys, zelfrescpect etc. en allemaal de dingen die echt nodig zijn om dit te voorkomen.
er zal ook wel op sommige scholen al aandacht aan gegeven worden, Maar niet genoeg, en het moet overal. Op alle scholen, ook scholen met andere culturen.

Meisjes zijn kwetsbaar, beinvloedbaar en ze moeten beschermd worden.
het is gewoon jammer, achterlijk, en vreselijk.


Ik ben Mexi en ik ben boos, heel boos.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 15:15
Stinkdier
Avatar van Stinkdier
Stinkdier is offline
Hallo Mexi, ik ben Stinkdier en ik ben alcoholist
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 15:17
justmexi
justmexi is offline
zeer vervelend!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 15:19
domie
domie is offline
ik snap je frustratie
ik maak me er ook boos over
het lijkt echt een probleem te worden
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 15:22
justmexi
justmexi is offline
Citaat:
ik snap je frustratie
ik maak me er ook boos over
het lijkt echt een probleem te worden
het probleem is dat het echt normaal lijkt te worden!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 15:26
domie
domie is offline
ik weet het
heb ooit een oproep je geplaatst op een site en ik ben zelf 21
en ik krijg zelf reacties van 14 en 15 jarige die naakt willen cammen
mijn behoefte gaat hier echt niet naar uit
maar het lijkt echt een probleem te worden
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 15:32
justmexi
justmexi is offline
Citaat:
ik weet het
heb ooit een oproep je geplaatst op een site en ik ben zelf 21
en ik krijg zelf reacties van 14 en 15 jarige die naakt willen cammen
mijn behoefte gaat hier echt niet naar uit
maar het lijkt echt een probleem te worden
dat bedoel ik dus! en als je er dan wel op in gaat, gaan ze jou aangeven omdat hij naar hun keek.. en zijn ze zielig en kwetsbaar en "getekend voor hun hele leven" ( wanneer je er wel op in gaat ). pffffffffffffffffffffffffff
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 15:37
domie
domie is offline
jep

maar ik snap ouders hier in ook niet
volgens mij weten zij ook niet waar hun kinderen mee bezig zijn
en als het gebeurd is de man /vrouw de grote viezerik
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 15:39
justmexi
justmexi is offline
Citaat:
jep

maar ik snap ouders hier in ook niet
volgens mij weten zij ook niet waar hun kinderen mee bezig zijn
en als het gebeurd is de man /vrouw de grote viezerik
ja inderdaad..
nee ouders hebben geen controle, dan "schenden ze de privacy" volgens het kind.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 15:41
domie
domie is offline
ogen sluiten
en roepen mijn kind doet zo iets niet

mij hebben ze geleerd "opvoeding begind in de wieg"
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 15:54
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Er zijn altijd domme mensen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 16:15
Verwijderd
De huidige ouders komen overwegend uit een generatie waar internet geen of een minimale rol in heeft gespeeld en zijn derhalve minder goed voorbereid om met dergelijke vraagstukken om te gaan.

Wat dat betreft lijkt het me ook voornamelijk een probleem van het heden. De nieuwe generatie ouders zullen die problematiek waarschijnlijk intensiever toucheren. Loopt wel los.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 16:53
justmexi
justmexi is offline
vreemd, nu krijg ik een prive bericht waarom ik vind dat meisjes beschermd moeten worden en of ik lief ben voor meisjes.. door een of ander "meisje"?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 17:10
Aether
Aether is offline
Ik heb werkelijk geen idee over wat voor fora jij het hebt.
ik ben vrij bekend met dit fenomeen en weet wat als er enig risico van dergelijk gedrag is de moderatoren verantwoord handelen en die persoon bannen en/of verdere stappen ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 17:16
justmexi
justmexi is offline
Citaat:
Ik heb werkelijk geen idee over wat voor fora jij het hebt.
ik ben vrij bekend met dit fenomeen en weet wat als er enig risico van dergelijk gedrag is de moderatoren verantwoord handelen en die persoon bannen en/of verdere stappen ondernemen.

girlscene, ze vertoonde het gedrag niet daar, maar vroeg om hulp wat ze het beste kon doen. omdat die jonge het filmpje ging rondsturen naar zijn vrienden als ze geen sex met hem ging hebben..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 17:22
Aether
Aether is offline
Citaat:
girlscene, ze vertoonde het gedrag niet daar, maar vroeg om hulp wat ze het beste kon doen. omdat die jonge het filmpje ging rondsturen naar zijn vrienden als ze geen sex met hem ging hebben..
maar dan is de vraag alsnog, hoe haal je het in godsnaam in je hoofd om naakt op een webcam te gaan voor een (bijna) volslagen vreemde.
Don't get me wrong, natuurlijk is het schandalig dat de jongen het meisje chanteert, maar er is ook een bepaalde mate stupiditeit voor nodig om zulke dingen op een webcam te doen.
je kan mensen waarschuwen, maar niet echt meer dan dat ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 18:50
schaapje2702
Avatar van schaapje2702
schaapje2702 is offline
ik snap zowiezo niet waar de jeugd van tegenwoordig heen gaat, toen ik 11 was speelde ik buiten ik kookte met vriendjes met modder en onkruid of speelde harry potter of weet ik wat, maar ik snap ook niet waarom als je je registreerd op dit forum je kan kiezen op welke school je zit, er staat BASISSCHOOL bij, en er is een categorie over seksualiteit dit gaat die 11 jarigen nog niks aan, en als ze nog geen 16 zijn hoe kun je weten of die ouders toestemming hebben gegeven je vult een ander email adres in, en klikt zelf op die link...

tuurlijk is het erg dat het gebeurd, maar als die meisjes een beetje kunnen denken weten ze dat die jongens het opnemen en het doorsturen net als een naaktfoto smssen ofzo... en wie wordt er voor bestraft? de gene die op die foto staat en die de foto verstuurd naar andere mensen... het zijn slachtoffers maar ook veroorzakers van dit probleem... als die kinderen nu iets gingen doen wat meer voor hun leeftijd was zoals buiten spelen met een bal of what ever. computer kan wel zonder webcam, of internet zo een leerzame computer en anders er bestaan programma's die ouders bij kinderen op de pc instaleren en zo kun je heel veel sites blokkeren en je kan zelf kijken wat het kind allemaal doet op de pc...

en dan is het probleem opgelost...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 19:03
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
ik snap zowiezo niet waar de jeugd van tegenwoordig heen gaat, toen ik 11 was speelde ik buiten ik kookte met vriendjes met modder en onkruid of speelde harry potter of weet ik wat, maar ik snap ook niet waarom als je je registreerd op dit forum je kan kiezen op welke school je zit, er staat BASISSCHOOL bij, en er is een categorie over seksualiteit dit gaat die 11 jarigen nog niks aan, en als ze nog geen 16 zijn hoe kun je weten of die ouders toestemming hebben gegeven je vult een ander email adres in, en klikt zelf op die link...
Toen ik 11 was, was ik wel geïnteresseerd in seks. Ik ben van jouw leeftijd, dus je kan het niet op een andere generatie afschuiven. En het lijkt me juist goed dat jonge mensen die nieuwsgierig zijn naar seks op een forum terecht kunnen met hun vragen, waar er oudere mensen zijn met meer ervaring die dan kunnen uitleggen wat normaal is en wat onverstandig. Dat je bijvoorbeeld best mag masturberen maar dat je beter geen gekke dingen in je kut kunt stoppen, bijvoorbeeld.

Verder denk ik dat geïnteresseerd zijn in seks en je grenzen verkennen van álle generaties is. Alleen hebben ze niet allemaal een webcam tot hun beschikking gehad. En wellicht deed jij niet aan webcamseks (ik ook niet, trouwens) maar dat zal het overgrote deel van de mensen die nú 11 zijn ook niet doen.

Citaat:
tuurlijk is het erg dat het gebeurd, maar als die meisjes een beetje kunnen denken weten ze dat die jongens het opnemen en het doorsturen net als een naaktfoto smssen ofzo... en wie wordt er voor bestraft? de gene die op die foto staat en die de foto verstuurd naar andere mensen... het zijn slachtoffers maar ook veroorzakers van dit probleem... als die kinderen nu iets gingen doen wat meer voor hun leeftijd was zoals buiten spelen met een bal of what ever. computer kan wel zonder webcam, of internet zo een leerzame computer en anders er bestaan programma's die ouders bij kinderen op de pc instaleren en zo kun je heel veel sites blokkeren en je kan zelf kijken wat het kind allemaal doet op de pc...

en dan is het probleem opgelost...
Ja, ze zijn dom geweest. Ze hebben inderdaad zelf het probleem gemaakt, maar ik vind niet dat je dan kan doen 'het is jullie schuld, jullie moesten gewoon normaal doen'. Dom doen is waarschijnlijk gewoon een gevolg van naïef zijn, bevestiging zoeken, onzeker zijn, de gevolgen nog niet kunnen voorzien, dat soort dingen. Dingen die nogal voorkomen bij jonge tieners - en niet alleen nú, maar altijd al. Ook in de generatie van onze ouders, alleen hadden die geen cams, maar die deden óók domme dingen. Alle generaties waren nog niet volwassen voordat ze dat waren. En 'dingen doen die meer voor hun leeftijd zijn', tja... Meisjes van 11 komen nu eenmaal op internet (en dat is niet gek) en zijn vast wel vaak zat geïnteresseerd in seks en aandacht (iedereen houdt wel van aandacht en seks was voor mij op die leeftijd al interessant, dus) en ik denk dat ze daarnaast ook heus nog wel kind zijn, maar tegelijkertijd grenzen gaan opzoeken en dingen uitproberen enzo. Puberen, zeg maar.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Verder denk ik dat geïnteresseerd zijn in seks en je grenzen verkennen van álle generaties is. Alleen hebben ze niet allemaal een webcam tot hun beschikking gehad. En wellicht deed jij niet aan webcamseks (ik ook niet, trouwens) maar dat zal het overgrote deel van de mensen die nú 11 zijn ook niet doen.
Ach, vroeger werd er ook gewoon doktertje gespeeld, dus het lijkt me inderdaad van alle tijden. Nu we het er toch over hebben, 'het kind' is een vrij recente uitvinding. In eerdere tijden werd je al veel vroeger als 'volwassen' beschouwd, zie bijvoorbeeld de Joodse traditie van de Bar Mitswa. De kindertijd zoals wij hem zien, is pas iets van de 20e eeuw.

Het grote verschil zit hem (net als andere eeuwige fenomenen in onze geschiedenis) in de technologie beschikbaar. Vroeger tikten we elkaar op de kop met vuistbijlen, slingers, pijl en boog en zwaarden. Op een gegeven moment gebruikten we kanonnen en buskruit. En nu hebben we atoombommen waarmee we hele steden wegvagen. En in de toekomst vinden we weer wat nieuws uit dat ons een nog grotere hefboom geeft.
Idem met de ontwikkeling van informatie overdragen. Vroeger wastabletjes, daarna papyrus en perkament, papier en boekdrukkunst en nu kan alles digitaal en snel verspreid worden onder zoveel mensen mogelijk. Daar zit je als kind zonder overzicht nu lelijk tussen, want digitale bestanden kunnen zo snel verspreid worden dat ze haast niet meer verwijderbaar zijn. Alles wat op het Internet staat, blijft daar in principe.

Ook conflicterend is het idee van 'jouw kamer' die je toch als veilige plaats ziet, met het gevaar dat een webcam biedt. Je gaat immers niet in de woonkamer strippen, zeg maar. Op hun eigen kamer voelen pubers zich veiliger en zijn ze sneller geneigd om bepaalde dingen te doen. De webcam haalt het alleen uit die kamer en verplaatst het naar de rest van de wereld.


Citaat:
Ja, ze zijn dom geweest. Ze hebben inderdaad zelf het probleem gemaakt, maar ik vind niet dat je dan kan doen 'het is jullie schuld, jullie moesten gewoon normaal doen'. Dom doen is waarschijnlijk gewoon een gevolg van naïef zijn, bevestiging zoeken, onzeker zijn, de gevolgen nog niet kunnen voorzien, dat soort dingen. Dingen die nogal voorkomen bij jonge tieners - en niet alleen nú, maar altijd al. Ook in de generatie van onze ouders, alleen hadden die geen cams, maar die deden óók domme dingen. Alle generaties waren nog niet volwassen voordat ze dat waren. En 'dingen doen die meer voor hun leeftijd zijn', tja... Meisjes van 11 komen nu eenmaal op internet (en dat is niet gek) en zijn vast wel vaak zat geïnteresseerd in seks en aandacht (iedereen houdt wel van aandacht en seks was voor mij op die leeftijd al interessant, dus) en ik denk dat ze daarnaast ook heus nog wel kind zijn, maar tegelijkertijd grenzen gaan opzoeken en dingen uitproberen enzo. Puberen, zeg maar.
Dat denk ik dus ook. Ik denk dat onze cultuur behoorlijke problemen veroorzaakt voor het zelfbeeld van kwetsbare types, die zich daardoor iets eerder laten overhalen tot een en ander. Dat is een tijdje leuk voor alle aandacht, maar er zijn genoeg jongens gewiekst genoeg om daar profijt uit te trekken. Want die meisjes waren 'toch al makkelijk'. In dat opzicht begrijp ik ouders ook wel die controle willen uitoefenen hierop. Waarschuwen, ook met voorbeelden van gelijksoortige gevallen, werkt niet altijd 'want hij zou dat nooit doen want hij is zo lievvvv'. Tsja. Het lichaam is er eerder klaar voor dan dat de geest de gevolgen kan overzien. Ik denk dat het toch het beste is om de webcam alleen in de huiskamer te laten staan, zeg maar.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.